Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika menetti yöllä ajoluvan. Asutaan hevon perseessä ja tämä tuntuu jopa mulle rangaistukselta.

Vierailija
18.09.2022 |

Joudun kuskaamaan häntä nyt itse ympäri kyliä.

Ja ennen kuin kukaan sanoo: minusta poliisi teki oikein, mutta harmittaa oman lapsen toikkarointi joka sitten vaikuttaa koko perheeseen.

Kommentit (321)

Vierailija
41/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hän menetti ajolupansa? Mitä hän teki?

Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. En enempää viitsi hänen asioita kertoa.

Ja onnea 40 kilometrin pyöräilyyn kaupunkiin. Ap

Ymmärrän ap että rasittaa, itse maalla asuvana tajuan hyvin.

Mutta nyt lapsella kasvun paikka. Tämä voi olla kultaakin kalliimpi opetus hänelle.

Kunnan tulee järjestää koulukyyti tai bussit kulkee väistämättä , jos alaikäinen ja niin pitkä matka. Bussikortti hankintaan.

Vierailija
42/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. En enempää viitsi hänen asioita kertoa.

Ymmärrän ap että rasittaa, itse maalla asuvana tajuan hyvin.

Mutta nyt lapsella kasvun paikka. Tämä voi olla kultaakin kalliimpi opetus hänelle.

Kunnan tulee järjestää koulukyyti tai bussit kulkee väistämättä , jos alaikäinen ja niin pitkä matka. Bussikortti hankintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkku kaaharipoika, ihan oikein että elämä hankaloituu. Älä vie mihinkään.

Vierailija
44/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40km? Tuo ei edes ole matka eikä mikään, minä 55v pyöräilen tuon vastaavan matkan ympäri vuoden.

Samoin moni kollega.

Fillarimummo on eläkeiässä ja pyöräili kesällä Lieksasta Espanjaan ja sieltä takaisin, muutamassa viikossa.

Jep. Lukion psykologian maikka, vanha ukko, hiihti talvisin töihin 35km ja kevään ja syksyn kulki pyörällä kelissä kuin kelissä. No pari kertaa tuli autolla kun oli ihan hirveä lumimyräkkä ettei olisi päässyt töihin muuten.

Nuo on kaikki sellaisia joilla ei ole parempaakaan tekemistä niin sama tuhlata aikansa hiihtämiseen ja pyöräilyyn.

Vierailija
45/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40km? Tuo ei edes ole matka eikä mikään, minä 55v pyöräilen tuon vastaavan matkan ympäri vuoden.

Samoin moni kollega.

Fillarimummo on eläkeiässä ja pyöräili kesällä Lieksasta Espanjaan ja sieltä takaisin, muutamassa viikossa.

Joopajoo. Eläkeläisellä on ehkä aikaa pyöräillä 40km päivässä. Toivottavasti ei jää auton alle, kun pyöräilee kapealla tienpientareella ja talvella ajoradalla kun pientareita ei ole.

Se on pari tuntia suuntaansa ja mikä parasta, siinä on aikaa miettiä, miksi pyöräilee.

Ja jos suositus on nuoren liikkua 2h/pv niin eipähän tarvitse koulupäivän jälkeen lähteä enää lenkille tai salille, kun pyöräilee matkat.

Vierailija
46/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin moni kollega.

Jep. Lukion psykologian maikka, vanha ukko, hiihti talvisin töihin 35km ja kevään ja syksyn kulki pyörällä kelissä kuin kelissä. No pari kertaa tuli autolla kun oli ihan hirveä lumimyräkkä ettei olisi päässyt töihin muuten.

Nuo on kaikki sellaisia joilla ei ole parempaakaan tekemistä niin sama tuhlata aikansa hiihtämiseen ja pyöräilyyn.

Joo, kyllä se on parempi käyttää aikansa p*lluralliin ja aivottomaan kaahailuun ja vaarantaa sivullisia siinä samassa. Itsensä saa kaikin mokomin geenipoolista poistaa, jos moiseen harrastustoimintaan on taipumusta, mutta valitettavasti liikenteessä voi tulla sivullisiakin uhreja. 

Vierailija
47/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikauheeta, nyt on kyllä äidillä kasvattajana melko syvältä oma asenne. Ryhdistäydy ja lopeta uhriutuminen, ei ole hyväksi pojallekaan. 

Vierailija
48/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä mä ymmärrän että ei tuo kuljettaminen varmaan ole opetuksen kannalta paras vaihtoehto, mutta jos en kuljeta ei tuo kouluunkaan oikein pääse. Ja jos se kaupungissa on koulussa päivän on sama mennä harrastukseen ja nähdä kavereita ennen kuin tulee illaksi kotiin. Vai enkö veisi ollenkaan kouluun ja pyöräilisi 12 km bussipysäkille toivoen että ehtii siihen yhteen ainoaan bussiin päästäkseen kouluun? Illallakin joutuisi odottamaan bussikyytiä kotiin ja silloin se varmasti näkisi kavereita... Tämä on todellisuus täällä. Ap

Vierailija
49/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minsi ihmeessä sinun pitäisi kuskata aikuista poikaasi yhtään mihinkään?

Koska asutaan oikeasti hevon perseessä eikä täältä pääse yhtään mihinkään ilman autoa. Siksi sai poikkeusluvalla kortin. Onnea vaan kouluun kulkemiseen, harrastuksiin ja kavereiden näkemiseen. Ap

Ymmärrän sinua, ap, kun olen asunut itsekin vastaavassa paikassa. Mutta poliisi toimi ihan oikein ja toivottavasti näitä väärin poikkeuslupaa käyttäviä rokotetaan jatkossakin. Vastustan poikkeuslupaa ihan siksi, että 99% tapauksissa, joita tiedän, etenkin nuoret pojat ovat into pinkeänä kaahailemassa. Ajokortin saamisen ikää voisi minun puolestani vaikka nostaa, että pikkuisen ehtisi järki kasvaa, ennen kuin lähdetään liikenteeseen vaarantamaan toisten henkiä. Totta kai se harmittaa, mutta ehkä se myös opettaa?

Jos et tahdo kuljettaa, nyt on pojallesi täydellinen hetki oppia, että säännöt ovat syystä olemassa ja oma toiminta johti nyt siihen, että ei pääse kavereille tai harrastuksiin. Sinuna kuskaisin vain pakollisiin menoihin ja sanoisin, että sitten kun saat seuraavan kerran ajaa, noudata rajoituksia ja liikennesääntöjä.

Vierailija
50/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä vihaista porukkaa tänään paikalla. 

Vierailija
51/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin moni kollega.

Joopajoo. Eläkeläisellä on ehkä aikaa pyöräillä 40km päivässä. Toivottavasti ei jää auton alle, kun pyöräilee kapealla tienpientareella ja talvella ajoradalla kun pientareita ei ole.

Se on pari tuntia suuntaansa ja mikä parasta, siinä on aikaa miettiä, miksi pyöräilee.

Ja jos suositus on nuoren liikkua 2h/pv niin eipähän tarvitse koulupäivän jälkeen lähteä enää lenkille tai salille, kun pyöräilee matkat.

Ymmärrät varmaan ettei ns. normaali ihminen ja varsinkaan juuri kortin saanut poika lähde pyöräilemään 40km matkoja päivästä toiseen. Täysin epärealistinen ajatus.

Vierailija
52/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulkku kaaharipoika, ihan oikein että elämä hankaloituu. Älä vie mihinkään.

Ja mulkku vanhempi kuskaa. Täältä hakien sääliä.

Vierailija
53/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuskaa. Elämässä menettää koulupaikan, työpaikan, ihmissuhteet, rahansa, kaiken silloin kun on i d i o o t t i ja mitä nopeammin sen oppii sen parempi.

Vierailija
54/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin poika sai kortin, oli 18 v. Lähti ajamaan eka kertaa kylille, ehti ajaa n. 2 km ja jäi poliisiin haaviin järkyttävästä ylinopeudesta. Sai ajokieltoa liki vuoden ja piti uudestaan käydä autokoulu. Hemmoteltu penska, aina lapsi. Äitinsä on erityisope ja isä oikea häntäheikki, reissutöissä.

Vierailija
55/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin moni kollega.

Ymmärrät varmaan ettei ns. normaali ihminen ja varsinkaan juuri kortin saanut poika lähde pyöräilemään 40km matkoja päivästä toiseen. Täysin epärealistinen ajatus.

Siksi juuri se voisi pikkuisen pistää miettimään, oliko fiksua kaahailla vai eikö ollut.

Vierailija
56/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä mä ymmärrän että ei tuo kuljettaminen varmaan ole opetuksen kannalta paras vaihtoehto, mutta jos en kuljeta ei tuo kouluunkaan oikein pääse. Ja jos se kaupungissa on koulussa päivän on sama mennä harrastukseen ja nähdä kavereita ennen kuin tulee illaksi kotiin. Vai enkö veisi ollenkaan kouluun ja pyöräilisi 12 km bussipysäkille toivoen että ehtii siihen yhteen ainoaan bussiin päästäkseen kouluun? Illallakin joutuisi odottamaan bussikyytiä kotiin ja silloin se varmasti näkisi kavereita... Tämä on todellisuus täällä. Ap

Tietysti pyöräilee pysäkille. Säässä kuin säässä. Ja kotiin tulee heti kuin bussi lähtee. Kavereilla yökyläily kielletty.

Vierailija
57/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin moni kollega.

Joo, kyllä se on parempi käyttää aikansa p*lluralliin ja aivottomaan kaahailuun ja vaarantaa sivullisia siinä samassa. Itsensä saa kaikin mokomin geenipoolista poistaa, jos moiseen harrastustoimintaan on taipumusta, mutta valitettavasti liikenteessä voi tulla sivullisiakin uhreja. 

En tiedä kuka väitti että aivoton kaahailu on parempi, mutta minä en ainakaan. P*lluralli on kyllä parempi kuin aivoton 4h päivässä pyöräily.

Vierailija
58/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koulukyytejä ole olemassa? Jos lapsi on alaikäinen?

Vierailija
59/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska asutaan oikeasti hevon perseessä eikä täältä pääse yhtään mihinkään ilman autoa. Siksi sai poikkeusluvalla kortin. Onnea vaan kouluun kulkemiseen, harrastuksiin ja kavereiden näkemiseen. Ap

Selvästikään poikasi ei ollut vielä henkisesti kypsä liikenteeseen. Ei ole nyt vaaraksi muille, hyvä!

Vierailija
60/321 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään noita lupia saa 17-vuotiaanakin...

Ei tuo muuta asiaa mitenkään. Jos menettää korttinsa niin hommatkoot itse kyytinsä mistä lystää tai menkööt fillarilla. Oppiipahan ajattelemaan.