Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan selviää koulunkäynninohjaajan palkalla? Naurettavan pientä orjapalkkaa työn henkisen vaativuuden nähden.

Vierailija
19.09.2022 |

Tuntipalkka vähän päälle 11e. Joka päivä kuulen huorittelua, päälleni syljetään, kersat saa raivareita joissa potkivat, lyövät, purevat ja jne. Jälki-istuntoja ei anneta vaan annetaan kaikkien pienten raivo-petterit riehua just niin paljon kuin haluavat. Viikosta toiseen. Pitäkööt tunkkinsa, eroan tämän viikon jälkeen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aineenopettajan paperit ja mieluummin teen koulunkäynninohjaajan hommia ja omien aineideni sijaisuudet päälle kuin olen kokonaan työttömänä. Ehkä jonain päivänä pääsen tilanteeseen, että pärjään pelkällä palkalla mutta toistaiseksi mennään palkkaa ja tuki yhdistelemällä.

Opettajien palkat pitää nostaa. Opettajan työ on yksi tärkeimpiä ammatteja. Ainoastaan tosi fiksu ansaitsee olla ope. Arvostan opettajia.

Vierailija
22/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen orjatyö on päiväkotiapulainen. Eli henkilö joka tekee kaikkea ruuanlaitosta kuurakettiin. Juoksee apuun kun joku hoitajista vaan keksii syyn, millä kyykyttää.

Ja nehän muuten keksii. "Tulisitko auttamaan kun pitäisi saada nämä viiskymmentä natiaista täydessä kuravarustuksessa ulos, mulla on pari rästihommaa "

Siinä sitten puet hiki valuen yksin sitä armeijaa ja pitäisi pyykkiäkin pestä ja se välipala laittaa. Ainiin ja siivota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muita tuloja, joten koulunkäyntiavustajan osa-aikainen työni oli enemmänkin taskurahaa kuin väittäisi saavansa "palkkaa". Tykkäsin työstäni yläasteen erityisluokilla. En myöskään kohdannut monenkaan nuoren kanssa ongelmia. Vain kaksi oli todella vaikeat tapaukset, joista toinen olisi kuulunut sairaalakouluun vaikeiden psyykkisten ongelmien vuoksi.

Palkka on pieni, koska hommaan pääsee melkeinpä kuka tahansa joka osaa puhua suomea,  kykenee lukemaan ja kirjoittamaan ja pärjää panikoimatta ihmisten seurassa. 

Koen, että enemmän ongelmia oli opettajien kanssa. Jotkut eivät kyenneet yhteistyöhön avustajan kanssa ja sopimaan asioista.

Vierailija
24/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama palkka minulla hoitajana, ja täällä palstalla huudetaan että älä valita, palkka on huikean hyvä. Miten et siis tule sillä toimeen kun kerran hoitajienkin on tultava?

Eli hoitajana saat 1450e netto kuukaudessa? Tuskin.

Missä on noin huono kokoaikaisen koulunkäynnin ohjaajan palkka? Yleensähän palkka pyörii jossain 2000 kieppeillä.

Ei lähelläkään. Täysillä tunneilla saisin satasen enemmän, that's it. Tuntipalkka on 11e ja työpäivät yleensä 6-7h pituisia.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kokoaikaisen palkka n. 2000 ja 2200 välillä.

Vierailija
25/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vartijoilla tai järjestyksenvalvojilla ole sen kummempi liksa. 

Ja on vielä aikalailla tärkeämpi työ.

Vierailija
26/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiinkin aika hyvin kun kerran kuntavaaleissa ehdokkaana kokoomuksen listalla.

Vierailija
27/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen orjatyö on päiväkotiapulainen. Eli henkilö joka tekee kaikkea ruuanlaitosta kuurakettiin. Juoksee apuun kun joku hoitajista vaan keksii syyn, millä kyykyttää.

Ja nehän muuten keksii. "Tulisitko auttamaan kun pitäisi saada nämä viiskymmentä natiaista täydessä kuravarustuksessa ulos, mulla on pari rästihommaa "

Siinä sitten puet hiki valuen yksin sitä armeijaa ja pitäisi pyykkiäkin pestä ja se välipala laittaa. Ainiin jako siivota.

Ja hoitsukat itkee " kun mulla on kaikki päivät 24/7 täynnä kuo.lemanvaarassa olevia potilaita. Antakaa meille (mulle) 1500 e korotus tai MuuTen Ei jAkSA!!11".

MONILLA MUILLA ALOILLA ei varmastikaan ole huonot  palkat muutenkin.

Vierailija
28/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama palkka minulla hoitajana, ja täällä palstalla huudetaan että älä valita, palkka on huikean hyvä. Miten et siis tule sillä toimeen kun kerran hoitajienkin on tultava?

Missä on noin huono kokoaikaisen koulunkäynnin ohjaajan palkka? Yleensähän palkka pyörii jossain 2000 kieppeillä.

Ei lähelläkään. Täysillä tunneilla saisin satasen enemmän, that's it. Tuntipalkka on 11e ja työpäivät yleensä 6-7h pituisia.

Kokoaikainen avustaja on muinaisjäänne ja niitä työsopimuksia ei enää tehdä. Rekrytointifirmat vuokraavat 90% avustajista kaupungille ja kouluille ja heidän nettopalkkansa on 1400-1600e välillä.

Vierailija
29/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.

5000:n palkalloko sietäisitte jatkuvasti ñykymenoa? En usko, ei taida olla vain palkasta kiinni.

Vierailija
30/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim.

5000:n palkalloko sietäisitte jatkuvasti ñykymenoa? En usko, ei taida olla vain palkasta kiinni.

Hoitsukat pyytävät 1500 euron korotusta, koska kokevat olevansa sen arvoisia.

Seuraavaksi sitten palomiehet/poliisit, vartijat ja koko RACA-ala.

Vierailija
31/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän tuo on, kuin moni kaupan alan työntekijä saa palkkaa, ja silläkin on pakko pärjätä

Vierailija
32/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto vähän päälle 1800 €/kk. Tuo on peruspalkka, siihen vuorolisät ym. päälle.

Niin ne lisät ei ole palkkaa?

Vierailija
33/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Mulle olisi kelvannut 1,50e korotus tuntipalkkaan. Mutta meitä pidetään orjatyö sylkykuppeina. Siksi eroan.

Ap

Vierailija
34/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette sitten tee rennosti työtä.? Jos joku valittaa niin sanot että et ole vaan niin nopea tekemään. Jos maksetaan 11e/h niin ei siinä kannata pää kolmantena jalkana juosta vaan löntystelleen vaan ja kakalllakin voi olla 15 minuttia rauhassa. Jos joku valittaa niin kysy pitääkö kakkaaminen lopettaa kesken ja saako sen kirjallisena. Minäkin olen matalapalkalla kaupungilla töissä varastossa, ja liikun kuin etana=) jos ois keskiarvo varatotyöpalkka 2500 euroa niin olisin normaali.

Vierailija
35/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Mulle olisi kelvannut 1,50e korotus tuntipalkkaan. Mutta meitä pidetään orjatyö sylkykuppeina. Siksi eroan.

Ap

Hommaa se koulutus työhösi, niin saat paremman palkan.

Vierailija
36/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto vähän päälle 1800 €/kk. Tuo on peruspalkka, siihen vuorolisät ym. päälle.

KYLLÄ HYVIN MONELLA MUULLAKIN ALALLA TEHDÄÄN VKL JA VUOROTÖITÄ, JOTEN SIIHEN ON YHDENKÄÄN _HOITAJAN_ TURHA VEDOTA. MONI MUUKIN PERHEELLINEN VOI PAISKIA YÖVUOROISSA.

MUTTA VIKISEVÄTKÖ NYT KETKÄÄN MUUT?

Vierailija
37/39 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Ap

Hommaa se koulutus työhösi, niin saat paremman palkan.

Joo tota noin, sillä sais ehkä sen 25e enemmän kuussa.

Vierailija
38/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ HYVIN MONELLA MUULLAKIN ALALLA TEHDÄÄN VKL JA VUOROTÖITÄ, JOTEN SIIHEN ON YHDENKÄÄN _HOITAJAN_ TURHA VEDOTA. MONI MUUKIN PERHEELLINEN VOI PAISKIA YÖVUOROISSA.

MUTTA VIKISEVÄTKÖ NYT KETKÄÄN MUUT?

Ammuuu. Muut on navetassa, mutta yllättävän monella vuorotyötä tekevällä on isompi peruspalkka. Mullakin koneistajana vuorotyö josta vuorolisät peruspalkan (3150e/kk) päälle.

Vierailija
39/39 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän tuo on, kuin moni kaupan alan työntekijä saa palkkaa, ja silläkin on pakko pärjätä

No kyllä väitän, että kaupan ala, esim.myyjä, on vähän huono verrokki. Harvemmin siinä ollaan vastuussa toisesta ihmisestä. Ja koulunkäyntiavustajahan ei saa edes lisillä korotettua palkkaansa.

- Myyjänä 20 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä