LOIRI ei sitten saanut haluamiaan "hiljaisia hautajaisia"
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva nähdä miten sieltä Veskun Vain Elämää -kaudelta oli monia ystävyyksiä syntynyt/syventynyt, Jenni Vartiainen, Paula Vesala, Samuli Edelmann, Paula Koivuniemi.....vain Elastinen ja Toni Wirtanen puuttuivat siitä joukosta, vai enkö vain bongannut?
Sehän oli paras kausi ikinä, muut kaudet on ollu kaukana perässä. Upea joukko, esitykset ja puheet. Toivoisin sen tulevan joskus uusintana.
Eiköhän tule uusintana, eikä tarvitse edes kauaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Loiri halusi kaikki läheiset ystävänsä hautajaisiin ja hänellä oli paljon ystäviä.
Oli myös Loirin entiset emännät, harvemmin entiset tulee hautajaisiin.
Mutta miksi ihmeellä ei Loirin ja Stinan vanhempi poika ollut hautajaisissa.
Sampo oli hautajaisiin vähän kuin ryysyihin pukeutunut, yks turhapuro.
Eipä ollut Loirilla lapsenlapsia, tyttökin on lasten tekoon jo yli-ikäinen. Eikö ole miestä löytänyt.
Sillä Loirin tytöllä oli hiukset vähän hullusti laitettu.
Pojat on vielä nuoria, mutta isoisä Vesku ei ehtinyt olla.
Oletpa törkeä. Ei ole Loirin tytär "yli-ikäinen" yhtään mihinkään, myöskään lapsen saamiseen. On vähän päälle nelikymppinen vasta, siinä iässä moni jopa vasta aloittaa lasten saamisen! Omassa ystäväpiirissä 44-vuotias sai esikoisen ja tiedän 47-vuotiaankin äidin, onhan heitä julkisuudestakin tuttuja ihan hiljattain,
Hiuksissakaan ei ollut mitään vikaa. Mitä sinulle kuuluu surevan ihmisen kampaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loirin poika rengin vaatteissa isänsä hautajaisissa toinen poika ei viitsinyt tulla paikalle ensinkään.
Ihmettelin vähän samaa. Syynä muka työkiireet. Tuskinoa Ukko-herra kuuluu missään firmassa sellaisiin avainhenkilöihin, jotka eivät ennätä isänsä hautajaisiin. Siksi toisekseen nämä taiteilijoiden vesat eivät taida olla oikein kovia töiden perään.
Onpa tosi typerä yleistys "nämä taiteilijoiden vesat". Yleistäminen on aina tyhmää. Mikään ihmisryhmä ei ole keskenään samanlainen.
Mutta mitä tulee työkiireisiin lähiomaisen haitajaispäivänä, niin sellaista duunipaikkaa ei ole, josta ei pääsisi isänsä hautajaisiin. Ja Hollanti joo ei ole kyllä naapurikorttelissa, mutta ei se mikään Australia ole, josta matka kestäisi ja maksaisi paljon plus aikaero-ongelmat.
Tietty jos on vaikka elokuvaohjaaja ja koko kauan suunniteltu produktio rahoituksineen, kalliine laitevuokrineen ja ryhmän jäsenten palkat omilla harteilla, mutta sittenkin, Hollannista pääsee Suomeen ja takaisin kepeästi samana päivänä ja hautajaiset olis melko hyvin voitu sumplia jollekin eri päivälle tai viikolle ja onhan niiden tuleminen nyt tuedetty jo viikkoja. Eiköhän aikataulun löytyminen ole aloitettu vainajan kolmesta lapsesta, tärkeimmät vieraat.
Ei vain ole halunut tai voinut tulla syystä tai toisesta. Paljon tunteita joka suuntaan, kovia paikkoja. Emme tiedä hänen tilannettaan eikäpä se meille kuulu, mutta työeste ei ole syy.
Kun tätäkin ketjua lukee, ymmärtää yhä enemmän, ettei ole tullut. Joutuu kansan ihan liian syvien rivien silmätikuksi. Täällä on ruodittu vaatteet, ilmeet, eleet, vanhenemisen aste. Mitä jos hänellä vaikka jokin sairaus, siihenkö suhtauduttaisiin kunnioittavasti ja hienotunteisesti. Ei siltä vaikuta.
jännä, ettei toinen Veskun pojista tullut paikalle vain sen takia, koska kuulemma juuri alkaneet työt Hollannissa. Ihan varmasti saa töistä vapaata pari päivää isän hautajaisten takia, eikä ne lentoliput niin superkalliita ole ja lentoaikakin on Helsinkiin vähemmän kuin HKI-Oulu -junayhteys, ainakin Amsterdamista. Luulisi, että rahaakin olisi lentolippuhin, että vaikka veli tai äiti voisi lainata tarvittaessa.
Christiiina kirjoitti:
jännä, ettei toinen Veskun pojista tullut paikalle vain sen takia, koska kuulemma juuri alkaneet työt Hollannissa. Ihan varmasti saa töistä vapaata pari päivää isän hautajaisten takia, eikä ne lentoliput niin superkalliita ole ja lentoaikakin on Helsinkiin vähemmän kuin HKI-Oulu -junayhteys, ainakin Amsterdamista. Luulisi, että rahaakin olisi lentolippuhin, että vaikka veli tai äiti voisi lainata tarvittaessa.
Niin. Joku syy hänellä on eikä ole mitenkään velvolinen meille sitä avaamaan. Pojat ovat aina kartelleet julkisuutta ja senhän tiesi jo etukäteen, että jengi repii kappaleiksi kaikki sukulaisten tekemiset ja tekemättä jättämiset. Mistä tiedämme, mitä hän käy läpi. Itse olisin raahautunut paikalle, mutta kuten tässä ketjussa joku järkevä on jo sanonut, minä en liity tähän vähääkään, ei ole mitääm väliä, miten minä koen tämän. (kuuntelen juuri Loiria työskennellessäni, olin hänen musiikkimsa ystävä ehkä enemmän kuin Uunojen yms vitsien. Suren ja kunnioitan siten.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loirin poika rengin vaatteissa isänsä hautajaisissa toinen poika ei viitsinyt tulla paikalle ensinkään.
Ihmettelin vähän samaa. Syynä muka työkiireet. Tuskinoa Ukko-herra kuuluu missään firmassa sellaisiin avainhenkilöihin, jotka eivät ennätä isänsä hautajaisiin. Siksi toisekseen nämä taiteilijoiden vesat eivät taida olla oikein kovia töiden perään.
Onpa tosi typerä yleistys "nämä taiteilijoiden vesat". Yleistäminen on aina tyhmää. Mikään ihmisryhmä ei ole keskenään samanlainen.
Mutta mitä tulee työkiireisiin lähiomaisen haitajaispäivänä, niin sellaista duunipaikkaa ei ole, josta ei pääsisi isänsä hautajaisiin. Ja Hollanti joo ei ole kyllä naapurikorttelissa, mutta ei se mikään Australia ole, josta matka kestäisi ja maksaisi paljon plus aikaero-ongelmat.
Tietty jos on vaikka elokuvaohjaaja ja koko kauan suunniteltu produktio rahoituksineen, kalliine laitevuokrineen ja ryhmän jäsenten palkat omilla harteilla, mutta sittenkin, Hollannista pääsee Suomeen ja takaisin kepeästi samana päivänä ja hautajaiset olis melko hyvin voitu sumplia jollekin eri päivälle tai viikolle ja onhan niiden tuleminen nyt tuedetty jo viikkoja. Eiköhän aikataulun löytyminen ole aloitettu vainajan kolmesta lapsesta, tärkeimmät vieraat.
Ei vain ole halunut tai voinut tulla syystä tai toisesta. Paljon tunteita joka suuntaan, kovia paikkoja. Emme tiedä hänen tilannettaan eikäpä se meille kuulu, mutta työeste ei ole syy.
Kun tätäkin ketjua lukee, ymmärtää yhä enemmän, ettei ole tullut. Joutuu kansan ihan liian syvien rivien silmätikuksi. Täällä on ruodittu vaatteet, ilmeet, eleet, vanhenemisen aste. Mitä jos hänellä vaikka jokin sairaus, siihenkö suhtauduttaisiin kunnioittavasti ja hienotunteisesti. Ei siltä vaikuta.
Tällaista se sitten on, kun hautajaisista tehdään sirkus ja media saa vapaasti pyöriä kirkon pihalla kuvaamassa ja haastattelemassa. Todella kaukana vainajan toivomista hiljaisista hautajaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paulalla tuntuu olevan myös muistiongelmia..
Vanhuus on iskenyt päälle, meikkikerrokset eivät auta enää..
Ihan järkyttävän loukkaavia ja moukkamaisia tällaiset kommentit. No, onneksi tällainen pilkka vääjäämättä osuu omaa nilkkaan ennemmin tai myöhemmin.
Paula Koivuniemi on symppis ja herkkä ihminen, ilahduin kun näin hänet pitkästä aikaa. Voimia Paulalle!
Poika sanoi just lehdessä että oli sellaiset kuin isä toivoi, joten olkaa ämmät hiljaa :D
Ei tarvita kuin vaikka jännityksestä, tunnestressistä tai ihmisvilinästä (tuoksut, äänten kaiut) laukeava aurallinen migreeni, niin pelkästään lento hautajaisiin ja tuo tilaisuus olisi aivan hirvittävä. Siinä saattaisi oksentaa, menettää näköaistinsa, kaatua, potea niin järkyttävää kipua, ettei pystyisi itse kävelemään pois.
Eli voi olla joku noin arkinen syy jättää isän hautajaiset väliin, voi olla surullinenkin asiasta.. Eikä tekisi mieli selostaa syitään, kun ne ruoditaan puhki ihmisten kesken.
Loirin lapset ovat aina vaalineet ykistyisyyttään, mikä ei varmaan ole ollut kauhean helppoa. Ei kuulu meille, miksei poika ole voinut tulla.
(En siis tunne häntä lainkaan eikä mulla ole minkäänlaista tietoa hänen terveydestään tai elämöntilanteestaan. Vedin migreeni-esimerkin hatusta, sillä migreeni on kuitenkin aika yleinen ja pahimmillaan todella tuollainen raju, jolloin myös esim työkyky voi mennä viikoksi kohtauksen ja sen jälkioireidem uusiessa. Kyllä, läheiselläni on migreeni, joka lääkityksistä huolimatta kovassa paikassa saattaa laueta, kipu on todella selkeä ulkopuolisellekin, ei sellaista oksentamista ja pahoinvointia kykenisi näyttelemään, vaikka vieläkin löytyy niitä, joiden mielestä migreeni on itse kuviteltu tai tekosyy,)
Hautajaiset on niin ahdistavia ja väsyttäviä tilaisuuksia, että en voi kuvitellakaan miltä tuntuisi, jos naaman edessä olisi kamera kuvaamassa. Siksi arvostelu täällä tuntuu todella karulta, ei ole näillä ihmisillä kykyä asettua toisten asemaan, pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoisen asiaton pukeutuminen pääministeriltä.
Hautajaisiin ei osallistuta paljain säärin.
Ei mulla muuta.
Niin. Kukaan ei ollut näissä hautajaisissa paljain säärin millään tavalla. Ei yksikään ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me vanhenemme ajallaan, se on vain hyväksyttävä. Eräs naisjulkimovieras ei kyllä tunnu hyväksyvän, kun ikää 65 ja koko pään alue niin kiristetty, että ihan soi. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se vähän hassua kun pääministeri käveli keskellä syksyä hautaisiin paljain säärin ja ilman takkia. Ei edes laukkua.
Ihmettelen näitä totuuden vääntäjiä. Ei todellakaan ollut paljain säärin! Etkö todellakaan tiedä, mikä on sääri? Vinkki: se ei ole nilkka.
Myös nilkoissa oli sukat, mutta ihonväriset. Joo olisin itse laittanut mustat, mutta jos koodi oli "arkivaatteet", niin täydellinen, toivottu ja omaisia kunnioittava pukeutuminen. Silloin on haettu EI-NIIN-KAUHEEN-JUHLAVAA! Näin voi päätellä Loirin pojan asusta, eiköhän hän ole 100% perillä juhlan pukukoodista toisin kuin me?
Joka tapauksessa on asiatonta, tarkoitushakuista ja lapsellisen väärin retostella, että Marin oli paikalla paljain säärin. Oikeesti jos ei ymmärrä mikä on sääri, pitää palata peruskouluun.
Kiinnitin huomiota tähän samaan. Ja hyvin tuossa muotoiltu asia, allekirjoitan joka sanan.
Tuli mieleen, että eikö joku (persu) oikeasti ymmärrä, mitkä on sääret? Että luuleeko, että sääri on synonyymi jaloille? Että sääri on vain yksi sana kuvaamaan mitä hyvänsä alaraajan kohtaa?
Siltikin, miten jonkun SUKAT kuuluvat meille? Ei käy mielessä, että Marinkin on suomalainen ja ehkä kovakin Loiri-fani, tuntee varmaan jonkinlaista surua ja ainakin empatiaa läheisten suruun. Edusti virheettömästi, toivotun pukukoodin mukaan.
Kritisoittiin mm. siitä tässä ketjussa, että ilman takkia ja laukkua. Hohhoijakkaa. Hän tuli autolla ovelle. Oli pelköstään hienotunteista olla raahaamatta päällysvaatteita ja jotain nyssäköitä kirkkoon mukaan, voi olla ahdasta kirkon penkeissä. Se kun olisi siellä ripustellut takkiaan jonnekin. Siitä olisi haukuttu.
Myöntäkää pois, te jotkut etsimällä etsittte nalkutettavaa Sanna Marinista, koska olette ilkeitä ihmisiä. Kummallista olla ilkeö ihmiselle, jonka koko ura on ollut pienemmän puolen pitämistä, demari kun on. Mutta ei, on naisvihattava. Ja perinteinen suomalainen kauniin, nuoren, fiksun naisen vihaaminen. Tuo kombo triggeröi niin monen ihmisen katkeruutta. Ei saa toinen olla sitä, mitä itse ei voi saavuttaa. Se on hei ainoa, mikä meille muille tulee mieleen teidän Sanna-haukuistanne. Ja huom, en ole itse mikään fani enkä äänestä demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me vanhenemme ajallaan, se on vain hyväksyttävä. Eräs naisjulkimovieras ei kyllä tunnu hyväksyvän, kun ikää 65 ja koko pään alue niin kiristetty, että ihan soi. 🤣
Ei kuulu sinulle. Piste. Pidä huoli omista asioistasi. Sen sijaan että kiusaat surevia ihmisiä, typerys.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaiset on niin ahdistavia ja väsyttäviä tilaisuuksia, että en voi kuvitellakaan miltä tuntuisi, jos naaman edessä olisi kamera kuvaamassa. Siksi arvostelu täällä tuntuu todella karulta, ei ole näillä ihmisillä kykyä asettua toisten asemaan, pelottavaa.
Haastattelut annettiin vapaaehtoisesti, niistä oli sovittu jo etukäteen. Kyseessä on julkisuuteen tottuneita ihmisiä. Silti medialle olisi voinut antaa porttikiellon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ollut Loiri koivin pieniä hautajaisia suunnitellut kun oli eläessään varannut itse Johanneksen kirkon ja julkkispapin.
Miten niin julkkispappi.
Hän on Helsingin piispa.
Korkea arvoinen kirkon työntekijä.
Ei siis mikään tavallinen rivi pastori.Mistä tiedät, että Loiri on itse valinnut Laajasalon?
No itse tämä julkkistyrkkypiiska kertoi asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se vähän hassua kun pääministeri käveli keskellä syksyä hautaisiin paljain säärin ja ilman takkia. Ei edes laukkua.
Ihmettelen näitä totuuden vääntäjiä. Ei todellakaan ollut paljain säärin! Etkö todellakaan tiedä, mikä on sääri? Vinkki: se ei ole nilkka.
Myös nilkoissa oli sukat, mutta ihonväriset. Joo olisin itse laittanut mustat, mutta jos koodi oli "arkivaatteet", niin täydellinen, toivottu ja omaisia kunnioittava pukeutuminen. Silloin on haettu EI-NIIN-KAUHEEN-JUHLAVAA! Näin voi päätellä Loirin pojan asusta, eiköhän hän ole 100% perillä juhlan pukukoodista toisin kuin me?
Joka tapauksessa on asiatonta, tarkoitushakuista ja lapsellisen väärin retostella, että Marin oli paikalla paljain säärin. Oikeesti jos ei ymmärrä mikä on sääri, pitää palata peruskouluun.
Kiinnitin huomiota tähän samaan. Ja hyvin tuossa muotoiltu asia, allekirjoitan joka sanan.
Tuli mieleen, että eikö joku (persu) oikeasti ymmärrä, mitkä on sääret? Että luuleeko, että sääri on synonyymi jaloille? Että sääri on vain yksi sana kuvaamaan mitä hyvänsä alaraajan kohtaa?
Siltikin, miten jonkun SUKAT kuuluvat meille? Ei käy mielessä, että Marinkin on suomalainen ja ehkä kovakin Loiri-fani, tuntee varmaan jonkinlaista surua ja ainakin empatiaa läheisten suruun. Edusti virheettömästi, toivotun pukukoodin mukaan.
Kritisoittiin mm. siitä tässä ketjussa, että ilman takkia ja laukkua. Hohhoijakkaa. Hän tuli autolla ovelle. Oli pelköstään hienotunteista olla raahaamatta päällysvaatteita ja jotain nyssäköitä kirkkoon mukaan, voi olla ahdasta kirkon penkeissä. Se kun olisi siellä ripustellut takkiaan jonnekin. Siitä olisi haukuttu.
Myöntäkää pois, te jotkut etsimällä etsittte nalkutettavaa Sanna Marinista, koska olette ilkeitä ihmisiä. Kummallista olla ilkeö ihmiselle, jonka koko ura on ollut pienemmän puolen pitämistä, demari kun on. Mutta ei, on naisvihattava. Ja perinteinen suomalainen kauniin, nuoren, fiksun naisen vihaaminen. Tuo kombo triggeröi niin monen ihmisen katkeruutta. Ei saa toinen olla sitä, mitä itse ei voi saavuttaa. Se on hei ainoa, mikä meille muille tulee mieleen teidän Sanna-haukuistanne. Ja huom, en ole itse mikään fani enkä äänestä demareita.
Se on kyllä todella kiinnostava looginen vamma ihmisessä, että kun kuvassa on pitkiin housuihin pukeutunut nainen niin höntti kirkuu, että nainen on paljain säärin. Ei ole. Ei ole vaikka kuinka kiukuttelet. Ei ole.
Ja kun siitä huomauttaa, niin alapeukku. Alaleukku alapeukku, mää en oo vääräs, vaik oon, yhyyy yhyyyy, mua ei oteta tosissaan, ku oon niin tyhmä, mut seki on muiden vika. Nimenomaan koulutettujen nuorten naisten vika on se, etten oo ite tajunnu mitään. Yhyy yhyy.
Kaikenlaista tekin täällä pohditte...
Sehän oli paras kausi ikinä, muut kaudet on ollu kaukana perässä. Upea joukko, esitykset ja puheet. Toivoisin sen tulevan joskus uusintana.