Liittyykö migreeniin puutumiset, käsi, huulet jne?
Eli tänään tuli näköhäiriöitä, toisella silmällä en nähnyt juuri mitään, vain " tähtiä" , jonkin ajan kuluttua vasemman käden sormet menivät tunnottomiksi ja pian tästä huuletkin. Kun nämä loppuivat alkoi päänsärky, joka lepäämällä meni ohi.
Aiemmin ollut muutaman kerran päänsärkyä ja näköhäiriöitä, jotka olen migreenillä selittänyt.
Viimeisilläni olen raskaana, mutta vauva kyllä normaalisti potkinut.
Onko siis migreenistä kärsivillä samoja oireita ollut?
Kommentit (3)
Viimeksi kun tarvitsin migreenin takia s-lomapäivän ja sanoin lääkärille kuinka koko käsi oli puutunut, niin sanoi vain tympeästi sen liittyvän ihan johonkin muuhun kuin päänsärkyyn. Tuli vähän idiootti-olo itselleni kun edes mainitsin asiasta.
Mutta nämä saattaa olla oireita esim. aivoverenvuodosta, joten kehottaisin soittamaan heti oireiden ilmettyä sairaalaan jos ne ei ole ennestään tuttuja. Moni, jolta katkeaa verisuoni päästä, antaa tilanteen mennä niin pitkälle ettei enää " osaa" soittaa apua. Tajunta hämärtyy siinä määrin, ettei vain muista miten apua soitetaan. Myös oireiden pahentuessa esim. puhekyky saattaa kadota aivojen vauriokohdasta riippuen. Silloin on KIIRE! Tilanne voi paheta vartissa todella pahaksi.
Itse tunnistan migreenin tulon nykyisin siitä että toisen käden sormenpäät alkaa puutumaan. Jos vasemmalta puolelta puutuu, päänsärky tulee oikealle puolelle päätä ja toisinpäin.
Eri asia on se, jos nämä oireet eivät mene ohi, silloin on kyse jostain muusta kuin migreenistä =)