Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SPR taas kerää rahaa lapsilta LUOKISSA

Vierailija
20.09.2022 |

Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivä-lipaskeräys järjestetään koulussamme torstaina 22.9. Oppilaskunnan hallituksen jäsenet kiertävät keräyslippaiden kanssa luokissa neljännellä oppitunnilla.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahankeräys ei kuulu kouluun, muinainen jäänne joka pitää poistaa. Oikein luokissa kierretään ja kytätään kuka antaa ja kuka ei. Eikö riitä että vanhemmat maksaa veroja joista menee miljoona tolkulla vaikka minne autettaville.

Ei siellä kukaan kyttää. Eikä koulu mitään kerää, oppilaskunta = aktiiviset oppilaat niitä lippaita kierrättävät.

Arvaa, että vastustatte taksvärkkikeräyksiäkin. Onhan se nyt väärin, jos lapset jotain hyväntekeväisyyttä harjoittavat. Oma napa aina ensin, eiks niin?

Meillä ei kierretä, mieheni on rehtori ja hän kielsi keräyksen. Koulussa opiskellaan, ei kerätä rahaa.

Vierailija
42/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irvokasta, että suomen oppilaille ei kotimaassa riitä raha oppikirjoihin mutta ulkomaille kerätään rahaa lasten koulukirjoihin.

Mitä irvokasta siinä on. Minulla oli niin köyhä lapsuus, ettei täällä suurin osa edes uskoisi (ei esim juoksevaa vettä, ja elettiin 80luvun "nousukautta") ei koskaan uusia vaatteita, ei aina edes ehjiä jne. Isälle maistui alko.

Ja olen nyt itse aikuisena mukana Spr:n toiminnassa. 

Luulen, että ne jotka on oikeasti kokeneet köyhyyttä, ymmärtävät paremmin miten hirveää ja lannistavaa se on. Sellaiset ymmärtävät auttamisen arvon, vaikka pienenkin avun.  

Niiden lasten vika se ei koskaan ole, mihin ovat sattuneet syntymään. 

Tuolla joku kommentoija kirjoittikin, että köyhät näihin antaa rahaa, ei rikkaat. 

Spr:n katastrofirahasto auttaa myös Suomessa, esim tulipalon uhreja. 

Ja suurin osa keräysvaroista menee johtajien palkkoihin.

En osallistu koskaan. Jos jotakuta autan, autan suoraan ostamalla ruokaa tai antamalla ehjiä puhtaita vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää lapset kotiin "sairaana" tuona päivänä.

Vierailija
44/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin SPR:n Ukrainakeräykseen tekstiviestillä. Sen jälkeen alkoi tulla kerjuupuheluja ja -tekstiviestejä. Blokkasin SPR:n numeron puhelimestani.

Vierailija
45/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan vapaaehtoista. On muuten kerätty jo omina kouluaikoinakin 80-luvulla. Jokainen lantti auttaa, ei ole pakko osallistua. Ennen vanhaan oli kunnia-asia auttaa hätää kärsiviä ja moni vanhempi antoi setelin, jonka lapsi sitten yhteisvastuuta ja auttamisenhalua puhkuen juhlavasti tiputti keräyslippaaseen. Nykyvanhemmat ei tietty anna lanttiakaan, sen sijaan valittavat netissä ja pahoittavat mielessä. Opettavat vielä lapsilleen, että muiden auttaminen on ihan saatanasta!

Kyllä. Täysin vapaaehtoista. Munkin opettaja huusi mulle, kun mulla ei ollut sitä 2e kolikkoa mukana.

Vierailija
46/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irvokasta, että suomen oppilaille ei kotimaassa riitä raha oppikirjoihin mutta ulkomaille kerätään rahaa lasten koulukirjoihin.

Mitä irvokasta siinä on. Minulla oli niin köyhä lapsuus, ettei täällä suurin osa edes uskoisi (ei esim juoksevaa vettä, ja elettiin 80luvun "nousukautta") ei koskaan uusia vaatteita, ei aina edes ehjiä jne. Isälle maistui alko.

Luulen, että ne jotka on oikeasti kokeneet köyhyyttä, ymmärtävät paremmin miten hirveää ja lannistavaa se on. Sellaiset ymmärtävät auttamisen arvon, vaikka pienenkin avun.  

Tuolla joku kommentoija kirjoittikin, että köyhät näihin antaa rahaa, ei rikkaat. 

Mielenkiintoista sun kokema köyhyys. Varmasti johtui vanhempiesi valinnoista. Elin yh-sairaseläkeläisen äidin kanssa. Vaatteet saatiin sossusta. Ei saanut itse valita. Kysyttiin vain koko. Silti inhottaa koulujen kerjuut alaikäisiltä. Köyhän lapsuuden kokenut.

Vierailija
47/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista sun kokema köyhyys. Varmasti johtui vanhempiesi valinnoista. Elin yh-sairaseläkeläisen äidin kanssa. Vaatteet saatiin sossusta. Ei saanut itse valita. Kysyttiin vain koko. Silti inhottaa koulujen kerjuut alaikäisiltä. Köyhän lapsuuden kokenut.

Vai oikein mielenkiintoista. 

Melkein ainahan lasten lapsuus koostuu vanhempien valinnoista. Isä valitsi ryhtyä yrittäjäksi mutta teki konkurssin ja velkaa oli sen takia maksettavana. En tiedä saatiinko sossusta mitään. Eikai ne ulosottovelkoja huomioi, en tiedä. 

Vierailija
48/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä että minustakaan lapsilta ei kuulu kerätä, mutta muuten Spr:n toiminta on pääsääntöisesti ihan hyvää. 

Spr ei voi mennä kouluun ilman lupaa, on ne luvan joltain saaneet. Syyttää voisi sitä tahoa, jonka mielestä oli ok ottaa lippaat koululle. 

Järjestö pyörii hyvin paljon vapaaehtoisvoimin, en minäkään sieltä palkkaa saa. 

Vierailija
49/107 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aikanani nälkäpäivänä oli koulussa pelkkä pääruoka, ei siis salaatteja, leipiä tai maitoja. Koulu sitten tilitti säästyneet rahat keräykseen.

Voin kuvitella, mikä huuto syntyisi nykypäivänä, jos kenenkään pitäisi luopua ilmaisen lounaan osastakaan.

Meillä oli jotain maitoperunoita. Lähigrilli teki sinä päivänä varmasti normaalia paremman tuloksen. Mäkin pyysinidiltä lounassetelin, että pääsen grillille. Antoi kaksi, että voin ottaa kaverin mukaan.

Vierailija
50/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten koulussa vaihtui rehtori. Ei osallistuta tähän maailmanparannustekoon tänä vuonna. Olen tyytyväinen.

Vierailija
51/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli koulusta pohja täyttää testamentti Greenpeacelle.

Vierailija
52/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa kuinka paljon tienaa Spr:n toimari. Muutama euro päätyy avunsaajille, kaikki muut rahat menee näihin suojatyöpaikkojen työntekijöille

Vierailija
53/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa--nan Punainen Risti.

Vierailija
54/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa kuinka paljon tienaa Spr:n toimari. Muutama euro päätyy avunsaajille, kaikki muut rahat menee näihin suojatyöpaikkojen työntekijöille

Johtajilla on hyvät palkat mutta suurin osa SPR:n työntekijöistä on palkkatuettuja ja 9 euron orjia.

Vierailija
55/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi se lapsi sanoa, ettei ole rahaa antaa. Vanhemmilla niin pienet tulot, et anna sä rahaa meille, kun taas on ruokana pelkkää puuroa tai makaroonia kotona.

Vierailija
56/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se totta, että SPR myy ilmaiseksi saamansa veren sairaaloille?

Vierailija
57/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr ei niitä lippaita sinne kouluun itsenäisesti vie. Ovat koulussa lippaat sinne pyytäneet. Varmaan tämä oli ketjussa ehkä kerrottukin, myönnän etten lukenut ketjua läpi.

Vierailija
58/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se totta, että SPR myy ilmaiseksi saamansa veren sairaaloille?

On totta, että rahastavat vimpan päälle ihmisten ilmaiseksi luovuttaman veren.

Vierailija
59/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:N johto nyt tarvii rahaa omiin kuluihinsa(sisäfilepihvit yms.) ja palkkioihin.

Vierailija
60/107 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerättiin rahaa koulussa SPR:älle sen sijaan että tulivat lippaan kanssa kiertämään koulussa.

Myytiin leipää kiskirihintaan ja maksu meni SPR lippaaseen joka myyntipöydässä oli.

Kovin harva leipää osti, ja ihmekös tuo kun kaupasta ja leipomosta sai halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi