Mitä veisit Suomesta tuliaisiksi Usaan paikallisille
Mitä suomalaista amerikkalaiset osaisivat arvostaa? En ole siellä aiemmin käynyt.
Kommentit (62)
Vein pari vuotta sitten joulunaikaan muutaman pussin enkelisuklaata jenkkiystävälle, ihastui niihin ja katosivat tosi nopeasti parempiin suihin hänen perheessään.
Suomi-kauppa nimisestä verkkokaupasta saa jo kaikkea suomalaista kivaa ja kauheaa. Älkää viekö sinne mitään.
https://suomikauppa.fi/
Tuliaisia on vaikea keksiä, siis sellaista joka oikeasti miellyttäisi vastaanottajaa tai tulisi tarpeeseen.
Itse veisin englanninkielisen pienen Suomesta kertovan kirjan tai miksei englanninkielisen keittokirjan suomalaisista ruuista, jos tykkäävät kokkailla, sekä Wiener Nougat -rasian.
Vierailija kirjoitti:
Tuliaisia on vaikea keksiä, siis sellaista joka oikeasti miellyttäisi vastaanottajaa tai tulisi tarpeeseen.
Itse veisin englanninkielisen pienen Suomesta kertovan kirjan tai miksei englanninkielisen keittokirjan suomalaisista ruuista, jos tykkäävät kokkailla, sekä Wiener Nougat -rasian.
USAssa ollaan aika tarkkoja siitä NO PALM OIL -jutusta, joten turha viedä Fazerin tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mustaherukka- ja tyrnimehua
-Bliw-saippuoita, niitä pieniä joiden pulloissa hieno muotoilu
-pellavapyyhkeitä(esim. Jokipii, Lapuan kankurit)
-kuivattuja mustikoita rouheena
-jotain Iittalan lasia (kotimaassa tehtyä)
-jotain suomalaista musiikkia (jos vielä omistavat Cd-soittimen)Elintarvikkeiden vienti Suomesta Yhdysvaltoihin on kielletty
Bliw on ruotsalaista saippuaa.
Jotain kunnolla suolaista salmiakkia. Koska ne maistajien ilmeet on vaan niin hulvattomia :D
No nythän ei missään nimessä kannata matkustaa USA:han kun 1 dollari on sama kuin 1 EURO!
Euro on todella heikossa hapessa nyt. Jenkkien kannattaa siis matkustella tänne Eurooppaan kun saavat enemmän dollariaan vastaan.
Normaalisti dollarin arvo on liikkunut siinä 0,72 - 0,76 kieppeillä, kun olen Jenkeissä asunut ja käynyt, eli nyt menettää noin 25% rahoistaan jos menet sinne ennen kuin euro on palautunut sille normaalille tasolle, kaikkiin muihin valuuttoihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iittalan myymälöissä myytäviä Alvar Aallon maljakkomuotoiltuja kattilavahteja. Ovat pieniä ja mahtuvat käsimatkatavaroihin.
Mika on kattilavahti?
t. usalainen.
Hyvä kysymys.
T: Suomalainen joka ei ole koskaan kuullutkaan kyseistä termiä
Odottakaa Ukrainassa olevan sodan loppumista ennen kuin menette Amerikkaan, koska se nostaa EURovaluutan takaisin arvoonsa.
Ruisleipää, salmiakkia ja suklaata sekä mämmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAssa ollaan aika tarkkoja siitä NO PALM OIL -jutusta, joten turha viedä Fazerin tuotteita.
Okei, eli kuten sanoin, tuliaisia on vaikea keksiä, ainakaan sellaisia jotka miellyttäisivät vastaanottajaa.
Itse en ole vienyt mitään kovin leimallisen suomalaista, ehkä suklaalevyn mutta päätuliainen joku suomalainen ajaton design-esine joka ei huuda sitä suomea vaan sopii eleettömästi monenlaiseen sisustukseen. Viimeksi vein Iittalan Ruutu-maljakon ja Fazerin sinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä enemmistö mitään välitä. Jotkut eko- ja terveystietoiset Whole Foodsin vakiasiakkaat lähinnä.
Sisu-pastilleja, Koskenkorvaa tai Finlandia-vodkaa.
Mä veisin ruisleipää. Ja näkkileipää. Turun sinappia. Koskenkorvaa. Salmiakki-koskenkorvaa!
Miksi jotkut ehdottaa pellavatuotteita? Niitä saa ihan sielläkin.
No en ainakaan salmiakkia. Niitä vie ne, jotka mökillään lämmittää ulkomaisille vieraille saunan 130 asteiseksi ja nauraa päälle.
Veisin Suomalaista taidelasia tai vaikka Arabian posliinia.
Elintarvikkeiden vienti Suomesta Yhdysvaltoihin on kielletty