Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrani on 895e/kk, sähkölasku lokakuusta alkaen 110e/kk, Kela maksaa nämä ja perustoimeentulotuen osan 530e. Yhteensä siis 1535e "netto". Lisäksi lääkäri/hammaslääkärikulut maksetaan ja lääkkeet...Tarjotut työt jotain 11e/h

Vierailija
21.09.2022 |

Pääsen siis joka kuukausi efektiiviseen noin 1600e nettotuloon kelan tuilla, jos ajattelee että minun pitäisi sama tienata töistä.

11e/tunti palkasta ei taida jäädä edes tuota 1600e nettoa verojen jälkeen...

Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Töihin meno ei vain kannata?

M34

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pienen palkan lisäksi saisit vielä asumistukea. Töissä käymälä jäisit voitolle.

Ajattelitko lopun ikääsi sitten olla Kelan tuilla vain, eli köyhä? Töihin menemisessä on sekin hyvä puoli, että saattaa joskus päästä parempiinkin tehtäviin, ainakin jos on jokin koulutus.

No joo, olen itse pitkälle koulutettu työtön. Vuokrani ei ole noin iso kuin sinulla. Minun kyllä kannattaisi mennä töihin, mutta en ole mihinkään halpisduuniinkaan päässyt.

Ap on lievästi kehitysvammainen eikä ole suorittanut kuin korkeintaan peruskoulun.

Vaikka monet pystyvätkin elämään melko tavallista elämää, niin huonommin on näillä joista ei olla saatu koppia ajoissa.

Vierailija
162/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pienen palkan lisäksi saisit vielä asumistukea. Töissä käymälä jäisit voitolle.

Ajattelitko lopun ikääsi sitten olla Kelan tuilla vain, eli köyhä? Töihin menemisessä on sekin hyvä puoli, että saattaa joskus päästä parempiinkin tehtäviin, ainakin jos on jokin koulutus.

No joo, olen itse pitkälle koulutettu työtön. Vuokrani ei ole noin iso kuin sinulla. Minun kyllä kannattaisi mennä töihin, mutta en ole mihinkään halpisduuniinkaan päässyt.

Ap on lievästi kehitysvammainen eikä ole suorittanut kuin korkeintaan peruskoulun.

Vaikka monet pystyvätkin elämään melko tavallista elämää, niin huonommin on näillä joista ei olla saatu koppia ajoissa.

Olen suorittanut lukion, eikä todettua kehitysvammaa ole.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokopäiväisesti töissä, bruttopalkka on noin 1400e, käteen noin 1200e, asun Helsingissä, en saa tukia.

En mitenkään ymmärrä, miksi kotona istuvalle voidaan maksaa näin paljon enemmän kuin kokopäiväisesti töissä käyvälle, eikö tätä todellakaan voi muka muuttaa, vaikea ymmärtää miksi käyn töissä ja päättäjät hokevat, että aina kannattaa käydä töissä?

Vierailija
164/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene sossuun

Vierailija
165/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti😂

Vierailija
166/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti😂

Perustelut?

Vierailija
167/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varaan tietoisesti jäävät on kyllä tyhmiä. Mitä pitempään tuota jatkuu sitä vaikeampi saada töitä. Seuraava hallitus ei ehkä ole yhtä avokätinen tukien kanssa.

Vierailija
168/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta tuossa on että kaikki menot olisi seliteltävä ja tiliotteita esiteltävä. Jos tilille kolahtaa ylimääräistä rahaa niin tuet pienenevät seuraavana kuukautena. On siis käytännössä kaikesta tilivelvollinen jotta saa rahat. Jos vaikkapa läheinen haluaa syntymäpäivänä laittaa tilille rahaa niin kiellettävä ettei tuet mene ja vain käteinen kelpaa. Ehkä tuollainen elämä jonkun unelmien täyttymys mutta harva vapaaehtoisesti sitä haluaa. Tietysti jos koko elämänsä elänyt vain tuota niin ei osaa edes muuta kuvitella. 

Vierailija
169/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokopäiväisesti töissä, bruttopalkka on noin 1400e, käteen noin 1200e, asun Helsingissä, en saa tukia.

En mitenkään ymmärrä, miksi kotona istuvalle voidaan maksaa näin paljon enemmän kuin kokopäiväisesti töissä käyvälle, eikö tätä todellakaan voi muka muuttaa, vaikea ymmärtää miksi käyn töissä ja päättäjät hokevat, että aina kannattaa käydä töissä?

Samaa mieltä. Sun palkkaa pitää nostaa.

Vierailija
170/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sun vuokra on siellä Helsingissä?

Vierailija
171/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

176 tyhmää haukkua ap:tä, vaikka et hänen jutuistaan tykkääkään.

Vierailija
172/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa osan asumisesta asumistuen muodossa. Sitten työmarkkinatukea, josta maksetaan loput vuokrsta. Toimeentulotukea loput jos tulot jää alle minimin. Ei yleensä maksa vain suoraan kaikkea ja sitten vielä

530 käteen. Jotain tässä kuvauksessa mättää.

Onko sinulla lapsia, joku erityistarve tai olet ulkomaalainen? Suomalaiselle ei noin paljoa makseta per henkilö.

Ulkomaalainen ei saa yhtään enempää tt tukea.

Saa. Ei ns. protokollan mukaan, mutta harkinnanvaraisena kunnalta kyllä. Syitä tähän on pääasiallisesti kaksi: 1) Saavat avustajan tekemään hakemuksen puolestaan kielitaidottomuuden takia. 2) Päätöksen tekijät eivät uskalla laittaa muuta kuin puoltoleimaa rasismisyytösten pelossa. Nämä tukipäätöksiä tekevät työntekijät ovat itse kertoneet tämän, vaikkeivät ulkkareista itse pitäisikään.

Suomalainenkin saa hakemuksen täyttöön apua sosiaalityöntekijältä tai muulta tyypiltä, kun pyytää.

Vierailija
173/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Älkää vastatko näille.

Millä perusteella trolli?

Yritän etsiä järkevää ulospääsyä tästä tilanteesta.

ap

ei makseta kellekkään noita summia koska pakotettais ensin muuttamaan halvempaan asuntoon. Kelan ylin asuminstuki on 270 euroa yksinäiselle. Eli maksimi tuet oisi jotain 770 netto. Siitä maksat vuokran ja lopuilla elät. ELi joudut muuttamaan halpaan yksiöön tai soluun.

Eri juttu taas jos sulla on perhe tai lapsia, jolloin saat lapsilisiä ja miehesi tulot jne. 

ap on Trolli. Jos joku uskoo noita valheita edessä on ankara järkytys kun tajuaa ettei tuilla todellakaan pärjää, eikä ne ole noin suuret kenellekkään.

Asumistukeni on noin 405e.

Miten tämä "pakottaminen" käsityksesi mukaan tapahtuu?

Ap

Ai miten pakotetaan muuttamaan halvempaan asuntoon? Ei makseta enää asumistukea.

Vierailija
174/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa osan asumisesta asumistuen muodossa. Sitten työmarkkinatukea, josta maksetaan loput vuokrsta. Toimeentulotukea loput jos tulot jää alle minimin. Ei yleensä maksa vain suoraan kaikkea ja sitten vielä

530 käteen. Jotain tässä kuvauksessa mättää.

Onko sinulla lapsia, joku erityistarve tai olet ulkomaalainen? Suomalaiselle ei noin paljoa makseta per henkilö.

Ulkomaalainen ei saa yhtään enempää tt tukea.

Saa. Ei ns. protokollan mukaan, mutta harkinnanvaraisena kunnalta kyllä. Syitä tähän on pääasiallisesti kaksi: 1) Saavat avustajan tekemään hakemuksen puolestaan kielitaidottomuuden takia. 2) Päätöksen tekijät eivät uskalla laittaa muuta kuin puoltoleimaa rasismisyytösten pelossa. Nämä tukipäätöksiä tekevät työntekijät ovat itse kertoneet tämän, vaikkeivät ulkkareista itse pitäisikään.

Suomalainenkin saa hakemuksen täyttöön apua sosiaalityöntekijältä tai muulta tyypiltä, kun pyytää.

Voihan sitä hakea mutta kun ei saa. Silti harkinnanvaraisia maksetaan miljoonia euroja vuodessa. Täällä kiintiöp(kielletty sana) saivat rahat käytettyyn autoon per perhe ettei ressukoiden tarvitse kulkea bussilla, kun pienemmällä paikkakunnalla niitä ei kovin paljoa kulje.

Vierailija
175/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meno ja koulutus kannattaa aina

T. M25 insinöörin alku 4700€/kk kokonaisansiolla

Vierailija
176/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvemmalle alueelle. En ymmärrä, kuinka joku kehtaa ottaa noin kalliiseen vuokraan tukia. Eikö nuorilla ole itsekunnioitusta enää ollenkaan? Töihin siitä!

Tuet määräytyy vuokran mukaan. Jos vuokra on 800 niin tuki on esim. 500 jos vuokra on 400 niin tuki on esim. 248€ Lisää aiheesta kelan sivuilta.

Vierailija
177/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin ja ota vielä joku lisäduuni, niiku kunnon ihmiset tekee, eikä loisi.

nim. niin minä tein , ei jaksais elättää teitä loisia omalla kustanuksella enää yhtään

Tarvittiin lisää tuloja ei lisää töitä. Töiden tekeminen ei ole sama kuin saisi lisää rahaa. Tervetuloa 2022 luvulle.

Vierailija
178/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KELA. EI. MAKSA. TUOLLAISIA. VUOKRIA. PISTE.

Mun vuokra on 840€ Kela maksaa eläkkeensaajan asumistuki maksimin eli 543€ Loput lähtee ruokarahoista. 

Paljinko sulle sitten jää "ruokarahoiksi" kun olet vuokran ja sähkölaskun maksanut?

Jos jää alle 532e, niin olet oikeutettu toimeentulotukeen

Ap

Muutama satanen ja olen oikeutettu toimeentulotukeen joka on n.5€ jota eivät ala maksamaan.

Ttt peruosa 530e.

Jos sulle jää 200e, niin olet oikeutettu 330e ttt.

Ota selvää oikeuksistasi.

Ap

Olen eläkkeellä oleva juristi joten enköhän tiedä omat oikeuteni.

Vierailija
179/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KELA. EI. MAKSA. TUOLLAISIA. VUOKRIA. PISTE.

Mun vuokra on 840€ Kela maksaa eläkkeensaajan asumistuki maksimin eli 543€ Loput lähtee ruokarahoista. 

Paljinko sulle sitten jää "ruokarahoiksi" kun olet vuokran ja sähkölaskun maksanut?

Jos jää alle 532e, niin olet oikeutettu toimeentulotukeen

Ap

Muutama satanen ja olen oikeutettu toimeentulotukeen joka on n.5€ jota eivät ala maksamaan.

Miten niin eivät ala maksamaan? Tt-tuessa ei ole alarajaa maksamiselle, voisit saada sitä periaatteessa vaikka 10 senttiä ja sekin maksettaisiin. Eri asia on, viitsisikö tuollaista kukaan hakea.

Kysy kelalta miksi eivät maksa älä minulta. Kerron vain mitä päätöksessä lukee.

Vierailija
180/184 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Älkää vastatko näille.

Millä perusteella trolli?

Yritän etsiä järkevää ulospääsyä tästä tilanteesta.

ap

ei makseta kellekkään noita summia koska pakotettais ensin muuttamaan halvempaan asuntoon. Kelan ylin asuminstuki on 270 euroa yksinäiselle. Eli maksimi tuet oisi jotain 770 netto. Siitä maksat vuokran ja lopuilla elät. ELi joudut muuttamaan halpaan yksiöön tai soluun.

Eri juttu taas jos sulla on perhe tai lapsia, jolloin saat lapsilisiä ja miehesi tulot jne. 

ap on Trolli. Jos joku uskoo noita valheita edessä on ankara järkytys kun tajuaa ettei tuilla todellakaan pärjää, eikä ne ole noin suuret kenellekkään.

Asumistukeni on noin 405e.

Miten tämä "pakottaminen" käsityksesi mukaan tapahtuu?

Ap

Ai miten pakotetaan muuttamaan halvempaan asuntoon? Ei makseta enää asumistukea.

Näin ei ole tapahtunut, eikä tapahtumassa.

Käsityksesi on väärä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi