Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka

Vierailija
20.09.2022 |

Reilun kuukauden ollut hormonikierukka. Melkeen kokoajan ollut pientä vuotoa ja nyt on pari viikkoa ollut menkkamaista kipua. Tekis mieli mennä poistamaan koko härveli!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla piti mielialaoireiden "pian" tasoittua. Mirena.

Kaksi vuotta jaksoin masentunutta, väsynyttä ja kaikkeen halutonta oloa tasoittumista odotellessa. Ei koskaan tapahtunut. Vaihdoin kuparikierukkaan, enkä ole taakseni katsonut.

Vierailija
2/5 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla piti mielialaoireiden "pian" tasoittua. Mirena.

Kaksi vuotta jaksoin masentunutta, väsynyttä ja kaikkeen halutonta oloa tasoittumista odotellessa. Ei koskaan tapahtunut. Vaihdoin kuparikierukkaan, enkä ole taakseni katsonut.

Olikohan niin, että se mielialasi "tasoittui" ei-toivotulle tasolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vielä kuukauden jälkeen luovuttaa, jos sen tiputtelun kanssa pystyt kuitenkin normaalia elämää elämään.

Minulle asennettiin ensimmäinen hormonikierukka, kun imetin vielä kuopustani. Tiputteluvuotoa oli joka päivä niin kauan kun imetin. Imetyksen loputtua, n. 6 kk kierukan asentamisesta, alkoi tulla vuodottomiakin päiviä. n. 1v kuluttua oli suunnilleen 2 viikkoa vuodotonta, ja 2 viikkoa tiputtelua vuorotellen. Mutta kun oman arvioni mukaan sitä tiputteluvuotoa oli sen ensimmäisen vuoden aikana suunnilleen yksien menkkojen verran yhteensä, niin aika tyytyväinen olin. Kun verinen vuoto loppui, jatkui valkovuoto runsaana vielä pitkään.

Nyt on toinen Mirena menossa, ja edelleen on menkkojen aikaan pientä tiputtelua. Myös muita menkkaoireita on ollut koko ajan n. kerran kuussa. Myös silloin jatkuvan tiputtelun aikana. Silloin kun tiputtelu oli päivittäistä, oli kerran kuussa aina muutama päivä, jolloin tiputtelua oli vähän enemmän.

9 vuotta siis hormonikierukan kanssa takana, ja sekä mieliala että hemoglobiini ovat paremmat kuin ennen kierukkaa.

Vierailija
4/5 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tässä puolta vuotta alkaa kärsiä.

-AP-

Vierailija
5/5 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tässä puolta vuotta alkaa kärsiä.

-AP-

Jos koet, että kierukasta on enemmän haittaa kuin hyötyä, kannattaa se tietenkin poistattaa. Harvinaista kuitenkin on, että puoli vuotta olisi päivittäistä tiputtelua.

https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/tiputteluvuoto-kierukan-ottamisen-j…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan