Mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi keskiarvo ja mihin ammattiin päädyit?
Kommentit (594)
8,7. Ohjelmoija, tykkään työstäni
8.6 ja pikkupomo olen asiantuntijaorganisaatiossa, laki- alan tutkinto myös, suoritin sen ulkomailla Brysselissä. Tulot 90.000 vuosi eli ei ne päätä huimaa kuitenkaan, mutta pidän työstäni ja olen tyytyväinen ammattiini.
En ole peruskoulua käynyt, keskikoulua kävin ja jätin kesken . Menestyvä yrittäjä tuli 😁
7,8 ja taloushallinnon asiantuntija.
8,6, valtiotieteiden maisteri, sosiaalityöntekijä.
Keskiarvo oli ehtojen suorittamisen jälkeen 6,45, mikä pyöristettiin 6,5:ksi, joka oli lukioon pääsyn alaraja. Sittemmin valmistuin kauppatieteiden maisteriksi ja suoritin vielä toisen maisterin arvon amerikkalaisessa yliopistossa. Minusta tuli sijoitusjohtaja, sitten toimitusjohtaja ja myöhemmin muutaman yhtiön hallituksen puheenjohtaja.
Mulla oli tosi surkea päättötodistus, muistaakseni lukuaineet 5,7 ja kokonaisuudessaan 5,9. Se ei kuitenkaan yllättäen romuttanut mitään. Töihin menin suoraan peruskoulusta ja ensimmäiset 10 vuotta tein niin sanottuja hanttihommia, mutta sen jälkeen olen toiminut erilaisissa johtotehtävissä eri kokoisissa yrityksissä, välillä alaisia on ollut pari kymmentä ja välillä useita satoja, nyt viimeiset noin 10 vuotta olen toiminut henkilöstöjohtamisen konsulttina ja kouluttajana. Palkka viimeiset 20 vuotta pyörinyt 60 ja 120 tuhannen euron välillä. Itse olen aina ollut hyvin onnellinen elämästäni ja aina pitänyt työstäni, suosittelen silti kouluttautumaan sillä tiedän, että tämä on poikkeuksellista ja sen lisäksi että olen aina ollut ahkera ja määrätietoinen, olen varmasti ollut muutaman kerran vaan oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvo 9.6. Opettaja tuli.
Meillä koulussa parhaan keskiarvon saaneella oli 9, 8 . Hänestäkin tuli opettaja.
🙄
Olisi ollut eväitä sitten parempaankin ammattiin. Omasta tyttärestä tuli asiantuntija businesalallle, tienaa kuusinumeroisen euromäärän vuodessa😁
7,8. Liiketoimintajohtaja.
Kasin jouluna oli 6,3 mutta porukat lupasi 100mk jokaisesta 0,1 parannuksesta. Toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvo 9.6. Opettaja tuli.
Meillä koulussa parhaan keskiarvon saaneella oli 9, 8 . Hänestäkin tuli opettaja.
🙄
Olisi ollut eväitä sitten parempaankin ammattiin. Omasta tyttärestä tuli asiantuntija businesalallle, tienaa kuusinumeroisen euromäärän vuodessa😁
Suomessa voi ammatin onneksi valita myös kiinnostuksen mukaan.
7,8 ja lukion aineenopettaja. Olin erityisen hyvä nyt opettamassani aineessa ja sen päälle liikunnassa ja kuviksessa. Huono taas LUMA-aineissa.
Korjaan, tuo oli lukion keskiarvo. Peruskoulusta oli jotain 8.7.
Koulunkäynti ei peruskoulussa juuri kiinnostanut. Lukuaineiden keskiarvo 8.1, lukiossa samaa luokkaa. DI ja paljon jatko-opintoja päälle.
En enää muista peruskoulun päästötodistuksen keskiarvoa mutta n. 8.5-8.7
Ylempi AMK-tutkinto koulutustasona ja IT-alalla asiantuntijatehtävissä