No voi herran pieksut nyt. 13v alkoi itkemään suoraa huutoitkua kun kysyin miksi oli myöhästynyt koulusta.
Todellakin repesi täyteen itkuun ja sätti itseään ihan kamalasti. Ihan kuin yksi myöhästyminen olisi maailmanloppu. En tiedä mistä se olisi sellaista edes saanut päähänsä kun meillä ei ole tapana syytellä ja suuttua vahingoista. Toivottavasti ei ole sattunut mitään.
Kommentit (31)
Kyllä siitä vielä kunnon vellihousu tulee
Kokee nyt epäonnistuneensa ja siksi itkettää. Muista korostaa hänelle että kaikille sattuu virheitä eikä kukaan ole täydellinen.
Teini-ikä. Hormoonit pahentaa tuota kurjaa oloa. Sano sille että ottaa päikkärit ja leivotte vaikka illalla yhdessä pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä häntä oli jo asiasta koulussa kovisteltu.
Vaikea uskoa, kun hänen matikan ope on kyllä yleensä todella ymmärtäväinen. Ainakin ollut muissa asioissa mistä ollaan oltu yhteyksissä. Voihan hän toki olla tarkka myöhästymisestä. Kuka tietää. Ap
Hän on kuormittunut ja siksi herkillä. Onko hän luonteeltaan sellainen suorittaja, joka vaatii itseltään paljon? Ja toki pitää tarkastaa, että matkalla ei käynyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oisko matkalla sattunut jotain?
No tätä mäkin aloin kelaamaan kun tuo reaktio oli niin voimakas. Meni omaan huoneeseen ja kun yritin mennä perässä niin huusi mulle että en saa tulla ja hän haluaa olla nyt yksin kun on muutenkin niin paska että se on ihan oikein hänelle.
Mutta voihan se olla tuota epäonnistumisen tuntuakin ha hormonien heittelyä. Ap
Jotain on sattunut koulumatkalla tai elämässä muuten. Hiillostaminen ei takuulla auta avautumaan.
Krokotiilin kyyneleet. Ei vaan viitsinyt herätä tarpeeksi ajoissa ja nyt hävettää. Nykynuorten tapaan kohta uhriutuu jostain turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Hän on kuormittunut ja siksi herkillä. Onko hän luonteeltaan sellainen suorittaja, joka vaatii itseltään paljon? Ja toki pitää tarkastaa, että matkalla ei käynyt mitään.
Ei minusta ole suorittajatyyppiä. Tekee kyllä hommat mitä pitää, mutta ei hän vaadi itseltään esim kymppejä.
Voi olla että nyt vaan ylitulkitsen ja peilaan liikaa tuota reaktiota, mutta viimeaikoina hän on ollut herkempi. Ollaan riidelty enemmän ja hän on muutaman kerran minun mielestä näyttänyt itkuiselta kun on tullut omasta huoneestaan. Olen aiemmin laittanut nämä murrosiän piikkiin, mutta tottakai mua vähän mietityttää kun kyse on omasta lapsesta. Toisaalta tiedostan että olen taipuvainen ylitulkintaan. Ap
Turvallisessa ympäristössä uskaltaa näyttää tunteensa. Ehkä haluaa puhua, kun on vähän rauhoittunut. Tuossa iässä monet asiat herättävät suuria tunteita.
Anna tunteiden laantua. Sitten myöhemmin mene halimaan tms. ja juttele mukavia. Mun teineihin on auttanut se, kun olen mennyt halimaan samaan tapaan kun silloin, kun olivat pieniä. Teini on sisältä vielä lapsi ja kaipaa samanlaista lempeyttä ja hoivaa kuin lapsena, aina silloin tällöin.
Näin yläkoulun opena sanon, että hyvin todennäköisesti mitään ei ole sattunut koulumatkalla. Lapsesi on vastuuntuntoinen tyyppi, ja hänestä tuntui pahalta se, että hän oli myöhässä. Olon pahensi moninkertaisesti se, että sinä kysyit asiasta. Aina pitää kysyä, mutta näinhän siinä joskus käy. Nyt vain juttelette siitä, että aina ei tarvitse pyrkiä täydellisyyteen. Lohduttelet, halailet, ja teette jotakin mukavaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole suorittajatyyppiä. Tekee kyllä hommat mitä pitää, mutta ei hän vaadi itseltään esim kymppejä.
Voi olla että nyt vaan ylitulkitsen ja peilaan liikaa tuota reaktiota, mutta viimeaikoina hän on ollut herkempi. Ollaan riidelty enemmän ja hän on muutaman kerran minun mielestä näyttänyt itkuiselta kun on tullut omasta huoneestaan. Olen aiemmin laittanut nämä murrosiän piikkiin, mutta tottakai mua vähän mietityttää kun kyse on omasta lapsesta. Toisaalta tiedostan että olen taipuvainen ylitulkintaan. Ap
Voi olla kaveriongelmia tai kiusaamista. Vietä aikaa yhdessä, älä kysele. Hän kertoo sitten hyvällä hetkellä, mikä vaivaa. Ole läsnä, teette jotain mukavaa ja arkista yhdessä: kävely, lautapeli, leipominen ..
Vierailija kirjoitti:
Menkat alkaneet?
No se olisi todellinen ihme, sillä hän ei ole tyttö :D
Mutta pitää tosiaan nyt antaa hänelle aikaa. Luotan siihen, että uskaltaa mulle tai iskälle kertoa joskus jos jotain on. Voihan se olla että ei oo yhtään mitään että oli vain "paska päivä". Toivotaan näin. Ap
Kirjoitit sitten tuosta asiasta tänne.
Minun 15v itki pari viikkoa sitten ihan samalla tavalla koulun jälkeen. Seuraavana päivänä oli täysin oma itsensä. Välillä on rankkaa itse kullakin ja seuraavassa hetkessä on taas hyvä olla.
Ehkä häntä oli jo asiasta koulussa kovisteltu.