Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihainen mies

Henkinenpahoinvointi
20.09.2022 |

En ymmärrä miksi mies on aina vihainen jos olen hetken ns.onnellinen? Kävin uimassa sekä kerran englannin kertauskurssilla ja hän oli hyvin vihamielinen sen jälkeen. Jos voin huonosti (taustalla masennusta) on hän normaalisti. Kun kysyin tästä, kiistää olevansa vihainen, mutta näen sen selvästi. Ei myöskään iloitse jos onnistun jossain,mutta en vaa voi ymmärtää että kateutta olisi. Itse viihtyy päivittäin muiden ihmisten seurassa, minä masentuneena en jaksa pitää yhteyttä ja samalla on useita viikkoja jolloin ainoa kontaktini on kaupan kassa. Kun puhun tästä ja yritän että tekisimme jotain yhdessä, hän ei ehdi, mutta hänellä on aina aikaa istua kavereidensa luona kahvilla tms mitä ihmettä tämä on?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa yhteisissä hetkissänne miehesi sitten on onnellinen? Onko sellaisia?

Vierailija
2/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa hallita ja alistaa sinua. Itsekeskeinen ja omahyväinen kuten useimmat miehet.

Vierailija
4/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän tuo kuitenkin kivasti pätäkkää taloon ja etkä voi erota?

Vierailija
5/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisissä hetkissä ei ole erityistä onnellisuutta, ehkä tyytyväisyyttä vain kun hoidan kodin, siivouksen, pyykit ja käyn ostamassa sekä valmistan ruokaa. Myös käytännön juoksevat asiat yritän hoitaa ja muistuttaa häntä asioista, silloin pysyy tyytyväisenä.

Mietin pysynkö masentuneena kun en saa lähdettyä pois, eikä ole ihmisiä edes väliaikaiseksi majoitukseksi kun olen masentuneena jättänyt yhteyden pidon.

Oli erikoista tuntea iloa vielä harrasteesta.

Vierailija
6/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla tuo vihaisuus on ilmennyt? Onko siis vähäpuheinen, vai huutako hän?

Vierailija
7/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa hallita ja alistaa sinua. Itsekeskeinen ja omahyväinen kuten useimmat miehet.

Ja naiset ovat lapsen tasolle typistettyä viattomia uhreja, jotka ovat nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Vierailija
8/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi ei tuo pätäkkää, itse maksan säästöistäni yli puolet menoista, vaikka hänellä toki on enemmän säästöjä. Ehkä en saa vain tarpeeksi voimia lähteä kun pitäisi jaksaa järjestellä asioita, asunto ym ja olen henkisesti aika loppu.

Vierailija
9/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naiset ovat lapsen tasolle typistettyä viattomia uhreja, jotka ovat nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa?

Kuka sanoi ettei nainen voi lähteä suhteesta?

Vierailija
10/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat ja odotat, että hän muuttuisi, että vihdoin saisi suhteelta sen minkä haluat?

Vierailija
11/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisuus ilmenee tylyytenä jos olen ollut hetken iloinen. Ja välinpitämättömyytenä, tekee ja auttaa kavereitaan, mutta ei auta missään kodin tehtävässä, olen kuin ilmaa ja toimii aina itsekkäästi, esim.itse tuon aina molemmille kaupasta jotain tms mutta hänelle tuotti tuskaa ostaa minulle 5e vitamiini, jota pyysin, mutta sitä sitten monta kertaa mainitaan ja korostetaan. Olen loppu tähän, niin loppu.

Vierailija
12/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se vähän kuullosti, että miehet on yksin parisuhteessa ja naiset ovat tahdottomia olioita vailla vastuuta siitä miten heitä kohdellaan.,

Vierailija
13/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiavampyyri miehenä? Tai käänteinen mies, alkoholi tekee joistakin sellaisen käänteisen, menneisyys tai arvomaailma. Esim. odottaisi normaalissa tapauksessa että hän olisi tyytyväinen jos voit hyvin. Tosin voihan olla että hän tarvitsee valoa seurustelusta, mutta sinä tarvisit taas valoa ja energiaa. Mikä on suhteen energiatasapaino, miehen negaaminen voi viedä sitä pois. Mitä miehelle kannattaa edes mainita tekemisistään tai tuntemuksista, onko se turvallinen suhde, kun toisen luonne ei siitä yleensä muutu (toista ei voi muuttaa). Onko joku muu positiivisempi kumppaniksi tilanteessasi vai pärjäätkö sen kumppanin oikkujen kanssa, miksi pitäisi pärjää jos se vaikuttaa mielialaasi. Mitä arvomaailmoja mies edustaa ja siten hän elää.

Vierailija
14/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä se vähän kuullosti, että miehet on yksin parisuhteessa ja naiset ovat tahdottomia olioita vailla vastuuta siitä miten heitä kohdellaan.,

Eihän tuo kuulostanut yhtään siltä. Toisen hallitseminen ja alistaminen ei ole sukupuolesta riippuvaista, eikö myöskään itsekeskeisyys. Eihän tuo viestin kirjoittaja edes väittänyt, että kyseessä on jokin miehinen piirre.

Vierailija
15/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon aiempaan viestiin. Voi tietysti olla että mies on kiireinen töissä tms, ajattelematon ja kokematon parisuhteissa. Mutta miehen luonteessa tai suhteessa kai pitäisi olla jotain positiivista, sinun suuntaan, ettei ihan ohita sinun tunteita ja ajatuksia. 

Vierailija
16/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että hän olisi onnellisempi jonkun toisen kanssa, en kykene antamaan iloa kun koen tulevani kokoajan mitätöidyksi ja hämmentää kyllä ettei iloitse jos hetken koen iloa.

Tuntuu että olen umpikujassa, liian voimaton lähtemään (ja kun jaksan ja voimistun, lähden). Nyt yritän selviytyä vain hetken eteenpäin ja kerätä voimia lähtemiseen sekä asioiden järjestämiseen. Tämä suhde saa voimaan pahoin ja tunne on uskoakseni molemminpuolinen, koska en pysty tuottamaan iloa, ainoastaan hoitamaan ns.kodin käytännön asioita rutiinimaisesti.

Jokin tunnekylmyys kyllä hämmästyttää, itse taas tunnen iloa hänen onnistumisistaan, mutta en ymmärrä miten toinen ei iloitse kun koen hetken hyvää oloa harrasteesta.

Vierailija
17/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei hän ole kokematon parisuhteissa, ikää 50 ja suhteissa elänyt ikänsä, mutta ollut kyllä hyvin itsekeskeinen, toimii mielihalujensa pohjalta eli ei välitä kun on aiempia puolisoitaan loukannut hyvinkin pahasti.

Työkiireitä ei hänellä ole.

Vierailija
18/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehesi valitsit. Sitä päsee eroon eroamalla.Jos olette oikein aviolitossa? Eron voi hakea ysin, Ei tarvitse syytä edes miksi haluaa erota?

Vierailija
19/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän masennuskin parane kun pääset tuosta eroon.

Vierailija
20/38 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

Uskon että hän olisi onnellisempi jonkun toisen kanssa, en kykene antamaan iloa kun koen tulevani kokoajan mitätöidyksi ja hämmentää kyllä ettei iloitse jos hetken koen iloa.

Tuntuu että olen umpikujassa, liian voimaton lähtemään (ja kun jaksan ja voimistun, lähden). Nyt yritän selviytyä vain hetken eteenpäin ja kerätä voimia lähtemiseen sekä asioiden järjestämiseen. Tämä suhde saa voimaan pahoin ja tunne on uskoakseni molemminpuolinen, koska en pysty tuottamaan iloa, ainoastaan hoitamaan ns.kodin käytännön asioita rutiinimaisesti.

Jokin tunnekylmyys kyllä hämmästyttää, itse taas tunnen iloa hänen onnistumisistaan, mutta en ymmärrä miten toinen ei iloitse kun koen hetken hyvää oloa harrasteesta.

Läheisriippa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi