Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko synnytyksessä päättää olla ponnistamatta?

Vierailija
21.09.2022 |

Varmaan molempien kuolema edessä, mutta onko fyysisesti mahdollista tavallaan jättää synnytys kesken? Palsta menee kiinni, laita yläpeukku jos uskoisit että on ja alapeukku jos ei.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.  Ponnistuttaa pakostakin.

Vierailija
2/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista pidemmän päälle. Hetken voi yrittää pidätellä, mutta kyllä se vauva sieltä vaan puskee voimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ponnistuttanut yhdessä synnytyksessä yhtään. Väkisin väänsin. 

Vierailija
4/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ei minua ole ponnistuttanut yhdessäkään synnytyksessä. Elokuvista opittua hömppää varmaan. Lapsi tulee ulos ilman irvistelyjä ja ponnistelujakin ilman omaa tahtoasi. Et saa estettyä sitä vaikka haluaisit. Kätilöille piti näytellä että ponnistaa. Ihme kun seksissä pitää näytellä orgasmi ja synnytyksessä ponnistus.

Vierailija
5/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
6/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun supistukset työntävät lasta ulos. Toinen lapseni syntyi alakautta ilman ponnistusvaihetta.

Vierailija
7/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdun supistukset työntävät lasta ulos. Toinen lapseni syntyi alakautta ilman ponnistusvaihetta.

Jep. Ponnistuksilla voi nopeuttaa tapahtumaa, mutta yllättävän kevyt työntö riittää. Ei todellakaan tarvita mitään kaikki paikat jännittyneenä ja hampaat irvessä vääntämistä, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jännittyneet kudokset eivät jousta.

Vierailija
8/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sitä ei todellakaan voi pidätellä. Itse ponnistin tietoisesti kerran tai kaksi ja sekin oli turhaa ja johti siihen, että vauva tuli liian rajusti ulos. Kohdun lihakset työskentelivät aivan itsestään ja puskivat vauvan ulos, eikä siinä ollut minulla mitään sanomista. Yhtä vähän pystyin vaikuttamaan siihen kuin avautumisvaiheen supistuksiin.

Vierailija
9/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys, kun kätilö kuitenkin tsemppasi minua ponnistamaan ja sanoi, että nyt kunnolla, lisää, lisää.... eli se ponnistusvoli valtava voimainponnistus, johon minua kehotettiin.

Vierailija
10/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys, kun kätilö kuitenkin tsemppasi minua ponnistamaan ja sanoi, että nyt kunnolla, lisää, lisää.... eli se ponnistusvoli valtava voimainponnistus, johon minua kehotettiin.

Noissa kätilöhommissa on paljon uskomusjuttuja joilla ei ole mitään faktapohjaa, mutta kiertää sukupolvesta toiseen ammatin sisällä. Näitä on myös tutkittu ja vanhat uskomukset jyrää aina faktat.

Vierailija
11/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ponnistuksilla voi nopeuttaa tapahtumaa, mutta yllättävän kevyt työntö riittää. Ei todellakaan tarvita mitään kaikki paikat jännittyneenä ja hampaat irvessä vääntämistä, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jännittyneet kudokset eivät jousta.

Jaa, minulla kätilö pakotti ponnistamaan ja jouduin tekemään niin kaikin voimin. Kaksi kätilöä työnsi kaikin voimin vastaan jaloista ja kannustivat koko ajan ponnistamaan x-määrän sekunteja kerrallaan.

Vierailija
12/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 kertaa kolmesta, kun sain epiduraalin, itse jouduin päättämään ja alkamaan työntämällä työntämään lasta ulos. Minkäänlaista ponnistaminen tarvetta ei ollut. Eli jos mulle ei olisi sanottu, että kohdunsuu on auki, en olisi ymmärtänyt alkaa ponnistamaan.

Mutta jos et halua ponnistaa, alatiesynnytykseen ei kannata edes lähteä. Sektio suoraan.

Vierailija
13/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 2 kertaa kolmesta, kun sain epiduraalin, itse jouduin päättämään ja alkamaan työntämällä työntämään lasta ulos. Minkäänlaista ponnistaminen tarvetta ei ollut. Eli jos mulle ei olisi sanottu, että kohdunsuu on auki, en olisi ymmärtänyt alkaa ponnistamaan.

Mutta jos et halua ponnistaa, alatiesynnytykseen ei kannata edes lähteä. Sektio suoraan.

Lapsi ei tarvitse sinulta minkäänlaista halua tai tekoa ponnistuksen eteen se tulee ulos kun tulee.

Vierailija
14/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin kakka, jota on joutunut pidättelemään. Tunkee josssakin vaiheessa väkisin, kun aikaa on tarpeeksi mennyt.

Vierailija
15/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se noin toimi. Mä en toisessa synnytyksessäni varsinaisesti edes ponnistanut. Aina kun suppari tuli, rentoutin kehoa, ja keho työnsi itse vauvaa ulos. Olen ajatellut että tuo ponnistamiseen ohjaaminen aiheuttaa ne isot repeämät sun muut ja odottajien olisi hyvä tutustua hypnosynnytykseen. Ekassa synnytyksessä ponnistamalla ponnistin ja repeämät ja imukuppia siinä tuli. Vasta tuossa toisessa osasi mennä niillä supistusten aalloilla.

Vierailija
16/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuullut että voi. Testasin tätä toisessa synnytyksessäni ja hyvin toimi. Lapsi liukui ulos 7 minuutissa. En ponnistanut, vaan hengitin pitkään ulospäin. Tuntui, kuin höyhen olisi lipunut ulos minusta. Suosittelen kokeilemaan. 

Vierailija
17/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Minä en tunne ponnistuksen tarvetta ollenkaan, ja ensimmäinen synnytys meinasi mennä pahasti pieleen, koska en ymmärtänyt, mitä kätilö tarkoitti sillä, että pitää ponnistaa silloin kun tuntee ponnistuksen tarvetta, minä kun en tuntenut supistusten aikanakaan muuta kuin valtavaa kipua vatsan seudulla. Vauva vedettiin lopulta imukupilla ulos kun yritin epätoivoisesti ponnistaa oikein hahmottamatta milloin se pitää tehdä. Tämä olisi varmasti päättynyt huonosti ilman nykylääketiedettä. 

Toisessa olin jo tietoisempi kehostani, mutta menin rentoutumistekniikalla, eli tietoisesti rentoutuin lantionseutua ja vauva tavallaan liukui alemmas kunnes pää näkyi, syntyi lopulta tasan yhdellä ponnistuksella. Olisi varmaan liukunut lopulta ulos ponnistamattakin.

Vierailija
18/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä. Toki voi käydä niin että supistukset loppuu tai on niin heikkoja ettei vauva tule ulos mitenkään "pakolla" ja automaattisesti. 

Mutta itselläni ainakin molemmissa synnytyksissä se oli juuri hämmentävää miten kehon automatiikka otti täysin vallan synnytyksen aikana, aika vähän siinä voi tietoisesti tehdä. Ekassa synnytyksessä olisi pitänyt himmailla ponnistamista ettei väliliha repeä, olisi ollut hyvä jos venytys olisi tullut hitaammin, mutta en minä voinut sille yhtään mitään että mun keho supisteli ja ponnisti sen vauvan ulos vaan. Ja repesin jonkin verran.

Vierailija
19/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut epiduraalia, se varmaan muuttaa asiaa jonkin verran. Mut kyllä mun kroppa alkoi automaattisesti ponnistaa lasta ulos supistuksilla kun olin avautunut 10cm. Sen kun sanoin vähän ajan päästä huoneeseen tulleelle kätilölle, niin alkoi käskeä ponnistaa ja nopeasti syntyi. Tietoinen ponnistus vaan vauhdittaa tapahtumaa. Ja hyvä sitä on vähän vauhdittaakkin, niin lapsi ei kärsi happivajeesta. Omallani oli napanuora kaulan ympärillä, minkä kuulin vasta kun lapsi oli jo sylissä. Oli myös kakannut lapsiveteensä, et hyvä oli saada ajoissa pihalle. Terve lapsi syntyi.

Vierailija
20/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ponnistuttanut yhdessä synnytyksessä yhtään. Väkisin väänsin. 

Täysin sama. 4 synnytystä eikä ponnistuttanut yhtään. En tiedä miltä se tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi