Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako mun muuttaa tuettuun palveluasumiseen?

Vierailija
21.09.2022 |

Oon siis 17v ja tällä hetkellä asun lastensuojelulaitoksessa.
Sossu ei keksi muuta vaihtoehtoa itsenäistymiseen kun tuetun palveluasumisen yksikkö.

Millaisia paikkoja nuo on? Mulla on asperger ja epäilty skitsofreniaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tuetussa asumisessa on kova kuri ja kontrolli. Et ikinä saa olla vapaasti vaan aina joku on kyttäämässä. Jos sulla vaan on joku muu vaihtoehto, niin ota se.

Muuten olet koko loppuelämäsi vanki. Kun kerran siihen suostut, et ikinä pääse siitä vapaaksi tai irti.

Ei ole omaiseni kokemusten perusteella kova kuri, vain tarpeellisia ja välttämättömiä  sääntöjä.  Eikä todellakaan ole vankila.  Ja kun elämä alkaa sujua itsenäisesti, niin nuoren halutessa aletaan katsoa esim. yksinasumista tai tuettua yksinasumista.

Millasia sääntöjä? -ap

Vierailija
22/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tuetussa asumisessa on kova kuri ja kontrolli. Et ikinä saa olla vapaasti vaan aina joku on kyttäämässä. Jos sulla vaan on joku muu vaihtoehto, niin ota se.

Muuten olet koko loppuelämäsi vanki. Kun kerran siihen suostut, et ikinä pääse siitä vapaaksi tai irti.

No ei ainakaan siinä asumisyksikössä, jossa oma lapseni on. Jokaisella on omat tilat, lisäksi on yhteisiä tiloja ja mahdollisuus omaan rauhaan tai yhdessäoloon, ihan miten haluaa. Kyttäämistä on sen verran, että koti täytyy pitää siistinä, yhteisiä tiloja ei saa sotkea eikä vieraita saa olla yötä myöten kuin sovitusti.

Millainen asumisyksikkö on kysees?

Nuorten mielenterveyspotilaiden, tarkoitus on lähteä joko ns. omaan kotiin avopalveluiden turvin tai seuraavaan yksikköön, jossa on enemmän tukea, jos tilanne sitä vaatii.

Vierailija
24/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteilla olet valtionkotiin päätynyt? Halusitko itse?

Vierailija
25/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteilla olet valtionkotiin päätynyt? Halusitko itse?

En oo koulukodissa. Jatkuvien osastojaksojen vuoksi kai mut tänne laitettiin

26/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan pitää raha-asioista huolta siinä kohtaa kun sieltä lähtee omilleen, se tukiasuminen on kallista, ja siitä saattaa tulla laskut maksettavaksi vielä siinä kuussa kun on muuttanut toiseen paikkaan.

Älä luule, että pääset ikinä muuttaman minnekään, koska tienaavat sulla niin hyvin. Maksat vuokran lisäksi jotain hoitomaksua, joka tuplaten sama, kuin koko vuokra eli ottavat sulta koko KELA-rahat, käyttöösi ei jää yhtään mitään, kun olet ruuat hankkinut. Et pääse edes leffaan baareista ja festareista puhumattakaan. Sun elämäsi on ohi, kun tuohon suostut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme