Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan ryhtyä yksityisetsiväksi. Mitä ottaa huomioon?

Vierailija
20.09.2022 |

Olen täysin kyllästynyt asiantuntijatyöhöni ja harkitsen puolivakavasti ryhtyväni yksityisetsiväksi. Olen 30-vuotias nainen ja ymmärtääkseni alalla ei juuri naisia ole.

Mitäköhän pitäisi Suomen kontekstissa odottaa? Pelkkä pettämistutkintoja? Joudunkohan virkavallan kanssa napit vastakkain kuten amerikkalaisissa leffoissa? Keskustelua!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ensin sellainen pätevyys että joku haluaa palkata sinut. Sitten hankkiudu sen mahdollisen tilaajan tietoisuuteen.

Vierailija
2/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ensin sellainen pätevyys että joku haluaa palkata sinut. Sitten hankkiudu sen mahdollisen tilaajan tietoisuuteen.

IT-alan taidot tulisivat varmasti käyttöön, niitä minulle ei ole ainakaan toistaiseksi. Olen nyt valtiolla asiantuntijana, taustani on toimittajana. Paljonhan tähän ei virallisesti tarvitse, kai vartijakortin. Hoksottimet on ihan kelvolliset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan voi palkata sinut hakkereita jahtaamaan jos it-taidot ovat huippuluokkaa.

Vierailija
4/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku varmaan voi palkata sinut hakkereita jahtaamaan jos it-taidot ovat huippuluokkaa.

Mä taas veikkaisin että tää on pitkälti sellaista seuraa vaimoani kamaa.

Vierailija
5/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolti onnistuminen riippuu markkinoinnista. Mieti tarkkaan kohderyhmä ja tuotteista ja markkinoi palvelusi tehokkaasti juuri heille.

Vierailija
6/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne tutkittavat jutut ole pääosin pettämishommia?

Onhan niissä oma jännityksensä niissäkin...

Vierailija
7/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työ tarkoittaa tuntien odottamista ja autossa istumista. Kohdetta voi joutua odottamaan 12 tuntia ilman vessa taukoja.

Vierailija
8/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ensin scherlock-hattu ja suurennuslasi, piippu suuhun. Ennen ei vakuuta.

Vierailija
9/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, otapa siitä selvää. sitähän etsivät tekevät

Vierailija
10/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne tutkittavat jutut ole pääosin pettämishommia?

Onhan niissä oma jännityksensä niissäkin...

Ketään ei nykyisen lain aikaan kiinnosta pettäjien jahtaaminen. Ennen avioeroon tarvittiin syy ja syyllinen. Loukattu osapuoli oli oikeutettu korvauksiin. Silloin yksityisetsivän palkkaamiseen oli kunnon syy. Nykyään vain erotaan ilman syyllistä.

Vierailija
11/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työ tarkoittaa tuntien odottamista ja autossa istumista. Kohdetta voi joutua odottamaan 12 tuntia ilman vessa taukoja.

Ei oikeastaan haittaa jos palkka juoksee. Nykyinen työ on aivan liian sutimista ympäriinsä ilman että ehtii teoretisoida ja keksiä keinoja. Vaipat vaikka jalkaan, en ujostele! Haluan tonkia ja selvittää ja uppoutua.

Ap

Vierailija
12/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, otapa siitä selvää. sitähän etsivät tekevät

Keinot on monet sanoo tuleva etsivä!

Ap

Vierailija
13/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta järin uskottavalta, että kyselet vauvapalstalla.

Vierailija
14/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ensin scherlock-hattu ja suurennuslasi, piippu suuhun. Ennen ei vakuuta.

Minä suosittelen toimistohuonetta jossain nuhjuisessa rakennuksessa. Siin on lasiovi, etuhuone ja toimisto. Lsioveen teipattu Sam Spade / Private eye.

Vierailija
15/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä varmaan kyttäyskeikkoja juuri pettämisten ja vakuutuspetosten selvittämiseksi.

Vierailija
16/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan haittaa jos palkka juoksee. Nykyinen työ on aivan liian sutimista ympäriinsä ilman että ehtii teoretisoida ja keksiä keinoja. Vaipat vaikka jalkaan, en ujostele! Haluan tonkia ja selvittää ja uppoutua.

Ap

Etsivillä ei taida olla tuntipalkkaa eikä kuukausipalkkaa. Vaan asiakas maksaa sinulle urakasta. Sitten joskus urakan suorittaminen vaatii pari tuntia, joskus 80 tuntia. 

Vierailija
17/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattele muutamaa alalla olevaa. 

Vierailija
18/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta järin uskottavalta, että kyselet vauvapalstalla.

En ole AP mutta ei se uskottavuuteen liity mistä kyselee. Jos on aloittamassa yritystä, niin kannattaa kysellä eri puolilta. Yllättävistä paikoista voi saada hyviä ajatuksia. Usein laatikon ulkopuolelta.

Vierailija
19/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin töihin dekkarifirmaan avustajaksi. Sitten jonkun vuoden kuluttua ilmoitat yllättäen irtisanoutumisesta.

Vierailija
20/28 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityisetsivä kurssille.

Olen käynyt semmosen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi