Miksi laittaa ilmoitus osta ja myy palstalle, jos ei vastaa?
Mä ihmettelen, kun laitetaan ilmoitus tonne osta ja myy palstalle -vielä myydään puolelle- ja sitten ei vastata sähköposteihin mitään.
Jos on myymässä jotain niin kuvittelisin, että laittaisi kuvia, jos joku niitä pyytää... tai vastaisi edes, että on myyty ja poistaisi ilmoituksen.
Kommentit (11)
Tottakai, olen samaa mieltä! Eli jos pyytää kuvia, niin joku vastaus niiden saamisen jälkeen on hyvää käytöstä.
Hyvä käytös siis puolin ja toisin :)
Samaan syssyyn täytyy sanoa, että olen itse pyytänyt kuvia ja niitä saanut. Kun olen ilmoittanut, että kiitos, en osta niin pari myyjää on tullut linjoja pitkin, että mitä sitten pyydän kuvia ;)
Kun pyytää kuvaa, mitään ei vastata. Ei tule kuvaa taikka viestiä, että on jo myyty. Eikä ole kerran tai kaksi, vaan tätä tulee vastaan jatkuvasti!
Sama kun myy jotain. Ihan samoja kokemuksia, kun joku edellinenkin oli laittanut. Yksi kymmenestä kiitti kuvasta. Onko se niin vaikea klikata " vastaa" painiketta ja kirjoittaa " ei kiitti" . Ärsyttävää...
kun joskus möin lastenvaatteita. Ilmoituksessa luki jokaisen vaatteen perässä väri ja kuvaus. Pyydetään kuvia ja saan vastaukseksi ettei keltainen ole meidän väri. Kyllä siinä vähän tulee sellainen fiilis, että miksi pyydät kuvia kun ilmoituksessa lukee väri...
kokemuksia sieltä. Viime viikolla juuri turvaistuimseta kyselin, mutta ei tullut mitään vastausta, kysyn onko vielä myymättä, mutta eipä ole myyjä viitsinyt mitään vastata. Ne kuvathan olisi helppo laittaa nettii ja linkki vaan siihen niin ei sitten erikseen tarvitisisi niitä pyytää ja lähetellä eikä myöskään myyjän suuttua, jos ei ostaja osta.
Onpas teillä huonoja kokemuksia. Mun kohdalle ei ole kyllä juuri huonoja kokemuksia tullut. Ehkä johtuu siitä, että meillä myynnissä olevista vaatteista ja kengistä on tehty nettisivut, joten kuvien laittaminen ei ole mulle vaiva eikä mikään (toisin kuin varmaan niille, jotka lähettää 10 eri kuvaa vaikka jollekin ostajalle) ja siten en koe sitä niin rasittavaksi enkä loukkaannu, jos joku ei vastaa mitään. Ja voihan olla, että joku pitää pyytämiäni hintoja kovina ja niin ne varmaan ovatkin tavallisiin kirppishintoihin, mutta toisaalta tavallisella kirppiksellä olevat poikien housut ovat minusta sellaisessa kunnossakin yleensä näissä koissa, että ei niistä saakaan enää pyytää juuri mitään.
Mut ainut mikä on ruvennyt ottamaan päähän tuossa myynnissä on se, että ihmiset varaa tuotteita tyyliin, laitatko mulle ne kahdet housut syrjään, otan ne, ja sovin sit noudosta vähän ajan päästä. Yhtäkkiä huomasin, että mulla oli varmaan viime huhtikuultakin joidenkin ihmisten varauksia ja myönnettävä on, että en jaksa enää ruinata sen noutamisen perään, että milloin mahtaisi sopia. Nyt tein itse omassa päässäni päätöksen että varaan korkeintaan kahdeksi viikoksi, sillä kyllä meille nouto sopii varmasti kahden viikon aikana ainakin 10 päivänä ja niistä luulisi sopivan ajankohdan löytyvän tai jos ei löydy, niin voihan sitten vaikka postittaa.
Vai teettekö te niin, että myytte niille, jotka ensimmäisenä rahat iskee käteen ja ilmoittelette sitten niille aikaisemmin kiinnostuneille, jotka eivät ole aikaisempaa noutoaikaa saaneet sovittua, että sori meni jo?
että miksi saan ostetaan ilmoituksiini aivan säännöllisesti tarjouksia vaatteista, jotka ovat aivan muuta kuin mitä haen. Esim. aika vasta hain kesävaatetta pakettina ja sain tarjouksia mm. toppahaalareista ja yksittäisistä vaatteista, vaikka hain nimenomaan KESÄVAATEPAKETTIA. Ja jos ilmotukseen laittaa, ettei huonoa ja monella kiertänyttä kannata tarjota niin silti niitäkin tarjouksia tulee (ja niissä usein vielä huimat hintapyynnöt). Pakko myöntää, että noihin tarjouksiin ei aina tule vastattua, vaikka periaatteeni onkin, että aina pitää antaa vastaus tarjoukseen.
Olen jonkin verran tehnyt kauppaa MYYDÄÄN ilmoitusten perusteella ja ollut tyytyväinen. Itse pyydän helposti myös lisätietoa ja mahdollisia kuvia. Aina olen myös vastannut, jos tuote ei ole ollut se mitä haen ja kauppoja ei synny. Itselläni on jonkin verran ollut ilmoituksia OSTETAAN palstalla ja siitä on huonot kokemukset, en saa ilmoituksiini yleensä yhtäkään vastausta. En tiedä, eikö ostetaan ilmoituksia sitten lueta vai mikä on.
mulla kävi joku aika sitten niin, etten tosiaan ollut huomannut, että hotmailini lykkäsi roskaposteihin ihan asiallisia viestejä, eli kun yleensä katson vaan mesen kautta onko posteja ja jos näyttää vaikka 2 viestiä niin käyn ne lukemassa, mutten ollut huomannut että roskissa oli vaikka mitä. Ja sieltähän ne häviävät itsestään jonkin ajan kuluttua...
Todella rasittavaa kytätä noita yhteydenottoja ja lähetellä turhaan kuvia, kun ei vastausta kuulu. Ja joku jopa saattaa sanoa ostavansa, eikä sitten kuulukaan mitään. Olen myös alkanut vähän kallistua sille suunnalle, että kuka ensimmäisenä tuotteen noutaa/maksaa, sen saa. Myös sellaista olen huomannut, että vaikka ilmoituksessa on selkeästi hinta esillä, niin mitä naurettavampia tarjouksia satelee. Kai ihmiset vaan kokeilee kepillä jäätä. Yleensä olenkin valmis vähän tinkimään, mutta en ihan älyttömiä. Minäkään en ole ostetaan palstan ilmoituksiini saanut koskaan yhtään vastausta. Itse olen ehkä kerran myynyt sitä kautta.
En ymmärrä lainkaan, että ihmisellä ei ole esim. 10e maksaa nyt vaan vasta loppukuusta. Miten joku voi elättää lapsia, jos rahat ovat noin vähissä. Ainahan voi lapsi vaikka sairastua, niin mistä silloin rahat lääkäriin ja lääkkeisiin?
Ostajat, jotka pystyvät noutamaan, menevät myös edelle, sillä postittaminen on aika työlästä, silloin kun on vähänkin paksumpi vaate kyseessä.
Itselläni on myös ollut ostoilmoituksia, joihin olen saanut ihan hölmöjä vastauksia. Tarjotaan jotain ihan muuta, mitä olen hakenut! Ja joskus sellaisia hintoja, että kaupasta löytyy paljon halvemmalla uusia. Muistan esim lapsen mekon, josta myyjä pyysi 25e+pk ja olin hakenut ihan tavallisia H&M:n käytettyjä vaatteita. Tuollaisiin pyyntöihin en aina viitsi edes vastata.
Mulla myynnissä pari isoa tuotetta viime vuoden puolella. Laitoin hikihatussa kuvia niitä haluaville. Kuvittelisin, että edes jonkimoinen vastaus tulisi kuvista ! Kymmenestä vain yksi kiitti kuvista . Menikö edes kuvat kaikille perille? Arvoitukseksi jäi.
Kauppatapoja perään kuulutan, niin ostajalta kuin myyjältäkin.