Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siitä haittaa jos syö buranaa 3 kertaa päivässä 4pv ajan kerran kuussa menkkakipuihin?

Vierailija
21.09.2022 |

Niin??

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Kun et kärsi niin et saa kirkkainta kruunua.

Vierailija
22/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vahvuista buranaa? Mutta kyllähän tuon kivun syy pitäisi löytää, ei se nyt normaalia ole että neljä päivää särkee niin, että ei voi ilman särkylääkettä olla. 

Ihan on vielä normaali kuukautiskipu.

Mulla on auttanut todella kova treenaaminen kivunlievittäjänä kuukautisten aikana. Kamppailulajit, hiit-treenit ja cross-fit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaverini söi selkävaivoihin buranaa jatkuvasti ja vielä ihan määräyksellä.

Jos tuohon vertaa niin maksa on aika vähällä kuukausittaisella rasituksella 4 päivää kestävän kuurin ajan. Ja jos pidät huolen, että syöt päänsärkyyn sitten jotain muuta lääkeainetta sisältävää lääkettä.

Vierailija
24/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo mutta mielestän sellaiset kuukautiskivut ei ole normaaleja joihin täytyy syödä monta päivää särkylääkettä.

Joo se voi sinusta olla normaalia kun niin on aina ollut mutta jotenkin luulen että "ennenvanhaan" ennen särkylääkkeitä ei naiset ollu näin kipeitä mitä nykyään...

Vierailija
25/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutaman päivänä kuussa niin ei varmaan ole vaarallista. Lisäksi käytätkö 500mg vai 1000mg.

Ja kun se helpottaa oloasi, niin eihän siitä silloin ole haittaa..

400 gr. 800 tarvii jo reseptin.

Vierailija
26/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tilapäisesti voi ottaa 3 kertaa vuorokaudessa (huom, ei kerralla) 400mg:n ibuprofeenin, nimenomaan korkeintaan muutaman päivän ajan. Johan se lukee lääkkeen ohjelappusessakin. Sen lisäksi ei kannata ottaa muita ibuprofeenia sisältäviä lääkkeitä, eli tarkista mahdollisten muiden lääkkeiden (myös lääkevoiteiden) tehoaineet yliannostuksen välttämiseksi. Eikä viinaksia kannata harrastaa samaan aikaan. Jotkut vauhkoontuu maksan kuormittumisesta, mutta se kuormittuu ihan kaikesta ja sen tehtävä on siitä toipua. Vaatii todella pitkäaikaisen ylikuormittamisen tai sitten mahdollisen tulehduksen, että tapahtuu peruuttaamatonta.

Vierailija
27/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan outo mutta mielestän sellaiset kuukautiskivut ei ole normaaleja joihin täytyy syödä monta päivää särkylääkettä.

Joo se voi sinusta olla normaalia kun niin on aina ollut mutta jotenkin luulen että "ennenvanhaan" ennen särkylääkkeitä ei naiset ollu näin kipeitä mitä nykyään...

Oli ne. Mutta jossain pimeessä navetassa pystyi hyvin makaamaan sykkyrässä heinäkasassa pahimpien kipujen aikaan. Lisäksi oltiin koko ajan raskaina. Myös vähäinen ruoka ja kova fyysinen työ niukensivat kuukautisia. 

Vierailija
28/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön varmaan tuplasti tuon Buranaa menkkojen takia kolmena päivänä. Mulla ei ole kipuja, mutta Burana hillitsee runsasta vuotoa. Vaihtoehtona on istua pöntöllä kolme päivää.

Oletko ajatellut lääkkeiden sijasta kokeilla laihduttamista?

Siinä taas yksi älynväläys.

Vierailija
29/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on selkeesti lievät kuukautiskivut.

Vierailija
30/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön varmaan tuplasti tuon Buranaa menkkojen takia kolmena päivänä. Mulla ei ole kipuja, mutta Burana hillitsee runsasta vuotoa. Vaihtoehtona on istua pöntöllä kolme päivää.

Anorektikoilla ei ole kuukautisia. Ihan oikea idea hänellä. Vaikkei välttämättä hyvä, koska voi aiheuttaa lapsettomuutta joillekin.

Vierailija
31/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, bikinifitnessääliö vauhdissa. Vasaralle kaikki ongelmat näyttävät nauloilta.

Vierailija
32/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta suosittelisin gynekäyntiä.

Sopivat e-pillerit niukentaa kuukautisia tai jopa jättävät välistä.

Vierailija
33/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tuota vuosia 😐. Söin enemmäkin, pahimmillaan 6 kpl Burana 400 mg/vrk. Sitten löytyi munasarjaendometrioosi ja sain gyneltä yhdistelmäpillerit. 

Yhdistelmäpillereihin sisältyy tiettyjä riskejä. Mutta muistutan itseäni siitä, ettei tuon Buranoiden napsiminenkaan ihan riskitöntä ole. Ja elämän laatu on nykyään parempi.

Vierailija
34/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lääkäreiden mukaan hieman alipainoinen ja minulla on kamalat kivut kuukautisten aikana ja tosi runsaat vuodot.

- eri

Vierailija
35/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anorektikoilla ei ole kuukautisia. Ihan oikea idea hänellä. Vaikkei välttämättä hyvä, koska voi aiheuttaa lapsettomuutta joillekin.

Ja se myös aiheuttaa paljon isompia kuin annosteluohjeen mukaisesti otettu Burana neljän päivän kuureina. Että silleen ei kauhean toimiva idea.

36/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutaman päivänä kuussa niin ei varmaan ole vaarallista. Lisäksi käytätkö 500mg vai 1000mg.

Ja kun se helpottaa oloasi, niin eihän siitä silloin ole haittaa..

400 tai reseptillä 600.

Vierailija
37/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta suosittelen tehokkaampana vaihtoehtona reseptivapaata Pronaxenia.

Ja itse suosittelen reseptillä olevaan pronaxenia, joka on tuplasti vahvempaa.

Vierailija
38/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paljon on käytössä muita lääkkeitä ja miten vatsan limakalvot kestää. Burana tosin ei rasita merkittävästi maksaa niinkuin täällä väitetään, tulehduskipulääkkeet eliminoituu munuaisten kautta ja siis munuaisvaurio on periaatteessa mahdollinen riski, jos on samalla pahasti kuivunut ja munuaiset muutenkin kovilla. Veren hyytymiseen Burana voi vaikuttaa ja ärsyttää vatsaa, joten ruuansulatuskanavan verenvuoto on ehkä realistisin riski.

Käytännössä 400mgx3 neljän päivän kuurina ei yleensä aiheuta mitään perusterveelle ihmiselle.

Vierailija
39/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta suosittelisin gynekäyntiä.

Sopivat e-pillerit niukentaa kuukautisia tai jopa jättävät välistä.

Jos ei ole ehkäisylle tarvetta, niin e-pillereillä on enemmän haittavaikutuksia kuin muutaman päivän buranakuurilla.

Vierailija
40/50 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta suosittelen tehokkaampana vaihtoehtona reseptivapaata Pronaxenia.

Ja itse suosittelen reseptillä olevaan pronaxenia, joka on tuplasti vahvempaa.

Ja edullisempaa. Mutta siis tuo reseptivapaa on ainakin minulla toimivampi kuin ibuprofeeni, myös runsaan vuodon takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme