Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti lähes vuoden ja jätti toisen naisen takia.

Vierailija
22.09.2022 |

Tai jätti ja jätti. Toiminnallaan pakotti minut tekemään valintoja joita en olisi halunnut tehdä. Muuttui ihan eri ihmiseksi.
Tästä on nyt vajaa puolivuotta. Itse olen päässyt melko hyvin jaloilleni ja minulla on orastava uusi suhde johon olen tyytyväinen.
Ex on voinut huonosti henkisesti jo pidemmän aikaa. On edelleen yhdessä tuon toisen naisen kanssa, mutta eivät asu yhdessä. Melkein silminnähden on pystynyt huomaamaan miten on herännyt sieltä rakkaushuumastaan todellisuuteen ja nyt on alkanut tajuta mitä on tehnyt. Rikkonut perheen ja kodin ja todella pitkän parisuhteen. Ei ole sanonut että haluaisi palata yhteen, mutta on kertonut muuten tunteistaan. Ja toivon ettei haluakkaan palata yhteen.
Vaikka itse olen ollut välillä niin syvällä, että pinta on näyttänyt niin kaukaiselta että happi loppuu, niin nyt olen suht onnellinen.
Exän kanssa ollaan nyt oltu hyvissä väleissä. Meillä on hyvä puheyhteys ja homma toimii. Jotenkin vaan tuntuu että ex on pitänyt jotenkin itsestään selvyytenä että jos ja kun toisen naisen kanssa ei homma toimikkaan voi aina palata kotiin. Nyt on vähän yllättynyt kun minulla on uusi mies. Homma on kääntynyt jotenkin päälaelleen.
En tiedä mitä tällä julkaisulla haen. Vertaistukea, kommentteja, omia kokemuksia. Onko pettäjän näkökulmaa?

Monille on outoa että olen pettäjä exän kanssa näin hyvissä väleissä. Meille se ei ole. Meillä on tosi pitkä historia yhdessä ja ex tulee aina olemaan minulle rakas ihminen. Mutta pariskuntaa meistä ei enää saa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi exän kanssa ei voi olla seksiä, jos kumpikin on sinkku? Tietää, mitä saa ja onhan se paljon enemmän kuin, mitä yhden illan jutusta tietää.

Kuka niin on sanonut. Saahan aikuiset ihmiset tehdä mitä haluaa. Eri asia sitten kannattaako, varsinkin jos toinen saa siitä vielä toivoa että kenties toinen haluaa palata yhteen tai eroamisesta tulee vain entistä vaikeampaa.

Vierailija
22/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi exän kanssa ei voi olla seksiä, jos kumpikin on sinkku? Tietää, mitä saa ja onhan se paljon enemmän kuin, mitä yhden illan jutusta tietää.

Kuka niin on sanonut. Saahan aikuiset ihmiset tehdä mitä haluaa. Eri asia sitten kannattaako, varsinkin jos toinen saa siitä vielä toivoa että kenties toinen haluaa palata yhteen tai eroamisesta tulee vain entistä vaikeampaa.

En ole se jolle vastaat, mutta 13 ihmistä yläpeukutti "hyi"-kommenttia vastauksena kommenttiin jossa puhuttiin seksistä eksän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat elämääsi uuden miehen kanssa ja exäsi saa pistää päänsä kuntoon. Ei sitä erota ja oleteta että toinen ottaa avosylin takaisin jos ei ollutkaan kivaa jonkun toisen kanssa. Ei tulisi mieleenkään palata oman exän kanssa yhteen jos alkaisi vinkumaan. Olen kyllä varmistanut että ei pääse vinkumaan ja suosittelisin samaa.

Vierailija
24/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tiedä mitä tällä julkaisulla haen. Vertaistukea, kommentteja, omia kokemuksia. Onko pettäjän näkökulmaa?"

Samaa sinä haet kuin kaikki muutkin "naiset": Huomiota. Täällä valehtelet "miehesi toiminnasta" vaikka itse jätit ja todellisuudessa miehellä ei edes mitään suhdetta ole ollut. Valkopeset itseäsi, että sinulla olisi hyvä olla kun omatunto kolkuttaa.

Vierailija
25/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Mutta minä en ainakaan halua miestä, joka panee kivikautisen aikaista eksäänsä aina sinkkuna ollessaan, enkä halua ylipäätään miehen eksiä meidän elämään (ainoa poikkeus jos tämä eksä sattuu olemaan miehen lasten äiti, niin on ymmärrettävää, että joutuu vähän roikottelee sellaista mukana). Mutta jos kävis ilmi että he on paneskelleet eron jälkeen niin soronoo, ja yhden tuollaisen miehen jätinkin kerran.

Vierailija
26/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea täältä, ole hyvä.

Minulla mies petti vuoden verran toisen naisen kanssa, joka oli myös minun kaverini. Minullakin mies muuttui yhtäkkiä - muutamassa viikossa - aivan eri ihmiseksi. Kuljin reissutyössä hänen sivusuhteensa aikoihin ja hän toi toisen naisen myös kotiimme tuolloin. Silloin, kun olin kotona, mies valehteli lähtevänsä itse työreissuun. Hän ei enää vastannut puhelimeen, vaikka roikkui kotona ollessaan puhelimessa jatkuvasti. Mies oli koko ajan kiukkuinen ja passiivis-aggressiivinen. Olimme vasta ostaneet yhteisen talon ja alkaneet remontoimaan sitä, joten ajattelin hänellä olevan vain jotain elämänmuutokseen liittyvää stressiä. Todellisuudessa mies oli aloittanut sivusuhteen vain kolme päivää ennen talon ostoa. Ryhdyin miellyttämään miestäni helpottaakseen hänen oloaan. Tunnelma kotona muuttui entistä ahdistavammaksi enkä tiennyt ollenkaan syytä siihen. Mies syytteli minua ja parisuhdettamme, ja sanoi kamalia asioita minulle kotimme seinien sisällä koko vuoden ajan. Lopulta kysyin jossain vaiheessa mieheltä suoraan päin naamaa, että onko hänellä toinen nainen, ja hän kielsi kaiken. Aloin pitää itseäni vainoharhaisena. Jälkikäteen kun miettii, niin tuo mieheni toiminta oli täyttä henkistä väkivaltaa.

Lopulta asia selvisi toisen naisen laittamalla viestillä ja minun maailmani rysähti käsiin.

Olisin halunnut selvittää asiat pettäjän kanssa kahdestaan ja saada edes hyvän eron. Aloitimme pariterapiankin tuolloin. Pyysin, että mies siirtää toisen naisen sivuun asioiden selvittämisen ajaksi. Mies ei suostunut siihen ja toinen nainenkin totesi minulle, ettei hän ole valmis mihinkään taukoon. Mies siis jatkoi sivusuhdettaan ja muutti sitten parin kuukauden päästä salaa pois talosta, kun minä olin poissa. Hän jätti taaksensa myös keskeneräisen remontin. Minä menin todella rikki tuolloin. Jouduin hakeutumaan terapiaan, jossa minulla todettiin vaikea masennus. Kolme kuukautta uskottomuuden paljastumisen jälkeen katkaisin kaikki välit mieheen ja eroprosessi meni jäihin seuraavan vuoden ajaksi. En vastannut enää eksän puheeseen, en viesteihin, en mihinkään.

Tuli talvi ja koronan toinen aalto. Kaikki eroasiat olivat levällään ja olin yksin koiran kanssa remonttihelvetin keskellä. Tukeuduin tuolloin harvoihin ystäviini ja lähennyin myös kaukana asuvaan miespuoleiseen ystävääni, jonka kanssa minulla oli aina ollut kaverilliset välit. Aika pian tuo kaverimies ihastui ja rakastui minuun, ja minunkin osalta tunne syventyi rakkaudeksi ehkä noin vuoden päästä siitä, kun uusi mies oli jaksanut pysyä rinnallani.

Lopulta tuo uusi mies muutti luokseni taloon, jonka omistin edelleen eksäni kanssa. Teimme uuden miehen kanssa remontin loppuun. Eksä yritti lähestyä minua viesteillä, jotka ignoorasin, koska minua ahdisti koko eksän olemassaolo niin paljon. Mitäs ei halunnut aikoinaan käsitellä eroasioita kanssani kahdestaan. Eksä valitti yhteisille kavereille minun tuoneen uuden miehen hänen taloonsa, mutta kaveritkin vain naureskelivat hänen valituksilleen, koska tuo uusi mies oli myös heidän ystävänsä.  Lopulta eksä aloitti juristisirkuksen, jonka päätteeksi ostin eksän ulos talosta alihinnalla. Hän otti siinä kaupassa kymmeniätuhansia euroja takkiin.

Talokaupoista on nyt 9 kk. Minä en ole eksäni kanssa enää missään väleissä. Onneksi ei ole lapsia. Eksä elää edelleen sen toisen naisen kanssa enkä toivo heille mitään hyvää. Olen katkera, myönnän sen. En sen vuoksi, että oma elämäni ja nykyinen parisuhteeni olisi jotenkin huono, vaan olen edelleen rikki siitä, miten huonosti minua kohdeltiin. Minä olisin halunnut pitkän parisuhteen päätteeksi arvostettavan eron. Lisäksi haluaisin olla se oma iloinen itseni, joka joskus olin. Ehkä vielä joskus olenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi