Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko äitiyspakkaus riittävä vauvalle?

Vierailija
22.09.2022 |

Monet tuntuu olevan sitä mieltä että on, koska siellä on heidän mukaansa kaikki aluksi tarvittava.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on vähimmäistarpeet pl. kuljetustarvikkeet. Kyllä sillä pärjää kuukauden jos pyörittää pesukonetta jatkuvasti eikä käy vauvan kanssa missään.

Miten kahdella bodylla pärjää kuukauden?

Varsinkaan ensitalven sähkön hinnoilla.

Vierailija
42/78 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta kun se vastasyntynyt piti tuoda umpipakkasessa synnäriltä kotiin, niin oli hyvä kun oli ostettu sitä vauvahaalaria pienempikin puku. Oli tarpeen tammi- ja helmikuussa. Sattui vielä niin, että toinen syntyi samalla lailla talvella ja sai vielä käyttää enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavan hyvä pakkaus, jossa monenlaista hyödyllistä.

Mutta totta kai tarve ostaa muutakin. Vaunut, hoitotarvikkeet, vaipat, vuodenaikoihin sopivaa vaatetta.

Ei parilla bodylla tai yhdellä sukkaparilla loputtomiin mennä eikä se varmasti ole ajatuskaan.

Vierailija
44/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vauva muutakin tarvii.

esim?

Enemmän vaihtovaatteita, vaunut, turvakaukalon, sängyn, tuttipulloja jos haluaa, harsoja, vaippoja...

Ihan pikkuinen ei tarvitse syöttötuolia ja ensisängyn saa siitä laatikosta. Tuttipullo ja tutti kannattaa varalta olla vaikka niille ei olisi tarvetta, samoin jotain maitoa.

Kolmen lapsen äitinä sanoisin, että lisävarusteet kannattaa hankkia vasta sitten, kun tietää, mitä tarvitsee. Minulla oli pikkuinen talvivauva, joka ei ensimmäisenä kesänä tarvinnut yli 60-senttisiä vaatteita ja toinen kevätvauva, jolle ne olivat liian pieniä jo muutamassa viikossa. 

Vierailija
45/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole ehkä varsinaisesti tarvike, mutta kannattaa ostaa joku pieni korvike valmiiksi kotiin ja tuttipullo. Ei montaa euroa maksa vaikkei tulisikaan käyttöön. Mutta jos tarvetta lisämaidolle tulee niin on kaapissa valmiina eikä tarvitse nälkäisen itkevän vastasyntyneen kanssa lähteä ekana kauppaan.

Mä en tätä suosittele. Luotat vain itseesi ja siihen, että kyllä se maito riittää. Todella harvassa ovat ne äidit, joilla maito ei riitä. Jos sitä lisämaitoa on valmiiksi kotona, helposti sitä tulee annettua tyytymättömälle vauvalle ja siitä sitten syntyy kierre, jonka lopputuloksena maito ei enää riitä. En tarkoita, että kaikkien tulisi imettää, sillä korvike on aivan hyvä vaihtoehto myös. Mutta kyseenalaistan tämän lisämaidon tarpeen, ei sellaista normaalisti vauvalla ole. Ja jos jostain syystä on, maidon voinee kaupasta hakea.

Montako lasta sinulla on?

Lainauksessa voi puhua kokemuksen syvä rintaääni. Itse sain rintatulehduksen heti ensimmäisenä päivänä kotiutumisen jälkeen, niin ei siinä itseensä luottamisesta paljon apua ollut.

Vierailija
46/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on vähimmäistarpeet pl. kuljetustarvikkeet. Kyllä sillä pärjää kuukauden jos pyörittää pesukonetta jatkuvasti eikä käy vauvan kanssa missään.

Eikö nykyisessä pakkauksessa todellakaan ole muita vaatteita kuin 2 bobya? Itse on aikaan omillani käyttänyt niitä lainkaan. Ei ollut äitiysavustuspakkauksessa siihen aikaan, ja käytin enemmän paitoja ja  housuja.

Eihän ennen vauvan syntymää voi tietää, minkä kokoinen sieltä tulee eikä varsinkaan sitä, kuinka nopeasti kasvaa. Samassa perheessä voi olla vauvat, joista yksi on 60-senttinen vasta vuoden ikäisenä ja toinen, joka on saman kokoinen jo kuukauden ikäisenä.

Vierailija
47/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole ehkä varsinaisesti tarvike, mutta kannattaa ostaa joku pieni korvike valmiiksi kotiin ja tuttipullo. Ei montaa euroa maksa vaikkei tulisikaan käyttöön. Mutta jos tarvetta lisämaidolle tulee niin on kaapissa valmiina eikä tarvitse nälkäisen itkevän vastasyntyneen kanssa lähteä ekana kauppaan.

Mä en tätä suosittele. Luotat vain itseesi ja siihen, että kyllä se maito riittää. Todella harvassa ovat ne äidit, joilla maito ei riitä. Jos sitä lisämaitoa on valmiiksi kotona, helposti sitä tulee annettua tyytymättömälle vauvalle ja siitä sitten syntyy kierre, jonka lopputuloksena maito ei enää riitä. En tarkoita, että kaikkien tulisi imettää, sillä korvike on aivan hyvä vaihtoehto myös. Mutta kyseenalaistan tämän lisämaidon tarpeen, ei sellaista normaalisti vauvalla ole. Ja jos jostain syystä on, maidon voinee kaupasta hakea.

Montako lasta sinulla on?

Lainauksessa voi puhua kokemuksen syvä rintaääni. Itse sain rintatulehduksen heti ensimmäisenä päivänä kotiutumisen jälkeen, niin ei siinä itseensä luottamisesta paljon apua ollut.

Tähän vielä lisäys: lähimpään kauppaan oli n. 30 kilometriä, talvi ja kova pakkanen. Vaunut käytiin ostamassa kotimatkalla synnytyslaitokselta.

Vierailija
48/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkiviisaana en olisi ostanut etukäteen niin paljon tavaraa. Äitiyspakkauksen jutuilla olisi pärjännyt hyvin muutaman päivän ja vauvalla voi hätätapauksessa käyttää vähän isompia vaatteita. Sitten vauvan kotiuduttua olisi nähnyt, millaisia vaatteita ja tarvikkeita kannattaa ostaa.

Mulla tosin on puolisolla päivätyö, jolloin hän pystyi käymään kaupoilla tai olemaan vauvan kanssa sillä aikaa kun minä kävin. Kaikilla ei välttämättä ole niin helppoa lähteä alussa mihinkään.

Vierailija
49/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltais ehkä pärjätty alkuun vaan äitiyspakkauksella, mutta se johtui vaan siitä, että vauva syntyi heinäkuun helteillä ja vietti melkein 30-asteisessa asunossa ekan kuukauden vaippasillaan. Äitiyspakkauksen vaatteet on tosi reilua mitoitusta, mun pojalla on vielä nyt yli 1-vuotiaana ja 80cm pituisena pari äitiyspakkauksen 62-68 bodya käytössä ja 56-kokoisiakin käytettiin muistaakseni vielä pitkään sen jälkeen, kun muut sen kokoiset oli jo pieniä.

Vierailija
50/78 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä ainakaan jos haluaa elää mukavasti. Vaatteita on niin vähän, että joko joutuu pitämään likaisia vaatteita monta päivää tai sitten pitää pestä niitä paria bodya joka päivä. Hyviä perusvaatteita ja -tarvikkeita siinä on, mutta kyllä vauva tarvitsee muutakin.

Itse olen ottanut pakkauksen kummallekin lapselle ja lisäksi olen hankkinut monenlaista vaatetta enimmäkseen kirpparilta. Sanoisin, että vauva tarvitsee minimissään joka koossa noin kymmenen vaatekertaa (body + housut) puklujen ja vaipan falskaamisen varalta. Lisäksi sitten kaikkea muuta, kuten sopivan kokoiset ulkohaalarit, villahaalarit, myssyt, lapaset, sukat, jne.

