♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥ viikko 44
Kommentit (46)
Tänään oli jälkitarkastus. Oli aika huvittavaa, kun ensin th (meidän kylällä asuva mukava naisihminen) otti vastaan ja tietenkin kysyi ehkäisystä. Naureskelin hieman nolona, että mies on sanonut, että käytetään varmoja päiviä (pakkohan siinä jotain oli vastata... ;-). Sanoin, etten ole vielä uskaltanut kysyä, mitä mieltä se olis kuudennesta. No, sit otti lääkäri vastaan (meidän tytön eskarikaverin äiti) ja hänkin kysyi ehkäisystä. Sillekin vaan naureskelin ja jotain yritin vastaukseksi keksiä. No samaa sanoin kuin th:llekin, että en ole vielä mieheltä uskaltanut jatkosta kysyä. Eilen mies oli taas vähän hermona, kun ei ne petipuuhat onnistu koskaan, kun meidän vaavin rytmi on se, että yömyöhään valvoo. Tai sit jos vaavi onkin nukkunut, niin joku muu valvoo myöhään ja sit ollaan ite niin väsyneitä, että nukkuminen on ainoa vaihtoehto.
Leanna kirjoitti tuolla aiemmin, ettei sinua sekstailut kiinnosta raskaana ollessa. No, mulla on aivan sama juttu ja muutenkin tästä äidin roolista on mielestäni vaikea irrottautua siihen kiihkeään rakastajattaren rooliin ;-). Leanna, eikö sinun miehesi koskaan hermostu seksin vähyyteen (vai suostutko aina vaikkei itseäsi kiinnostakaan?) ja miehesi tuntuu vieläpä olevan täysin suostuvainen uusiin raskauksiin ja sitä myötä vähäisempään(?) seksiin. Sorry suorat kysymykset, mutta kun tästä seksiaiheesta meillä aina silloni tällöin keskustellaan. Ei ole pakko vastata. Juu, ja muutkin voi tästä kyseisestä aiheesta keskustella ;-). Mietin vaan, että millainen kommentti mieheltä tulee seksiin liittyen, kunhan jossain vaiheessa kysyn siitä kuudennesta. Olishan sitä seksiä tiedossa ainakin yritysaikana, mahdollisuuksien mukaan ;-).
No joo, nyt seksi sikseen ja saunaan ;-).
neronja & viisikko
Niin on auto hautautunut lumeen, että oon tyytyväinen kun on viä tämä päivä luvallista sairaslomaa kuopuksen takia...ei kauheesti ois inspiroinut lähtee tuonne pyryyn ja tuiskuun. Tosin lapset kyllä rakastaa tuollasta ilmaa...eilen iltapäivällä seisoin pihassa hetken lasten kaverina ja järkyttyneenä aattelin talven tuloa. HRRR! Lapset ne riehui ja kiljui lumihangessa, tekivät lumienkeleitä ja pyörivät lumessa...ei voinut kun nauraa. Kai sitä itsekin lapsena samanlaisia oltiin ensilumen tultua.
Seksistä oli siis puhetta...meillä pupuillaan normaalisti pari kertaa viikossa, mutta täytyy myöntää, että välillä menee viikko ettei huvita yhtään kun taas sitten saattaa olla viikko et tulee useampia kertoja...minä yleensä olen se osapuoli, jota ei aina huvita. Kyllä minä joskus pupuilen ihan ukkokultani paineita helpottakseni, mutta en tosiaankaan aina...meillä kun jää usein tuo seksi arkisin unholaan miehen työn vuoksi. Joskus kun itseä huvittas niin ei raski toista herätellä kun miehen työt alkaa yleensä aamuyöstä 02-04 välillä, joten hänen yöunensa ovat muuteskin niin lyhyitä, että jos meillä pupuillaan niin yleensä viikonlopulla.
Haukotus...lähtee keittään kahvia ja lukeen aamulehteä.
neljän pienen lapsen äiti ja vauvakuume alkaa taas vaivata vaikka kuopus on vasta 9kk. Lupailin jo miehelleni että tämä olisi viimeinen, mutta on niin kamala olo siitä, että pelkään ettei mieheni enää ikinä halua lisää. Voisin odottaa vaikka jonkin aikaa kunhan saisin varmuuden että vielä saan kokea sen kaiken ja saan uuden pienen nyytin, mutta pelottaa tämä kuopuksen kasvu kun en tiedä tulenko ikinä saamaan mieheni päätä käännettyä. Miten teidän miehenne suhtautuvat uuden vauvan harkitsemiseen vai onko heille sama monta lasta teillä tulee olemaan?
Oma mieheni esittää järkiperusteita miksei enää lapsia (laina, töihin meno, ei enää lisää härdelliä, lapset maksavat jne...) Hän rakastaa kyllä kaikkia lapsiamme paljon ja on ihana isä jne...mutta ei haluaisi enää lapsia kuulemma. Asia ahdistaa, mutta en halua siitä puhua jatkuvasti ettei mieheni koe minun painostavan tai vaativan, koska kunnioitan häntä ja toivoisin ettei minulla olisi näin kamala krooninen vauvakuume ja voisin olla samaa mieltä hänen kanssaan jnee...Mutta kun ei onnistu...
Eilen oli sellainen lumipyry ja kunnon talvimyrsky (täällä meillä ainakin oli ihan kauhean kova ja kylmä tuuli) että meillä meni taas sähköt vaihteeksi! Otti päähän oikein urakalla kun mies tuli töistä puoli viideltä ja istahdettiin keittiön pöydän ääreen kahville niin sähköt katkes. Mulla oli kaikenlisäksi ruoka uunissa, no onneksi se sentään ehti hautua kypsäksi. Koko ilta oltiin sitten ilman sähköjä, mitään tekemistä ei ollut ja talokin rupes viilenemään aika ikävästi. Mentiin sitten eilen illalla nukkumaan jo kahdeksalta! Ja siis koko perhe. Paitsi mies, hän joutui menemään sikalaan kun ei rehukonekaan toimi ilman sähköä ja possut tarttee safkansa kuiteskin ajallaan. Pari tuntia raukka siellä kantoi rehuja possuille ennekuin pääsi hänkin untenmaille tänne vilpoiseen sähköttömään taloon:) Jotakuinkin yhdentoista aikaan illalla sitten sähköt olivat tulleet ja nyt aamusta onkin pitänyt laittaa paikkoja kuntoon. Pyykit uudestaan pyörimään kun ne oli silloin viideltä koneessa:)
Talvivaatteita ja kenkiä olen kaivanut oikein urakalla esille tänä aamuna. Samalla laitoin pois kaikki ohuemmat takit ja lenkkarit ym. On siinä hommaa. Lapsille olin kaivanut jo muutamat talvitakit esille, mutta itselläni ei ollut eilen vielä yhtään toppatakkia esillä ja kylmä oli tuolla syystakilla lumisateessa.
Nyt täytyy laittaa ruoka pöytään palailen seksiasioihin myöhemmin..
Medison+5
neronja
Leanna kirjoitti tuolla aiemmin, ettei sinua sekstailut kiinnosta raskaana ollessa. No, mulla on aivan sama juttu ja muutenkin tästä äidin roolista on mielestäni vaikea irrottautua siihen kiihkeään rakastajattaren rooliin ;-). Leanna, eikö sinun miehesi koskaan hermostu seksin vähyyteen (vai suostutko aina vaikkei itseäsi kiinnostakaan?) ja miehesi tuntuu vieläpä olevan täysin suostuvainen uusiin raskauksiin ja sitä myötä vähäisempään(?) seksiin. Sorry suorat kysymykset, mutta kun tästä seksiaiheesta meillä aina silloni tällöin keskustellaan. Ei ole pakko vastata. Juu, ja muutkin voi tästä kyseisestä aiheesta keskustella ;-). Mietin vaan, että millainen kommentti mieheltä tulee seksiin liittyen, kunhan jossain vaiheessa kysyn siitä kuudennesta. Olishan sitä seksiä tiedossa ainakin yritysaikana, mahdollisuuksien mukaan ;-).
Mun mieheni on kultanen.Ei ole hermostunut,ainakaan silmin nähden.
Vaikka varmaan tiukkaa tekeekin=)
Sitten vauvan synnyttyä on taas " kivaa" Ja " paljon" =)
Ja kyllä mä yritän miestä armahtaa,mutta mulle se on pakkopullaa...
En mahda mitään.Aina oon toivonut että josko seuraava raskaus olisi toisenlainen asian suhteen.Mutta ei!
Vauvan teko kuitenkin aina kivaa!!!!
Meillä ollut surua ja murhetta perheessä ja viikonlopun suunnitelmat meni uusiksi ja matalassa mielialassa.Ei yövytty vaan illaksi kotiin.Eipä ollut fiilistä.Eikä tilanne ole muuttunut.Laitan nyt tämän " tiedoksi" jos mua ei näy eikä kuulu.
Palaan kun asiat ok ja mieli ylempi.
Leanna ja viisikko sekä sissi rv 19+5
Töistä juuri äsken kotiuduin ja istahdin koneelle lukemaan kuulumisia..
Tosin duunissa aamupäivällä ehdin jo jotain lukaistakkin mutta iltapäivän olin koulutuksessa.
Tervetuloa uusille mukaan kirjoittelemaan !! paha tauti tämä vauva-kuume, immuniteettiä ei välttämättä koskaan saa !!
Muksut ovat pihalla lumessa peuhaamassa ja täällä sisällä on aikas rauhallista toistaiseksi : )
Huomenna olis kakkosen vanhempain-vartti aamulla ja iltavuoroon menen joten ehkä saan jotain täällä kotosallakin tehtyä.
Olis ihana käydä pitkällä lenkillä aamulla koiruuden kanssa jos vain suinkin sää sallii.
Koiruuskin on ihan innoissaan lumesta vaikka ihan aluks olikin että höh mitä märkää tämä on mun tassut kastuu ; )
Mitens onks meillä piinailijoita tälle viikolle ollenkaan ??
Meillä pupuilut on nyt aikas aktiivisessa vaiheessa mutta ajoittain kyllä täytyy sanoa omalta osaltani että evkk..
Kuulin mm eilenkin kommentin että kyllä mua silloin kiinnostaa kun pitäis vauva tehdä mutta heti perään lisäsi että haluaa vauvaa enemmän kun mitään muuta !! noh ei auta kun yrittää ehkä se on " ahkeruus" jonain päivänä palkitaan ??
Nyt kaivan langat ja puikot esille ja alan neulomaan muksuille villasukkia !
Mukavaa illanjatkoa !!
Isotikru
Mies oli niin utelias, että tivasi ja tivasi multa, että mitä sanoin eilen jälkitarkastuksessa kysymyksiin ehkäisystä. No, sitten hänelle lopulta kerroin. Olihan se vähän yllättynyt, että mulla vielä mahdollisesti kuudes häämöttäisi mielessä, mutta ei se ainakaan vielä onneksi tyrmännyt ajatusta. Hyvin pikaisesti asiasta keskusteltiin, kun äitini oli meillä käymässä ja liikuskeli siinä lähistöllä, kun puhuttiin ja lapsiakin siinä lähistöllä oli eli ei mitään syvällistä. No, onpahan miehellä tiedossa nyt tämä ajatus.
Jep, vauva itkee. Täytyy mennä.
Huh, huh, että on tuota lunta tullut! Aamulla piti olla yhdeksältä koulussa, mutta myöhässähän sinne pääsin, kun ensin piti kaivaa auto hangesta. Eikä ollut mikään ihan pikku jobi, ei. Koululle kun pääsin, oli kengät ja farkun puntit niin märät, että ihme on jos en vilustu. No, sellasta se on, valssi suvella :) Tai siis lumella....
tervetuoloa hillevi001! Täällähän meitä vauvoihin hurahtaneita aina pyörii :)
Seksi juttuja oli kyselty. Mulla on vähän sama " vaiva" kuin Leannallakin. Eli raskaana ollessa ei oikeastaan kiinnosta :/ Miestä kyllä kiinnostaisi, mutta onneksi sekin on sellaista kärsivällistä sorttia :) Ja tuo isotikrun miehen kommentti, että silloin kyllä kiinnostaa, kun lapsia tehdään, on täälläkin kuultu. Mutta noin niin kuin normaalioloissa on meilläkin välillä tilanne se, että kun kaikki lapset ovat unessa ja kaikki hommat saatu tehtyä, niin nukkumatti on kyllä se ensimmäinen mies mielessä.
Meillä mies on sanonut, että se mahdollinen viides olisi sitten se viimeinen. Mutta ilmeisesti minä olen aikas hyvä suostuttelemaan, kun se viimeinen piti olla jo tenava nro 3. Vaikka nyt tällä kerralla se oli kylläkin mies itse, joka etelän reissulla alkoi kuiskutella korvaan, että mitäs jos vielä kuitenkin :) Niin että jos se kuudes (niin, kun sais nyt ensin sen viidennenkin) joskus olisi ajankohtainen, niin kai sitä taas olisi lentopelkoa uhmattava ja lennettävä etelään ;)
ON: tänään kp 25/26 eikä vielä ainakaan tuhrua näy. Mulla myös yleensä tuhruttaa pari päivää ennen menkkoja. Ja tosiaan siitä ovis plussasta on tänään 2 viikkoa ja 1 päivä. Ai minäkö lasken päiviä :) Oloja on välillä sekä suuntaan että toiseen, mutta pakko se on vaan odottaa, kun muutakaan ei voi. Loppuviikosta oon varmaan jo viisaampi :)
No, nyt on taas mentävä, esikoinen haluaa vallata koneen.
M + 4
Ihan uskomatonta, ettei meinaa tän vertaa olla aikaa, että istahtaisin muutaman rivin tänne laittamaan. Jostain kumman syystä meidän herrapyykkivuori ei meinaa nujertua millään vaikka olen yrittäny hukuttaa ja tainnuttaa silitysraudalla.. Aina se vaan nousee uudelleen ja uudelleen, yrittää vääntyä korin reunojen yli lattialle ja sieltä pikkuhiljaa valuu kohti keittiötä. Kohta se varmaan yrittää kaataa ruokapöydän ja valloittaa meidän makuuhuoneen. Tosi pelottava tyyppi.
ON: mä olen ihan sekaisin.. tai mun hormonit.. Ovisplussa kp17 ja 31.. tein sit raskaustestinkin ja negahan se tietysti oli. Taitaa taas tulla sellainen 40 päivän kierto... varmaan johtuu tästä imetyksestä.. Miten mä saan sen loppumaan? Päivät menee ilman muttei yöt. Meidän suloinen kullannuppu ei osaa nukkua ilman äidin tissiä.
Että kyllä täällä piinaillaan..
Yhdellä tulee verta nenästä.. pakko mennä.
Uskomatonta että löytyy oikeasti muitakin jotka haavelevat suurperheestä! Olen ollut haluinen ja ajatusteni kanssa aivan yksin. Jo viimeisintä, viidettä) tehdessämme ja odottaessamme sain kuulla ihmetyksiä kuinka me viitsimme ja eikö se ala jo riittää jne. Sukukaiset varsinkin, ne yksilapsiset, eivät ymmärtäneet. Toimin yrittäjänä lastenteon rinnalla, eivätkä työntekijänikään ole ymmärtäneet miksi lapsia pitäisi vielä tehdä, hulluhan olen, Ja jo niin vanhankin. Kävin tänään hed. hoitolassani vastaanotolla ja kyselin mitä voisin vauvakuumeelleni vielä tehdä ja sain ihanaa palvelua, postitiivista suhtautumista ja uskoa että on ihan normaaliakin vielä tehdä meille iltatähti/tähdet. Tulin kotiin, etsin vauva-sivuston ja USKOMATONTA, meitä on muitakin jotka ajattelevat samoin, ihanaa!! Kerrottakoon vielä, että ystävämme, tuttavamme, työyhteisömme, sukulaisemme ovat aivan muuta kuin lapsiperheitä, olemme vähän kummajaisia businessporukassa.
Maanantai oli niin kiiruspaiva etten koneelle ehtiny ja siita kaks paivaa olenkin ollu nettipimennossa omaks harmiks' !!
Kivaa jutuntynkaa sainkin lukea oikein urakalla: ja heti galluppeihin.
Meilla hormoonit hyrraa (yleensa) raskausaikana ja molemmat ollaan entistakin aktiivisempia lahes koko raskausajan, tosin naa kaks viimeista (km) olivat poikkeuksia siinakin saralla; sikshan ma olen ' melkein' varma poikaraskauksista! Noin muutenkin meilla harrastetaan aikas runsaasti seksinpoikasta, nykyisin mun puolelta kylla hiukan pakkopullana, ei kans aina jaksa olla muutakuin aiteena talle katraalle!
Joulusta; ma kun taalla kaukomailla yksinani yritan saada jouluntunnelmaa lapsille keksittya, niin meilla otetaan kuusi kaapista jo n. 15.12 ei kylla viela koristella sita, mutta seista tokottaa omalla arvopaikallaan muistuttamassa joulun lahestymisesta! Nyt talven ekat jutut ovat etta tahdaan paperilumihiutaleita ikkunoihin kun Suomeen sataa ensilumi- siis ne pitaa tehda naina paivina! Pipareita tehdaan vaikka mies ei voi sietaa kanelin hajua, hih. Teen itelleni myos lanttu-, peruna ja porkkanalaatikot jouluksi jo ajoissa ja pakastan ne!
Joulurauhanjulistus kuunnellaan radiosta; ja kun mulla ei tv:ta ole niin kuuntelen suomiradiosta joululauluja jne... Jouluaaton vieraat tulevat syomaan iltajouluruuan ja availlaan lahjat ja vietetaan iltaa... sellaista meilla jouluna! Paivasaikaan viela laitan pari kynttilaa palamaan menneille ja muistelen vuoden tapahtumia, ' hiljennyn' yksikseni ja mietin kaukana olevia! Tana vuonna taitaakin tulla monet itkut ennen joulua, on taa sen verran rankka vuosi ollu meikalaiselle!
Nyt tilaa muillekin etten koko palstatilaa vie - mukavia pollytyshetkia kaikille. Mulla on eka pilleriliuska loppumassa ja toisen aloitan ja sitten mietitaan jatkoja; viela ei oo tullu ekoja tateja vieraisille kaavinnan jaljilta; kai ne nyt tottelevat pillerimaastersin kaskyja!?
heps mammis5 mukaan vaan iloiseen kuumeilevaan joukkoon.
Tämä yks hormonihirviö on nyt kyllä pakkasen puolella tän kuumeilun kans.. yövalvomiset verottaa, paino on tippunu hurjan äkkiä ja vähän muutakin stressinaihetta on.. ei ihme, että kello käy ja kukkuu miten sattuu. Olis kai viisainta antaa tän kropan rauhoittua välillä. Ovistesti näyttää plussaa ja tätiä ei kuulu tai tulee sit 40 päivän jälkeen.. Onkos tää nyt sitä monirakkulatautia? Taidanpa laittaa kyselyn tuonne jos joku osais vastata.
Sitten seksijuttuihin.. olenkin kertonut nykyisin meidän perheen avaruusseikkailuista. Odotusaikana mulla ei kyllä juuri tee mieli ja imetysaikana vielä vähemmän.. Rinnat suihkuaa maitoa kun niihin koskee ja siitä on kyllä erotiikka kaukana.
Minun mieheni urhoollisesti kyllä tyytyy vähäänkin, ei mainitse mitään mutta kyllä alkaa hänenkin hymy olla tiukilla kun lipsahtaa väli vähän pidemmäksi.. Mut oikeasti mä en ymmärrä, että jos hänellä tekee mieli, miks ei kömmi mun kans yhtäaikaa peiton alle kun saadaan pienimmät nukahtamaan? Vaan jää katseleen esim. telkkaria ja minähän varmasti olen umpiunessa likimain pään tyynyyn saatuani. Sit on turha tulla kokeileen onneaan ;)
Kummit alkavat meilläkin olla kortilla.. ei tule kyllä hetimiten mieleen ketä voisin pyytää..- sekin vielä--
Nyt on sit ruoka-aika..
Neppis ja jäätyneet hormonit 30/28-40
Eipä tänne kummempia, menkatkin alkoi mut ovat kyllä jotensakin omituiset, vuotoa tulee melko vähän mut eiköhän se nyt jotenkin johdu vaan noista pillereistä.
Puheltiin miehen kanssa TAAS nelosesta ja edelleenkin se ukko on sitä mieltä että liian kalliiksi tulis... hittojako sitä rahaa miettii, jos ei pystytä uutta autoa hankkimaan ni ei kuljeta sit missään... mun mielestä toi ei oo mikään hyvä syy!!!! tekis mieli vaan lopettaa pillerit puhumatta mitään ja antaa mennä, mut eihän niin voi tehdä.
Siellä oli murheita jollain (en muista nikkiä) Voimia sinne kovasti.
Seksiä meillä on tällä hetkellä melko joka päivä... joskus oon kyllä niin väsyny päivän päätteeks et ei kyl kiinnosta mut aika harvoin, nyt uutuutena on tullu tuo kokeilunhalu....... *tsih*
Mukavaa Torstaita ja plussia kaikille niitä toivoville!
S
Pelkään että vauvalla jotain huonosti...Voinko yleensäkään saada kuudennen terveen lapsen??Kenelle näistä puhuisin ja kertoisin kun ympärillä ei ole yhtään muuta suurta perhettä,äitiä joka mahdollisesti ajattelisi ja murehtisi samoin...
Onneksi olette te!!!!!!!!!!!!!!!
Apua,täytyy lähteä keskustaan ja keksiä tekemistä.Onneksi tänään kakkosen viulutunti ym,saan olla liikkeessä enkä ehdi ajatella(paitsi nyt kun tässä istun aikaa tappamassa)
Missä Kuramyyrä,mitä kuuluu?????
Mittumaari,miten raskaus sujuu?????
Teretulemasta uusille!!!!!
L+5+sissi
ja tulethan heti kertomaan ultrakuulumiset !!
Mulla olis tässä iltavuoro menossa ja täällä koneella haahuilen kun ei oikein jaksais nyt noita " oikeita paperitöitä" tehdä !!
Aamupäivä meni kyläillessä ja pidin lepopäivän kotitöistä, eipä nuo työt minnekkään karkaa, tosin likapyykit voivat valloittaa lisää elintilaa, mutta mitäs siitä..!
Leanna, ymmärrän huolesi että meneekö kaikki ok, toisaalta on asioita joille ei itse mahda mitään ja jotka eivät etukäteismurehtimisella miksikään muutu joten muuta neuvoa en osaa antaa kun katso luottavaisesti tulevaisuuteen ja nauti raskaana olemisen ihanuudesta, kohta taas kuitenkin huomaat kaipaavasi näitäkin hetkiä !!
omaa (.) sen verran, että tänä aamuna nappasin vikan terolutin nyt tälle kierrolle ja eikun tätskää odottamaan,, voi olla että olen kaiken muun lisäksi vainoharhainen mutta aamuyöllä heräsin repäisevään vatsakipuun alavatsalla ja ikäänkuin jotain limaistakin ois näkyvissä, mietin vaan että oliskohan nyt sitten ovis (kp 26)lääkeellisestä tyhjennyspäivästä laskettuna ???.
noh ei auta kun odottaa, kyllä päivällä isukin kellistin kesken unien ennen töihin lähtöä että sen puoleen nou hätä ; )
Nyt lopetan tällä erää !
Isotikru
Leanna, voin hyvin ymmärtää pelkosi. Tieto tuo tuskaa ja kokemus viisautta. Kun tietää miten pienestä kaikki on kiinni ja kun on saanut useamman terveen lapsen, ei voi olla pelkäämättä sitä tilastollista poikkeamaa. Mutta lapsi on rakas sellaisena kuin hän syntyy, huolimatta kauneusvirheistä tai fyysisistä puutteista. Lapsi kasvaa sydämesi alla ja rakastaa sinua jo. Äitiys on jatkuvaa pelkoa.
eräs mummeli huokaisi.. " nyt voin kuolla rauhassa, olen saanut nuorimmaiseni vanhainkotiin" ..
Leannalle tsemppiä huomiseen...
Itsekin toivoisin tämän haaveissa olevan nelosen joskus aikanaan syntyvän terveenä.
Esikoinen kun sai monien sairaalakäyntien jälkeen 5-vuotiaana diagnoosin kehitysvamma, keskimmäisellä on lukihäiriö ja lievää vilkkautta ja kuopus astmaatikko...kovan koulun oon käynyt itseni kanssa, että oon sopeutunut lasteni ns. ongelmiin.
Oon itkenyt ja rypenyt itsesäälissä kun kuulin, että esikoinen ei oo normaali ja huutanut ja taas kerran itkenyt kun kuopus 6kk ikäsenä alotti korvatulehdus kierteensä ja putket saatuaan sairasti kaksi niin pahaa keuhkoputken tulehdusta, että ajoimme keskellä yötä TAYS:iin lisähappea hengitteleen kun kuopukselta meinas ilma loppua.
Minä hitsi vieköön olen selvinnyt suht normaalijärkisenä tulematta hulluksi, vaikka välillä tuntui, että mistään ei tuu mitää.
Mieheni mut on pelastanut etten oo täysin vajonnut.
Minä kun joskus itsesäälissä itkin, etten osaa terveitä lapsia tehdäkään niin ukkokultani se aina tsemppasi ja sanoi, että mitä sitten, vaikka lapsemme on kehitysvammainen, hän sentään elää, syö itse ja juoksee ja puhuu.
Enhän minä lapsiani vaihtaisi mihkään. Rakastan noita naperoitani niin paljon, vaikka välillä raskasta onkin...kyllä silti toivoisin, että neljäs lapsemme olisi terve, eikä tarvis juosta tutkimuksissa ja lääkäreissä joka hetki.
Tulihan taas paasattua! Anteeksi jos tuntuu epäitsekkäältä nyyhkytykseltä. Tämä palsta on juuri niin ihana kun saa välillä purkautua kun siltä tuntuu.
Hyvät illan jatkot kaikille.
Leannalle tsemppiä huomiseen ultraan.
Mä olen kans aina pelännyt ja pelännyt noita tutkimuksia yms... ihan varmana ollu että kaikki ei oo kunnossa, mut aina kaikki on ollut. Se muakin epäilyttää että jos nyt vielä uskallan alkaa yrittään ni suodaanko meille vielä terve vauva!!! Eikä se loppupeleissä olis este vaikka ei olisikaan terve, rakastaisin sitä lasta varmasti ihan niinkuin muitakin lapsiani, sen asian eteen en toivoisi kuitenkaan joutuvani että joutuisin päättämään että abortti tai tosi vaikeasti " vammainen" lapsi! Mä sanoin tuon kolmosen raskausaikana että jos nyt tulee poika niin se on merkki että nyt pitää lopettaa, poikahan sieltä sitten syntyi!
S
Niin se taas viikonloppu kolkuttaa ovella. Nopeasti on tämäkin viikko mennyt. Huomenna onkin pyhä joten meikäläiselläkin vapaapäivä. Tänään mulla on vapaailta, ollaan menossa työporukalla katsomaan Kummeli/Popeda showta. Ihan mukava päästä vähän iltamenoihin välillä. Mä kun käyn tooooosi harvoin missään ravintolassa tai vastaavassa.
Eilen käytiin kummipojan synttäreillä. Täytti poika jo 15v. Iso mies alkaa olla, puolpäätä meikäläistä pitempi:) Ensimmäinen tyttöystäväkin on löytynyt.
Harjoitukset kuudennen saamiseksi on aloitettu! Mies eilen illalla vähän vihjaili ja enhän minä vastaan laita:) Eipä tarvitse nyt sitten miettiä että pidetäänkö tämä kuukausi paussia vai ei. Antaa mennä vaan. Eiköhän siitä laivareissusta jotenkin selviä jos nyt sattuis tässä kierrossa tärppäävän.
Sitten niihin seksiasioihin.. Mulla on yleensä niin että pari kolme viimeistä raskauskuukautta halut on tasan taatusti pakkasen puolella. Ja täytyypi myöntää että silloin en pahemmin viitsi touhuta edes miehen paineita helpottaakseni. Hyvin on onneksi mies ymmärtänyt eikä ole painostanut. Synnytyksen jälkeen halut sitten pikkuhiljaa palaa vaikkakin tuo Neppiksen mainitsema imetys ja rinnat suihkuten maitoa, niitä haluja hiukan laimentaa. Mutta olenkin miehelle sanonut että nauttikoot nyt niinkauan kuin sitä vauvaa yritetään. Tässä vaiheessa kun multa ei sitä eitä kuule:)
Lajittelin äsken ison pinon kuitteja kansioihin. Vielä olisi monta pinoa valokuvia kun tarttis lajitella ja laittaa kansioihin nekin. Jotensakin olen nyt ollut laiska tekemään tuollaista työtä ja sen kyllä huomaa. Jospa saisi tällaiset rästihommat tehtyä ennenkuin alkaa joulukiireet.
Leannan ultrakuulumisia käyn kurkkimassa. Tsemppiä!
Medison
Tulin duunista kamalassa räntäsateessa kotiin ja huh huh enpäs muistanutkaan kuinkas kettumaista on talvisäällä ajaa autolla !
Miten sen aina unohtaa vaikka mullakin on ajokortti ollut jo 19 talvea !!
No any way pitää alkaa vaan varaamaan aikaa enemmän tuohon autoiluun niin hyvä tulee !!
Ei talvi minunkaan suosikki vuodenaikani ole mutta tykkään kuivasta ja kirpeästä pakkasilmoista...en tälläisestä räntäsateesta : )
Ei mulle mitään erikoista kuulu, kunhan vaan tulin tänne höpöttelemään !
Pientä galluppia onko teillä joku tietty joulutraditio / valmistelu mitä ilman ei tunnu joulu joululta ?
Meillä on ainakin paparkakkutalon tekeminen muksujen kanssa itsenäisyyspäivänä ehdoton juttu, samoin kuin perinne ettei joulukuusta saa koristella ennen aatto-aamua ja haudoilla aattona on ihan päästä käymään viemään kynttilät !! ja olis kait niitä vielä muitakin mutta eipä nyt just tule mieleen...
Nyt menen keittää itselle kaffet ja katsonpas aikani kuluksi Emmerdalen kun muksut ovat pihalla nauttimassa valkeasta unelmasta ( lue märästä moskasta )
Palailen kyllä illanpäälle !!
Moikkis !!
Isotikru