Parisuhdetaidot, mitä ne on?
Itselle nämä tulee mieleen: Toisen huomioon ottaminen, kompromissien tekeminen, tunteiden ilmaiseminen, toisen kuunteleminen, läheisyys, seksi, kotityöt, raha-asiat
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä kompromisseja ja jakaa rahat toisen kanssa. Hankkikoon jokainen itse omat rahansa. En elätä toisia enkä ala miellyttämään toista ja tekemään jotain ihme kompromisseja. Kompromissit tarkoittaa suomi maassa sitä, että nainen luopuu omista unelmista ja passaa miestä.
Eihän rahoja tarvitse jakaa. Mutta osa raha-asioista on väistämättä yhteisiä ja vaikuttaa toiseen. Päätetään ostetaanko kalliimpaa vai halvempaa juustoa, mennäänkö lomalla viikonlopuksi telttailemaan vai kuukaudeksi Italiaan, ostetaanko kaksio vai okt...
Minä jaan rahaa rakkaani hyväksi ja mihinkä muuhunkaan sitä sitten jakaisin. Hyväntekeväisyynteenkö?
Ei kannata mitään suhteita perustaa jos on niin itsekäs ettei halua mitään jakaa eikä antaa muuta kuin ottaa vain. Eikä noilla ottajilla mitkään suhteet toimi pidemmän päälle vaikka olisi mikä kemia alkuhuumassa.
Tuosta voi jättää raha-asiat ja kotityöt pois, koska ei ole mikään pakko asua yhdessä. Monesti parisuhde voi paremmin, kun yhdessä ei asuta. Ja tärkeintä on ihmisten sopivuus toisilleen. Vaikka olen miten hyvä parisuhteessa ja huippuhyvä rakastamaan, niin ei minulle ihan jokainen sovi kumppaniksi. Tarvitsen myös itselleni sitä mitä annan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä kompromisseja ja jakaa rahat toisen kanssa. Hankkikoon jokainen itse omat rahansa. En elätä toisia enkä ala miellyttämään toista ja tekemään jotain ihme kompromisseja. Kompromissit tarkoittaa suomi maassa sitä, että nainen luopuu omista unelmista ja passaa miestä.
Minun ei ole mistään unelmistani tarvinnut luopua vaan mieheni on auttanut minua niitä toteuttamaan ja yksin en olisi pystynyt. Mieheni ei asu kotona kuin hotellissa vaan osallistuu kodin töihin riippumatta olenko työttömänä tai en kun olen ollut pätkätyöläinen. Meillä puhalletaan yhteen hiileen aina ja olemme tasavertaisessa asemassa. Minua ei ole pakotettu naisena synnytyskoneeksi kun en ole sellaista halunnut koskaan. Minä en tee mitään väkipakolla pakottamalla tai että niin vaan täytyy tehdä muiden ihmisten perässä. Samanlainen on mieheni ja onneksi me samanlaiset löysimme toisemme ja olemme sielun kumppaneita joita ei erota koskaan mikään.
Suurin osa ihmisistä tekee vääriä valintoja puolison suhteen kun valinnat tehdään ulkonäön perusteella ja sen että pitää olla jotain kemiaa sillä ne kemiat eivät kauaa kestä.
Olen ollut mieheni kanssa kohta 10-vuotta ja kemiaa löytyy edelleen, että sinänsä ei kannata mennä sanomaan kaikkien puolesta.
Puhut halventavasti "synnytyskoneista", vaikka nykypäivänä lasten teko on varmasti jokaiselle ihan omavalintainen juttu. Ei mikään pakotettu.
Kuulostat kaiken kaikkiaan rasittavalta prinsessalta. Suosittelisin vielä myös pilkun käytön harjoittelua.
Kyllä monet ovat pakotettuja suvun jatkamisen takia lisääntymään tai ei saa parisuhdetta jos ei ole pakko lisääntyä ja valitsisivat ihan muuta jos olisi omavalintainen. Monista huomaa että on ollut pakko tehdä lapset niin että ei kiinnosta antaen kasvatusvastuun yhteiskunnalle. Kouluilla ja päiväkodeilla on kamala homma kasvattaa entistäkin vaikeampia tapauksia joita vanhemmat eivät olisi halunneet ilman pakkoa. Siis tajuatko sitä.
Minä olen miehelleni prinsessa ja hän palvoo minua ja meillä +30v yhdessä eletty ja kummankin ikäkriisitkin selviydytty.
Raskasta lukea tekstiä, joka on kirjoitettu yhteen pötköön. Ensimmäinen lause on 5 riviä pitkä, huh! Onnea miehellesi palvonta hommiin. Moni ei jaksaisi (eikä ihme, se ei ole normaalia).
En ainakaan itse pysty arvostamaan ihmistä joka pitää lapsen saaneita synnytyskoneina. Yleensä lapsen saaminen on vanhemmille maailman hienoin asia ja todella väheksyvää heittää tuollaista. Tietysti maailmassa on ihmisiä jotka ovat saaneet lapsia tahtomattaan, mutta kyllä he ovat silti (ainakin suomessa) vähemmistö. Samoin kun maailmassa on veloja, jotka katuvat päätöstään.
Parisuhdetaidot on sellaista nykyajan lässytystä jolla tehdään ihan tavallisesta asiasta joko tehtävä ja pohdinnan aihe. Mitä taitoja siihen tarvitsee jos tykkää olla toisen kanssa? Jos ei toimi niin sitten kehitellään kaikkia näitä himmeleitä ja parisuhteen roolikarttaa ja etsitään kipupisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdetaidot on sellaista nykyajan lässytystä jolla tehdään ihan tavallisesta asiasta joko tehtävä ja pohdinnan aihe. Mitä taitoja siihen tarvitsee jos tykkää olla toisen kanssa? Jos ei toimi niin sitten kehitellään kaikkia näitä himmeleitä ja parisuhteen roolikarttaa ja etsitään kipupisteitä.
Jotain 36v kokemattomalta mieheltä jos nämä taidot puuttuu, ei tule saamaan sitä ensimmäistäkään parisuhdetta koskaan
Kommunikaatiokyky eli kyky ilmaista itseään, kyky kuunnella toista ja kyky suodattaa sekä sanomansa että kuulemansa tunnetaustan läpi.
Plus tuo kaikki edellä sanottu.
Parisuhde eroaa sitoutumisella muista suhteista. Vaikka sitä kemiaa ei enää olisi, niin tahtoa voi silti olla. Tahto riittää parisuhteeseen.