Vierailija
51/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyisessä pakkauksessa todellakaan ole muita vaatteita kuin 2 bobya? Itse on aikaan omillani käyttänyt niitä lainkaan. Ei ollut äitiysavustuspakkauksessa siihen aikaan, ja käytin enemmän paitoja ja  housuja.

Eihän ennen vauvan syntymää voi tietää, minkä kokoinen sieltä tulee eikä varsinkaan sitä, kuinka nopeasti kasvaa. Samassa perheessä voi olla vauvat, joista yksi on 60-senttinen vasta vuoden ikäisenä ja toinen, joka on saman kokoinen jo kuukauden ikäisenä.

Ei muita ekoina kuukausina sopivia vaatteita.

Vierailija
52/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesällä 2021 syntynyt vauva ja vuoden 21 pakkaus. Pärjättiin kyllä hyvin pitkälle äitiyspakkauksella. Vaatteet oli todella pitkäikäisiä, edelleenkin on muutama käytössä vaikka muuten on käytössä 80-86.

Ei ostettu vaunujen, kapaloharson ja kaukalon lisäksi mitään vauvalle ennen syntymää.

Vierailija
53/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli allergiavauva, joka ripuloi 5-10 vaatejertaa päivässä likaiseksi. Sai olla aika paljon enemmän vaatteita. Tämä kyllä aika ääripää :D muistan, kun ihmiset taivasteli vaatemäärää aina.

Vierailija
54/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 3 asua per koko riittää

Vierailija
55/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä voi pärjätä, jos ei ole niin tarkkaa onko vaate juuri oikeaa kokoa. Aika reilun mittaisia ne ovat vastasyntyneen päälle. Mutta vauva ei liiku vielä niin ei siitä haittaa ole..

Vierailija
56/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tarvittiin lisäksi vaippoja, sideharsoa, tuttipulloja, maidonkerääjiä ja rintakumeja.

Vierailija
57/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas suosittelen. Se on ihan yhtä järkevää kuin pitää muutama kymppi käteistä varalta kotona. Jos vauva yöllä puklaa verihyytymiä ja tajuat, että se veri vauvan vatsaan on lähtöisin omista rinnoistasi, niin mistäpä taiot lapselle ruokaa seuraavaan päivään.

Ohis ja eri, mutta mitä hittoa, vauva puklaa verihyytymiä ja se veri tulee rinnoista??? En ikinä ole kuullut moisesta! Jokin harvinainen sairaus ollut sulla? Rintasyöpä imettäessä? :(

Kuulostaa hurjalta, ja olen pahoillani puolestasi. Tuo on kuitenkin kovin epätodennäköinen skenaario.

Vierailija
58/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pärjäsin kesällä syntyneen vauvan kanssa ekat 6kk pelkällä vuoden 2019 äitiyspakkauksella! Talveksi ostin lisää vaatteita. Mutta ko vauva ei pulautellut , eikä muutenkaan sattunut paljoa eritevahinkoja vaatteisiin. Täysimetin, eli tuttipulloja yms ei tarvittu. Vauva nukkui vieressä tai siinä äitiyspakkauksen laatikossa. 6kk ikäisenä vasta pinnasängyssä.

Syöttötuoli hankittiin vasta , kun vauva oli yli puolivuotias.

Kantoliinan , kantorepun, turvakaukalo ja vaunut hankittiin, kaikki käytettynä. Eli kyllä sitä melko vähällä pärjäsi (ja pienellä budjetilla!).

Vierailija
59/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaa antava. Hieno keksintö. Kiitos asian keksijälle.

Vierailija
60/78 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että bodyja on eri kokoisia eikä pelkästään 50-56 niin omien kokemusten perusteella ne pienimmätkin bodyt ovat melko reilua mitoitusta. Muuten 50 kokoa ja jopa 56 kokoa käyttävät hukkuu niihin, ellei vauva ole pullerompi tapaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi