Kyllä olin hölmö kun vaihdoin pankkikortin Visa Electroniin!!
Olipa kiva kotimatka melkein 400 kilometriä ja rahaa ei saanut mistään.
Toki olisi pitänyt nostaa käteistä lähtiessä vaikka sekään ei olisi tilannetta pelastanut kun sampo meni tilttiin jo ennen kun lähdimme ajamaan. ARGH!
No, ompahan nyt tilattu pankkikortti, eipä joudu enää pulaan.
Kommentit (38)
Vielä muutama vuosi sitten ne tökki ja niillä ei oikein saanut missään maksettua, mutta nyt ei ole ollut mitään ongelmia muutamaan vuoteen.
Ei edes jouluina ja juhannuksina.
t. OP:n Electron
Vierailija:
Kaupan tätinä en voi muuta kuin suositella jättämään electron väliin. Niitten kanssa on tosi paljon ongelmia. Aina isoina kauppapäivinä systeemi kaatuu. Siinä on sitten kiva selitellä asiakkaalle, kuinka ne jouluruoat nyt jää saamatta, ellei muuta maksuvälinettä ole....
Mulla on ollut kyseinen kortti jo muutaman vuoden, ja yhden ainoan kerran on käynyt niin että en päässyt electronilla maksamaan.
Vierailija:
Kerran on käynyt että ei toiminut ja se oli eilen se. Siitä muuten ilmoitettiin etukäteen, mutta unohdin asian. Kortti on ollut minulla käytössä n. neljä vuotta.
Työssä olen kahvilassa ja meillä ainakin ongelmat ovat erittäin harvinaisia. Käytössä onkin laajakaista eikä mikään vanhan aikainen modeemin rakkine. Niitä on pienissä kaupoissa aika paljon.
Joulun aikaan kyllä varaan käteistä mielummin kun tietäähän tuon että ruuhkaa on silloin linjoilla. Fiksu osaa varautua.
Kyllä sillä kortilla voi nostaa rahaa automaatista ihan normaalisti, vaikka jonkun kaupan koneet ei toimisi.
ja sammon electronit ei toiminut kaupoissa, muut kortit kyllä.
Vierailija:
Kyllä sillä kortilla voi nostaa rahaa automaatista ihan normaalisti, vaikka jonkun kaupan koneet ei toimisi.
Mulla on vuosia ollut electroni ja en ole sen kanssa joutunut pulaan. Nordean kortti on mulla. Ihan uutta tietoa mulle toi että ei muka vois nostaa rahaa, jos vaikkapa prisman masiinat tökkii.
No, tälläistä tää nykyaika on. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen korttiini.
nyt käytän pankkikorttia ja on todella huoleton olo kun ei tarvi enäöä stressata toimiiko vai ei!
Mulla on ollut vuosia Nordean-kortti, ja ikinä ei ole takkuillut, vaikka korttikin on jo aika vanha. Alkuvuodesta tulee uusi postissa.
Itse käytän mieluiten käteistä, mutta kun mulle ehdotettiin electronin lisäämistä korttiin, en pistänyt vastaan.
Vierailija:
Kyllä usein on kyse nimenomaan siit..
Tekivät päivituksiä joten electronilla ei voinut maksaa kassoilla ja millään sampon korteilla ei saanut rahaa automaateista.
Alkuaikoina en juurikaan sitä käyttänyt kun ei se missään käynyt, mutta nykyään maksan kaiken Electronilla. Kerran on käynyt niin että kortti ei toiminut, muutaman kerran sitä on joutunut useamman kerran kokeilemaan ennen kuin on mennyt läpi. Jokusen kerran olen vasta pikkuliikkeen kassalla huomannut ettei kortti käy, yleensä olen jättänyt ostokset siihen (mitäs eivät siirry nykyaikaan...) Käteistä olisi toki hyvä olla lompakossa aina varmuuden vuoksi, mutta usein tulee nekin eurot tuhlattua :o)
eli vaikka tilin ei pitäisi ylittyä niin on ylittynyt silti :O
esim tili näytti +40e, mies nostaa 20e ja maksaa kaupassa 20e. Kotiin tullaan,katotaan tili ja se onkin vaikkapa -3.50e... uskomatonta,mutta totta. ja näin on käynyt 2 kertaa,kolmas kerta oli sellainen,et kauppa onnistui velottamaan jotenkin (?????) tililtä 2x saman 10e ja niin tili oli -10e...??
Se riippuu täysin millainen pääte kaupalla on. Nykyinen pankkikortti poistuu, ja on vaan kaksi vaihtoehtoa, visa ja visa electron. Minulla on molemmat :) Mutta enemmän käytän electronia ja ei ole koskaan ollut mitään ongelmia!
Ja useimmissa kaupoissa se käykin jo nykyään. Myös pienissä kaupoissa.
Jos se nyt joskus tökkäseekin, niin ei voi mitään. Tälläistä on nykyaika. Eihän ottomaateiltakaan saa aina rahaa, ei millään kortilla. Niillä kun on niitä katkoksia välillä.
ei toimi kaupanpuolesta.