Niin kova ahdistustila että pelkään mennä asunnolle
En pärjää psyykkisesti. Mistä saan jonkun avuksi?
Saan kohtauksia asunnossa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääkitys sinulla ap on, jos vielä oot keskustelussa mukana?
En käytä lääkkeitä, välillä kipuun vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siellä kotona ahdistaa?
Elämäntilanne on muuttunut.
Siellä on "triggereitä", jonka vuoksi pahoinvointi lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mö ehdottaisin kyllä, että alottaisit lääkityksen ahdistukseen. Kun hetken oot syönyt niin on helpompi käsitellä ja ymmärtää niitä syitä jotka ahdistuksen aiheuttaa.
Sitten kun asioita on päässyt rauhassa käsittelemään niin lääkityksen voi ajaa alas.
Jos ahdistus johtuu paniikkikohtausten pelosta niin sitten vain tulta päin, ei kohtauksissa oo mitään vaarallista, korkeintaan taju lähtee ja sekin niin hitaasti, että kyllä ehtii käydä makuulle ennen kuin kaatuu. Kokemuksesta voin näin kertoa.
Tiedän kyllä ahdistuksen syyt. Yksin on vaan vaikea käsitellä isoja asioita, ne ovat niin syvällä.
Olen hakenut apua, en saa sitä.
Äärimmäinen olo usein.
Kannattas nyt aloittaa joku lääkitys jos noin paha olla.. ja sit harkita muuttoa uuteen kotiin. Lääkäriin nyt ensin. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattas nyt aloittaa joku lääkitys jos noin paha olla.. ja sit harkita muuttoa uuteen kotiin. Lääkäriin nyt ensin. Tsemppiä.
En voi muuttaa. Joudun lähtemään taas mökille jossa myös paha olo.
Mihin muuallekkaan voisit mennä kuin kotiisi? No jos on sisaruksia, ystäviä tai vanhemmat elossa niin mene heidän luokseen sitten.
Seuraavat vaihtoehdot on suljettu osasto jonne ei kyllä helpolla pääse tai sitten sellainen mielenterveyskuntoutujien vuokratalo jossa on joku valvoja ainakin osan päivää että tarvittaessa voi pyytää apua.
Sitten voit jäädä pihalle yöksi jollet kotiasi voi mennä mutta nyt talvi lähestyy ettei telttailukaan onnistu.
Psykiatriseen päivystykseen voi toki mennä esim. keskussairaalaan mutta sieltä saa vain lääkereseptin kouraan. Joissakin tapauksissa ottavat osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä ahdistuksen syyt. Yksin on vaan vaikea käsitellä isoja asioita, ne ovat niin syvällä.
Olen hakenut apua, en saa sitä.
Äärimmäinen olo usein.
Sen takia ne lääkkeet on hyvä vaihtoehto.
Jos sulla on vaikka joku tulehdus niin otathan silloinkin antibiotit. Tai jos päätä särkee niin särkylääkkeen. Nyt sulla on mieli kipeenä niin siihenkin on ne lääkkeet saatavilla, varmaan sun tilanteessa ihan terveysasemalta saisit jonkun lääkityksen.
Saatko nukuttua ollenkaan? Jos et niin voisit saada vaikka mirtatsapiinia joka auttaa nukkumaan, tasaa mielialaa ja vähentää ahdistusta. (Ja on helpohko lopettaa, jos et halua pitkää lääkitystä.)
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriseen päivystykseen voi toki mennä esim. keskussairaalaan mutta sieltä saa vain lääkereseptin kouraan. Joissakin tapauksissa ottavat osastolle.
Olen käynyt päivystyksessä.
Mitään ei tapahdu.
Hoidonperusteet.fi.
Ei toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuallekkaan voisit mennä kuin kotiisi? No jos on sisaruksia, ystäviä tai vanhemmat elossa niin mene heidän luokseen sitten.
Seuraavat vaihtoehdot on suljettu osasto jonne ei kyllä helpolla pääse tai sitten sellainen mielenterveyskuntoutujien vuokratalo jossa on joku valvoja ainakin osan päivää että tarvittaessa voi pyytää apua.
Sitten voit jäädä pihalle yöksi jollet kotiasi voi mennä mutta nyt talvi lähestyy ettei telttailukaan onnistu.
Menen vanhaan mökkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt päivystyksessä voimakkaan ahdistuksen takia. Aina siellä on keskusteltu, joka kerta myös mahdollisuudesta osastohoitoon. Lääkäri on haastatellut perusteellisemmin kuin poliklinikalla. Kahdesti lääkäri on myös kirjoittanut hoitopalautteen että vointia seurattaisiin/tutkittaisiin tarkemmin. Lääkkeitä on määrätty hyvin varovasti. Jos tämä ei ole provo, suosittelen hakemaan apua. Itse kun alkaa tulkitsemaan oireita (käytitkö vielä sanaa triggereitä) niin metsään menee. T: Mt-potilas itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt päivystyksessä voimakkaan ahdistuksen takia. Aina siellä on keskusteltu, joka kerta myös mahdollisuudesta osastohoitoon. Lääkäri on haastatellut perusteellisemmin kuin poliklinikalla. Kahdesti lääkäri on myös kirjoittanut hoitopalautteen että vointia seurattaisiin/tutkittaisiin tarkemmin. Lääkkeitä on määrätty hyvin varovasti. Jos tämä ei ole provo, suosittelen hakemaan apua. Itse kun alkaa tulkitsemaan oireita (käytitkö vielä sanaa triggereitä) niin metsään menee. T: Mt-potilas itsekin
Minkä kunnan päivystyksessä kävit?
Tunnistan itse mikä on triggeri.
Johtuu lapsuuden kauhuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista kipua sinulla on? Hankaloittaako kipu ahdistusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista kipua sinulla on? Hankaloittaako kipu ahdistusta?
Ikävää, jäytävää. Ne liittyy yhteen ne asiat.