Vihainen mies
En ymmärrä miksi mies on aina vihainen jos olen hetken ns.onnellinen? Kävin uimassa sekä kerran englannin kertauskurssilla ja hän oli hyvin vihamielinen sen jälkeen. Jos voin huonosti (taustalla masennusta) on hän normaalisti. Kun kysyin tästä, kiistää olevansa vihainen, mutta näen sen selvästi. Ei myöskään iloitse jos onnistun jossain,mutta en vaa voi ymmärtää että kateutta olisi. Itse viihtyy päivittäin muiden ihmisten seurassa, minä masentuneena en jaksa pitää yhteyttä ja samalla on useita viikkoja jolloin ainoa kontaktini on kaupan kassa. Kun puhun tästä ja yritän että tekisimme jotain yhdessä, hän ei ehdi, mutta hänellä on aina aikaa istua kavereidensa luona kahvilla tms mitä ihmettä tämä on?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa hallita ja alistaa sinua. Itsekeskeinen ja omahyväinen kuten useimmat miehet.
Ja naiset ovat lapsen tasolle typistettyä viattomia uhreja, jotka ovat nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Kuka sanoi ettei nainen voi lähteä suhteesta?
Siltä se vähän kuullosti, että miehet on yksin parisuhteessa ja naiset ovat tahdottomia olioita vailla vastuuta siitä miten heitä kohdellaan.,
Vai että oikein KUULLOSTI.
Vierailija kirjoitti:
Ap. kirjoitti:
Uskon että hän olisi onnellisempi jonkun toisen kanssa, en kykene antamaan iloa kun koen tulevani kokoajan mitätöidyksi ja hämmentää kyllä ettei iloitse jos hetken koen iloa.
Tuntuu että olen umpikujassa, liian voimaton lähtemään (ja kun jaksan ja voimistun, lähden). Nyt yritän selviytyä vain hetken eteenpäin ja kerätä voimia lähtemiseen sekä asioiden järjestämiseen. Tämä suhde saa voimaan pahoin ja tunne on uskoakseni molemminpuolinen, koska en pysty tuottamaan iloa, ainoastaan hoitamaan ns.kodin käytännön asioita rutiinimaisesti.
Jokin tunnekylmyys kyllä hämmästyttää, itse taas tunnen iloa hänen onnistumisistaan, mutta en ymmärrä miten toinen ei iloitse kun koen hetken hyvää oloa harrasteesta.
Läheisriippa?
Läheisriippuvassa suhteessa on usein on kaksi ihmistä, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu.
Vaikuttaa että toinen on masentunut pitkään kestäneestä tylytyksestä, kyllä voin kuvitella ettei se ole hyväksi. Kun ei iloitse toisen iloisesta hetkestä, hmmm..erikoista miksi ei?
Nollasummapeliä. Mies luulee, että sinun hyvä olosi on häneltä pois. Hän ei tajua, että jaettu ilo on kaksinkertainen.
Tee sinua ilostuttavia asioita, mutta älä sano miehelle mitään. Valita vaan pikkasen joka käänteessä, sillä jotkut ihmiset pitävät tyytymättömyyttä fiksuutena.
Klassiset narsistin ja uhrin oireet jokaisessa viestissä.
Ap, lähde. Voimasi tulevat takaisin vain erossa.
Katso ketju Narsistin keskustelutyyli.
Ap. kirjoitti:
Yhteisissä hetkissä ei ole erityistä onnellisuutta, ehkä tyytyväisyyttä vain kun hoidan kodin, siivouksen, pyykit ja käyn ostamassa sekä valmistan ruokaa. Myös käytännön juoksevat asiat yritän hoitaa ja muistuttaa häntä asioista, silloin pysyy tyytyväisenä.
Mietin pysynkö masentuneena kun en saa lähdettyä pois, eikä ole ihmisiä edes väliaikaiseksi majoitukseksi kun olen masentuneena jättänyt yhteyden pidon.
Oli erikoista tuntea iloa vielä harrasteesta.
Minusta olet omituinen kun asut tuollaisen ihmisen kanssa. Eikö sinulla ajatus oikein juokse.
Vierailija kirjoitti:
Klassiset narsistin ja uhrin oireet jokaisessa viestissä.
Ap, lähde. Voimasi tulevat takaisin vain erossa.
Katso ketju Narsistin keskustelutyyli.
Narsisti sana ei oo enää muotia. Niitä ei hyvin paljon ole edes olemassa joten etsijän osuvampi diagnoosi.
Mies ei vaikuta mukavalta ihmiseltä. Itse en eläisi hänen kanssaan. Sinun asemassasi muuttaisin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa hallita ja alistaa sinua. Itsekeskeinen ja omahyväinen kuten useimmat miehet.
Ja naiset ovat lapsen tasolle typistettyä viattomia uhreja, jotka ovat nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?
Ja 70% lähteekin ja sen jälkeen miehen elämästä ei tule enää mitään.
Ymmärrän täysin jos masentuneena ei ole voimia noin vain lähteä ja järjestää yksin uutta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja 70% lähteekin ja sen jälkeen miehen elämästä ei tule enää mitään.
Sitä saa mitä tilaa.
Lue täältä meidän muiden selviytyneiden tarinoita. Tsemppiä!
https://www.vauva.fi/keskustelu/3876335/laheisriippuvuudesta-eroon?chan…
Vierailija kirjoitti:
Mies ei vaikuta mukavalta ihmiseltä. Itse en eläisi hänen kanssaan. Sinun asemassasi muuttaisin pois.
Se, että mies on noin vanha kertoo myös siitä, että mies ei tule tuosta muuttumaan. On epäilemättä toistanut samaa kaavaa kaikissa suhteissaan, tajuaakohan itsekään miksi suhteensa ei kestä?
Lähde, ei tule paremmaksi muuttumaan. Mies haluaa vetää sua alemmas vaan.
Ap. kirjoitti:
Yhteisissä hetkissä ei ole erityistä onnellisuutta, ehkä tyytyväisyyttä vain kun hoidan kodin, siivouksen, pyykit ja käyn ostamassa sekä valmistan ruokaa. Myös käytännön juoksevat asiat yritän hoitaa ja muistuttaa häntä asioista, silloin pysyy tyytyväisenä.
Mietin pysynkö masentuneena kun en saa lähdettyä pois, eikä ole ihmisiä edes väliaikaiseksi majoitukseksi kun olen masentuneena jättänyt yhteyden pidon.
Oli erikoista tuntea iloa vielä harrasteesta.
Hae kaupungin asuntoa.
Miehesi pelkää että alat elämään omaa elämää ja ehkäpä jätät hänet kun käyt omissa harrastuksissa ja kenties toivut masennuksesta. On turvallista jos olet vaan kotosalla etkä jaksa kiinnostua ulkomaailmasta.
Tai
Hän on niin lapsellinen että häntä kiukuttaa se että kohdistat mielenkiintosi edes hetkeksi johonkin muuhun kuin häneen tai teidän yhteisen kodin ylläpitoon.
Meillä on ylös ja alasmäkeä ja riidat kestää minuutteja. Minä huokaisen HELPOTUKSESTA JOS ARVON lADY on onnelinen muutaman tunnin. Jotain vikaa nyt on vai uskaltaako tuoda murheet ulos kun et ole maassa?