Seksitön parisuhde naisen kanssa?
Eikö tosiaan ole ketään naista, jolle kävisi seksitön parisuhde. Ei siis mitenkään väkisin pinnistellen vaan aidosti siitä nauttien. Toki pusua ja halia muttei seksiä. Seksi tuo 80% parisuhteen isoista ongelmista, joten seksin poisjättämällä, häviäisi myös 80% Ongelmista.
Jos siis näet minut Tinderissä teemalla seksitön parisuhde mihin suuntaan swaippaat (no, en ole oikeasti Tinderissä)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Englannissa puhutaan sexphobiasta. En ole Suomessa koskaan kuullut kenenkään puhuvan seksifobiasta. Seksifobiaiselle ihmiselle parisuhde on samaa kuin pyytäisi korkeanpaikan kammoista lähtemään yhdessä kiipeämään korkealle vuorelle.
Ei parisuhde ole ongelma, vaan seksi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Harva nainen suostuisi, sillä he menettäisivät tärkeimmän keinon, jolla ohjata parisuhdetta.
Miehet kiristää yhtälailla. Jos ei saa seksiä, kaikki hellyys loppuu ja aletaan valittaa ja murjottaa. Sitten tilanne pahenee entisestään. Totta on, että naisillakin odotus hyvää seksiä sisältävästä liitosta on nykypäivänä korkealla. Erittäin harva haluaisi seksittömän liiton. 95% haluaisi paremman liiton seksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aseksuaali, mutta se ei yhdistä, eikä riitä suhteeseen. Luonne, romantiikka, huumori, arvot jne. kaiken pitäisi mennä kohdalleen ja harvoin menee.
Voitko siis lainkaan olla parisuhteessa seksuaalisen ihmisen kanssa? Onko se sama tunne kuin orgasmia teeskentelevällä naisella?
Ihastun luonteeseen ja olen ollut ihastunut seksuaalisiin miehiin. Parisuhde ei onnistuisi, koska seksuaalinen ei pärjäisi ilman seksiä ja minä en suostu seksiin. Avoin suhde ei sopisi. Ihastus on ollut aitoa, se ei vaan sisällä seksiä. Voin esim. ihailla miehen vartaloa ja lihaksia (normaaleja), mutta en koe hänen vartaloaan seksuaalisena.
Voisin kuvitella, että moni mies on halunnut ja kuvitellut voivansa "parantaa" sinut!
Kyllä mulle sopisi. Mulla on niin paljon gynekologisia kipusairauksia, että olisi turvallista olla parisuhteessa, jossa ei painosteta seksiin. Mä en tästä ikinä parane, eikä näin ollen seksi ole mulle ajankohtausta enää. Kaipaan kuitenkin parisuhdetta ja elämän jakamista toisen kanssa.
Ehkä olet vain luotaantyöntävä mies ja pehmität asiaa noin itsellesi.
Minä olen heteroromanttinen aseksuaali tai korkeintaan oikean ihmisen kanssa demiseksuaali. Olen kolmekymppinen mies. Vaikea on kyllä kumppania löytää, kun seksittömyyden lisäksi pitäisi olla romanttinen kipinä. Kesällä oli lupaava Tinder-juttu yhden naisen kanssa, mutta hänelle ei lopulta sopinut se, että minä en aloitteellisesti halunnut seksiä hänen kanssaan. Minulle ehdotettiin toisaalla etsiä mahdollisuutta polyamoriseen suhteeseen, jossa minä olisin seksitön romanttinen kumppani ja naisella olisi erikseen toinen mies rakastajana. Sekin olisi hyvä kuvio kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää pussailutkin pois, niin kyllä sellainen käy. omat asunnot pitää myös olla. Ikinä en yhteen muuta enää kenenkään kanssa.
Jos olet pettynyt parisuhteisiin, miksi luulet, että juuri seksin poisjättämisellä voisit paremmin onnistua?
Koska en halua seksiä, se on ällöttävää. Tottakai parisuhde on parempi jos minun ei tarvitse tehdä itseäni rikkovia tekoja jotka tuntuu luonnottomalle. Lisäksi tarvitsen paljon omaa aikaa joten eri asunnot on tärkeää. Ihmiset imee kaiken energian.
En yhtään epäile aitouttasi. Minkä luulet olevan syynsä? Onko se ollut sinulla aina vai johtuuko se pahoista kokemuksistasi?
Aina. Ja nyt keski-iässä ei ole enää pakko tehdä mitään mitä ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aseksuaali, mutta se ei yhdistä, eikä riitä suhteeseen. Luonne, romantiikka, huumori, arvot jne. kaiken pitäisi mennä kohdalleen ja harvoin menee.
Voitko siis lainkaan olla parisuhteessa seksuaalisen ihmisen kanssa? Onko se sama tunne kuin orgasmia teeskentelevällä naisella?
Ihastun luonteeseen ja olen ollut ihastunut seksuaalisiin miehiin. Parisuhde ei onnistuisi, koska seksuaalinen ei pärjäisi ilman seksiä ja minä en suostu seksiin. Avoin suhde ei sopisi. Ihastus on ollut aitoa, se ei vaan sisällä seksiä. Voin esim. ihailla miehen vartaloa ja lihaksia (normaaleja), mutta en koe hänen vartaloaan seksuaalisena.
Voisin kuvitella, että moni mies on halunnut ja kuvitellut voivansa "parantaa" sinut!
Kyllä. Aika kulunutta se, että "sitä oikeaa ei ole vielä löytynyt". Noiden miesten mielestä minun olisi pitänyt nussia heistä jokaista ja kokeilla josko jonkun kanssa himot heräisivät. Aika outoja teoriota heillä ja olen jättänyt kokeilut väliin.
Oi löytyisipä tosiaan sellainen. Läheisyyttä mielellään, mutta ilman että pitää johtaa seksiin.
Jos seksuaalinen mies seksittä tulee vihaiseksi, niin vastaavasti seksuaalinen nainen seksittä tulee kärttyisäksi ja kireäksi. Oma avovaimoni oli minua seksuaalisempi ja menikin pikavauhtia uuteen suhteeseen, Olen kuullut, että peitto heiluu. Vähän aikaa nikottelin, että olenko mies, kun en ole niin seksuaalinen. Päätin että silti olen. En haluaisi seksuaalitonta kumppania, mutta paljon aiempaa vähemmän seksuaalinen sopisi. Mitä se seksuaalisuus vaan on? Jos saan kiksejä siitä, että hieron toisen jalkapohjia, onko se seksuaalisuuden näkökulmasta jotenkin kinkkistä. Pitääkö kaikki hyvän mielen tuottava seksualisoida? M56
Kelpaisi hyvin, jos olisin sinkku. Yhdyntää en edes halua, koska neuroottisena panikoisin aina raskauden mahdollisuutta.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta voiko olla esimerkiksi aseksuaalia lesboa? Onko lesbous ja homous aina seksuaalista?
Vierailija kirjoitti:
Jos jättää pussailutkin pois, niin kyllä sellainen käy. omat asunnot pitää myös olla. Ikinä en yhteen muuta enää kenenkään kanssa.
Minä en ole koskaan asunut yhdessä, mutta silti omat asunnot molemmilla olisi ihanne. Muuten kyllä sitoutuminen ja naimisiin tahdon mennä.
Varmaan enemmän naisia ilmoittautuisi, jos seksin sijaan puhuisit yhdynnästä. On naisia, jotka nauttivat juuri siitä, että mies on heidän sisällään. Aika monet kuitenkin voisivat jättää yhdynnän pois, jos mies tyydyttäisi heitä seksuaalisesti siten kuin heille hyvältä tuntuu.
Jos olet itsekin nainen ja muuten mukava, niin kävisi kyllä. Asuthan täällä Tampereella tai ainakin lähiseudulla? Ai niin, en ole Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan enemmän naisia ilmoittautuisi, jos seksin sijaan puhuisit yhdynnästä. On naisia, jotka nauttivat juuri siitä, että mies on heidän sisällään. Aika monet kuitenkin voisivat jättää yhdynnän pois, jos mies tyydyttäisi heitä seksuaalisesti siten kuin heille hyvältä tuntuu.
Olen aseksuaalinen nainen ja miehet ovat ehdottaneet ratkaisuksi, että voisin esim. käsin hoidella heidät tai olla muutoin mukana kun hoitelevat itsensä. Niin käsittämätön kaukana on käsitykset. No, olen kuullut, että jotkut aseksuaaliset naiset suostuvat objektiksi siksi aikaa kun mies hoitelee itsensä, mutta minulle käsittämätön ja iljettävä ajatus. Siis ei todellakaan kiinnosta osallistua.
Suuren ihastukseni aikaan halusin haluta niin paljon, että sattui. Halu ei vaan koskaan herännyt. Se on surullista, niin surullista.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tyhmyyteni, mutta voiko olla esimerkiksi aseksuaalia lesboa? Onko lesbous ja homous aina seksuaalista?
On aseksuaalisia homoja ja lesboja.