Psykoanalyysi ja psykodynaaminen terapia ovat hevonpaskaa!
Puhun omasta kokemuksestani. Kävin useamman vuoden psykodynaamisessa psykoterapiassa Kelan kustantamana. Olin alaikäinen ja muiden mieliksi nyökyttelin aina päätäni kun aina kerran vuodessa suunniteltiin jatkoa.
Asperger-piirteisyyteni sekä raa'asta kouluväkivallasta aiheutunut masennus- ja ahdistuneisuusoireiluni saatiin terapeutin toimesta yhdistettyä aina jollakin tavalla eräänlaiseen varhaislapsuuden traumaan tai kieroutuneeseen äitisuhteeseen. En hyötynyt kyseisestä terapiamuodosta millään muotoa, ja löysin itselleni rohkeutta lopettaa siellä käymisen, onneksi.
Tuon kokemuksen jälkeen tutustuin oma-aloitteisesti kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan, jonka metodit auttoivat hyvinkin nopeasti huonoon psyykkiseen vointiini. Älkää suostuko koskaan psykoanalyysiin tai psykodynaamiseen terapiaan, ne ovat pelkkää harhaoppista ja vammauttavaa hevonpaskaa!
Kommentit (13)
Freudista ei ole ollut kuin haittaa omalla alallaan.
Pseudoa ilman muuta oppinsa.
Itse olen hyötynyt ratkaisukeskeisestä terapiasta. Voin suositella muillekin.
Enemmän uskonto kuin tiede. Totta, ap.
Juttelu ja juoruilu harvoin auttaa oikeisiin ongelmiin
Ei toiminut ap:lla, joten tuskin toimii kenelläkään muullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei toiminut ap:lla, joten tuskin toimii kenelläkään muullakaan.
Joillakin harvoilla freudilainen pseudotiede toimii, mutta suurimmalla osalla se ei toimi. Lue tiedettä.
Samaa mieltä kuin ap. Vuosi hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa.
Ei analyysi ole hoitomuoto enää yhtään mihinkään?
Sanoisin, että terapia ylipäänsä. Tunnen muutaman psykologin ja... juu. On syynsä sille, miksi sanotaan, että suutarin lapsella ei ole kenkiä.
Mulle psykodynaaminen terapeutti alkoi vuoden käyntien jälkeen huutaa, kun en suostunut myöntämään että mua olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena. Aika vaikea myöntää sellaista mitä ei todellakaan ole ikinä tapahtunut. Mikään muu sitä ei myöskään kiinnostanut kuin äitisuhde, kaikki muut traumat oli yhdentekeviä. Suurimman osan ajasta kylläkin tuijotti mykkänä eikä sanonut mitään mihinkään. Aivan todella sairasta touhua oli, tapahtui 15 vuotta sitten.
Freud oli aikansa kohukirjailija, jonka tuotoksia ei olisi julkaistu, jos niitä ei olisi saatu verhottua tieteen hataraan kaapuun.
Freudin työ pohjautuu pervoilulle ja on täyttä pseudopaskaa!