Ruoan hintojen nousu: Kokkikartanon lohikeitto maksaa nyt jo 4.19!
S-marketissa kävin ja hieman järkytyin. Jäi ostamatta. Mikä ois halvin kalaruoka nyt? Haluaisin syödä kalaruoan kahdesti viikossa. Mikä vaihtoehto tulisi halvimmaksi? Kalapuikot ja säilyketonnikala?
Kommentit (83)
HK kalapaistos, se pienempi mikroruoka? Monet tuttavat, jotka eivät yleensä siedä valmisruokia, syövät tuota mielellään. Onhan se pienehkö annos moneen muuhun valmisruokaan verrattuna, mutta kun syö leipäpalan lisäksi luulisi norminaiselle riittävän ruuaksi.
Osta jotain kalaa + ainekset ja tee keitto itse, pistä pakkaseen annosrasioissa ja aina sulata sieltä kun mieli tekee. Tulee pidemmän päälle halvemmaksi.
Tonnikalasta tekee niin monia eri ruokia, eikä sen hinta ole noussut taivaisiin. Patongit, lämpimät voileivät, ruokaisat salaatit, pastat, vuoat, wrapit, piirakat... Ei se tietenkään ravintorikkain kala ole, mutta silti.
Kokkikartanolla on myös toinen halvempi lohikeitto.
Kakkikartanon namiruuvasta maksaa mielellään vähän enemmän!
Ei mikä tahansa suorittavan tason lohikeitto vaan oikein Kakkikartanon lohikeitto!
Halvin kalaruoka tulee kun käyt itse kalassa.
K-marketissa se soppa on 4,75e. Harmi, koska Kokkikartanon einekset on ainoita syötäväksi kelpaavia. Mutta ei Herranen aika 5e voi mistään eineksestä maksaa. Alkaa olla sellainen hinta millä saa soppaa itse tehtyä pariksi päiväksi.
Kannattaa katsoa aina niitä ravintoarvoja einestä valitessaan. Proteiini on kallista, etenkin rasvainen kala. Pitää ajatella sitä, että saako rahalle vastinetta terveyttään ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Pilkillä ei tarvi edes mitään kalastuslupaa. Teetä termariin ja repputuolin sekä pilkin kanssa kalaan.
Itse tarjoan aina treffeillä haukea jonka valelen ketsupilla loheksi. Naista jännittää aina niin etteivät huomaa mitään.
Ei tollasta eineksestä kannata maksaa. Ennemmin käy jopa jossain lounaspaikassa lohikeitolla kerran viikossa. Siellä saa leipää (+ vesi, mehu kahvi) samaan lounaan hintaan
Ei muuten mutta tuohan on ennemmin perunakeitto nykyään ja sen lohen laatu keitossa on myös huono. En todellakaan maksaisi yli 4e
Vierailija kirjoitti:
Luulo ei ole tiedon väärtti.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjoan aina treffeillä haukea jonka valelen ketsupilla loheksi. Naista jännittää aina niin etteivät huomaa mitään.
No nyt oli hauska voimafantasia
No ei se ite kalastaminen todellakaan ole aina halvempaa. Ostettava välineet, mahdollisesti kalastuslupa, etittävä kalastuspaikka jonne saattaa olla kymmeniä kilometrejä. Talvikalastus se vasta taitamattomalle ekstriimiä onkin. Ei sinne ihan mato-ongen kanssa pyöräilemällä mennä. Sen lisäksi pikkukaloista menee kolmannes roskiin suolina, kiduksina ym. roippeina. Mutta muuten ihan kiva harrastus, mutta ei sillä elä jos ei ammatikseen tee.
Joo, mulla loppui valmisruokien osto jo viikkoja sitten. Nyt teen itse ruokaa. En tiedä ostaako noita kukaan oikeasti enää. Ei kai kukaan maksa pienestä valmiskeitosta yli 4 euroa?
Maksakoon. Ryöstöhintoja en maksa.