Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisista...

Vierailija
21.08.2008 |

Meillä on ollut rankka viikko. Olen itse flunssassa, esikoinen yli 40 asteen kuumeessa ja mies matkalla. Pakko siis turvautua tukiverkkoon.

Siskoni tuli auttamaan, mutta... Hän on sitä mieltä, että lasten ei tarvitse korjata jälkiään ja että lasten sairastelu on ilmeisesti jotenkin minun syytäni. Lasten päivähoito alkoi (2,5 kuukauden jälkeen) ja siellä on flunssaa liikkeellä. En tajua miten sen tarttuminen on minun syytäni? 4- ja 6-vuotiaat eivät voi olla enää vain kotona.

Sisko ei laita lapsille ruokaa pöytään, ei ota itselleen ruokaa (kun en erikseen muistanut sanoa), eikä siivoa pätkääkään näiden jälkiä, vaan katsoo, että hänen tehtävänsä on nyt leikittää heitä. Moittivalla äänellä vain valitti tänään, kuinka oli ollut täällä ilman ruokaa sen ajan, kun minä kipeänä käytin isompaa lastani sairaalassa, enkä erikseen muistanut ennen taksiin hyppäämistä sanoa, että ottaa itselleen ruokaa kaapista... Tuli kuulemma päänsärky päivän paastosta.

Eli käytännössä minä passaan koko porukkaa, vaikka itsekin sain tämän viikon sairaslomaa. Tänään isompi lapsi heitteli suklaakääreitä pitkin lattioita täysin mullin mallin käännetyssä olkkarissa. Siskoni istui 10 sentin päässä, ei kieltänyt lasta, eikä voinut noukkia niitä roskia. Siellä nekin on nyt kaaoksen seassa...

ARGH. Joo, tiedän, että kaikilla ei ole tukiverkkoa, mutta silti... Miksi hän suhtautuu minuun niin hirvittävän vihamielisesti ja arvostellen!? Olen oikeasti aivan puhki.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan jutella siskon kanssa ihan ystävällisesti.

Jotkut ihmiset ovat sitä paitsi sellaisia, etteivät näe, mitä pitää tehdä. Äitini on esimerkki sellaisesta, että hyvää tahtoa on (mitä siskollasi ei näytä olevan, koska valittaa noin lapsellisesti), mutta seisoo vain tumput suorana eikä laita lautasia tiskipöydältä koneeseen, tai käske lapsia korjaamaan leluja pois jne. Jos pyytää, niin iloisesti kyllä esim. vaihtaa vaipan tai pesee lasten hampaat jne, mutta oma-aloitteisesti ei tule mieleen. (Eikä se mua haittaa, sellainen äitini nyt vain on, hän kyllä haluaa auttaa)

Siskosi ei selvästi edes yrittänyt olla avuksi, vaan osoitti vain mieltään jostain syystä. Sano sille että ei tarvi tulla, jos ei aio oikeasti auttaa.

Ihan lapsellista touhua siskoltasi. Olisi jäänyt tulematta, jos se oli noin vaikeaa.

Vierailija
2/3 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole omaa perhettä, ei tee mitään. Meillekin pääsi vain sen mukaan, miten jotain Serranon perhettä esitetään...

Argh, argh, jupinaa, jupinaa! Pakko kestää häntä vielä huominen päivä, koska terve lapsi pitää saada päiväkotiin, eikä sairasta voi jättää yksin. Ja se terve pitää saada sinne siksi, ettei sisko ensinnäkään selviä kahden kanssa ja toisekseen lapsen pitäisi nyt olla lyhyitä tutustumispäiviä, kun päivähoito vasta alkoi... En voi vain tuupata häntä hoitoon ilman näitä tutustumisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saa olla lasten kanssa tarpeeksi. Sitten kun oikeasti tarvitaan, hän on ihan hirveä! Eli en todellakaan ymmärrä, miksi ne samaiset lapset on taakka, joiden kanssa hän ensin hirveästi haluaa olla!

Ja en kai minä häntä apuun pyytäisi, ellen oikeasti tarvitsisi apua. Mutta jotenkin se minunkin flunssani vain sivuutettiin ja sisko mulkoili, kun edes istahdin lepäämään hetkeksi. Ja ruokanakin oli vain kaupan eineslaatikkoa. Hirveetä.

Lapsilla on tosiaan ollut 2,5 kuukauden kesäloma ja nytkään ne hoitopäivät ei ole pidempiä kuin 5 tuntia. Missä ihmeen Marsissa sisko luuhaa, jos pitää näitäkin lasten oloja jotenkin erikoisen ankeina?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme