Poika menetti yöllä ajoluvan. Asutaan hevon perseessä ja tämä tuntuu jopa mulle rangaistukselta.
Joudun kuskaamaan häntä nyt itse ympäri kyliä.
Ja ennen kuin kukaan sanoo: minusta poliisi teki oikein, mutta harmittaa oman lapsen toikkarointi joka sitten vaikuttaa koko perheeseen.
Kommentit (321)
Hevonperseestä ei pyörällä pääse mihinkään. Kyllä se nyt on vaan kuskattava, ellei ap halua että harrastukset jää ja poika syrjäytyy.
No ehkä kouluun voi kuskata, jos ei bussit kulje. Siellä kun on pakko käydä. Kavereille ja harrastuksiin ei kuskata. Menkööt pyörällä tai kävellen tai sitten ei käy missään ennen kuin saa kortin takaisin joskus. Oppiipahan siitä.
Miksi ihmeessä pitäisi kuskata.
Ja mikä rangaistus se nuorelle olisi, jos vanhempi toimii sen jälkeen autonkuljettajana, eikä kortin menettäminen vaikuta elämään mitenkään.
Teet karhunpalveluksen, viis välittää jostakin kortin menetyksestä, kun elämä pyörii entiseen malliin.
Anna nuoren itse ratkaista asia. Polkupyörät on keksitty.
Taas oli näitä järjen jättiläisiä viikonloppuna liikenteessä. Ajetaan 80-alueella 190km/h ja toinen satasen alueella 173 km/h.
Ja vanhempien autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hän menetti ajolupansa? Mitä hän teki?
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. En enempää viitsi hänen asioita kertoa.
Ja onnea 40 kilometrin pyöräilyyn kaupunkiin. Ap
Eli haluat poikasi kotiin arkussa kuin ajokiellon ja sakkojen kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. En enempää viitsi hänen asioita kertoa.
Onko sillä edes oma auto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minsi ihmeessä sinun pitäisi kuskata aikuista poikaasi yhtään mihinkään?
Koska asutaan oikeasti hevon perseessä eikä täältä pääse yhtään mihinkään ilman autoa. Siksi sai poikkeusluvalla kortin. Onnea vaan kouluun kulkemiseen, harrastuksiin ja kavereiden näkemiseen. Ap
Eiköhän opi olemaan kun ajelee fillarilla menemisensä. Kun saa oikeuksia siihen liittyy myös velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisiko paremmin opiksi, jos et kuskaisi vaan joutuisi itse hankkimaan ja kustantamaan tarvitsemansa kyydit?
Ja tuotakin paremmin opettaa jatkossa noudattamaan sääntöjä se, että kyytejä ei saa kavereiltakaan vaan ne menot jää menemättä ja se on ihan oma syy.
Toivottavasti kortti on poissa pitkään ja sille ajalle osuu kaikenlaista pippaloa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asutaan oikeasti hevon perseessä eikä täältä pääse yhtään mihinkään ilman autoa. Siksi sai poikkeusluvalla kortin. Onnea vaan kouluun kulkemiseen, harrastuksiin ja kavereiden näkemiseen. Ap
Eikö se nyt olisi oikein,että hän jotenkin kärsisi siitä töppäilystään, älä ihmeessä kuskaa minnekään. Jos palvelu pelaa, niin eihän hän mitään opi. Järjestää itse kyytinsä, kai sillä kavereita on,tai sotkee pyörällä.
Ymmärrän että harmittaa, mutta tuo on teidän kaikkien parhaaksi. Ajattele jos poliisi olisi tullut tuomaan yöllä suruviestin kun poikasi olisi typeryydellään t a p panut itsensä ja ehkä jopa kavereitaan... Tuo on pieni juttu siihen verrattuna. Toivottavasti ottaa opiksi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40km? Tuo ei edes ole matka eikä mikään, minä 55v pyöräilen tuon vastaavan matkan ympäri vuoden.
Samoin moni kollega.
Fillarimummo on eläkeiässä ja pyöräili kesällä Lieksasta Espanjaan ja sieltä takaisin, muutamassa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40km? Tuo ei edes ole matka eikä mikään, minä 55v pyöräilen tuon vastaavan matkan ympäri vuoden.
Samoin moni kollega.Fillarimummo on eläkeiässä ja pyöräili kesällä Lieksasta Espanjaan ja sieltä takaisin, muutamassa viikossa.
Joopajoo. Eläkeläisellä on ehkä aikaa pyöräillä 40km päivässä. Toivottavasti ei jää auton alle, kun pyöräilee kapealla tienpientareella ja talvella ajoradalla kun pientareita ei ole.
On tainnut jo kauemmin jatkua tuo harrastus jos kerta noin korvessa asutte. Paska tuuri mutta hyvä että jäi kiinni ennen kuin keneenkään sattui pahemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin moni kollega.Fillarimummo on eläkeiässä ja pyöräili kesällä Lieksasta Espanjaan ja sieltä takaisin, muutamassa viikossa.
Joopajoo. Eläkeläisellä on ehkä aikaa pyöräillä 40km päivässä. Toivottavasti ei jää auton alle, kun pyöräilee kapealla tienpientareella ja talvella ajoradalla kun pientareita ei ole.
Siis 40x2km päivässä eli neljä tuntia.
Älä kuskaa. Pojan on aika oppia oikean ja väärän ero sekä se, että tekemisillä on seurauksia.
Nytkin hänelle oli tuotu kultalautasella eteen niin ajolupa kuin kulkupelikin jotta voisi elää normaalia nuoren elämää asuinpaikastaan huolimatta. Ja kuinka paljon hän tätä etuoikeuttaan arvosti?
Ei yhtään. Ja nyt sitten mamma paapoo ja kuskaa ettei vaan pojalla jää mikään kemutus tai kaverien näkeminen väliin oman przeilyn seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi voi muuttaa lähemmäs koulua. Moni toisen asteen koulua käyvä alaikäinen asuu viikot opiskelupaikkakunnalla, koska julkista liikennettä ei ole tai koulumatka veisi ihan tolkuttoman paljon aikaan.
Ja sinä aikuinen ihminen, miksi alaikäisen pitää huolehtia sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Lukion psykologian maikka, vanha ukko, hiihti talvisin töihin 35km ja kevään ja syksyn kulki pyörällä kelissä kuin kelissä. No pari kertaa tuli autolla kun oli ihan hirveä lumimyräkkä ettei olisi päässyt töihin muuten.
Ei voisi kuule vähempää kiinnostaa. Itse kuoppaasi kaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat poikasi kotiin arkussa kuin ajokiellon ja sakkojen kera?
Miten tuosta sellaista voi päätellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä tarvi kuskata. Mopot ja fillarit on olemassa sekä julkinen liikenne.
Ei kai mopolla ilman ajolupaa ajeta eikä hevonperseessä ole julkista liikennettä.
Tietyn ikäiset saavat ajaa mopolla ilman ajolupaa, tosin nuorimmat sellaiset taitavat olla jo yli 40