Onko siitä haittaa jos syö buranaa 3 kertaa päivässä 4pv ajan kerran kuussa menkkakipuihin?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta suosittelen tehokkaampana vaihtoehtona reseptivapaata Pronaxenia.
Ja itse suosittelen reseptillä olevaan pronaxenia, joka on tuplasti vahvempaa.
Naprokseeni kuuluu samaan kategoriaan kivun hoidossa kuin ibuprofeeni ja parasetamoli. Yksilölliset erot ovat asia erikseen eli jos sulla toimii naprokseeni paremmin, käytä ihmeessä. Mutta älä julista kokemustasi totuudeksi. Mulla napro oli samaa irtokarkkikamaa kuin ibu. Seuraava porras kipulääkkeissä on miedot opioidit.
Jos nyt jaksaisitte edes googlata, niin 3200mg on maksimiannos ibuprofeenia per vuorokausi. Vaikka ap söisi 800mg tabletteja kolme kertaa päivässä, maksimi ei tule täyteen. Ja kerta-annos saa olla 1200mg.
Itse aloitin e pillerit kun oli niin kovat kivut että lääkkeitä joutui syödä ainakin viikon ja monta grammaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutaman päivänä kuussa niin ei varmaan ole vaarallista. Lisäksi käytätkö 500mg vai 1000mg.
Ja kun se helpottaa oloasi, niin eihän siitä silloin ole haittaa..
400 gr. 800 tarvii jo reseptin.
600 tarvii kanssa reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vahvuista buranaa? Mutta kyllähän tuon kivun syy pitäisi löytää, ei se nyt normaalia ole että neljä päivää särkee niin, että ei voi ilman särkylääkettä olla.
Onhan kivulle syy, menkat. Kuukautiskipu on täysin normaalia, erityisesti jos se pysyy hallinnassa pelkillä särkylääkkeillä.
Onko susta oikeasti normaalia? Neljä päivää kestävät niin kovat kivut, että ilman särkylääkettä ei pysty olemaan? Ensimmäisen päivän vielä ymmärrän, mutta NELJÄ päivää?! Minusta ei, menisin lääkäriin selvittämään mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta suosittelen tehokkaampana vaihtoehtona reseptivapaata Pronaxenia.
Ja itse suosittelen reseptillä olevaan pronaxenia, joka on tuplasti vahvempaa.
Naprokseeni kuuluu samaan kategoriaan kivun hoidossa kuin ibuprofeeni ja parasetamoli. Yksilölliset erot ovat asia erikseen eli jos sulla toimii naprokseeni paremmin, käytä ihmeessä. Mutta älä julista kokemustasi totuudeksi. Mulla napro oli samaa irtokarkkikamaa kuin ibu. Seuraava porras kipulääkkeissä on miedot opioidit.
Jos nyt jaksaisitte edes googlata, niin 3200mg on maksimiannos ibuprofeenia per vuorokausi. Vaikka ap söisi 800mg tabletteja kolme kertaa päivässä, maksimi ei tule täyteen. Ja kerta-annos saa olla 1200mg.
Miten joku voi pitää suosittelua totuuden julistamisena?
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutaman päivänä kuussa niin ei varmaan ole vaarallista. Lisäksi käytätkö 500mg vai 1000mg.
Ja kun se helpottaa oloasi, niin eihän siitä silloin ole haittaa..
400 gr. 800 tarvii jo reseptin.
600 tarvii kanssa reseptin.
Mutta 2x400 tai 3x200 ei tarvitse. Farmaseutin mielestähän noin ei tietenkään saa omin päin annostella.
Kaikkia haittavaikutuksia ei tunneta. Itselläni särkylääkkeistä tulee haittoja, joita ei ole edes mainittu selosteessa. Niin pitkä kokemus että tiedän mistä puhun, mutta sama ei tietenkään välttämättä koske kaikkia. Siitä huolimatta itsekin käytän tarvittaessa edelleen tai korkeintaan vaihtelen lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Kipulääkkeitä tulisi aina syödä vain kipuun, eikä varoiksi. Vuotopäivät ri ole = kipupäivät
Lääkäri mulle nimenomaan sanoi, kun menkkakivuista siellä kävin, että opi ottamaan ennakkoon ne lääkkeet. Siis ennenkuin se kipu tulee.
Reseptillä vetelen menkkojen aikana ketorin100, miranax ja clotam. Sekä mahdollisesti Burana ja happosalpaaja. Ja siis en tietenkään näitä kaikkia samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan outo mutta mielestän sellaiset kuukautiskivut ei ole normaaleja joihin täytyy syödä monta päivää särkylääkettä.
Joo se voi sinusta olla normaalia kun niin on aina ollut mutta jotenkin luulen että "ennenvanhaan" ennen särkylääkkeitä ei naiset ollu näin kipeitä mitä nykyään...
Naisten kuukautiskipuja on vähätelty, 40- luvulla syntynyt sairaanhoitaja äitini väitti niiden olevan psykosomaattisia kipuja. Onneksi isällä oli päänsärkyyn aina Disperiniä saatavilla ja antoi niitä myös minulle, kun kärvistelen kivuissa.
Oma tytär on saanut kuukautisten alkaessa sellaisen kipukohtauksen, että kylmä hiki vain valui.
Onko niin- hiivapillumiehelle tullut menkkakivut? Niinko kova on pillunkaipuusi, että olet menkkskivut kehittänyt itsellesi :D