Tykkäätkö/ osaatko tehdä lahjapaketeista eritysen kauniita/ uniikkeja?
Toisesta ketjusta tällainen tuli mieleeni.. itse aina haaveilen esim.joulun alla, että illan hämyssä lasten nukkuessa kuuntelen hyvää musaa takkatulen loimussa ja taion kauniita paketteja.. ja totuus on AINA aivan muuta! Kärsivällisyyteni ei vain riitä, eikä ilmeisesti taidotkaan.. lopputulos on mitä on, mutta eikös ajatus olekin tärkein 😉
Kommentit (23)
Ajatus on tärkein kuitenkin :)
-askarteluvirtuoosi lisää
Tykkään, osaan ja paketoin. Se ei kyllä ole mitään tuollaista tunnelmallista puuhastelua, tilaa ja valoa pitää olla kunnolla. Lisäksi esim. lahjanaruja pitää olla reilusti, itsellä 10 rullaa eri väreissä ja leveyksissä. Lisäksi oma hommansa joka vuosi metsästää itselle mieluisat lahjapaperit. Mutta lopputulos on kyllä vaivan arvoinen! Itse paketoinkin lahjat hyvissä ajoin että ehdin itsekin niitä ihastella, pakko nimittäin myöntää, että kyllähän se vähän harmittaa jos joku vaan repii paketin auki, minkä kauniiseen paketointiin on nähty vaivaa ja ajateltu lahjan saajaa.
Osaan tehdä upeat ja uniikit paketit, mutta en tee. En kestä, kun kukaan ei edes huomaa miten lahja on paketoitu, ja vain repii hullunkiilto silmissä paketin auki :D
En osaa tehdä muuta kuin peruspaketoinnin. Nyt virtuoosit voitte jakaa parhaat paketointivinkkinne niin yritän tänä vuonna harjoitella.
Mielenterveyden Nobel-palkinto pitäisi antaa lahjakassien keksijälle, lahjakassit ovat säästäneet vuosia hermojani, lapsikin saa nukkua rauhassa kun äippä ei kiroa kuin merimies pitkin yötä paketoinnin parissa.
Vastaus kysymykseen siis kuuluu: No en todellakaan kauniita! Uniikkeja siinä mielessä, ettei taatusti yksikään paketti muistuta kuin etäisesti toista pakettia.
En mitenkään erityisen uniikkeja tai kauniita. Asiansa ajavat ja ovat perusnättejä. Joskus oikaistaan ja vedetään vaan paperi päälle ilman naruja. Lahjakassit on myös mainioita pikkulapsille ja aikuisille, joista toiset eivät motorisesti kykene ja toiset eivät koe tarpeelliseksi nauttia täysin suljetun paketin arvoituksesta.
Kaunis paketti on puoli lahjaa. Ilahduin kovasti kun lapsen kaverin äiti erikseen mainitsi kauniista paketoinnista kun hain lasta synttäreiltä. Hänkin oli selvästi alan naisia :)
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdä muuta kuin peruspaketoinnin. Nyt virtuoosit voitte jakaa parhaat paketointivinkkinne niin yritän tänä vuonna harjoitella.
Omasta mielestäni sillä pääsee pitkälle, että lahjat ovat laatikoissa, joko valmiiksi omissaan tai sitten varta vasten hankituissa. Lahja on näin ensinnäkin helpompi paketoida ja toisekseen paremman näköinen. Teipin kanssa ei kannata pihistellä, sen avulla paperin saa pysymään paremmin paikoillaan ja nauhat pysymään ojennuksessa. Sitten lahjanauhoja käytän paljon, laitan esim. rinnakkain kaksi ohutta lahjanauhaa, tai sitten leveän ja ohuen, ja lahjapaperin mukaan mietin niiden värit, eli laitanko samaa väriä vai eri värejä. Näillä ohjeilla saa mielestäni jo ihan näyttäviä paketteja aikaiseksi.
En osaa kuin taitella sellaisia "paperipusseja" tai lahjakasseja, mutta ajatus on tärkein.
Olen viime vuosina käyttänyt aika paljon valmiita lahjakasseja. Ostanut uutena tai sitten käytän siistit kassit uudelleen. Paperia toki myös löytyy ja siihen on kiva laittaa kiharrettua lahjanarua mukaan.
Olen joskus paketoinut jotain myös sanomalehteen. Ja sitten ihan sellaiseen ruskeaan tylsään paperiin, kun on sopinut siihen lahjaan mitä kääreen sisällä on. Idea nyt on se, ettei saada heti päälle nää mitä paketissa on.
No en osaa, vihaan paketointia. :D Osaan siis tehdä perussiistin paketin nauhoineen jollekin kovalle ja suorakulmion muotoiselle esineelle. Stressasi kun olin muutama vuosi sitten paketoimassa joululahjoja hyväntekeväisyyden nimissä, että mitenköhän räpellän siellä. Onneksi olin kirjakaupassa, kirjat on ihan parhaita paketoitavia.
Mutta jos kotona olisi hieno valikoimia erilaisia papereita ja nauhoja, niin osaisin varmasti yhdistellä niistä nättejä kokonaisuuksia. Eli sanoisin että visuaalista silmää löytyy tarpeeksi, mutta tekniikkaa ei. :D Jos joku mulle antaisi erityisen hienosti paketoidun lahjan, niin olisin varmasti otettu ja ihastelisin ääneen. :)
Rakastan paketointia! Olin aikoinaan kultasepänliikkeessä töissä ja siellä liikkeen omistaja perehdytti minut paketoinnin saloihin. Oi että kun joulun alla sai askarrella korvakorurasioita pieniin söpöihin paketteihin <3
Osaan ja teen. Myönnettäköön, että meillä esim joulu suunnitellaan niin, että paketit ja pallot ym. sointuu kauniisti yhteen. Meillä on muuten hyvin askeettista, joten jostain syystä se on mulle tärkeää.
Miehellä välillä menee hermo siihen paperi- ja naruhärdelliin kyllä. (ja ymmärrän, koska onhan tuo nyt piiperrystä ihan pahimmasta päästä). Mies kyllä itsekin on jouluna mielissään, kun on kivan näköistä.
Värien sommittelun lisäksi olen todennut, että erilaiset taskut ja taitokset on hyvännäköisiä. Ihan YouTubesta pystyy opettelemaan. Niiden kanssa ei välttämättä tarvitse puljata narujen kanssa, koska vähemmän on usein tässäkin puuhassa enemmän.
En viisti nähdä paketointiin vaivaa, koska paperit kuitenkin revitään ja heitetään heti roskin. Käytän paketointiin vanhoja sanomalehtiä. Ekologisempaa kuin kierrätyskelvoton lahjapaperi.
Tuen ilolla paketoinnilla rahoja kerääviä urheiluseuroja jne. En ole näpertelijäluonne ja vihaan paketointia.
Vierailija kirjoitti:
En viisti nähdä paketointiin vaivaa, koska paperit kuitenkin revitään ja heitetään heti roskin. Käytän paketointiin vanhoja sanomalehtiä. Ekologisempaa kuin kierrätyskelvoton lahjapaperi.
Pitää itsekin jatkossa paketoida vanhoihin sanomalehtiin tai käyttää lahjakasseja aina uudelleen. Tuntuu hirveältä tuhlaukselta paketoida lahjat kierrätyskelvottomaan paperiin joka lentää repimisen jälkeen roskiin.
Osaan tehdä vain sellaisia perus paketteja, mutta käärimiseen käytän välillä kaikkea erilaista, esim. sanomalehtiä ja kerran jopa vanhaan paperiseen (siistiin) pöydän kaitaliinaan, josta syntyi aika sievä paketti.
Ihanan innoissanne ootte, jotka osaatte 😊! Mun pitänee tyytyä vain ihastelemaan muiden taiteilemia paketteja, ei tuo kärsivällisyys näytä lisääntyvän iän myötä, mulla ainakaan.,
-Ap
Osaan. Olen askarteluvirtuoosi ja jos päätän tehdä jostain paketista täydellisen, siitä tosiaankin tulee unohtumaton.