Oletteko törmänneet sellaiseen, että uskovaisten lapset eivät saa leikkiä yh:n
lasten kanssa? Ekaluokkalainen tyttöni kertoi, että luokkakaveri oli sanonut ettei voi tulla meille leikkimään tai synttäreille koska olen eronnut. Tuli paha mieli tytön puolesta ja pelkään että voi jopa kokea meidän perheen olevan huonompi tms. Miten toimisitte vai voiko siinä mitään tehdä?
Kommentit (5)
ja siellä oli lestaadiolainen äiti lastensa kanssa.
Meillä oli lapsilla iso pussillinen hiekkaleluja mukana ja samoin oli tällä toisella perheelläkin.
Uskovaiset lapset leikki meidän lasten leluilla kuin omillaan, mikä oli ihan ok minusta, mutta kun lapseni otti maasta käteensä heidän lapion niin jopa oli kiire kerätä äkkiä heidän lelut pussiin ja sitten leikkivät kaikki niillä meidän leluilla.
Tuli paska fiilis, että saastuvatko heidän lelut jotenkin siitä että 3,5v lapseni niillä leikkii?
kuullut että se uskosta olisi kiinni saako olla ja kenen lasten kanssa tai leikkiä kenenkin leluilla. taitaa olla muuten vaan joku valopää kuka ei antanut lastesi leikkiä omien lastensa leluilla, joillakin kun on niin kummallisia tapoja. itse olen lestadiolainen ja kyllä mun lapset sitten kun ovat siinä iässä niin saavat leikkiä kyllä kaikkien lasten kanssa riippumatta uskosta, perheen kokoonpanosta tai mistään muustakaan. ja niin myös olen itse lapsena saanut.
muistaisin näin omasta lapsuudestani, ei todellakaan yh:den
eikä tulisi mieleenkään kieltää lapselta kavereita, olen iloinen jokaisesta kaverista. Uskossa oleminen on sitä, että ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsevansa armoa eikä sitä että asettaa itsensä toisten yläpuolelle. Itseäkin ärsyttää kaikenkarvaiset eliittiuskovaiset. Jeesus tuli tänne maailmaan köyhien, sairaiden ja syntisten keskelle ja auttamaan hädänalaisia. Jeesus syntyi likaiseen talliin eläinten keskelle, eikä mihinkään hienoon kartanoon.
eikä tulisi mieleenikään kieltää lastani leikkimistä yksinhuoltajan lapsen kanssa.
en mitenkään paheksu yksinhuoltajia, en todellakaan. Paremminkin ihailen että jaksatte ja pärjäätte lastenne kanssa.