Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelalta loppu vanhempainraha. Nyt pidän pois pitämättömiä lomia eli eikö

Vierailija
21.08.2008 |

nyt työpaikan pitäisi maksaa loma-ajan palkka ja lomalta paluuraha. Firman tulipäivä tänään, mutta rahoja ei tullut

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan että on vaan unohdettu maksaa tai sitten tulee joku muu päivä. Kannattaa soittaa palkanlaskijalle, sillähän se selviää.

Vierailija
2/8 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tosiaan rahaa pitäis saada...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulle maksettiin kolme kuukautta osittaista palkkaa, kun jäin äitiyslomalle. Nyt olen vanhempainvapaalla ja tarkoituksena pitää tämän päätyttyä pitämättömät kesä- ja talvilomat (= "palaisin töihin" enkä nauti kelan etuuksia) sitten muutama päivä töissä, että saan lomaltapaluu rahat ja sen jälkeen jään hoitovapaalle...

Kysyn tota lomalla olo juttua siksi,että jos en palaakkaan enää työpaikalleni, niin joudun maksamaan tuon 3kk:n palkan (jota sain äp-lomalla) takaisin! Ja menetän tietysti lomaltapaluu rahan...

Vierailija
4/8 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat on sitten eri juttu, niiden käytäntö on erilainen. Mä sain kyllä senkin. Tosin säästiin mahdollisimman paljon lomia, eli pidin vain minimin ennen hoitovapaata. Hoitovapaallahan lomaa ei kerry, joten oli sitten varastossa töihin mentyä, sain normaalin loman seuraavana kesänä varastossa olleiden lomapäivien avulla.

Vierailija
5/8 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaltapaluurahan (lomarahan) suhteen riippuu TESistä - minä olen saanut senkin

Vierailija
6/8 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulle maksettiin kolme kuukautta osittaista palkkaa, kun jäin äitiyslomalle. Nyt olen vanhempainvapaalla ja tarkoituksena pitää tämän päätyttyä pitämättömät kesä- ja talvilomat (= "palaisin töihin" enkä nauti kelan etuuksia) sitten muutama päivä töissä, että saan lomaltapaluu rahat ja sen jälkeen jään hoitovapaalle...

Kysyn tota lomalla olo juttua siksi,että jos en palaakkaan enää työpaikalleni, niin joudun maksamaan tuon 3kk:n palkan (jota sain äp-lomalla) takaisin! Ja menetän tietysti lomaltapaluu rahan...

Mikäs työehtosopimus sulla on? en oo ikinä kuullut että 3 kk palkka perittäisiin takas. Ei ne kyllä voi sitä periä kun työnantaja on saanut sun äitiyspäivärahat siltä ajalta, ainakin osin. Se on vielä nykyään jotain 90% palkasta alkuun eli jos on ottanut kaiken ja maksanut sulle vaan osan palkasta niin ovat varmaan jääneet voitolle! Otapa selvää toi juttu liitosta tai jostain että onko mennyt oikein!

Mun mielestä se pitämättömien lomien pitäminen on jo töihin paluu. toki lomaltapaluurahojen suhteen voi olla eri juttu.

Vierailija
7/8 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin monessa työpaikassa lomia ei voi säästää hoitovapaan yli vaan ne maksetaan ulos hoitovapaan alussa. Olisiko käynyt niin että olet saanut loma-ajan palkat silloin? Hoitovapaaltahan ei kerry lomaa, vain äitiysloman ajalta.

Vierailija
8/8 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä se selviää. mutta kyllä se töihin paluu pelkälle lomallekin on töihin paluu, ja palkka pitää maksaa. (ihana hyvinvointivaltio). lomaltapaluurahat toinen juttu.

ja se äitiyspäiärahah takaisinmaksu kuulostaa perin kummalliselta.