Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sait asuntolainan maksettua (tai saat arviolta)?

Vierailija
20.09.2022 |

Otsikossa kysymys :) Saa toki viestissä kertoa tarkemmin, et kuinka suuri laina ja minkä ikäisenä otettu ym.

Minkä ikäisenä sait asuntolainan maksettua (tai saat arviolta)?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis itse 23 ja otin juuri asuntolainaa yksiöön. Masentaa ajatella, että tän hetkisen arvion mukaan oon yli 40, kun laina olisi maksettu. Kyseessä kuitenkin vain kerrostaloyksiö keskisuuressa kaupungissa

Ap

Vierailija
2/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalosta on lainaa jäljellä vähän yli kaksi tonnia, joten taitaa tulla maksettua tämän vuoden puolella.

Ikää on 41. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista asuntoa.  Olen kohta 60 vuotias. Mutta mulla on ollut kaksikin asuntoa.

Vierailija
4/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se asuntolaina on? Asuuko joku laina-asunnossa? En ole moista ikinä kuullutkaan.

Vierailija
5/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin juuri, olen 43. Lainaa oli alunperin 150 000. 18 vuotta sen maksamiseen meni ja kaikenlaista ehti matkan varrella tapahtua. Mm. avioero jonka yhteydessä lunastin exän tästä pois. Mutta nyt se on maksettu.

Vierailija
6/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas asuntolaina nyt viisikymppisenä, kohta maksettu, kaksi kertaa kalliimpaan vaihdettiin. Tyytyväinen nyt olen.

Vierailija
7/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis itse 23 ja otin juuri asuntolainaa yksiöön. Masentaa ajatella, että tän hetkisen arvion mukaan oon yli 40, kun laina olisi maksettu. Kyseessä kuitenkin vain kerrostaloyksiö keskisuuressa kaupungissa

Ap

Älä masennu. Asuntolainaan tottuu, se kulkee siinä mukana ihan samalla tavalla kuin maksaisit sähköstä tai hoitovastikkeen. Ja vaikka lyhennys pysyy samana, tulotasosi todennäköisesti kasvaa vuosien myötä, jolloin jää enemmän käytettäväksi muuhun. Eikä se elämä ole ohi nelikymppisenä, vaikka siihen tuntuukin olevan vielä pitkä aika parikymppisen silmissä.

Vierailija
8/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin eka asuntolaina vasta, 36 ja mies 38. Säästöjäkään ei ollut, äitini oli takaajana. Omakotitalo Helsingistä, tässä alkuvuodesta maksettiin viimeinen erä lainasta pois 🙏.

Nyt ollaan siis 55 ja 57.

Vierailija
9/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vasta kun oltiin 36 ja 38..

-8

Vierailija
10/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulun mukaan 61-vuotiaana on maksettu.

Vierailija
11/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok- talo maksettu parin vuoden päästä. Olen silloin 43v ja mies 45v.

Vierailija
12/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 -vuotiaana kun erottiin. Lainaa oli pahimmillaan 2 220 000 markkaa. Sitä kasvatti huippukorkeat 16% korot, sen jälkeen markan kellutus, aluuttalainojen kallistuminen, lama ja asuntojen hintojen romahdus 1990 - luvulla. Eron tienoilla lainaa oli noin 100 000 euroa. Laina ja talon rakennus kolmikymppisenä.

Vierailija
13/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen liki 50, entistä lainaa olisi ollut puolet eli 10 vuotta jäljellä.

Jouduin eroamaan ja ostamaan oman. Nyt velkaa on 15 vuodeksi, jos en vähennä sitä enemmän jossain välissä.

Sillä ei ole väliä, koska maksan mielelläni itselleni vanhuuden turvan asunnon muodossa. Eipä pysty kukaan enää päättämään, koska kämppäni myydään. Tämä on 50-v. lahja itselleni.

Vierailija
14/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa vielä 18 vuotta jäljellä ja nelikymppisiä ollaan.

Vierailija
15/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja hankin neljättä ammattitutkintoa jos saisi vakituisen työsuhteen jotta lainaa myönnettäis.

Vierailija
16/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24 v kun otimme miehen kanssa yhdessä 70 000 lainaa rivariin. Myöhemmin (30v) otimme lisää omakotitaloon. Enimmillään lainaa oli 220 000. Olen varmaan yli 50v kun saadaan kaikki maksettua.

Vierailija
17/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kun mietin tässä, että saisiko alkupääoman kasaan edes 50-vuotiaana, että saisi sen lainan. Hankalalta tuntuu, kun kaikki menee elämiseen ja ison perheen pyörittämiseen. Ikää jo 43. Nykyisellä vuokran hinnalla kyllä maksaisi mieluummin omaa, mutta se alkupääoma...

Vierailija
18/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 olen ja kesällä maksettu

Vierailija
19/28 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme ensimmäisen asuntomme vuonna 1977, jolloin pankista sai lainaa hyvin nihkeästi. Omaa rahoitusta piti olla vähintään puolet, eivätkä lainojen maksuajat olleet lähelläkään nykyisiä. Onneksi inflaatio söi lainasta osan pois, joten sen maksaminen ei ollut mikään ongelma. Varsinkaan, kun molemmilla oli koko ajan töitä. Lainaa meillä oli varovasti noin 25 % asunnon hinnasta.

Seuraava asunto rahoitettiinkin ensiasunnon myynnillä (oli yksiö, mutta paljon kalliimmalla alueella kuin se, jonne muutettiin). En enää muista, tarvittiinko siihen lainaa ollenkaan. Mökin rakentamiseen otettiin seuraava laina, mutta sekään ei kovin suuri ollut.

Vierailija
20/28 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainan viisiöön otin 25 vuotiaana (silloin oli 3 lasta). N. 45 vuotiaana olisi tämä laina maksettu pois. Todellisuudessa aiemmin, koska kun lapset muuttavat kotoa, vaihdetaan pienempään ja halvempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme