Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOIRI ei sitten saanut haluamiaan "hiljaisia hautajaisia"

Entinen ope
20.09.2022 |

Media pukka päälle lujaa ja tohottaa.

Kommentit (567)

Vierailija
541/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi Loirin omaiset venkoilivat hautajaisten suhteen.

Ensin he halusivat televisioitavat valtiolliset hautajaiset.

Sitten yleisölle avoimet hautajaiset.

Lopulta olikin yksityiset hautajaiset, mutta media kutsuttu jopa juorulehti Seiskaa myöten seuraamaan hautajaisia, mutta kuvata ei saanut kuin kirkon ulkopuolella.

En ihmettele, että kirkon ulkopuolelle ei lopulta saapunut kuin joitain kymmeniä ihmisiä, joista suurin osa oli median edustajia.

Veskun arvostamaa suurta yleisöä ei haluttu huomioida, vaikka heidän ansiostaan Veskusta tuli juuri koko kansan rakastama taiteilija.

Minunkin piti mennä paikalle ihan vaan fanina, mutta tuo omaisten temppuilu vei fiiliksen.

Hautajaiset järjestettiin vain pressille ja julkkiksille.

Pitäkööt Veskunsa.

Muistellaan me ihailijat häntä mielissämme.

Vierailija
542/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopulta olikin yksityiset hautajaiset, mutta media kutsuttu jopa juorulehti Seiskaa myöten seuraamaan hautajaisia, mutta kuvata ei saanut kuin kirkon ulkopuolella.

En ihmettele, että kirkon ulkopuolelle ei lopulta saapunut kuin joitain kymmeniä ihmisiä, joista suurin osa oli median edustajia.

Veskun arvostamaa suurta yleisöä ei haluttu huomioida, vaikka heidän ansiostaan Veskusta tuli juuri koko kansan rakastama taiteilija.

Minunkin piti mennä paikalle ihan vaan fanina, mutta tuo omaisten temppuilu vei fiiliksen.

Pitäkööt Veskunsa.

Mä en usko, että Vesku olisi halunnut ihmisiä kohdeltavan noin.

Olisivat pitäneet sitten oikeasti perhepiirissä pienet ja intiimit hautajaiset, mutta julkkiksia ja poliitikkoja ja mediaa piti saada paikalle.

Ihan kokonaan ignoorattiin Veskun fanit.

En usko, että Vesku olisi halunnut tuota, kuolinvuoteellaankin nöyränä kiitti suomalaisia kaikesta.

Veskuhan ei saa edes hautapaikkaa vaan tuhkat ripotellaan Inarinjärveen, olisi annettu edes mahdollisuus hyvästellä hänet kirkolla.

Järjestetty vaikka kaikille avoin siunaustilaisuus kirkossa, jonka jälkeen olisivat alkaneet viralliset hautajaiset.

Paskan maku tosta omaisten masinoimasta farssista jäi.

Ei lähtenyt taitelija tyylillä, ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisrituaalit ovat surevia varten. Vainaja ei niistä mitään tiedä.

Vierailija
544/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks' Loiri kuollut? Toivottavasti Uuno voi hyvin.

Vierailija
545/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos hän oli itse toivonut, että julkkikset esittää tiettyjä biisejä hänen hautajaisissaan, niin tuskin hän oikeasti mitään vaatimattomia hautajaisia edes halusi. 

Äh tää on niin lapsellista.

Ihanko oikeesti meinaat, että Edelmann on Loirille "julkkis"? Että L miettiny, et hei mä oyydän sitä yhtä julkkista, mikäs sen nimi nyt olikaan, niin joo Edelmann, että tulee hei julkkis-säihkettä.

Edelmann oli Loirin monivuotinen läheinen ystävä ja työtoveri. Edelmann on näyttelijö ja laulaja kuten Loirikin.

Hän pyysi pitkäaikaista YSTÄVÄÄNSÄ!

ihmiset tuntevat oman alansa ihmisiä, työpaikoilla ja opiskellessa tutustuu. Opetajat tuntevat paljon muita opettajia, bussinkuljettajat busdinkuljettajia, kirurgit kirurgeja, muusikot muusikkoja.

Ei kukaan tässä ole pohtinut, et oo, julkkuja kutsutaan. Ne kaikki ovat ystäviä pitkältä ajalta.

Vierailija
546/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, jos hän oli itse toivonut, että julkkikset esittää tiettyjä biisejä hänen hautajaisissaan, niin tuskin hän oikeasti mitään vaatimattomia hautajaisia edes halusi. 

Äh tää on niin lapsellista.

Ihanko oikeesti meinaat, että Edelmann on Loirille "julkkis"? Että L miettiny, et hei mä oyydän sitä yhtä julkkista, mikäs sen nimi nyt olikaan, niin joo Edelmann, että tulee hei julkkis-säihkettä.

Edelmann oli Loirin monivuotinen läheinen ystävä ja työtoveri. Edelmann on näyttelijö ja laulaja kuten Loirikin.

Hän pyysi pitkäaikaista YSTÄVÄÄNSÄ!

ihmiset tuntevat oman alansa ihmisiä, työpaikoilla ja opiskellessa tutustuu. Opetajat tuntevat paljon muita opettajia, bussinkuljettajat busdinkuljettajia, kirurgit kirurgeja, muusikot muusikkoja.

Ei kukaan tässä ole pohtinut, et oo, julkkuja kutsutaan. Ne kaikki ovat ystäviä pitkältä ajalta.

Näinpä. Ja onhan siellä ollut mukana toki taviksiakin, mut media ei siitä kirjoittele paljoa. Ja ei kai se yllättävää ole, että laulajat esittää laulunumerot, eikä joku muu ystävä.

Vierailija
547/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan oikein pitänyt uuno leffoista. 

Vierailija
548/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiri oli yliarvostettu julkimo. Ja piti muka vielä valtion osallistua hautajaisten kustantamiseen, miksi?

Hyväveli- ja -siskoverkostot. Ei muu selitä, ettei muut yhtä turhat viime vuosina kuolleet julkimot saaneet mitään. Kuvottavaa, alkaa rahaa yhtäkkiä löytyä. Ja saman piirin haahkat siellä sitten hautajaisissa leikkimässä yhdessä tärkeää, missä tavan kansa, jonka pussista tuo maksettiin?

Vierailija
549/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäkööt Veskunsa.

Mä en usko, että Vesku olisi halunnut ihmisiä kohdeltavan noin.

Olisivat pitäneet sitten oikeasti perhepiirissä pienet ja intiimit hautajaiset, mutta julkkiksia ja poliitikkoja ja mediaa piti saada paikalle.

Ihan kokonaan ignoorattiin Veskun fanit.

En usko, että Vesku olisi halunnut tuota, kuolinvuoteellaankin nöyränä kiitti suomalaisia kaikesta.

Veskuhan ei saa edes hautapaikkaa vaan tuhkat ripotellaan Inarinjärveen, olisi annettu edes mahdollisuus hyvästellä hänet kirkolla.

Järjestetty vaikka kaikille avoin siunaustilaisuus kirkossa, jonka jälkeen olisivat alkaneet viralliset hautajaiset.

Paskan maku tosta omaisten masinoimasta farssista jäi.

Ei lähtenyt taitelija tyylillä, ei.

No vähän nyt armoa hei. Omaisparat joutuivat aika haastavaan tilanteeseen, kun miettivät valtiollisia hautajaisia. Ehkä eivät ole siinä vaiheessa sanoneet mitään varmaa, mutta eivät ole heti tyrmänneetkään (onhan heidän pitänyt keskenään ensin keskustella). Lehdet sit kirjoittaa mitä kirjoittaa, niitä ei kannata pitää ihan sanatarkkoina totuuksina.

Julkinen siunaustilaisuus olisi ollut aika mahdoton, koska tulijoita olisi voinut olla vaikka tuhansia. Kauhea tungos ei oikein sovi hautajaisiin. Ulos jäävät olisivat olleet vihaisia ja pettyneitä.

Poliitikot olivat paikalla, koska Valtioneuvosto osallistui kustannuksiin. Jenni Haukio taas edusti presidenttiparia, koska heillä on ollut hyvät välit Loiriin ihan henkilökohtaisella tasolla.

Julkkikset taas olivat paikalla, koska he olivat niitä aloitin ystäviä (paikalla oli myös ystäviä, jotka eivät olleet julkkiksia). Fanit ovat laaja ja epäjärjestynyt joukko, joiden kutsuminen hautajaisiin on epärealistinen ajatus. Rajallinen joukko mahtuisi. Miten arvotettaisiin ne tosifanit, jotka hautajaisiin tulisi kutsua? Ei mitenkään.

Oikea tosifani kunnioittaisi aloitin muistoa eikä valittaisi, että mun ois pitänyt päästä sinne.

Vierailija
550/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan se vähän hassua kun pääministeri käveli keskellä syksyä hautaisiin paljain säärin ja ilman takkia. Ei edes laukkua.

Ihmettelen näitä totuuden vääntäjiä. Ei todellakaan ollut paljain säärin! Etkö todellakaan tiedä, mikä on sääri? Vinkki: se ei ole nilkka.

Myös nilkoissa oli sukat, mutta ihonväriset. Joo olisin itse laittanut mustat, mutta jos koodi oli "arkivaatteet", niin täydellinen, toivottu ja omaisia kunnioittava pukeutuminen. Silloin on haettu EI-NIIN-KAUHEEN-JUHLAVAA! Näin voi päätellä Loirin pojan asusta, eiköhän hän ole 100% perillä juhlan pukukoodista toisin kuin me?

Joka tapauksessa on asiatonta, tarkoitushakuista ja lapsellisen väärin retostella, että Marin oli paikalla paljain säärin. Oikeesti jos ei ymmärrä mikä on sääri, pitää palata peruskouluun.

Ei ollut edes ihonvärisiä sukkia.

Jaa-a. Olit paikalla tarkastamassa? Puet Sannalle sukat? Enpä usko, että on noin.

Etkö ymmärrä, millaisia ohuita nude-sävyisiä sukkia naisilla on? Samoin kuin et ymmärrä, mikä on sääri tai et ymmärrä, että opiskeluajan työpaikka kertoo vain järkevästä, ei-hemmotellusta nuoresta, joka tienaa työllään opiskelurahat eikä ole kaupassa etsimässä itselleen jotain pysyvää kaupankassa-identiteettiä kuten jossain persuperheissä on tapana?

Itse olen akateemisesti koulutettu ja koulutustani vastaavissa töissä lääketieteen maailmassa, mutta opiskelijana olin myyjä ja pidin lastenkerhoja. Se ei tee minusta pysyvästi myyjää.

Miten liittyy Loirin hautajaisiin? No ei mitenkään muuten, mutta kun niistäkin yritetään tehdä Marinin kiusaajaiset.

Sinäkin halvennat meitä aikuisia myyjiä...

Miten?

Kun kerroin, että vuosia sitten ollut työpaikkani ei ole enää työpaikkani > en ole enää työnkuvaltani enkä ammatiltani se. Aivan samoin kuin että olin kyllä vuosikausia koululainen, kuten sinäkin, mutta emme kumpikaan ole sitä enää.

Jos Sanna Marin on ollut vaikka 15 vuotta sitten myyjä (ja hänkin on entinen koululainen, kuten me), niin hän nyt vaan enää ei ole siinä ammatissa töissä, kuten jokaisen luulisi tietävän.

Eli jos on kerran jossakin työssä, niin on siinä työssä siihen saakka, kun se työsuhde kestää. Ei sen lyhempää eikä sen pidempää aikaa.

Vierailija
551/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vakaumuksellinen kristitty? Sinua ei haittais jos kutsuttaisiin Saatananpalvojat taikomaan hautajaisiisi?

Jos henkilö on esittänyt toiveensa, kyllä olisi ihan kohteliasta niitä noudattaa. Olen itse ohjeistanut omat hautajaiseni. Tulevat olemaan halvemmat ja helpommat järjestää kuin ns.normihautajaiset. Suku kuitenkin järjestää juuri tuollaiset perinteiset hautajaiset. Sellasia ne on.

Vierailija
552/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tiedä, koska ja kenelle Loiri on esittänyt toiveensa hiljaisista hautajaisista.

Emme myöskään tiedä, levisikö syöpä loppuvaiheessa aivoihin, ja alkoiko Loiri siinä vaiheessa esittää uusia melko suureellisia toivomuksia hautajaistensa suhteen.

Ihan kunnolla tajuamatta enää itsekään toivomustensa ristiriitaisuutta.

Vierailija
553/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siunaustilaisuus on vainajaa varten, hänelle.

Vierailija
554/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt julkistetaan mitä noi hautajaiset maksoi. Kansan rahoilla.

Vierailija
555/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siellä on tarjottu ruokana ja juomana?

Klo 23 maissa on vieraita poistunu. Onpa pitkään nautittu Säätytalolla. Olikohan sovittu et niin pitkään service toimii. Maltaita maksanu noi pidot tarjoamisineen, tiloineen ja henkilökuntineen päivineen Nyt tutkiva journalismi töihin!

Vierailija
556/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollu parempi et kirkko kansaa täys ja sitte muistot vaan perhepiirissä.

Vierailija
557/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vakaumuksellinen kristitty? Sinua ei haittais jos kutsuttaisiin Saatananpalvojat taikomaan hautajaisiisi?

Jos henkilö on esittänyt toiveensa, kyllä olisi ihan kohteliasta niitä noudattaa. Olen itse ohjeistanut omat hautajaiseni. Tulevat olemaan halvemmat ja helpommat järjestää kuin ns.normihautajaiset. Suku kuitenkin järjestää juuri tuollaiset perinteiset hautajaiset. Sellasia ne on.

Miksi hautajaisten tulisi olla "mahdollisimman halvat"?

Vierailija
558/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viitsikö olla noin kyynisiä. Tässä seurataan hautajaisia kuitenkin. Eihän poliisi voinut tietää ennalta miten paljon ihmisiä tulee paikalle.

Niinpä. Poliisit olivat varmaan myös siksi siellä kun paikalle tulee sekä pääministeri että presidentin rouva.

Vierailija
559/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopputulokselta voi muuta odottaa, kun järjestelyihin sotketaan Tasavallan Presidentin kanslia, Valtioneuvoston kanslia, ministeriö virkamiehineen, Helsingin piispan kanslia, Johanneksen seurakunta ja Loirin nuoret omaiset, joilla ei varmasti ole aikaisempaa kokemusta hautajaisten järjestämisestä. Voi sitä hautaustoimiston virkailijaparkaa, jonka on pitänyt kaikkia tahoja kuunnella.

Siksipä järjestelyt kestivät viisi viikkoa. Ja lopputulos oli irvokas.

Vierailija
560/567 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän siellä on tarjottu ruokana ja juomana?

Klo 23 maissa on vieraita poistunu. Onpa pitkään nautittu Säätytalolla. Olikohan sovittu et niin pitkään service toimii. Maltaita maksanu noi pidot tarjoamisineen, tiloineen ja henkilökuntineen päivineen Nyt tutkiva journalismi töihin!

Hyvin ovat ehtineet vielä jatkoille Ravintola Pataässään, joka on auki

klo 4.30 asti. Ei ole missään lehdessä näkynyt jatkoista juttua. Vai olivatko vieraat niin Säätytalon tarjoilujen turruttamia, etteivät ole enää jaksaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän