Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivo rahatilanteests

Vierailija
21.09.2022 |

Opiskelen toisella paikkakunnalla missä asun. En voi perhetilanteen takia muuttaa. En saa asumistukea, ja julkinen liikenne on muuttunut tosi hintavaksi. Minulla on paljon läsnäolopakollisia opintoja. Rahat eivät vaan riitä, vaikka teen keikkatöitä minkä täyspäiväopinnoiltani ehdin. Tuleva ammatti on 99 %:n varmasti työllistävä, mutta miten ihmeessä selviän valmistumiseen asti? Kellään muulla samantapaisia tilanteita?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen kanssa asut?

Vierailija
22/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison ja lapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Teet enemmän töitä ja lykkäät valmistumista. Niin moni muukin joutuu tekemään. Itse pidin opiskeluaikoina melkein vuoden tauon, oli pakko käydä töissä ja säästää rahaa.

Nyt asuntolainat tauolla - maksetaan vain korkoa. En voi oikein viivyttää valmistumista, sillä mulla ei ole mitään vakityötä, josta saisin riitävästi palkkaa, ja kesällä iskevät lyhennykset niskaan. Ei mulla olisi kiirettä valmistua, jos toimeentulo olisi ilmankin turvattu.

Miten sä sitten ylipäänsä olet saanut pankista asuntolainan?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisten opiskelija-alennukset ovat huonontuneet.

Vierailija
25/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Teet enemmän töitä ja lykkäät valmistumista. Niin moni muukin joutuu tekemään. Itse pidin opiskeluaikoina melkein vuoden tauon, oli pakko käydä töissä ja säästää rahaa.

Nyt asuntolainat tauolla - maksetaan vain korkoa. En voi oikein viivyttää valmistumista, sillä mulla ei ole mitään vakityötä, josta saisin riitävästi palkkaa, ja kesällä iskevät lyhennykset niskaan. Ei mulla olisi kiirettä valmistua, jos toimeentulo olisi ilmankin turvattu.

Miten sä sitten ylipäänsä olet saanut pankista asuntolainan?

Elämäntilanteet saattavat muuttua...

Vierailija
26/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaatimaton asunto, eikä tunnu järkevältä yrittää myydä sitä, jotta saisin muutaman kuukauden toimeentulotukea...

Ihmetyttää se, että ihmisen pitää oikeasti ajaa itsensä tosi vaikeaan tilanteeseen, joka olisi vältetty pienellä, oikea-aikaisella tukemisella...

27/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää elää tulojesi mukaan. Jos valitset omistusasumisen, et voi kuvitella, että se on mahdollista nollabudjetilla. Tietysti se maksaa. Eli nyt vaan jätät ne opinnot tauolle ja menet töihin. Tai sitten myyt asunnon.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
28/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olisit ap valmistumassa opinnoista?

Jos sinulta puuttuu opinnoista enää vähän, niin menisin juttelemaan koulun opintotoimistoon tai kuraattorille tai vaikka opiskelijakunnalle. Yleensä ainakin korkeakouluilla on intressi saada opiskelija valmistumaan melkein keinolla millä hyvänsä ja yleensä niissä on jonkinlaisia apuja mietittynä opiskelijoiden tukemiseksi. Esim. aikanaan omassa koulussani pystyi hakemaan opiskelijakunnalta lainaa opintojen loppuun saattamiseksi.

Vierailija
29/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koettanut selittää, että mulla ei ole mitään vakityötä jolla eläisi, eikä sellaista löydy noin vaan...

Vierailija
30/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko Kaffebulla biffata AP:lle muutaman satkun sen sijaan että tässä(kin) ketjussa esittelee omaa erinomaisuuttaan.

Vierailija
31/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olisit ap valmistumassa opinnoista?

Jos sinulta puuttuu opinnoista enää vähän, niin menisin juttelemaan koulun opintotoimistoon tai kuraattorille tai vaikka opiskelijakunnalle. Yleensä ainakin korkeakouluilla on intressi saada opiskelija valmistumaan melkein keinolla millä hyvänsä ja yleensä niissä on jonkinlaisia apuja mietittynä opiskelijoiden tukemiseksi. Esim. aikanaan omassa koulussani pystyi hakemaan opiskelijakunnalta lainaa opintojen loppuun saattamiseksi.

Hei kiitos, tätä voisin yrittää. Tarkoitus olisi valmistua ensi kesään mennessä.

32/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esittele omaa erinomaisuuttani vaan yritän tarjota realismia. Tässä on nyt menty ihan epärealistisin toivein eteenpäin. Mitä mieltä puoliso on? Kai tämä asia häntäkin koskettaa? Jos tuloja ei ole eikä pankki suostu neuvottelemaan, on asunnon myynti ainoa oikea ratkaisu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
33/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin, että tuloka ei ole? Pärjäsimme ok:sti vaikkakin vaatimattomasti ennen näitä hinnannousuja. Omistusasunto ei ole vuokraa kalliimpi, mutta en vain saa sen vuoksi toimeentilotukea.

34/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluatte sen asunnon pitää, niin sitten kannattaa varmaan ne lainanlyhennykset maksaa. Pankista voi ehkä hakea laina-ajan pidentämistä. Jos pankki ei tähän suostu, teillä ei ole enää varaa asua siinä. Eipä sille mitään sitten voi. Teidän pitää nyt miehen kanssa jutella, miten toimitte asunnon kanssa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
35/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaatimaton asunto, eikä tunnu järkevältä yrittää myydä sitä, jotta saisin muutaman kuukauden toimeentulotukea...

Ihmetyttää se, että ihmisen pitää oikeasti ajaa itsensä tosi vaikeaan tilanteeseen, joka olisi vältetty pienellä, oikea-aikaisella tukemisella...

Tässä maassa tehdään kaikki mahdollinen että saadaan rankaista kansalaisia. Lisäksi suurin osa on itsekkäitä kus1päitä. Oikeastaan tämä maa on sellaisessa luisumisen tilassa että tarvitaan radikaali puhditus. On se kumma että ihminen ei opi ikinä .

Vierailija
36/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä ihan empaattinen, mutkat suoraksi tyyppi! Mitähän iloa tosta veetuilusta on kellekään?

Ohis

Vierailija
37/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ihan empaattinen, mutkat suoraksi tyyppi! Mitähän iloa tosta veetuilusta on kellekään?

Ohis

Tää oli tolle pullatyypille

Vierailija
38/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

No jos haluatte sen asunnon pitää, niin sitten kannattaa varmaan ne lainanlyhennykset maksaa. Pankista voi ehkä hakea laina-ajan pidentämistä. Jos pankki ei tähän suostu, teillä ei ole enää varaa asua siinä. Eipä sille mitään sitten voi. Teidän pitää nyt miehen kanssa jutella, miten toimitte asunnon kanssa.

Nyt ihan käsi sydämellä: myisitkö itse asunnon, jossa ei ole ainakaan vuokraa kalliimpaa asua saadaksesi muutaman kuukauden toimeentulotukea?

Vierailija
39/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta itellesi buy me a coffee tili vain mita naa on. Ihmiset anyavat kylla hyvaan tarkoitukseen rahaa.

40/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Nyt ihan käsi sydämellä: myisitkö itse asunnon, jossa ei ole ainakaan vuokraa kalliimpaa asua saadaksesi muutaman kuukauden toimeentulotukea?

No jos lyhennykset olisi maksamatta enkä saisi muualta lainaa, niin pakkohan se olisi. Jos laskuja ei maksa, ne menee ulosottoon. Se tulisi kalliiksi ja tekisin kyllä ihan kaikkeni välttyäkseni siltä.

Ei asiat aina ratkea toivomalla parasta.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme