Miksi feissareita inhotaan niin kovin?
Työtäänhän nuo nuoret vain tekevät. Tänään taas todistin vierestä yhden vanhemman rouvan purkausta nuorelle miehelle. Voi vain sanoa, että ei kiinnosta.
Kommentit (37)
En sano heille mitään. Minulla on oikeus liikkua häiritsemättä kadulla. Jos tulevat eteen lyön naamaan. Ei ole velvollisuus sanoa edes sitä "ei kiitos".
Haluan käydä asioillani rauhassa enkä joutua jatkuvasti pysäytetyksi. Jos haluan alkaa johonkin kuukausilahjoitushommaan, otan sitten asiasta selvää ja valitsen itselleni sopivimman järjestön tai vaihtoehtoisesti itse lähestyn feissaria ja kysyn asiasta enemmän. Jos kadulla ihminen ei itse lähesty feissaria niin oletuksen pitäisi olla, että kyseinen henkilö ei halua tulla vaivatuksi eikä halua kuunnella väkinäistä myyntipuhetta.
En usko että kaikki inhoavat, mutta sitä ei pidetä lainkaan sopivana. Suomessa ei ennen lähestytty toisen henkilökohtaista tilaa missä tahansa (ja koko ajan), kunnioitettiin yksityisyyttä. Feissari lähestyy väkisin kadulla, se koetaan vääräksi, ei ole lupaa tavallaan tulla - myymään asioita, se vie aikaa kadulla on kiirekin tai jos järjestö on valheellinen osittain ellei kokonaan. Köyhiltäkin kysyvät. Auttaminen koettiin ennen vapaaehtoiseksi, myös on nettisivut tai sen ajatellaan tulevan valtioiden kautta vaikkei se tule tai systeemin pitäisi olla inhimillinen. Monissa muissakin paikoissa on väkisin tyrkyttämistä, vaikka työntekijä ajattelisi muiden auttamista tai kokeilisi alaa. Ymmärtää tietenkin ihmisten hädän ja avuntarpeen, johon pitäisi olla resursseja.
En noteeraa mitenkään.
Jos tunkee väkisin eteen kävelen päin.
Näitä kerjäläisiä on kimpussa kuin perskärpäsiä suunnilleen 5 kun kävelee Kampin aukion poikki.
Siihen päälle mukia kilisyttävät rahtihameet.
Nauran vaan feissareille ja muille kerjäläisille ja käsken painua v1t .tuun
Sanoin kerran feissarille kun se halusi jutella "Anna kakskymppiä!"
Lähti karkuun puolijuoksua.
😀😀😀
Käytetään nuoria joille vaikea tuottaa pettymyksiä. Sitten ulkomaalaisia jotka saavat suomalaisen intoihinsa jee ulkomaalainen täällä juttelee minulle!
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan heitä vihaa, vaikka välttelen näitä asiaansa ymmärtämättömiä vihervassarinuoria kyllä. Luonnonsuojelua olen harrastanut jo 65 vuotta ja elämäntyöstäni kului 33 vuotta ihmisoikeuksia varjellessani. Minusta se jo riittää yhdelle ihmiselle!
vihervassarismi on per*****!
Vierailija kirjoitti:
Käytetään nuoria joille vaikea tuottaa pettymyksiä. Sitten ulkomaalaisia jotka saavat suomalaisen intoihinsa jee ulkomaalainen täällä juttelee minulle!
Narinkkatorilla näin kun muslimifeissarikundi ei suostunut kättelemään naispuolista feissarikerjääjää. Muija oli aivan onnessaan vaikka mies käyttäytyi huonosti ja epäkunniottavasti ja jatkoi lirkuttekua. Voi yök🤢💩
Vierailija kirjoitti:
Ovat tekopyhiä. Yksi nuori nainen pyysi lahjoitusta ja kerroin, että teen isohkon kertalahjoituksen, jos hän lähtee kanssani kahville. Ei lähtenyt, joten eipä kovin arvokkaana pitänyt itsekään kohdetta.
Ei, vaan olit niin ällö ettei edes kohteensa takia pystynyt kanssasi lähtemään.
Juu kiinnostaa, mutta ei tässä jalkakäytävällä ja sun firmasi kautta. Moi moi.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan myös puhelinmyyjiä. "Ei kiitos" tarkoittaa ei. Yleensä pyrin ohittamaan nuo, kuin olisivat ilmaa. Jos tulevat iholle, saatan ärähtää.
SOITTAKAA NUMEROON 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton!!!!!!!!!! SANOTTE PUHELIMEEN YHDEN SANAN: KYLLÄ, JA KIELTO TULEE VOIMAAN KOLMEKSI VUODEKSI KERRALLAAN!!!!
MINÄ SOITTELEN TUONNE AINA SÄÄNNÖLLISEN EPÄSÄÄNNÖLLISESTI, KOSKA EN PIDÄ KIRJAA KOLMEN VUODEN RAJASTA JA TAHDON PITÄÄ KIELLON VOIMASSA AINA.
EI OLE VUOSIKAUSIIN PUHELINMYYJÄT HÄIRIKÖINEET.
puhelinmyyjälle voi aina halutessaan katkaista puhelun. Feissaristapa et pääse eroon.
Jos ne feissarit päivystää jollain keskustan kävelykadulla, niin sitä oppii nopeasti valitsemaan sopivan ohitusväylän ja kiihdyttää sopivasti omaa kävelyvauhtia. Enää ei tosin voi fessareille sanoa sitä vakiovastausta että "laitan heti nimen paperiin, jos keräätte nimiä Suomen Nato-jäsenyyden puolesta."