~~TP:t viikolla 44, pinoon mars :) ~~
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet. Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
Kommentit (32)
Voi, kylläpä teillä Minsku riittää noita lääkärikeikkoja.. =( Toivottavasti ette joudu kauaa aikaa odottelemaan. Mutta tosta Yön keikasta olen TOSI kade.. =) Kerran olen käynyt niiden keikalla, ja se oli tosi mahtava!! Pitäkää hauskaa siellä!
Esikoinen tossa vieressä kärttää lukemaan, kun kirjastosta haettiin kasa uusia kirjoja.. =) Joten mentävä taas..
Ja sori mun hiljaiselo...
on vaan ollut niin väsyttävää aikaa,Juholla todettiin taas korvatulehdus molemmissa korvissa,tämä on 3.tulehdus PERÄKKÄIN ja yhteensä viides tulehdus,mutta nyt onneksi saatiin lähete korvalääkärille ja luultavasti korvien putkitus edessä...
Mulla omakin korva 3.päivää kipeä=( mutta ei mulla näkynyt tulehdusta,en tajuu tätä,kun alkaa mulla vastustaa,sitä myös tekee koko ajan.
Viivi,olen saanut 4.11 meiliä,enkö vastannut siihen mitään?ei enää muista mitä on tehnytkään vaikka pari yötä on nyt mennyt OK mutta sitä ennen huutoa ja valvomista.
Juho seisoo nyt ilman tukea jotain 10 sekuntia,ehdin ottaa kuvankin eilen=)
askelia ei uskalla,toinen on niin tohkeissaan ja samalla kauhuissaan tuosta seisomisestakin=)
tänään kaverin lapsen 9v juhliin kli 12 ja perään(saman ihmisen luona) Partylite kynttiläkutsut.
äityliini ja Juho 281105
teilläkin siis oikein kunnon sairasteluputki!
Et vastannut ja jäin vain miettimään, että miten menee!
Nyt syömään jotain...
V
Ihana olo kun just herättiin koko porukka 2h päikkäreiltä :)
Tää lauantai on takuuvarma päiväunipäivä, sillä käydään aina aamupäivällä uimassa ja tytsyt sen jälkeen ihan puhki.
Meidän pikku neiti kävelee! Tai on siis kävellyt jo pari viikkoa, mutta nyt lähtee itse liikkeelle ja kävelee enemmän kuin konttaa -mihin se vauva katosi?! Ollaan taas pidetty unikouluakin kun joi vielä maidon klo 5-6 eikä sitä kuitenkaan tarvii... no nyt yöt menee hyvin eli menee nukkumaan klo 20, tutti ehkä kerran yössä suuhun just silloin aamuyöstä, mutta jatkaa uniaan klo 7.30-8 asti. Sen sijaan esikoinen kun sai kerrossängyn ja nukkuu yläsängyssä niin siitä lähtien käy pissillä yöllä 1-2 kertaa... tää on meinaan ihan uusi juttu!!! Miksi lapset ei vois vaan nukkua yöt läpeensä...??? Toiveajattelua :)
Voi Minskua *halaus* teitä kyllä koetellaan noilla lääkärijutuilla.
Toivottavasti ei mitään vakavaa, lapsillahan on vaikka mitä eikä suurin osa aiheuta mitään toimenpiteitä.
Ja äityliinille kans voimia sairastelukierteeseen! Toivottavasti korvien putkitus selviää nopeasti ja siitä löytyisi apua pikku-Juholle!
Hopoliini... löytyikö kaupungilta mitään kivaa?! Mekin oltiin pienemmän kanssa kaupungilla viime viikolla ja mua niin nauratti kun se ihmetteli raitiovaunuja ja ihmispaljoutta -oli kuin maalaishiiri kaupungissa.
Just ja just malttoi istua rattaissa kun ne liikkui, mutta onneksi nukkui niissä päiväunet ja äiti sai ostaa muutamat isänpäivälahjat ja itselle takin :)
Pakko kai hipsiä muun perheen luo yläkertaan...
Hauskaa viikonloppua! j
Hyvää isänpäivää kaikille isille!!
meillä sai kakkua ja joulutorttua aamupalaksi ja lahjoja ja 3 korttia=)
nyt se meni raveihin Seinäjoelle,aikamoinen lumimyräkkä,sisällä varmaan pysytään ettei Juholla vaan ota korviin tmv.
Viivi:mun oli tarkoitus laittaa meiliä takas ja laitan kun ehdin/muistan!!
Juho karkaa vessaan>>>
äityliini ja Juho
En nähnyt uutta pinoa, joten aloitin uuden!
Kuulumisia kyselen?!
Itsellä jäi viime viikko kokonaan väliin, oli niin kiirusta koko ajan...
Ihanaa kun oli maa valkoinen aamupäivällä! Nyt sekin tosin jo melkein sulanut pois. Mitä teidän pienet tykkäs lumesta? Viime talvesta ei varmaan muistoja paljon ole jäänyt. Meillä poju vaan istua tapitti maassa ja katseli ihmeissään :D Ei edes lähtenyt konttaan vaikka yleensä mönkii maassa. Istui vaan ja katseli.
Pienen ajan aikana on meillä tullut pienemmälle paljon sellaisia " isojen poikien" piirteitä. En oikein osaa sanoa mistä johtuu tai mitä ne varsinaisesti on. Mutta jotenkin vaan tuntuu paljon enemmän ymmärtävältä tms. No, mutta onhan ne yksvee synttäritkin jo parin viikon päästä!
olikos se Hopoliini vai kuka, kellä päästiin ekana juhliin synttäreitä?
Minsku ja " vauva" 2vko ja 2pvä vajaa 1 v ;)
Sunnuntaina on reissusta kotiuduttu mutta valitettavasti meillä no flunssa/korvatulehduskierre,Juholla nimittäin tänään todettiin TAAS korvatulehdus=(
Mä yhtäkkiä tajusin että alle kuukausi ja meidän pitää jo siirtyä pois koko vauvapuolelta,apua!!!
Viime yö oli siis aivan kamala jonka takia soitinkin lääkärinajan heti aamulla,Juho vaan itki ja huusi " päätä leikataan irti" huutoa liki koko yön=(
mieskin meni töihin silmät aivan ristissä mutta syy selvisi ja kunpa tää kuuri nyt sitten tehoaisi.
Mulla itellä kauhee nuha ja yskä,en tajuu miksei meidän tautikierre voi jo loppua,mä sain yskänlääkettä ja lähetteen sokerirasitukseen koska haluun tietää onko mun kolesteroli vielä korkea kun se todettiin muutama vuosi sitten.
äityliini ja Juho 11kk3pv
Tänään on sitten se SUURI päivä! Meiän pikkuinen täyttää 1 vuotta. =) Ekat juhlat juhlittiin jo sunnuntaina, toiset vielä tulossa.. =) Ihan hassua, että meillä ei nyt enää virallisesti ole vauvaa, vaan taapero. On kyllä piirteet ja olemus täälläkin muuttunut (niinkuin Minskukin mainitsi) paljon isomman tytön oloiseksi ihan pienessä ajassa. Kävellä ei vielä, mutta seisomaan nousee koko ajan ilman tukea ja karhukävely on lemppari tällä hetkellä. Menevät veikan kanssa peräkanaa pyllyt pystyssä edestakaisin.. =) Ja " auto" on päivän kuumin sana. Sitä hoetaan koko ajan. Kiva, että meiän TYTÖLLÄ ensimmäinen kunnon sana on auto.. =) Ja eniten kyllä leikkiikin veikan autoilla, ajelee ympäri kämppää.
Neuvolassakin oltiin tänään, piikki tuli, mutta ei isoja itkuja. Pieni tirautus vaan. Pituutta oli 73,1cm ja painoa 9kg400g. Näin siis lukee neuvolakortissa, mutta muistaisin kyllä vaa´an näyttäneen 10kg400g??! No, opiskelija oli merkkailemassa. Ja päänympärys oli 47,6cm.
Aikamoinen ilma oli tytön ekana synttäripäivänä..Ainakin täällä Helsingissä..IHAN KARSEE!!! Ensin räntää ja nyt iltapuolella vettä ja loskaa on nilkkoihin asti..Ihana tää Suomen talvi..Jos olis mahollista voisin muuttaa aina talveks johonkin lämpimään paikkaan! =)
H ja lapset 1v ja 3v10kk (enkä osaa siirtyä vielä taaperopuolelle.. =))
Vaikka tosin nyt jo vähän myöhäiset...
Meillä tulee 1vee täyteen kahden viikon päästä. Juhlitaan ilmeisesti sen viikon viikonloppuna (kumpanakin päivänä).
Mutta en ole ehtinyt niin kauheesti perehtyyn niihin juhliin, kun me miehen kanssa pidämme omille ystävillemme pikkujoulut lauantaina, niin energia on mennyt vähän niitten suunnitteluun. Nämä pikkujoulut ovat siis aikuisten, lapset menevät hoitoon, mutta ohjelmassa pientä leikkimielistä kisailua, jouluruokaa, sekä pukin vieralu :D Mutta pääasiassa on tietysti ystävien seurasta nauttiminen. Nykyään kun ehditään kokoontuun NIIN harvoin.
Siitäkin mukavaa että on tota ohjelmaa viikonloppuna, kun mennään sitten ensi tiistaina sinne sairaalaan röntgeniin ja tapaan lastenkirurgia, joten toivotaan että viikonloppu menee nopeasti hyvillä mielin ilman turhia murheita!
Minsku ja pojat
Niin ja ihanaa ihanaa kun tulee lunta oikein kunnolla! (Eilen tosin kun Hesassa käytiin niin moottoritiellä ajo oli hieman... no, hankalaa.)
Olihan täällä pino -kiitos Miskulle!
Ollaan kyläilty tällä viikolla joka päivä joten en ole päivisin ehtinyt koneelle ja iltaisin taas en ole jaksanut. Onneksi loppuviikko rauhallisempi...
Tänään oltiin kuopuksen kanssa katsomassa kaverin 2 kk ikäistä vauvaa, joka oli niin syötävän suloinen eikä vierailu tehnyt yhtään hyvää mun vauvakuumeelle :) Muuten meille ei kuulu kummempaa, pikku neiti harjoittelee kävelyä ja kävelee sellaisia 2m matkoja jos joku on ottamassa vastaan. Muuten nousee koko ajan seisomaan ilman tukea ja naureskelee tai taputtaa käsiään yhteen. Ulkona käveleminen on talvihaalarissa vähän hankalaa ja välillä meinaa mennä typyllä hermot...
Minskulle paljon voimia sinne lääkärireissulle!!!
Ja hopoliinille prinsessalle isot 1v. synttärionnittelut -taisit olla eka meistä.
j
ONNEA HOPOLIININ NEITI!!!
myöhässä tulee tosin!!
tuun huomenna paremmalla ajalla koneelle...
äityliini ja Juho joka tässä kuussa sen 1-vee=)
Tänään on taas kakkua tehty huomisia vieraita varten! Jäi tosin hieman puolitiehen, kun olin unohtanut ostaa osan aineksista, tai lähinnä päällisistä.. =)
Meillä otettiin tänään ennätysmäärä askelia, peräti 4 kpl!! Ei varmaan kauaa mene, että kävellään enemmän. Itsestä vaan tuntuu hassulta, ettei tyttö vielä kävele, kun poika oli 9kk, kun lähti kävelemään.. No, jokainen ajallaan.
Kylläpä kuullosti kivalta Minskun tuleva viikonloppu! Meillä on menossa molemmat siskolleni yökylään lauantaina, jee! Ihan kiva, vaikkei mitään suunnitelmia olekaan. Sitä nykyään nauttii enemmän siitä, että saa olla kotona rauhassa, kun lapset on hoidossa. Ei niin tee mieli lähteä mihinkään, ainakaan Jumboa pidemmälle.. =) Tarvii sitä varmaan siellä käydä vaikka vähän joululahjoja katselemassa.
Hopoliini: lauantaina on Pyhäinpäivä joten kaikki kaupat on kiinni :(
Ajateltiin mennä huomenna jumbon cm:ään tekee viikonlopun ruokaostokset, mutta siellä voipi olla muutama muukin...
Kuulostaa niin kivalta Hopoliinin ja Minskun " vapaa viikonloppu" !
Mekään ei olla vähään aikaan tehty mitään ilman lapsia, pienempi ei edes ole vielä ollut yökylässä vaikka esikoinen oli ekan kerran jo 7kk ikäisenä.No onneksi pikkujoulukausi lähestyy ja parit kivat kemut tiedossa :)
Hippaloita odottava j
Meilläkin otettiin tänään ennätysmäärä askelia, nimittäin 2kpl :) Taitaa olla lähellä tuo käveleen lähtö. Missäs ne meidän vauvat oikein on?!
Joeela, täälläkin vauvakuume vaan siis pahenee entisestään koko ajan. Viime viikolla yks päivä mun nenässä haisi koko ajan vastasyntyneen vauvan haju! Se tuoksu siis oli mun nenässä koko päivän, ja oikein pystyin ajatteleen sen pienen tuhisevan lämpöisen pehmeän kevyen pienen paketin, jota poskea vasten pitää ja haistaa sen tuoksun... Mun sydäntä oikein riipaisi. Toisaalta tämä kuume on kamalaa, kun tiedän ettei ihan vielä ole aika. Toisaalta taas ihanaa, kun saa oikein haaveilla!
Eipä tässä ihmeempiä. Taidan mennä tekeen iltapalaa ennen BB:tä.
Minsku
Tylsää..No, mut eiköhän me jotain täällä kotonakin keksitä. =) Pääasia, et saa olla ilman lapsia hetken. Tekee välillä ihan hyvää! Meillä esikoinen oli ekaa kertaa yöhoidossa parin kuukauden iässä. Nyt tyttöä en olisi raaskinut laittaa aiemmin.. =)
Joeela:
Hopoliini: lauantaina on Pyhäinpäivä joten kaikki kaupat on kiinni :(
Ajateltiin mennä huomenna jumbon cm:ään tekee viikonlopun ruokaostokset, mutta siellä voipi olla muutama muukin...Kuulostaa niin kivalta Hopoliinin ja Minskun " vapaa viikonloppu" !
Mekään ei olla vähään aikaan tehty mitään ilman lapsia, pienempi ei edes ole vielä ollut yökylässä vaikka esikoinen oli ekan kerran jo 7kk ikäisenä.No onneksi pikkujoulukausi lähestyy ja parit kivat kemut tiedossa :)Hippaloita odottava j
Kauhee kiire kun valmistelen noita jouluruokia huomiseksi ja pitäis vielä siivota! Nyt kylläkin viettelen kahvitaukoa koneen äärellä...
Hei, asiasta on jo kyllä keskusteltu, mutta nyt niitä 1vee lahjaideoita kehiin!
Ja pieni isänpäivälahjagallup samaan syssyyn ;) Ollaan ostettu jo T-paita ja kangasvärit ja pitäis painaa siihen paitaan lasten käden ja jalan kuvat, mutten tiedä ehditäänkö toteuttaan sitä!
Kahvikuppi lähenee loppuaan, täytyy taas mennä!
Minsku
täällä on sikakylmää -14.8 astetta=(
Mä tulinkin ekana tänne ettei jää kirjoitettua=)
Juho on hereillä ja meillä vellipullo on vihdoin ja viimein muuttunut aamupuuroksi,piti ÄITI vieroittaa siitä pullon annosta heh=)
Jos Juho herää tosi aikaisin ennen klo 7,annan sitten maitoa pullosta.
Katri menee koko päiväksi 12 jälkeen bestikselleen kylään=)
me varmaan siksi aikaa anopille.
Juho korvatulehdus on Ok siis terve poika mutta lääkekuuria on vielä jäljellä kyllä pari päivää että katotaan sen jälkeen.
Juholle viimein puhkesi eilen 5.hammas,teki sitä ainakin 3 viikkoa,nyt on 3 hammasta ylhäällä ja 2 alhaalla.
Juhon uusinta on päästää välillä hetkeksi tuesta irti,kuin testaisi että pysyiskö sitä seisomassa=)
Muutaman sekunnin pysyy että kyllä se tästä lähtee joku päivä mutta vauhti on aivan riittävää nytkin,kun tukia vasten sujuvasti kävelee ja konttaa lujaa.
hyvää viikonloppua!
äityliini ja Juho 11kk1viikko about(apua,joudutaan kohta poistumaan vauvapuolelta)
en oo ostanut vielä Juholle lahjaa mutta pian meen etsiin mutta 1v/joululahjatoiveita/ideoita(meidän muksuilla)
-lampaantalja
-puolipotkareita tarvisin tai kalsareita pojulle
-kehittäviä leluja esim.jotkut palikkalelut
-autoja=)
-vaatteita muitakin 80-90 cm
Katrilla itsetehtyä listaa jo=):
-potta nukelle
-muumitalo
-muumilaiva
-nukkekotiin lamppuja ja mattoja=)
-halinalle
-tuomas veturi lelu
-postimies Pate lelu
Isänpäivälahjaksi olen ostanut t-paidan:elämä on laiffii(ollaan yhdessä hiljattain katsottu Matti-leffa ja naurettu!!)=) + deodorantti+suklaakonvehtirasia,katri tekee perhekahvilassa ja kerhossa itse kortit
semmoista=)
omalle isälle lähetän vain kortin kun asuu niin kaukana.
taaskaan en ole ehtinyt kirjoittelemaan... ollaan taas sairasteltu oikein urakalla! Viime viikko oltiin koko perheen voimin ihan mielettömän kamalassa oksennustaudissa...
Ja tällä viikolla aloitin työt ja niklas tarhan... HIRVEÄTÄ! ihan kamala olo oli viedä mun pikkuinen poika tarhaan.
Meillä täytetään tiistaina 1v!! Ja kaikenlisäksi olen töissä 11-21.... No, täytyy sitten vk-loppuna juhlia..
Aika jännää tuo koko ero.. Meillä on melkein 10 senttiä pidempi poika kuin hopoliinin tyttö. Mutta painoa suurin piirtein saman verran (jos painoitte sen 10,4kg).
Me ollaan menossa allergiatesteihin, tässä odotellaan postissa tulevaa aikaa sairaalaan. Ainakin sitrushedelmiä epäillään ja maito nyt ainakin on jo nyt ihan selvä... Toivottavasti muuttuu sitten jossain vaiheessa kun niklas kasvaa.
Nyt ulos koiran kanssa...
V
Kiitos kaikille onnitteluista hyvistä uutisista :D
Tänään olin esikoisen kanssa lääkärissä näyttämässä ihottumaa/näppylää jota sillä on jaloissa. Samalla kysäsin sitten yhdestä patista joka pojalla on etureidessä oikeessa jalassa. No oli sitten sitä mieltä, että se pitää käydä ultraamassa, jotenka tässä taas odotetaan lähetettä ultraan ja sitten lastenkirurgille :( Sanoi kyllä, että tuskin on mikään kasvain, koska kasvain on yleensä kivikova ja epämääräinen. Toi patti on pyöreä " pallomainen" . Se patti ei siis ole iholla vaan jossain syvemmällä...
Jee, tänään mennään miehen kanssa Yötä kattoon! Tosin taas täytyy viedä lapset hoitoon , vaikka just viime viikonloppuna olivatkin. Mutta ajattelin, että viedään nyt, ei tän vuoden puolella enää kai muita menoja olekaan.
Viikonloppuja toivottaa
Minsku ja pojat kohta 1v ja kohta 2,5v