Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä pilalla? Ulosotto ja perhetoiveet

Vierailija
02.09.2023 |

Tuntuu että oon pilannut mun elämän.
Oon 30-vuotias nainen, asun yksin mutta seurustelen. Haluaisin lapsia ja perheen. Oon joutunut ulosoton asiakkaaksi viime syksynä, tästä ei tiedä kukaan. Summa on sellainen että maksuun menee useampi vuosi.

Onko muita samanlaisessa tilanteessa? Miten voin koskaan perustaa perhettä, jos ei ole rahaa kaikkeen mitä lapsi tarvitsee? Teen kyllä töitä, oikeastaan niin paljon että aikaa ei muulle jää. Tuntuu ihan pahalta nähdä miten muut samanikäiset saa lapsia ja on sitä perheonnea.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikealla tiellään. Kaikki kulut minimii. Koska oot yksin niin aseta itsellesi vaikka päiväbudjetti 7e eli kuukaudessa 210euroa. Kaikki muu velkojen lyhennykseen. Pidä huoli ettet enää velkaannu lisää! Tsemppiä! Ole vielä nuori hyvin kerkeät vielä 34 perustamaan perheen

Vierailija
2/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt hakeutua velkajärjestelyyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo seurustelusuhteesi on "vakavasti otettava" ja kyseessä sellainen henkilö jonka kanssa voisit perheen perustaa, tulisi hänen kyllä saada tietää ulosottotilanteestasi. Sitten voitte yhdessä miettiä, mitä se teidän elämälle ja tulevaisuudelle tarkoittaa ja miten edetään.

Vierailija
4/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikealla tiellään. Kaikki kulut minimii. Koska oot yksin niin aseta itsellesi vaikka päiväbudjetti 7e eli kuukaudessa 210euroa. Kaikki muu velkojen lyhennykseen. Pidä huoli ettet enää velkaannu lisää! Tsemppiä! Ole vielä nuori hyvin kerkeät vielä 34 perustamaan perheen

Kiitos tsempeistä <3 

Ja toiselle kommentoijalle: kyllä olen ja odottelen että sieltä kuuluisi jotain. Olen muuten yrittäjä, joten käsitin että nykyään pääsen helpommin.. Muuten ilmeisesti tarvitsee sen ainakin vuoden säännöllistä maksua jotta vj voi päästä. 

Vierailija
5/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa työttömiä on perheen äiteinä ja vieläpä sellaisia joilla on velkaa. Lapselle saa tavaroita hankittua melkolailla ilmaiseksi. Taskurahoja voi alkaa tienaamaan mennessään kouluun, kunhan järkkäät luotettavan aikuisen seuraksi.

Apua saa tarvittaessa hätäkahvit ja ruokakassi ryhmistä.

Vierailija
6/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta ne kakarathan just ratkaisee kaikki sun ongelmat. Ajattele ny kaikkia niitä tukia mitä sitten alat saada! Ja lapsilisät! Ja isän on pakko osallistua sitten myös elatukseen. Nyt äkkiä niin monta kakaraa pihalle kuin vain perse kestää. Tai siis pillu, mutta you get the point.

Vierailija
7/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on juurikin vielä useampi vuosi aikaa, tutustut syvemmin tähän kumppaniin ja makselet velat pois.

Vierailija
8/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta ne kakarathan just ratkaisee kaikki sun ongelmat. Ajattele ny kaikkia niitä tukia mitä sitten alat saada! Ja lapsilisät! Ja isän on pakko osallistua sitten myös elatukseen. Nyt äkkiä niin monta kakaraa pihalle kuin vain perse kestää. Tai siis pillu, mutta you get the point.

Hekoheko. Yhden lapsen kanssa pärjää helposti. Lapsi voi kuluikäisenä ostaa taskurahoilla Torista ja kirppareilta uudehkoja merkkivaatteita. Välillä näkee hyvinkin huokeaan hintaan lähtevän viimesintä huutoa olevia vaatemerkkejä-/paketteja. Saattahan käydä niinkin ettei halua pitää trendiä.

Vierailija
9/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan synnyttää kyllä se siitä päivä kerrallaan . Velkajärjestely kyllä auttaa että veloista tulee yksi. Ulosotossa osaavat neuvoa kyllä näissä.Maksat ensin sen pahimman sovit pienet kk erät pärjäät.Maksa vuokra sähkö ensin.

Vierailija
10/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa työttömiä on perheen äiteinä ja vieläpä sellaisia joilla on velkaa. Lapselle saa tavaroita hankittua melkolailla ilmaiseksi. Taskurahoja voi alkaa tienaamaan mennessään kouluun, kunhan järkkäät luotettavan aikuisen seuraksi.

Apua saa tarvittaessa hätäkahvit ja ruokakassi ryhmistä.

Mitä vakaampi/parempi taloudellinen tilanne, sitä paremmat eväät voi antaa lapselle. Jos jo on tuossa tilanteessa, että työtön ja velkainen, niin kyllä miettisin tarkkaan lapsen tekemistä. 

Vierailija
11/11 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä <3 

Ja toiselle kommentoijalle: kyllä olen ja odottelen että sieltä kuuluisi jotain. Olen muuten yrittäjä, joten käsitin että nykyään pääsen helpommin.. Muuten ilmeisesti tarvitsee sen ainakin vuoden säännöllistä maksua jotta vj voi päästä. 

Ihan hyvä, että joudut jonkun aikaa opettelemaan rahankäyttöä, etenkin kun lapsista haaveilet. Turha itkeä yhdestä vuodesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme