Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hygieniapassi eikä lääkelaskut mene millään läpi

19.09.2022 |

Kerran olen yrittänyt hygieniapassia eikä ollut lähelläkään läpi, lääkelaskuja parikertaa ja aina tulee pari kolme huolimattomuusvirhettä. Ei tästä tuu yhtään mitään. Onko vinkkejä(;
Mun oma ov, joka on erityisopettaja ruvennu ihmettele emiksei hommat suju ja ottanu jotenki silmätikuks. Ei kivaa

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vaihto

Vierailija
2/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä lääkelaskuja. Itse tein lähihoitajien lääkelaskukokeen kerran huvikseni, en ollut käynyt tunneilla ja edellisestä matikan kurssista ainakin 15 vuotta. Matikasta numerona aina seiska. Silti kaikki oikein. Ei ole mitään rakettitiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelemalla, ei siinä muu auta.

Vierailija
4/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yksityistunteja. Kun saat rutiinin niin laskut sujuu. Muista tarkistaa kumminkin .

Vierailija
5/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä lääkelaskuja. Itse tein lähihoitajien lääkelaskukokeen kerran huvikseni, en ollut käynyt tunneilla ja edellisestä matikan kurssista ainakin 15 vuotta. Matikasta numerona aina seiska. Silti kaikki oikein. Ei ole mitään rakettitiedettä.

Eipä sitä tiedä mitä tuossa taustalla ap:n tapauksessa on. Jos on dyskalkuliaa eli matemaattista lukihäiriötä, niin hommasta ei välttämättä tule mitään, sillä numerot menee laskijan päässä koko ajan "sekaisin".

Vierailija
6/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tälläisellä vertailulla saavutetaan?

Ja kuinka tämä kommentti auttaa ap: ta selviämään lääkelaskuista?

Ap:lle : Nyt vaan kovasti harjoittelemaan! Kyllä pääset niistä jossain vaiheessa läpi. Mihin olet suuntautumassa?

Vierailija
7/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä opettajalta apua? Tai joltain muulta joka nuo laskut ymmärtää. Sitten harjoittelet itse ja pyydät auttajalta, että katsotte yhdessä läpi menikö oikein. Toistatte niin kauan kunnes osaat. Siinä tulee myös hyvin esille se, että mikä sulla menee pieleen. Jos ei opettajilta saa apua niin sitten voi ottaa jonkun yksityisopettajan vaikka etänä. Ne toki tietysti maksaa jonkun verran mutta tuskin kovin montaa erillistä tuntia vaatisi jos harjoittelet myös itse.

Vierailija
8/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihmisillä vaikka erilaisia vahvuuksia? Ap saattaa esimerkiksi olla todella empaattinen ihminen tms. mikä taas sinulle ei taida olla vahvuus.

9/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä opettajalta apua? Tai joltain muulta joka nuo laskut ymmärtää. Sitten harjoittelet itse ja pyydät auttajalta, että katsotte yhdessä läpi menikö oikein. Toistatte niin kauan kunnes osaat. Siinä tulee myös hyvin esille se, että mikä sulla menee pieleen. Jos ei opettajilta saa apua niin sitten voi ottaa jonkun yksityisopettajan vaikka etänä. Ne toki tietysti maksaa jonkun verran mutta tuskin kovin montaa erillistä tuntia vaatisi jos harjoittelet myös itse.

Nii kyllä se auttais jos vaan pyytäis mut en oo viittiny ja lykkäs mut jonnekkin erityisope pajaan pariksi tunniksi koulunjälkeen kyhyenä päivänä kun putää niitä parikertaa viikkoon ja ottaa max 5 per kerta. Ei edes kysynyt multa haluanko xdd. Ehkä arvas etten vaa yksinkertasesti oon nii hyvä matikassa etteikö tuli virheitä esim jaan välillä väärään suuntaan ja kertotaulu ei oikein suju eikä varisnkaan yksikön muunnokset.

Vierailija
10/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ihmisillä vaikka erilaisia vahvuuksia? Ap saattaa esimerkiksi olla todella empaattinen ihminen tms. mikä taas sinulle ei taida olla vahvuus.

Empatialla annostellut lääkkeet? Hmmhh.. joo kuulostaa upealta.

Vierailija
11/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniapassi? Lääkelaskut? Taitaa olla kyseessä eri Hygieniapssi kuin kaupan/ horecapuolella tarvitaan? Kun mun 15 meni siitä heittämällä läpi koulussa, eikä hän kyllä pukahtanut mitään mistään lääkelaskuista. 

12/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tälläisellä vertailulla saavutetaan?

Ja kuinka tämä kommentti auttaa ap: ta selviämään lääkelaskuista?

Ap:lle : Nyt vaan kovasti harjoittelemaan! Kyllä pääset niistä jossain vaiheessa läpi. Mihin olet suuntautumassa?

Sairaanhoito ja huolenpito, jonka jälkeen mahdollisesti ensihoito kiinnostaa.

Vierailija
13/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, jos olisit fiksu ihminen et morkkaisi selkeästi oppimisvaikeuksista kärsivää ihmistä. Vielä on paljon opittavaa elämästä sulla.

Vierailija
14/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä tiedä mitä tuossa taustalla ap:n tapauksessa on. Jos on dyskalkuliaa eli matemaattista lukihäiriötä, niin hommasta ei välttämättä tule mitään, sillä numerot menee laskijan päässä koko ajan "sekaisin".

Juuri näin. Kärsin itse dyskalkuliasta ja juuri siitä syystä en koskaan päässyt lääkelaskuja läpi. Yritin monta kertaa. Se mikä on helppoa toiselle, voi olla toiselle "rakettitiedettä".

15/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi kaikessa voi olla paras mutta aina voi kehittyä. Tunne taitoja on vaikeampi harjoitella...

Vierailija
16/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatialla annostellut lääkkeet? Hmmhh.. joo kuulostaa upealta.

Tietenkään niitä lääkkeitä ei annostella empatialla. Älä ole aasi. Pointti oli se, että jollakin voi mennä kauemmin oppia ja se on ihan ok.

Vierailija
17/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hygieniapassissa lääkelaskuja ole? Anteeksi, mutta en todella tiedä ja sulla on vähän heikko ulosanti. Jos siis on kyse kahdesta eri asiasta, lääkelaskut ja hygiemiapassi, keskity yhteen kerrallaan.

Se hygiemiapassi ei todellakaan pitäisi olla vaikea. Niin on sen suorittaneet kertoneet. Nyt tiedät minkälaisia asioita kysytään. Ei kun pänttäämään. Kun passi on valmis, harjoittelet lääkelaskuja. Jos ne eivät ala sujumaan, harkitse alan vaihtoa.

Vierailija
18/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. En ole mitenkään hyvä matematiikassa, mutta kerralla meni läpi.

19/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, jos olisit fiksu ihminen et morkkaisi selkeästi oppimisvaikeuksista kärsivää ihmistä. Vielä on paljon opittavaa elämästä sulla.

No enpä ny tiiä, ei mulla mitää oppimisvaikeuksia ole oon vaa tyhmä. Meil oli matikan alkutestaukset ja meni siitä joku puolet oikein eli ei kuulemma ollu mitää hälyttävää. Luulis et siinä ny olis huomattu, toki se tehtiin koneella ja se vaa näyttä sen kuinka monta pistettä tuli eikä sitä minkälaisista vieheistä ne pisteet meni.

Vierailija
20/135 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu ala. Liian vaarallista, jos yksinkertaisetkaan laskut ei suju

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi