***KOTILOT***- Viikko 44
Kommentit (38)
Missäs kaikki muut luuraa, tulkaahan nyt kertomaan taas kuulumisia.
Täällä on oikein kunnon talvi, pakkasta jotain 5 astetta ja aurinko paistaa kivasti, on kuin olis helmikuu.
Soittelin tossa tällä viikolla niitä 4D-ultran hintoja ja täällä Turun naapurikunnassa on melko uusi laite ja niillä on tutustumistarjous, joka on vielä tämän vuoden 100 euroo. Ajattelin varmaan tilata sieltä ajan. Jos vaikka jouluviikolla tai sitten väliviikolla. Sieltä ne antoi ohjeeksi, että optimaalisin aika olis viikolla 28 ja väliviikolla mulle tulee täyteen 27 viikkoa, joten se vois olla hyvä. Muuallahan täällä Turussa nuo maksaa sellasen 150 euroo tai enemmänkin.
Meikäläisellä olis vielä sellaset 10 päivää aikaa siihen rakenneultraan. Oikein alkaa pikkuhiljaa kyllä jännitys nousemaan. Meillä se tehdään ihan neuvolassa ja sen tekee hoitaja. Ainakin 2 edellisellä kerralla ollut sama ja erittäin pätevän oloinen täti. Saas nähdä nyt sitten tällä kerralla.
LapaLepa rv 19+0
Naksulla näyttää olevan samana päivänä rakenneultra kuin mullakin. Me ollaan ajateltu jättää sukupuoli synnytyssali-salaisuudeksi tälläkin kertaa. Aavistellaan vaan itse, jos aavistellaan.
Noista sydänäänistä; meillä tytöllä oli 130-160 ja pojalla 140-150 eli noista ei ainakaan saa mitään tolkkua sukupuolen suhteen. Nyt tämän vauvelin kohdalla taisi olla 140-150 ekalla kuuntelukerralla. Hirmusen aikasin teillä muilla on kuuluneetkin sydänäänet! Mulla vasta 15+ alkaa jumputusta kuulua, kohtu hiipii selkärankaan päin piiloon ja ääniä ei dopplerilla aikaisemmin ole löytynyt millään.
Saako purnata? Mulle on muodostunut joku ihmeellinen päähänpinttymä, että näillä viikoilla (16+) mahan pitäisi olla jotenkin olematon ja painoa ei saa tulla nimeksikään. Jokainen varmaan arvaa, että mulla menee nyt päin vastoin. Maha on kyllä aikamoinen ja painoa tullut kohta 5kg. Normaalisti en tarkkaile ulkomuotoani peilistä ja syön mitä lystään, nyt kyttää itteni pahemmin kuin kukaan. Nyt jos kuuluu jostain kommenteja " onpa sulla ISO maha!" -alan varmaan itkeä. Miten musta tuli tällanen? Minähän ihailen isoja mahoja ja huokailen niiden perään...
Tuosta ylempänä olevasta huolimatta olo on nyt vihdoinkin energinen ja siivous on alkanut kiinnostaa lopultakin!! Jee! On meillä ollutkin sotkuista, kun miehellä on ollut ulkotöitä enemmän kuin ehtii tehdä, eikä ole siivouksiin ehtinyt panostaa.
Vielä lyhyt kommentti synnytyksestä. Meillä miehen on myöskin tarkoitus lähteä mukaan. En millään haluaisi olla siinä tilanteessa ilman häntä. Meillä on vaan lastenhoitojan kanssa lievästi sanottuna sumplimista ja taas toivotaan rauhallista lähtöä, että päästään yhdessä tosi toimiin. Synnytys pikkuisen hirvittää ja yritän olla ajattelematta koko urakkaa toistaiseksi. Luotan, että luonto hoitaa mut taas kypsäksi kestämään mitä vaan...
Toukovauvasta tulikin sitten kesävauva....
Oli sitten np-ultra ja lääkäri totes heti että normaalia pienemmältä näyttäisi vauvan alku.. olinkin varma että ainakin viikolla heittää tuo neuvolan antama rv, mutta heitto olikin 3 viikkoa!!!
Ei ikinä mulle sattunu tollasta...
Vauvan sydän sykki ja muutenkin kaikki hyvin viikkoihin nähden, mutta kontrolli 3 viikon päästä sitten että saadaan otettua niskaturvotusmitta.
hieman jotenkin turhautunut olo, kun kuvitteli että riskiraja kohta yli ja saa huokasta helpotuksesta, niin nyt pitää elää sitten viimeiset kolme viikkoa uudestaan.....
Syy sitten selvisi miks raskaustestit näytti negaa niin pitkään.. eli ovis ollu paljon paljon myöhemmin kuin oletin!!
että tällästä...
mani rv 9 *voih*
Mä alan vihdoin kotiutua tälle puolelle enemmän kuin kuumepuolelle. :) Muutenkin tuntuu nyt, että alan pikku hiljaa tajuavani olevani raskaana. Vähän kyllä hulestuttaa, kun aikaisemmassa raskaudessa tässä vaiheessa oli kohdun seutuvilla melko paljonkin kasvukipuja, mut nyt ei oikein mitään. Ja rv 8-11 oli hirveet migreenikohtauksetkin ja nyt niitäkään ei oo näkyny. No, siitä oon kyllä vaan iloinen, mut alko nyt kummittelee mielessä, että jospa tää onkin tuulimuna tms...
dandem: Mua kans risoo mahan kasvu ja painonnnousu. Maha ei vielä oo kasvanu, mut painoa tullu 2kg ja oon ihan kriisissä... Etenkin kun viime raskaudessakin mun äiti jo rv 8 sano mun tavallisista makkarista " sullahan näkyy jo maha" . Ei taatusti näkyny, ku ei ees housut kiristäny. Sit koko loppuraskauden se oki " sulla on pakosti kaksoset tai sä oot pidemmällä oikeesti" . Nlassa sanoivat kuitenkin, että mun maha on normaalia pienempi ja rv 35 eivät kelassa huomanneet mun mahaa lainkaan. " Tuu sit ilmoittaa ku LA on lähempänä" . x) Mut kyllä noi negatiiviset kommentit loukkaa tosi pahasti ja siks pelkään niitä jo etukäteen enkä oo kertonu kellekään raskaudesta.
Oon muuten huomannu edellisessä raskaudessa senkin, et maha näytti normaalia isommalta jos käytin sellaisia mahan yli-housuja. Nyt oon päättäny hankkia vain sellaisia mahan alle-housuja, jos se vähän pienentäis näkymää... x) Painolle ei tietty voi mitään. :/ Sitä kuuluukin tulla, mut jotenkin tuntuu et mulla vois olla jopa vähän vääristyny ajatusmaailma raskauspainoni suhteen... :/
Mani: Mun kaverille kävi ultrassa kans noin. Lapsi silti syntyi ihan normaalisti, vaikka kaveri oli varma, että ovis ei voinu olla 3vkoa myöhemmin. Mut ymmärrän kyllä miten turhauttavaa tuollainen 3vkon takapakki on!
Jatketaan myöhemmin, pitää mennä telkun eteen... x)
Hulda 8+6
Muakin inhottaa toi masun kommentointi ja muutenkin raskaana olevan ulkonäön.Tössä kerroin,että oon raskaana,niin siihen joku tokaisi,että eipä tota sun naamasta vielä näy..
Ja mahahan on aina liian pieni tai liian suuri.Ja sitten alkaa tyttö-ja poikamaha arvuuttelut=)Jotenkin raskaana oleva on yleistä riistaa,jokaiselta liikenee joku kommentti=)
Mutta mun mielestä kiva,kun masu alkaa näkymään.Oon niin onnellinen pikkusesta,kun aika pitkään toivottiin,niin kiva,että muukin maailma näkee,että masussa jotain.
talvihousu ongelma on vielä,kun pitäs jotkut siistit lämpimät housut keksiä.Vanhat toppahousut menee kyllä pihalla,mutta kun joutuu lähtemään yleisille paikoille ois kiva olla jotku siistimmätkin.
Ihanaa,kun lunta ja pakkastakin vähän.Saikin tuota kuraa kerätä eteisestä tarpeeksi.Joulukortteja meinasin lasten kanssa viikonloppuna askarrella.
Huiskutin 17+2
Elikkä tänään mulla on 9+0 ja tää viikko on kyllä vierähtänyt tosi nopeesti. :O Olossa ei ihmeempiä. Porukat tulee meille yökylään, joten täytyy kasata voimia, että pystyn salaamaan raskauden vielä...
Kummeista oon nyt miettinyt sitäkin, että oiskohan tyhmää valita kolmannelle kummiks ekan ja tokan " suosikkikummit" ...? Siis, että käyttäis samoja kummeja tälle...? Toisaalta on kiva, kun molemmilla lapsilla on nyt yks kummitäti jotka hirveesti muistaa niitä ja on kiinnostuneet niiden elämästä. Kolmannelle ei keksitä uutta samanlaista, joten on mietitty, oisko tylsää käyttää noita samoja (ovat siis meiän siskoja)? Jotenkin oon vähän tätä ajatusta vastaan, mutta kun tosiaan ei yhtä hyviä kummeja muualta keksitä...? Ajatuksia saa heittää vapaasti siis ilmaan.
Esikoinen kysyi multa toissa iltana " Miks meillä ei oo poikaa?" Kysyin, että mitä se tarkoittaa sillä, niin vastaus oli " no, sellaista vauvaa, pikkuveljeä?" x) Eivät siis vielä tiedä, että tilauksessa ois... Tosin sukupuolesta ei tietoa.
Paljonkohan kesävauva tarvitsee vaatteita? Siis kun edelliset on tällaisia syys/talvivauvoja, niin oon miettiny, että ei varmaan ihan sellaista samanlaista kasaa pitkähihaisia paitoja jne tarvita kesävauvan kanssa? Kannattaa ko enemmän panostaa kesävaatteisiin vai...? Toisekseen oon miettiny riittäisikö kesävauvan kanssa kapalopeite, ettei siis mitään ulkohaalaria?
Nyt siivoilemaan. Eilen leivottiin ekat piparitkin. ;)
Ihan ok nukutun yön jälkeen. Muksut tuossa vielä köllöttelee sängyllä...
Mani: Aika paljon muuttivat sun la:ta. Mun kaverilla muuttui toisen odotus 4:llä viikolla taaksepäin. Sil oli yhet menkat jäänyt välistä tai siis se oli jo plussannut ja kaikki ja ultrassa muuttivat sitten noin paljon. No muksu syntyi vähän myöhässä la:sta ja kaikki hyvin. Nää on näitä luonnon mysteerejä.
Peetu-Lotta: No mut sittenpä se viimeistään synnytyksessä selviää kumpi tulee. Tai ultrassa jos hyvä tsäkä. Ei pidä " lannistua" vielä.
Mä en osaa sanoa onko tyttö vai poikaolo. Meillä kun se " tyttöriski" on suurempi kuin pojan saanti. Kyl mä haluan tietää jo odotusaikana kumpi tulee. Saa sitten rauhassa pohdittua miten asiaan suhtautuu. Tarkotan siis sitä, että jos oliskin poika niin olis hieno ylläri. Jos kolmas tyttö niin tietty tervetullut, mutta en tiedä, kait sitä jollakin asteella ois vähän pettynytkin. Mieluummin käsittelen asian nyt raskausaikana kuin sitten synnärillä. Niin ja vois ostella mahdollisesti uusia sinisiä vaatteita....
Oma vointi tänä aamuna ihan ok. Varmaan toi auringonpaistekin vaikuttaa asiaan :) Illalla oon menossa pitkästä aikaa yhden tutun luokse ja yksin. Hauska välillä kyläillä ilman miestä ja muksuja.
Mukavaa perjantaita kaikille!
AIHA Rv 10+4
Varmaan oon jo sanonukin tän, mut en vaan muista... x) Mut mä haluan sukupuolen selvittää jo ihan senkin takia, että jos on tulossa poika, niin täytyy oikeesti (köyhän opiskelijan) ajoissa alkaa hankkia pojalle vaatetusta. Kun ei kehtaa prinsessa-hörhötyksiin pukea... x)
Mut toinen syy siihen, että aion selvittää sukupuolen on se, etten kestä järjissäni sitä, että muut arvuuttelee mahan koosta, muodosta, mun syömisistä ja mielialoista jatkuvasti että kumpi siellä on tulossa. Mun hermot ei vaan kestä...
Ja kolmas syy mullakin on se, että saa vähän itekin sulatella asiaa, kun mä oon jotenkin nyt NIIN asennoitunu, että tän kolmannen on oltava poika... Juu, tiedän, ei niin voi asennoitua, mut minkäs teet. Tai no, onks se nyt sit sitä " poikaoloa" ? ;)
viikonloppuja kaikille!
Me aina miehen kanssa haaveiltiin sellaisesta " tyttöremmistä" eli kaksi tai kolme tytärtä oli haaveissa... Esikoisen rakenneultrasta tulikin ulos sitten tavattoman pettynyt mies, joka sai sentään kysyttyä, että onko kaikki muuten kunnossa, kun vanhahko kätilö ilmoitti iloisena (varmaan näitä vanhan kansa ihmisiä, että poika olisi jotenkin " parempi" ) että täällä on poika ja antoi sukukalleuksista kuvan mukaan... Vasta rv 30 mies sitten tuumaili, että voihan se poikakin olla kiva. Hyvä, että sukupuoli selvisi jo rakenneultrassa, muutenhan mies olisi varmaan synnytyssalissa ollut enemmän kuin pettynyt. Mulla oli silloin ollut poikaolo ja vaikka miehelle olin jankuttanut, että voihan se olla poikakin, niin ei tuo ottanut kuuleviin korviinsa...
Jo toisen lapsen kohdalla oli sitten jo se ja sama kumpi tulee, mutta kivahan se typy oli, varsinkin minulle... Ostelemaan kaikkea tyttöihanaa vaatetta. Mies oli sitä mieltä, että oma lapsi se on anyway... Aivan sama kumpi tulee.
Kaikkein huvittavinta tässä on se, että miehellä on muutama hyvä kaveri ja näillä se kaksi tytärtä! Mies sanookin, että saunoilloissa välillä ärsyttää kun aikuiset miehet valittaa terveistä lapsistaan vaan sen takia, että ovat tyttöjä, taputtelevat olalle, " et hyvähän sun on tehdä kun poikakin jo ja miten niitä poikia tehdään, anna nyt vinkkiä..."
Niin ja meille ne tyttäret olisi käyneet yhtä hyvin ja meillä nyt se autuaaksi tekevä poika. Hohhoijaa!
Kyllä haluan nytkin tietää kumpi on tulossa, vaikka poikaolo on nyt... Se on outoa, että sitten keväällä talossa on sitten mies- tai akkavalta. Molempi parempi. Molemmissa sukupuolissa on meidän tilanteessa hyvät puolensa :o)
Terkuin Anttuli rv16+6
*rakenneultraan 17pvää, ei sillä että laskisin ;o)*
AIHA: Ihanaa, kun syke löytyi noin aikaisin :) Voi olla rauhallisin mielin taas seuraavaan kertaan ;)
mani: Aika jännä juttu, mutta hyvä että vaavilla kaikki kuitenkin hyvin! :)
Sukupuolesta: Meillä siis myös kaksi tyttöä, ja olen myös asennoitunut niin että " pakkohan" tämän on jo olla poika ;) Aivan kuten Hulda! Miehelle on enemmän tärkeää kuin itselleni että tämä kolmas olisi poika, haluaisi varmaan enempi poikien juttuja harrastaa ;) Omasta mielestäni meille sopisi toisaalta siis vallan hyvin myös kolme tyttöä, kun ikäerot ovat niin pieniä, joten leikit varmaan vähän vanhempana osuu hyvin yhteen ;) Esikoiselle ja kakkosella ikäeroa 1v7kk ja nyt kakkosen ja tämän kolmosen ikäeroksi tulee 1v8kk. Vaikka olisihan se poika " vaihteluksi" ihan kiva, ja miehelle sen kyllä jo soisin :) Ja sukupuoli aiotaan myös selvittää 4D ultrassa aikanaan ;) Kerranhan sekin täytyy saada kokea!
ON: Muuten on ollut ihan ok olo, mutta toissailtana alkoi aivan kamala päänsärky ja jatkui eilisen päivän! Mulla ei oo ollu koskaan migreeniä, mutta vähän sen tyyppistä kyllä oli, aivan kamalaa! Oksetti ja oli sillon illalla pakko mennä vaan sänkyyn, kun ei mitään voinut eikä särkylääkkeet auttanu! En tiiä mistä johtu, voi olla että on vaan niskat niin jumissa :(
Piti varmaan kommentoida montaa muutakin asiaa, mutta en nyt muista!
PP 7+5
Nää viikot tosiaan RIENTÄÄ! Enää viikko ja kolme päivää ultraan. Täällä se tehdään ihan sairaalalla lääkärin toimesta. Kaverilta kun kuulin muutaman mahdollisen lääkärin nimen, niin alkoi vähän tuntua, et ne ei kyllä mitään sukupuolta kerro vaikka miten näkyis... No, kysynpä kuitenkin ja tarvii sit koittaa itsekin tiirata tarkkaan :)
mani: voi vitsi mikä takapakki! Tuo kyllä syö naista, sen uskon. Minkäs teet. Kunhan kaikki on kuitenkin hyvin.
LapaLepa: kerropas sen ultrapaikan nimi, jos siellä noin halvalla pääsis 4d:hen niin ei tästä Turkuun niin mahdoton matka ois... Tavallista ultraa me jo harkittiin ja sinne sit varmaan mennäänkin, jos ei muuta järjesty. Sit joulun jälkeen, kun on taas varaa :)
Kauhee kun tää tyyppi potkii :) Välillä jo oikein kipakasti et täytyy oikein puuskahtaa. Ihanaa!!! Tomera tyttö :)
Löysin lehdestä yhden ihanan tytönnimen ja miehelle sen sitten sanoin, johon tää vaan tuhahti tyyliin, no älä unta nää :) Meille kyllä tulee ihan kauhee kädenvääntö tosta nimestä vielä, mä kun haluan sit jonkun vähän erikoisemman ja kauniin ja kaikista mitä oon ehdottanut oon saanut vastaukseksi ton saman tuhahduksen. Sitten mietin ääneen, et tarvii käydä hautausmaalla katselemassa, kun siellä on hautakivissä hienoja vanhoja nimiä, niin mieshän ihan hepulin sai, että meidän mukulalle sä et kyllä mitään nimeä hautausmaalta hae! Hmph, ei se kans ymmärrä hyvän päälle.
Mutta nyt pukkaa Emmardalea kehiin ,mun täytyy rientää :)
Luna kera Nuppusen rv 19 TASAN!
Koitin pitkittää koneelle tuloa, etten olisi täällä taas ensimmäisenä lauantaita avaamassa, mutta eipä onnistunut :)
Dandem tuskaili isoa mahaa ja kertyneitä kiloja, no kuule, mulla on ihan sama juttu... Maha näyttää niinkuin kohta olisin viimeisilläni ja painoa on kanssa tullut jo se 5 kg ja nyt jo varmaan ylikin...Nämä tiedot on viime neuvolakäynniltä rv 16. Ja nyt siis viikkoja 19+1. Mullekin sikäli outo tilanne, että edellisistä on paino alkanut nousta vasta 20 viikon jälkeen, eikä se mahakaan sitä ennen ole mitenkään huomattava ollut. Mutta mä oon kyllä ihan tyytyväinen tähän isoon masuun, kiva vaan että kaikki näkee mitä mulla on :)
Mua kanssa ärsyttää noi tyttö- ja poikamaha arvailut, mistä huiskutin kirjoitti. Itse en usko moiseen ja näissäkin tuntuu menevän uskomukset niin ristiin, että jotkut sanoo sivuille leviävän mahan olevan poikamaha ja eteen tulevan tyttömaha ja sitten taas toiset puhuu toisinpäin... No, oikeassahan ne on sitten molemmat, tyttö- tai poikamaha voi olla siis kumpi vain :)
Mutta tosiaan, olis kiva saada itse selville toi sukupuoli ja antaa ihmisten arvailla ja hymyillä vaan itsekseen sisäänpäin :) Sais itselleenkin sisäisen rauhan tästä jatkuvasta kumpi se oikein on-mietinnästä. Ja pääsis vauvanvaate ostoksille!
Pelottaa vaan miehen puolesta, kun mäkin sille puhun niin varmana tytöstä, että miten se sen ottaa jos poika tuliskin. Itsestäni tiedän, että vaikka täällä kirjoittelisin mitä vaan niin hullaannun siihen vauvaan täysin sillä sekunnilla kun sen saan syllini, eikä sen jälkeen ole enää mitään väliä onko se tyttö vai poika. Mutta mies kun odottaa tyttöä taas niin kauheasti, on aina odottanut, ja viimeksikin se oli jo vähän alakuloisen oloinen synnytyssalissa, kun se istui keinutuolissa poika sylissään kun mua siistittiin... Kai se sit oli vähän pettynyt, että poika tuli taas, vaikka ei se siitä mitään ole ikinä sanonut, muuta kuin että hän oli satavarma että se olis tyttö... Ihan miehen puolestakin siis soisin, että nyt se tyttö vihdoin saataisiin. Ja vastoin yleistä uskomusta siis, miehet tosiaan haluaa tyttären!
Ihana ilma ulkona, tosi valoisaa ja talvista. Muksut rynni ulos jo heti aamusta, kun minä vielä makasin sängyssä ja siellä ne onkin sitten viihtyneet jo tunteja. On siinä tosiaan paljon hyviä puolia, että lapset on jo noin isoja. Saavat itse otettua aamupalansa ja puettua ja sitten eikun ulos. Äippä sai kerrankin nukkua tarpeekseen, heräsin vasta yhdeltätoista! Tosi harvinaista mulla, yleensä herään viikonloppuisinkin 7-8 välillä.
Ja sitten vielä kun nousin, niin kohta tunsin että yöpaita kastui vasemman rinnan kohdalta.. Ja eikös siinä vaan ollutkin iso läiskä jotain kosteaa, jestas sentään, tissit alkaa jo vuotaa! Enpä muista miten aikaisin tätä on ennen tapahtunut, mut ei varmaan vielä tässä vaiheessa sentään... Onko muilla ollut jo samaa " vikaa" ?
No, kai sitä tarvis tänään jotain muutakin tehdä kuin istua täällä netissä, joten kuulumisiin taas!
Luna ja vauvannuppu rv 19+1
Se on sit taas viikon viimenen päivä ja huomenna aloitetaan taas uutta pinoa..
Kyllä aika menee ihan liian nopeesti!
Täällä on ollut puhetta ihmisten kommenteista..
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti se kun joku arvailee mahan muodosta sukupuolta -" kun se on ihan tossa edessä, niin kyllä se on poika. Tytöstä leviää enemmän kylkiin!" - Voi *#¤*#, että ottaa päähän tollaset kommentit, vielä kun teitää, että mahan muodosta ei voi päätellä mitään!
Toiset saattaa tytöstä levitä, toiset pojasta..eiköhän sekin oo enemmän kiinni ihmisestä. [color=crimson] En tiedä mikä siinä niin ärsyttääkin..johtuu varmaan hormooneista..[/color]
Mulle alkaa tulla kiire Kelan-hakemusten kanssa, kun en oo pitänyt mitään hoppua niitten täyttämisessä saatikka palauttamisessa..
Tarttis alkaa ottaan asioista selvää, että millon kannattas aloittaa äippäloma; Joulukuussa vai tammikuussa, kun mulle ei oo niin väliä, työttömänä kun olen.
ei muuta taas..
mammutti ja Vilppu rv 25+2
plussa testi ja aikamontakin tehty tässä kuluneella viikolla ja jo viime viikonkin lopussa. viikoista ei niin tietoa mutta jotain 4 tai 5 vasta. Mutta nyt tulin kurkkaamaan tänne.
soittelinkin jo neuvolaan tuossa perjantaina kun oli muuta asiaa sinne ja varasin samalla ekan neuvolan.. se on nyt sitten seuraava etappi. joulukuun 4. päivä.
Jonkun verran lukasin juttujanne, mutta rupean tuossa ensiviikolla niitä tarkemmin lukemaan.
liipe
Moi kaikki!
Plussasin tiistaina, mutta en uskaltanut ilmoittautua tälle puolelle ennenkuin tarkkailin tilannetta muutaman päivän..Nyt siis kasassa rv 4+4 eli tästä se lähtee!
Viikon ajan on ollut niin vahvaa kuvotusta, että ihmettelin jo ennen plussausta sitä..Saas nähdä, milloin kääntyy oksentamiseen kuten edellisten kanssa.Siinä sitä taas varmaan pari kuukautta vierähtää!Mutta en osaa ottaa sitä niin vakavasti, kun kahdesta edellisestäkin selvisin ihan ok. Ainoa, mikä huolettaa on parin viikon päästä alkava työharjoittelu.Mutta toivottavasti ohjaaja on ymmärtäväinen tyyppi!
Nyt täytyy mennä, mutta tulen lähipäivinä tutkiskelemaan pinoanne ja tutustumaan tyyppeihin!
Hyvää vointia kaikille!
Vivian rv 4+4
Just ajattelin et täytyy tulla korkkaamaan uus viikko mut AIHA olikin ehtinyt ensin. Kiitos siitä sulle!!!
Tänne ei mitään kummallista. Perjantaina kävin ylimääräisissä verikokeissa kun anopilla on vyöruusu ja sille sanottiin et voi olla haittaa odottavalle jos on paljon tekemisissä. No me ollaan samassa työpaikassa ja koko ajan toistemme kanssa tekemisissä. Huomenna saa vasta ne tulokset. No ei siitä mitään haittaa siinä mielessä pitäis olla et mä olen sairastanut vesirokon, mutta neuvolaan kun soitin niin käskivät kuitenkin varmuudeksi käydä kokeissa.
Se ois sitten pari viikkoa rakenneultraan, alkaa jo pikkuhiljaa jännittämään. Toivottavasti se sukupuoli siellä sitten selviää ja muutenkin tietty kaikki hyvin, se nyt on se pääasia. Senkin puolesta haluaisin sen sukupuolen selville et voisin alkaa niitä vaatteita jo pikkuhiljaa ostelemaan. Kun mun mielestä kaikki söpöt vaatteet on niin paljon juuri tytölle tai pojalle. En ole oikeen mitään kivoja löytänyt, mitkä sopisivat molemmille.
Olo on täällä oikeastaan ihan hyvä. Mahakin taitaa pikkuhiljaa alkaa kasvamaan, no jo olis aikakin kun ens viikolla ollaan jo puolivälissä. Vieläkin ihan omia housuja kun käytän. Tilasin H&M:n kuvastosta yhdet mammafarkut ja jäävät kohta liian vähälle käytölle jos ei kohta jo tarvii käyttää.
Mitäs muille kuuluu, mites alkuvaiheessa menijät, onko vielä pahaa väsymystä ja pahoinvointia?
Mulla itsellä melkein joka aamu vielä meinaa tulla oksennus hampaita pestessä. Kertaakaan ei siis ole tullut, mutta miljoona kertaa meinannut eikä sekään mitenkään kiva olo ole.
No eipä kai tänne tällä kertaa muuta!!!
LapaLepa rv 18+4
Kyllä ois tänä aamuna tehnyt mieli koisia ja PITKÄÄN! Olin eilen koko päivän töissä. Nimittäin kävin keikalla 7-14.30, sitten himassa syömässä ja toiseen duunipaikkaan, josta kotiuduin vasta 23.30. Että hohhoijaa.
Saatiin sitten esimakua vähän lumesta. Taitaa kyllä olla tällä hetkellä enemmänkin vettä tuo sade.
Pitäis käydä tänään labrassa verikokeissa, kun viime viikon neuvolakäynnillä ei terkkari saanut otettua multa näytettä. Ihan kiva sinällään ettei ruvennut suonia kaivelemaan, jos kerta ei osaa niin hyvin.
Sitten ois tarkotus käydä mun porukoitten luona pitkästä aikaa. Esikoinen kyllä tykkää vierailla mummon luona. Meillä nyt ei silleen huippuhyvät välit vanhempien kanssa ole. Meidän äiti on tosi voimakas persoona ja laukoo suustaan asioita kaikille miten sattuu. Ja sen takia on kerännytkin aikamoisen " vihamiesjoukon" . Eli meilläkin on aikamoisia riitoja ollut. Kun kerroin, että meille on kolmas tulossa niin vastaus oli: Herrajumala sentään! Eikö teillä kummallakaan oli yhtään järkeä päässä! (tarkotti siis mua ja miestäni). Eli tosi positiivisin mielin mummo odottelee uutta tulokasta :( No onneksi mieheni vanhemmat ovat sitten täysin erilaisia :)
Torstaina olis sitten taas neuvola. " Virallinen" eka äitiysneuvolakäynti. Viime viikolla jo kävin, mut nyt sitten katellaan asiat perusteellisemmin. Mites hei teillä kuunneltiin ekoja sydänääniä? Aattelin vain, että jokohan nyt tällä viikolla sais kuulla sen ihanan rummutuksen..
Oma vointi on aika vaihteleva oikeastaan. Väsymys on selkeästi lievempää ja paha olokin tulee ja menee ihan miten sattuu. Vaikka oisin ollut syömättä ja suolet huutaa ruokaa niin ei välttämättä yhtään huono olo! Ja sit yks kaks saattaa olla aivan ällö olo, vaikka ois syönytkin. No eiköhän tuo pitäis pikkuhiljaa ruveta helpottamaan. Yllättävän helpolla kyllä olen päässytkin edellisiin raskauksiin verrattuna. Vaikka olihan kuopuksenkin raskaus erilainen kuin esikoisen.
Minkälaisia sf-mittoja teillä on? On tainneet masut kasvaa nopeemmin tällä kertaa. Mulla on jo ihan selvästi masu kasvanut ja yks työkaveri eilen siitä jo huomauttikin. Ihanaa :)
No jopas tuli romaani kirjoiteltua!
Aamupala kutsuu ja sitten sinne labraan JONOTTAMAAN!
Kaikille hyvää alkanutta viikkoa!
AIHA Rv 10 tasan
Onneks se myrsky hellitti, että näkee ulkona edes eteensä!
Manilla tänään np-ultra! Tsemppiä ja toivotaan, että pikkuruinen matkustaja sieltä löytyy!!
..Ja toki kaikille muillekin ultriin menijöille tsempit!!
Mulla toi selkä kiukuttelee, nyt niin pahasti, että lenkille en tosiaan enää pääse..Koiran kanssa aamulla käytiin happihyppelyllä ja muutaman metrin käveltyäni (tosin paksussa lumessa) alkoi selkään sattuun niin että oli laahustettava takasin. Koira olis niin mielellään juoksennellu paksussa hangessa, mutta minkäs teet..
näin meillä
mammutti ja Vilppu rv 24+6