Ruoan hinta nousee järkyttävällä tavalla. Roiskeläppäpitsa maksoi kuukausi sitten 1 euron ja nyt jo 1,39 euroa
Monet valmistajat nostavat ruoan hintaa ilman perusteltua syytä. Tämä siksi koska kaikki muutkin valmistajat nostavat hintoja.
Kommentit (66)
Taitaa maksaa lähikaupassa tuokin 2e. Suurinosa tuotteista noussut vähintään 30%. Osa jopa puolet kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisivat nostaa nuo sössöläpyskät viiteen euroon.
jotta voisit vaatia äitiäsi tekemään taas kotiruokaa sinulle.
No mutta Riitan herkun senttipizza 3,39 euroa.
Eipä sillä, että ennenkään noita olisin alvariinsa ostellut, mutta nyt saa jäädä kauppaan kokonaan.
Eurolla ja 50 sentillä tekee ihanan pitsan KOTONAAN!
Taikina noin 40 senttiä ja täytteisiin jo yli euro!
Omat pizzani usein uuniin mennessä arvoltaan n 30-40 euroa, on Porvoo, simpukka, ihania juustoja mutta olenkin hyvässä työssä ja korkeasti koulutettu!
Älytöntä että työttömät syövät näitä eineksiä, liian korkeita tuet kun tälläisen on varaa sohvalla maaten!
Karinniemen liekkisiipien hinta on muutamassa vuodessa kaksinkertaistunut.
Hinta nousee kun kustannukset nousevat, jos hintaa ei nosta ei ole kohta mitään valmispizzoja. Kierre on valmis, kun hinta nousee ihmiset eivät osta ja hinta nousee taas kun rahat eivät riitä kuluihin. Kun mennään kipurajalle, jossa kukaan ei osta valmispizzaa sen tuotanto täytyy lopettaa. The End.
Jep, oon siirtynyt asioimaan suurimmaks osaksi lidlissä. Lähikaupassa on joskus pakko käydä. Tänään 400g jauhelihapaketti maksoi 5,09e. Ostin tällä kertaa, koska en tiennyt mitä muuta olisin ruoaksi laittanut, mutta jatkossa jää hyllyyn. Pitkään ollut tavoitteena alkaa vegetaristiksi, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt on kunnolla motivaatiota. Turkkilainen litran jogurttipurkki maksoi 4,39e, jäi hyllyyn.
Tuo nyt ei välttämättömyys. Enempi noussut "oikeat" ruoka aineet. Ihme ja kumma, banaanien hinta ei ole noussut.
On tämä hintojen nousu järkyttävää. Matalatuloisena yksineläjänä pelottaa tulevaisuus todella paljon. Ja milloin tilanne menee siihen pisteeseen, että nuukailu ei ole enää tarpeeksi.
Pidän vaatimattomasta elämästä, mutta rajansa kaikella. Pitääkö kohta myydä huonekalut pois ja istua tyhjässä ja pimeässä asunnossa maha kurnien. :(
Vierailija kirjoitti:
Jep, oon siirtynyt asioimaan suurimmaks osaksi lidlissä. Lähikaupassa on joskus pakko käydä. Tänään 400g jauhelihapaketti maksoi 5,09e. Ostin tällä kertaa, koska en tiennyt mitä muuta olisin ruoaksi laittanut, mutta jatkossa jää hyllyyn. Pitkään ollut tavoitteena alkaa vegetaristiksi, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt on kunnolla motivaatiota. Turkkilainen litran jogurttipurkki maksoi 4,39e, jäi hyllyyn.
Ostatko sä kotkan- vai kamelinjauhelihaa kun se noin paljon maksaa?
Vierailija kirjoitti:
On tämä hintojen nousu järkyttävää. Matalatuloisena yksineläjänä pelottaa tulevaisuus todella paljon. Ja milloin tilanne menee siihen pisteeseen, että nuukailu ei ole enää tarpeeksi.
Pidän vaatimattomasta elämästä, mutta rajansa kaikella. Pitääkö kohta myydä huonekalut pois ja istua tyhjässä ja pimeässä asunnossa maha kurnien. :(
Mä mietin ihan samaa. Olen aina tullut vähällä toimeen ihan luontaisesti ja pidän vaatimattomasta elämästä. Mutta rajansa tosiaan kaikella. En ihan pelkällä pettuleivällä pärjää. Tulevaisuus alkaa ihan oikeasti kohta pelottamaan.,
Jos pitää roiskeläppää ruokana, niin ok... Mutta kyllä. Hinnat nousee ja ae on ikävää.
Jep. Liha on noussut ihan hurjasti ja juusto ja kanamunat ja 100% ruis- ja kauraleipä. No oonpahan laihtunut 4 kiloa tänä syksynä ja alan näyttää pitkästä aikaa hoikalta.
Leipä kannattaa jo itse leipoa ja mikäs sen parempaa on kuin voi ja lämmin leipä. Tarjouksista sitten kannattaa ostaa pakkaseen enemmänkin.
Karhu oluen hintakin on noussut 3 euroa laatikolta samaan aikaan kun muut valmistajat pitävät hinnan samana.
Vierailija kirjoitti:
Leipä kannattaa jo itse leipoa ja mikäs sen parempaa on kuin voi ja lämmin leipä. Tarjouksista sitten kannattaa ostaa pakkaseen enemmänkin.
Niin kannattaa leipoa. Itse aloin leipomaan jo keväällä. En vaan osaa ruisleipää tehdä, mutta oon laittanut rieskaan ruisjauhoja. Sämpylöihin sitten siemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen taas lihonut kun ei rahat riitä kun leipään ja kaljaan.
Suodata kalja ranskanleivän läpi niin siitä katoavat kalorit.
Voisivat nostaa nuo sössöläpyskät viiteen euroon.