Onko Suomi mielestäsi tylsä maa? Ovatko muut maat parempia?
Mielipiteesi asiasta, varsinkin jos olet asunut muissa maissa.
Kommentit (89)
Ulkomailla saisi tuuttiin siitä kiusasta mitä suomalaiset jatkuvasti harrastaa.
jokaisessa maassa on omat hyvät ja huonot puolensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harmaa yleisilme ja suupielet harvoin ylöspäin
Tämä on niin totta. Maksaisiko se niin paljon, jos kuljettaisiin tuolla kaupungilla ihan normaali ystävällinen ilme naamalla. Usein tulee mieleen että mitähän minä tuollekin ihmiselle olen tehnyt, kun se on noin naama pitkänä. Vanha suomalainen sanontahan menee jotenkin näin: "jos joku kadulla vastaantulija hymyilee, se on hullu tai ulkomaalainen"
Luuletko oikeasti, että jossain on maa jossa hymyillään kuin hangon keksi vastaantulijoille ja harrastetaan small talkia.
Älä viitsi liioitella. Ei tarvitse jokaiselle vastaantulijalle hymyillä kuin Hangon keksi eikä smaltalkata. Yleisesti ystävällinen ilme naamalla olisi saavutus Suomessa. Kaikki nyrpeitä ja kiukkuisia ja kaikilla kiire ties mihin. Kahviloissa ei ole elämää, en minäkään sinne mene kun käntyt ovat kuivia ja kahvi pahaa ja hinta taivaissa. Välittömiä ihmisiä tapaa harvoin, karjalaiset ihmiset ovat tai olivat sellaisia. Suomalainen tavis on nuuka ja nyrpeä.
Oletko käynyt Ranskassa? Virossa? Italiassa? Siellä ollaan niin naama norsunv.....lla, että heikompia hirvittää
Olen käynyt monta kertaa. Sitäpaitsi asun Italiassa. Asuin sitä ennen muutaman vuosikymmenen Saksassa ja parisen vuotta Ranskassa. En ole missään nähnyt kuvailemiasi norsun veenaamoja. Virossa kävin moneen kertaan työtehtävissä ja aina oli todella ystävällistä ja avualiasta sielläkin. Missään näistä maista en käyttänyt englantia asioidessani.
Vierailija kirjoitti:
En usko yhtään näitä Italia hehkuttelijoita täällä. Italialaiset ovat oikeastaan veemäisiä ja tylyjä ihmisiä. Päältäpäin voivat olla jotenkin ystävällisiä, mutta auta armias minkälainen juoruilu ja selkäänpuukotus alkaa selän takana. Italialaiset naiset ovat myös todella kateellisia ulkomaisille naisille, varsinkin vaaleille. Olen asunut siellä vanhempieni kanssa. Kaaos ja byrokratia on ihan omaa luokkaansa.Ystäviä ei todellakaan saa helposti, heillä on yleensä tapana pysyä omissa porukoissaan ja ovat myös hyvin nurkkakuntaisia.Italialaiset miehet voivat olla aluksi kiinnostuneita ulkomaalaisista naisista, mutta menevät naimisiin kuitenkin melkein aina omanmaalaisensa kanssa. Joku pastanteko on tärkeintä maailmassa.Hyvä ruoka ja ruoanlaitto on ihan hyvä asia, mutta ei ainakaan minulle maailman tärkein juttu Tämä on minun kokemus italialaisista. No niin, alkakaa nyt ihmeessä alapeukuttaa.
Italiassahan on vaaleita naisia vaikka kuinka paljon. Tummia enemmän mutta kauniita hekin. Heillä ei ole persjalkoja eikä pottunokkaa. Tottakai pastanteko on tärkeää Italiassa, ihan yhtä tärkeää kuin Suomessa einesten lykkääminen mikroon. Maassa maan tavalla. Et sitten paljon ehtinyt maahan tutustua kun vanhempiesi helmoissa pelkäsit pahoja ulkomaalaisia etkä uskaltanut mennä mihinkään saatikka opetella kieltä.
Suomalaiset kaupungit on suht tylsiä, varsinkin pienemmät, ei oikein ole mitään muuta ku ne samat Alepat/Salet, K-kaupat, Alkot ja ketjukahvilat. Kaupungit eivät erotu toisistaan hirveästi. Rannikkokaupungeissa ei ole kunnon rantabulevardeja. uudellamaalla Espoo ja Vantaa (vaikka ovatkin kaupunkeja) eivät ole "kaupunkeja". Luonto on tosin kaunista mutta olisi ihan mukavaa jos meillä olisi kunnon vuoristoja jotka ylettyisivät ihan pohjoisesta etelään.
Toki ongelmahan on se että kun asuu jossain niin kyseinen paikka saattaa muuttua tylsäksi jossainvaiheessa.
Suomi on ihanan tylsä! Ja se on yksi Suomen parhaimpia puolia. Mitä vähemmän ulkomailla massojen kesken tiedetään Suomesta, sen parempi. Massaturismi on perseestä, se tuhoaa ympäristön, vähitellen kulttuurin ja ihmisten normaalin elämän.
Suomella on oikeasti ihanteellinen tilanne : tietäjät tietää Suomen, ja sehän on tärkeintä.
Voihan sitä saada osakseen huonoa kohtelua missä vaan. Suomessa se kuuluu kulttuuriin.