Mikä on sopiva häälahjan summa?
Kommentit (13)
Kyllähän nyt kuka tahansa ymmärtää, ettei ainakaan senttiäkään alle 25000e.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka läheisiä olette ja paljonko on varaa laittaa.
Miehen sukulainen, aika lailla etäinen kuitenkin. Mietin tuota satasta, että olisi kohtuullinen. Sanoin miehelle että tarkistan teiltä, kumminkin ootte vähän eri ikäluokkaa kuin meikämummo.
Satanen varmaan on hyvä. Kyseessä bileet muutama viikko vihkimisen jälkeen
-ap
En koskaan laittaisi satasta häälahjaan. Maksimissaan 50€, ja tuokin summa tärkeälle hääparille.
Raha kannattaa laittaa häälahjatilille vasta häiden jälkeen, jotta ei sitten harmita, jos on ollut huonot tarjottavat tai muuten tylsät juhlat.
Yhdelle parille laitoin 20€, koska tiesin, että heidän liittonsa ei tule kestämään. (Oikeassa olin. Erosivat parin vuotta häidensä jälkeen). Ja olen myös sitä mieltä, että taloudellisesti hyvin toimeentulevat eivät tarvitse lahjaksi suuria summia.
Vierailija kirjoitti:
Entä onko parempi jättää juhlat ja lahjat välii, jos on köyhä ?
Ei ole, lahjasumman saa sovittaa omaan budjettiin sopivaksi. Näin ainakin itse näen, olisin surullinen, jollei joku kutsutuista tulisi.
Minä olen antanut nolla euroa, olen käynyt syömässä ja juomassa viinat pois ja lähtenyt kotiin. Miksi ihmeessä sinne lahja pitäisi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen sukulainen, aika lailla etäinen kuitenkin. Mietin tuota satasta, että olisi kohtuullinen. Sanoin miehelle että tarkistan teiltä, kumminkin ootte vähän eri ikäluokkaa kuin meikämummo.
-ap
Miksi ihmeessä mitään häälahjana kun on vain bileet. Menisin, ja menen aina syömään, juon mitä tarjotaan ja lähden kotiin. En ole kenellekään lahjoja ostellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä onko parempi jättää juhlat ja lahjat välii, jos on köyhä ?
No ei , harvoin suvussa juhlia ja näihin mennään. Itse asiassa viimeksi käytiin yleensäkin häissä morsiamen ensimmäisen liiton tiimoilta tosi kauan sitten eli yli vuosikymmen aikaa.
Mietin vaan sopivaa summaa. Ei mitään ööveriä kuitenkaan, satanen varmaan riittää hyvin.
Minähän en sitä maksa kun mies, ei ole minun sukulaiseni. Oman sukuni nuoriso elää avoliitoissa, täti oottelee täällä häitä joita tuskin koskaan tulee
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Miksi ihmeessä mitään häälahjana kun on vain bileet. Menisin, ja menen aina syömään, juon mitä tarjotaan ja lähden kotiin. En ole kenellekään lahjoja ostellutkaan.
Tietysi lahja :) Häämatkakassaan.
ap
50-100€/hlö, riippuen kuinka läheinen sukulainen on kyseessä. Kuitenkin vähintään 50€,siis mikäli olette osallistumassa hääjuhlaan., sillä summalla varmaan jo kattaa ruokailukustannukset,