Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika oli kaatunut mopolla aamulla kun joku tollo oli ajanut kolmion takaa hänen eteensä

Vierailija
21.09.2022 |

Eikä ollut edes pysähtynyt katsomaan mitä kävi. Onneksi muutama muu pysähtyi. Oon niin raivoissani. Mun lapsi olisi voinut kuolla.

En muuta toivo kuin että pidä silmät auki liikenteessä ja kurkkaa myös autoillessa myös palkin taakse ennen kuin liityt isolle tielle. Ja jos jotain sattuu niin jää edes auttamaan. Se on vähintä mitä voit tehdä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mopoilessa kävi samankaltainen tilanne. Vahinkoa ei onneksi käynyt, mutta jouduin kaasuttamaan täysiä äkkiä pois alta kun kolmion takaa iso pakettiauto meinasi oikeasti ajaa päälle.

Kun kerroin tilanteesta isälleni niin isäni suuttui minulle??? Noudatin liikennesääntöjä ja kävin tilanteen jälkeen saman risteyksen luona vielä tarkistamassa liikennekyltit ja kaikki ja olen edelleen että se oli se saakelin pakettiauto mikä teki tilanteessa väärin ja lyhyessä ajassa nopea päätös oli kaahata äkkiä pois alta oli oikea. Jos olisin hidastanut tai jatkanut normaalisti ajamista olisi se siltikin ajanut kylkeeni.

Tuollaisissa tilanteissa vaikka ei olisi se ollut oma vika on tärkeää käydä tilanne uudestaan mielessä läpi ja pohtia menikö tilanne oikein ja olisiko itse jotain voinut tehdä jotta tilanne olisi ollut erilainen ja mitä kannattaa jatkossa tehdä jotta samankaltaista tilannetta ei syntyisi vaikka virhe ei olisi ollut oma.

Vierailija
42/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika oli väsynyt yöllisestä rälläyksestään ja ajoi mopollaan 90kmph auton eteen?

Lue uudestaan. Auto ajoi kolmion takaa mun pojan mopon eteen. Ymmärrätkö miten pahasti tuossa olisi voinut käydä mun pojalle? Säikähtäisit itsekin jos jollekin sun rakkaalle olisi käynyt noin. Mietippä vähän siis mitä provoat. Ap

Ei välttämättä olisi käynyt. Olin itse moottoripyörän kyydissä joskus ja kuski ajoi ehkä noin 50 km/h vauhtia kerrostalon seinään. Mulle ei käynyt kuinkaan.

Kiinnostaa tietää miten tämä on käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärtyessä mopoilijoiden kannattaa pitää heijastinliivejä päällä, jotta heidät erottaisi vieläkin paremmin. Monissa mopoissa valot ovat umpisurkeat. Lisää turvallisuutta pienellä vaivalla edes jonkin verran. Vanhempani onneksi laittoivat ehdoksi että jos haluaa mopolla ajaa niin hämärässä PAKKO laittaa heijastinliivit päälle, muuten liikenteeseen ei asiaa mopolla hämärässä/pimeässä.

Pikkukylässä kun asutaan niin tuli nopeaan tieto vanhemmille jos en olisi pitänyt heijastinliivejä liikenteessä.

Toisena vinkkinä jos ei halua raahata kypärää joka paikkaan niin lukitsee sen pyörälukolla kiinni mopoon esim renkaaseen tai sarviin. Onnistuu ainakin silloin jos on crossikypärä.

Vierailija
44/44 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä opetus, että sitä kannattaa vähän itsekin ennakoida mitä muut saattaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän