Jos ei luteita, mitä?!
Olen epäillyt luteita, sillä olimme Kreikassa ja olin muutaman siellä vietetyn yön jälkeen aivan paukamilla. Paukamat oli tosi punaisia ja isoja, kutisi ja niitä tuli aina yöllä lisää. Olen ollut hysteerinen kotona, pesin kaikki vaatteet palatessa 60 asteessa liki 3h ohjelmalla, erilliset tavarat, laukun ja kengät pakastin viikoksi. Muovipussot hävitin, kävimme heti palattuamme suihkussa.
Muutaman viikon kaikki meni ok. Sitten huomasin pakarassa pari näppyä, ok, voi olla finnejä. Sitten aloin huomata jaloissa punaisia alueita, ei siis varsinaisesti näppyjä. Vaan pieniä punertavia näpyn kokoisia alueita.
Olen vahdannut sänkyä, jaloissa ludeteipit, kuvaan joka päivä sängyn alapuolen nurkat, nyt viikko ensimmäisten huomaamisesta.
Voiko olla silti niitä vaikka eivät muka pasko sängyn runkoon eikä patjan väliin?! Mikä muu voi aiheuttaa noita iho-oireita vai olenko vainoharhainen?! Osaako lääkäri edes sanoa voiko ne olla luteesta jos eivät ole niin voimakkaat oireet? Voiko ne oireet olla Kreikassa tosi pahat ja Suomessa miedot?
Tulen hulluksi! Menee unet.
Kommentit (29)
Diagnoosi kirjoitti:
Hyi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ludekoira tai tuholaistorjuja analyysikäynnille. Kannattaa selvittää mahdollisimman nopeasti, niin pääsee heti torjumaan. Toivottavasti ei luteita, vaan esim lintukirppuja (onko lemmikkejä?). Vähän paukamista riippuen voi olla myös vaikka syyhyä. Yksi mahdollisuus myös joku allergia noilla kuvauksilla (onko mitään uutta?)
Nimim. Paraikaa luteita torjuva. Itse sain ne mökiltä tulleessa huonekalussa lepakoiden tulijaisina, en toivo muille samaaOn kissa, mutta ei ulkoile. Olen yrittänyt siksi itse selvittää, kun on pirun kallista lähteä kartoitus tekemään. Syyhy käyttäytyy eri tavalla, valitettavasti siitäkin kokemusta. Mitään uutta ei ole enkä ole allerginen millekään.
Sitä juuri mietin voiko olla mitään muuta kun pitäisi luteen paskaa jo näkyä jos syövät 4-5 pv välein ja siinä välissä paskovat. Olisivat jo ainakin kerran paskoneet.
Olin whatsappilla yhteydessä torjujaan ja laitoin kuvan sängyn saumoista, että enkö vain osaa katsoa niin sanoi ettei kuvassa näkynyt jätöksiä.Miehelläni ei ole mitään oireita. Ei punoitusta, ei kutita, ei puremia. Ei tosin ollut kreikassakaan eli hän ei ole niille herkkä.
Ei minunkaan miesystävälle syyhypunkit tarttuneet ( tupakoi)
Mun mies kyl syyhystä oireili pahemmin kuin minä eli siksikin oletan ettei siitä kyse.
Aurinkoihottuma. Ootko vaalea ihoinen ja punahiuksinen?
Kaverilla oli luteita vähän aikaa sitten. Ludetorjunta laittoi sängyn jalkojen alle kupit ja niihin talkkia. Lude jää talkkiin kiinni esim. vauvan talkki käy hyvin. Lisäksi käyvät kuumahöyryttimellä läpi kaikki kalusteet ja listat läpi. Itse voi hankkia samanlaisen vaatteiden höyryttämiseen tarkoitetun laitteen muutamalla kympillä. Luteet majailevat usein lähellä sänkyä jonkun listan alla tai itse sängyssä. Sänky ei saa missään nimessä olla kosketuksissa seinään, koska tulevat sitten seinän kautta vieraaksi. Niskaan ja käsiin tulee puremajälkiä. Kandee googlettaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli luteita vähän aikaa sitten. Ludetorjunta laittoi sängyn jalkojen alle kupit ja niihin talkkia. Lude jää talkkiin kiinni esim. vauvan talkki käy hyvin. Lisäksi käyvät kuumahöyryttimellä läpi kaikki kalusteet ja listat läpi. Itse voi hankkia samanlaisen vaatteiden höyryttämiseen tarkoitetun laitteen muutamalla kympillä. Luteet majailevat usein lähellä sänkyä jonkun listan alla tai itse sängyssä. Sänky ei saa missään nimessä olla kosketuksissa seinään, koska tulevat sitten seinän kautta vieraaksi. Niskaan ja käsiin tulee puremajälkiä. Kandee googlettaa.
Tämä talkkijuttu on täyttä huijausta. Luteet vievät talkkia mielellään naaraille poikastenhoitoa varten. Torjuntafirmat käyttävät tätä konstia vain siksi että tekisit lisää torjuntatilauksia heilel.
Vierailija kirjoitti:
Olen googlettanut pääni puhki. Nuo teipit ajaa saman asian kuin kupit. Millään vaatehöyrystimellä ne ei kuole. Luteet voi kiivetä jopa kattoon ja pudottautua sieltä, tämäkin selvisi sieltä googlesta joten se onko sänky seinää vasten on yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoihottuma. Ootko vaalea ihoinen ja punahiuksinen?
En enkä ole ollut auringossa viikkoihin. Miksi se tulisi 3 VK jälkikäteen?
Matkalle kannattaa laittaa matkalaukkuun iso jätesäkki. Perillä hotellissa laitat matkalaukun jätesäkin sisään ja tiukasti kiinni. Otat sieltä vaan ne vaatteet mitä käytät. Laitat käytetyt vaatteet jätesäkin sisään Näin estä ettei luteet tule matkalaukun mukana kotiin Suomeen
On sinulla luteita. Jumalauta äkkiä yhteys talonyhtiöön, ei ole kiva, että koko talo saa takiasi luteita!!
Juuri totesin, että EIVÄT ole sellaisia. Ainakaan kaikki. Esim käsivarressa on yksi yksittäinen tosi pieni näppy jota ei kutita edes.