Olen siirtynyt possun lihassa ulkofileestä sisäfileeseen
Ulkofile oli niin kovaa ja sitkasta ja sisäfileestä saa mureampaa. Hintaerokaan ei päätä huimaa.
Kommentit (20)
Jos ulkofile on kovaa ja sitkeää kannattaa syytä etsiä peilistä. Se pitää jättää joko vähän roseeksi tai sitten uunissa nesteen kanssa ylikypsäksi.
Sisäfile on kuivaa. Suosin kinkkua jaa kylkeä. Niissä on rasvaa ja makua.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkofile on kovaa ja sitkeää kannattaa syytä etsiä peilistä. Se pitää jättää joko vähän roseeksi tai sitten uunissa nesteen kanssa ylikypsäksi.
Ei possun liha sa olla medium.
Gris ytterfilé blir bäst i sous vide. Kör den 1-2 h på 60 c, beroende på hur mör den verkar då du vakuumerar den. Ta ut de färdiga biffarna ur vattenbadet, låt dem dra en stund och gör sedan finishen med blåslampa eller het stekpanna. Saftigare gris ytterfilé än den har du aldrig ätit.
Tykkään molemmista, samoin kaslerista haudutetusta ylikypsästä possusta, saa tekeytyä rauhassa 5-6 tuntia. Olisi kamalaa elää joko tai -elämää, kokkailen paljon myös kasvisruokia eikä ikinä tule tilannetta, että kyllästyisi johonkin ruokaan, koska vaihtelua on niin paljon.
Minä olen siirtynyt papuihin ja tofuun. Paljon edullisempaa.
Wau, oikein sisäfilettä. Pinkka kunnossa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin saa.
En vedä possun sisäfilettä kuin pieninä paloina grillivartaassa. Kuivaa pas...
Kauriin sisäfile on mureaa, siihen olen siirtynyt.
Vierailija kirjoitti:
So? Ei ollut mikään brassailualoitus. Eihän possunliha mikään hifistelyruoka ole :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin saa.
Trikiinit tervetuloa :)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti nuo ovat hinnaltaan edullisempia, mutta noita pitää syödä paljon enemmän saman energian saadakseen. Loppujen lopuksi taitaa rasvainen liha tulla edullisemmaksi. Myös ravinnoltaan liha on parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Sika on niin halpaa,että sitä kannattaa syödä vaikka ei olis nälkäkään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tofu ole aika kallista? Pavuille peukku, niitä ja linssejä kuluu täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin saa.
Trikiinit tervetuloa :)
Trikiiniä on tavattu sianlihassa Suomessa viimeksi 1970-luvulla muistaakseni. Jos silloinkaan.
Moni tekee surupossua eli antaa sisälämpötilan nousta liian korkeaksi paistaessa. Se on tasan 70 astetta niin on just eikä melkein.
Kassler on hyvää, kun sitä ei voi kypsentää kuivaksi. Helppo valmistaa niin grillissä, uunissa kuin pannullakin. Maukasta ja edullista. Ei se toki hyvää T-luupihviä peittoa, mutta paikkansa molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.foodsafety.gov/food-safety-charts/safe-minimum-internal-tem…
Ei vaan saa, vaan pitää. Eihän sitä kengänpohjaa syö hullukaan. 63-64 astetta on hyvä sisälämpö ulkofileelle, mukavan mehevää ja kosteaa, hivenen roseeta. Täydellistä lihaa 🤌
Rasvainen liha on parempaa ravintoa.