Älkää ostako kissaa torista!
Varasin kissan ja maksoin varausmaksun 800€, puolet kissan hinnasta. Kaikki piti mennä ihan hyvin. Yhtäkkiä ilmoitus poistui. Myyjä sanoi, että poisti ilmoituksen, koska kaikki kissat oli varattu. No, sovittiin haku. Myyjä ei vastaa. Yhtäkkiä numero ei ole käytössä! 😳 Nyt vaan odotellaan, että myyjä joskus ottaa yhteyttä 🤔
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvänen aika ostelko eläimiä noin! Kissojakin on eläinsuojat täynnä,hankkikaa sieltä. Hoidettuja, rokotettuja, leikattuja, sirutettuja ja vailla kotia.
Minä sain aikoinani kissanpennun sitä kautta että yhden hyvän opiskelijakaverini tyttöystävän vanhemmilla oli maatila ja heillä oli useimpia maatiaiskissan pentuja. Siitä kasvoi isokokoinen, rautaisella itsetunnolla varustettu oranssi kollikissa, jonka kanssa asuin yli 13 vuotta. Se leikattiin noin vuoden ikäisenä, jotta sille ehti kehittyä ns. kollinposket.
Miten jotkut vielä menee näihin huijauksiin? Oletko koskaan käyttänyt internettiä?
myydään kissa, 4 upeeta Ragdoll pentua
Ikä 14vk
09.10.22 syntyi 4 upeeta Ragdoll pentua (2 poikaa ja 2 tyttö). Tosi kaunis turkin väri. Isä, äiti ja kissanpennut on rekisteröity WCF. Kissanpennut tulee uuteen kotiin rokotuksen, madotuksen jälkeen.Vanhemmilla Pk-def N/N ja Pra-b N/N . Rotukirja saa mukaan.
Hinta 200
/ lappi
Puhelin
-
Tässä siis malliesimerkki huijausviestistä ( ei ole torista) .
Oikein söpöjä kuviakin oli laitettu, mitä lie kopsattu.
Hinta - ei pidä paikkansa rotukissoista
Kysymyksiin ei vastattu.
Pyydettiin klikkaamaan kuvaa, eli kalastellaan s posti osoitetta tai jotain.
Ei ole tullut mieleenikään ostaa eläimiä mistään torista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleenikään ostaa eläimiä mistään torista.
Jos ostaisit, niin mistä ostaisit ?
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko olla tyhmä ja maksaa 800 varausmaksu?
Itse ostin kissan torista ja maksoin 100 varausmaksun kun olin käynyt kissoja katsomassa paikanpäällä.
Ostin viime vuonna maatiaispennun torista. Kriteeri oli että mitään varausmaksua en ala maksella. En edes vastannut sellaisiin ilmoituksiin joissa vaadittiin esim 100€ varausmaksua. Puhumattakaan suurempaa. Milläs noita alkaa karhuta takaisin jos myyjä tekee oharit.
Löyty sopiva pentu, kävin katsomassa, valitsin pennun ja luovutusiässä kävin sen ostamassa. Hyvän kissan sain.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvänen aika ostelko eläimiä noin! Kissojakin on eläinsuojat täynnä,hankkikaa sieltä. Hoidettuja, rokotettuja, leikattuja, sirutettuja ja vailla kotia.
Vanhoja kissoja, joita kohdeltu miten sattuu ja siksi käyttäytyvät miten sattuu. Liian vanhija, että voisi kouluttaa. Kuin ostaisi sian säkissä.
Kuka ostaa eläimen Torista? Kukaan normaali ei edes myisi eläintä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sitten? Ei tori ole sen kummempi, kuin joku marketin ilmoitustaulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sitten? Ei tori ole sen kummempi, kuin joku marketin ilmoitustaulu.
Esim koira ostetaan kasvattajalta eikä torissa myytäviltä pentutehtailijoilta.
Mun kissa kuoli ja tiesin etten näin iäkkäänä saa enää eläinsuojeluyhdistykseksistä kissaa. Kuitenkin tiedän, että on monta surullista kissaa, joita ei syystä tai toisesta kohdella hyvin niiden kodeissa.
Laitoin Tori.fi:n ilmoituksen, että annetaan sellaiselle kissalle hyvä koti, jolla on pitovaikeuksia. Kirjoitin, että syytä ei tarvitse kertoa, jos vain ei svengaa, niin ei svengaa.
Mitä vanhempi ja vaikeampi luonne, tai jos kumppani ei tykkää, lapset eivät liian pieninä osaa sopeutua, muutto ja uusi vuokranantaja ei hyväksy tai ei vaan tule juttuun perheen toisen kissan kanssa jne.
Sain ensimmäisenä iltana varmaan 20 yhteydenottoa.
Vaikeaa oli valita surullisista, hyljeksityistä ja jopa vihatuista kissoista.
Näin voitte niitä auttaa ja saatte hyvän pienen ystävän.
Mä ostin torista aikuisen kissan. 50e 4-vuotias sirutettu, rokotettu, leikattu, aivan ihanaluonteinen kissa. Kysyin löytöeläintaloltakin kaksi kertaa mutta ei sieltä otettu mitään yhteyttä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko olla tyhmä ja maksaa 800 varausmaksu?
Itse ostin kissan torista ja maksoin 100 varausmaksun kun olin käynyt kissoja katsomassa paikanpäällä.
Ostin viime vuonna maatiaispennun torista. Kriteeri oli että mitään varausmaksua en ala maksella. En edes vastannut sellaisiin ilmoituksiin joissa vaadittiin esim 100€ varausmaksua. Puhumattakaan suurempaa. Milläs noita alkaa karhuta takaisin jos myyjä tekee oharit.
Löyty sopiva pentu, kävin katsomassa, valitsin pennun ja luovutusiässä kävin sen ostamassa. Hyvän kissan sain.
Ostin kans torista maatiaiskissan. Se oli ilmoituksessa luovutusikäinen. Kävin katsomassa, maksoin ja otin kissan mukaan samalla reissulla. Aivan ihana kolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain aikoinani kissanpennun sitä kautta että yhden hyvän opiskelijakaverini tyttöystävän vanhemmilla oli maatila ja heillä oli useimpia maatiaiskissan pentuja. Siitä kasvoi isokokoinen, rautaisella itsetunnolla varustettu oranssi kollikissa, jonka kanssa asuin yli 13 vuotta. Se leikattiin noin vuoden ikäisenä, jotta sille ehti kehittyä ns. kollinposket.
Maalta saa edelleen usein kissanpentuja ilmaiseksi. Niitä ei tosin ole rokotettu eikä sirutettu eikä tietenkään vielä leikattu, mutta sen voi tehdä sitten uusi omistaja itse. Eipähän tarvi maksaa ylihintaa eikä joudu huijatuksi.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Mun kissa kuoli ja tiesin etten näin iäkkäänä saa enää eläinsuojeluyhdistykseksistä kissaa. Kuitenkin tiedän, että on monta surullista kissaa, joita ei syystä tai toisesta kohdella hyvin niiden kodeissa.
Laitoin Tori.fi:n ilmoituksen, että annetaan sellaiselle kissalle hyvä koti, jolla on pitovaikeuksia. Kirjoitin, että syytä ei tarvitse kertoa, jos vain ei svengaa, niin ei svengaa.
Mitä vanhempi ja vaikeampi luonne, tai jos kumppani ei tykkää, lapset eivät liian pieninä osaa sopeutua, muutto ja uusi vuokranantaja ei hyväksy tai ei vaan tule juttuun perheen toisen kissan kanssa jne.
Sain ensimmäisenä iltana varmaan 20 yhteydenottoa.
Vaikeaa oli valita surullisista, hyljeksityistä ja jopa vihatuista kissoista.
Näin voitte niitä auttaa ja saatte hyvän pienen ystävän.
Onnekas kissa. En tiennytkään että eläinsuojeluyhdistyksellä olisi yläikäraja?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalta saa edelleen usein kissanpentuja ilmaiseksi. Niitä ei tosin ole rokotettu eikä sirutettu eikä tietenkään vielä leikattu, mutta sen voi tehdä sitten uusi omistaja itse. Eipähän tarvi maksaa ylihintaa eikä joudu huijatuksi.
Kissoja ei kai saisi antaa ilmaiseksi? Siinä on ainakin se hyvä että vaatii tietyn kynnyksen ottaa se kissa jos siihen laittaa rahaa.
Ap on joutunut nyt huijauksen kohteeksi. Rikosilmoitus kehiin. Raivostuttavaa tällainen ihmisten huijaaminen :-(
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutenkaan tukisit pentutehtailua? Eläinsuojeluyhdistyksiltä voi adoptoida.
Bisnis bisnis. Ne on kaikki leikattuja, ei voi itse tehdä bisnestä.
Ei mitään makseta torissa etukäteen! Jotain pientä voi ostaa jos se edellyttää jonkun postituksen pikku summalla mutta ei edes useita kymppejä, satasista puhumattakaan!
Miksi et käyny katsomassa kissaa etukäteen ennen kuin edes harkitset mitään rahan siirtoo minnekkään? Vastuullinen myyjä antaa kyllä tulla katsomaan kotiin.
En ikinä ostaisi mitään eläintä torista. Eläinsuojeluyhdistykset täynnä kotia vailla olevia kissoja.