Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kaikki on pikakävelijöitä. Mutta miksi mä olen niin hidas , juoksu kyllä sujuu, mutta ei kävely.

Vierailija
19.09.2022 |

Mä joudun sanomaan 8 vuotiaille että kävelee hiljempaa, kun en pysy perässä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Huono kävelytekniika.

Vierailija
22/24 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se huono puoli tuossa on , mikä ei ollenkaan liity kävelyyn tai juoksuun, että tissit tulee kipeäksi jos yrittää hölkätä kävelijöiden mukana. Siis ihan tavallisissa vaatteissa, ei lenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa netin pikakävelijöistä on vain trolleja.

6km/h on ainakin mun lenkkiporukassa peruskävelyä ja kuntokävelyssä se on jossain 7 - 7,5 km tasolla. Usko tai ole uskomatta

Kyllä minäkin kävelen 7km/h jos en jää jotain haaveilemaan (usein kyllä jään, tykkään myöskin nauttia ulkoilusta enkä laput silmissä pasattaa eteenpäin).

Aloituksessa ei mainittu, että mikä on aloittajan mielestä pikakävelyä. Itse kun olen törmännyt siihen, että tosi moni väittää kävelevänsä sen 5km/h, enkä sano, etteikö jotku kävelisi, mutta en usko että se on niin yleistä, perustuen ihan vain omiin havaintoihini lenkillä.

Se on kyllä kiva, kun täällä palstalla näitä 7-7,5 km/h ihan tuosta vain hikoamatta ja hengästymättä käveleviä löytyy tosiaan pilvin pimein, mutta itse kun sauvakävelen täällä Helsingin ja Espoon keskuspuiston ulkoiluteillä, missä kävelijää riittää kuin pipoa totisemmasta menijästä rauhallisiin maisemien ihailijoihin ja kaikkeen siltä väliltä, niin eipä ole kuin ehkä kahdesti tai kolmesti näiden vuosien aikana joku pitkä ja urheillulinen mies tai nainen mennyt meikäläisestä kävellen ohi, ja GPS-kellon mukaan oma vauhtini sauvojen kanssa on yleensä normilenkillä 6,5-6,7 km/h. Itse kyllä saan aina useammankin ohituksen lenkkini aikana tehdä. Että missäköhän te pikakiitäjät liikutte, kun ette ainakaan pääkaupunkiseudun käytetyimmillä ulkoilureiteillä? Vai tuleeko joku nyt sanomaan, että kaupunkilaiset vaan ei osaa kävellä, ja maalla kyllä mennään paljon kovempaa, kun ollaan agraariyhteiskunnan kasvatteja?

Vierailija
24/24 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa netin pikakävelijöistä on vain trolleja.

6km/h on ainakin mun lenkkiporukassa peruskävelyä ja kuntokävelyssä se on jossain 7 - 7,5 km tasolla. Usko tai ole uskomatta

Kyllä minäkin kävelen 7km/h jos en jää jotain haaveilemaan (usein kyllä jään, tykkään myöskin nauttia ulkoilusta enkä laput silmissä pasattaa eteenpäin).

Aloituksessa ei mainittu, että mikä on aloittajan mielestä pikakävelyä. Itse kun olen törmännyt siihen, että tosi moni väittää kävelevänsä sen 5km/h, enkä sano, etteikö jotku kävelisi, mutta en usko että se on niin yleistä, perustuen ihan vain omiin havaintoihini lenkillä.

Se on kyllä kiva, kun täällä palstalla näitä 7-7,5 km/h ihan tuosta vain hikoamatta ja hengästymättä käveleviä löytyy tosiaan pilvin pimein, mutta itse kun sauvakävelen täällä Helsingin ja Espoon keskuspuiston ulkoiluteillä, missä kävelijää riittää kuin pipoa totisemmasta menijästä rauhallisiin maisemien ihailijoihin ja kaikkeen siltä väliltä, niin eipä ole kuin ehkä kahdesti tai kolmesti näiden vuosien aikana joku pitkä ja urheillulinen mies tai nainen mennyt meikäläisestä kävellen ohi, ja GPS-kellon mukaan oma vauhtini sauvojen kanssa on yleensä normilenkillä 6,5-6,7 km/h. Itse kyllä saan aina useammankin ohituksen lenkkini aikana tehdä. Että missäköhän te pikakiitäjät liikutte, kun ette ainakaan pääkaupunkiseudun käytetyimmillä ulkoilureiteillä? Vai tuleeko joku nyt sanomaan, että kaupunkilaiset vaan ei osaa kävellä, ja maalla kyllä mennään paljon kovempaa, kun ollaan agraariyhteiskunnan kasvatteja?

Jos sinä kävelet lenkillä 6,5 km/h ja toinen 7,0 km/h, niin teidän tunnin aikana kulkemissa matkoissa ei ole eroa kuin puoli kilometriä. Teidän pitää siis jo alun alkaen olla aika lähellä toisianne, jotta tuo nopeammin kävelevä ohittaisi sinut lenkkisi aikana.

Eikä kai kukaan täällä ole väittänyt, että enemmistö kävelylenkkeilijöistä kävelisi tuota nopeutta. Kyllä minunkin havaintojeni mukaan suurin osa on 4-6 km/h käveleviä nautiskelijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi