Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KOTILOT***- Viikko 44

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas jäädä kirjottamatta kun en ensin nähnyt tän viikon alotusta ja ois ujostuttanut alottaa ekana...

AIHA kysyi sydänäänien kuuntelusta. Sullahan on pienellä erolla edelliset muksut, niin pyydä kuuntelemaan, luulis kuuluvan. Mulla nimittäin kävi niin että kuului heti ja hyvin rv 9+3, kohdun kokokin oli sitä luokkaa että luulin jo että kaksoset tulossa. Ei ole, ultra kertoi perjantaina, kohtu vaan voi kuulemma olla vielä venyksissä edellisestäkin (ja mulla on kuopus kuitenkin jo 1v 4kk).

Ultra juu siis oli ja yksi siellä vilkutteli. Hiukan freeky olo tuli hetkeksi, kun skannaili siinä hepun naamaa, ja näytti ihan alienilta. npturvotus oli 1,5 mm, Peetulotalle kun sitä kyselit joskus. Eli normaalin rajoissa. (Aiemmissa ollut vastaavissa luvuissa ja ihan normipoikia ovat kumpikin.) Ristiriitaisia nuo ultrat. Jos tämä olis ensimmäinen lapsi, niin nyt olisi ihan paniikkiolo, mutta kun on kolmas, niin tuntuu vaan että tieto lisää tuskaa. Nimittäin kätilö siinä zoomaili ja zoomaili, ja näinhän itekin että istukan takana oli iso musta pläntti. Kysyinkin siitä mutta ei se vastannut oikein mitään, jankutti vaan että ihan normaali istukka, ei mitään huolta. Sitten kutsui vielä lääkärin paikalle katsomaan erikseen (on sitten toinen tarina miten odoteltiin viivyttelevää lääkäriä ja muksut alkoi käydä kärsimättömiksi ja liki räpeltelemään ultralaitetta tai mitä tahansa). Kävi ilmi että siellä on joku kysta tai rakkula mikä lie, rakenneultrassa tarkastetaan, on kuulemma ihan yleistä. Kyllä vaivais enemmän jos lapsi ois kitukasvuinen sintti, mutta kun muksu oli mittojen mukaan jo 5 pvää edellä kasvussa (hedelmöittyminen 5 pvää aiemmin on mahdotonta jos oviksen lämmönnousut kertoo varmasti oviksen ajankohdan). Ja kai mittavirhekin saa jo luvut heittämään, kun kyse sentään on milleistä mistä puhutaan.

Mistä sitten juohduinkin ajattelemaan, että jos se tuosta sitten tulee viisikiloinen jössikkä kun jossain on joskus ollut että lasten syntymäkoot kasvaa mitä useampi lapsi. Aiemmat oli ultrissa vain päivän tai parin edellä kasvussa. No, ekat oli kummatkin n 4,5 kg niin siitä sitten kokoa lisää...

Mistä siirrytäänkin sujuvasti nimeen. Meillä on tyttönimi ollut jo esikoisesta asti valmiina, ja musta sen nimen kantaja on selvästi sellanen keijumaisen hauras vaalea kaunotar. Jos aiemmat kaksi muksua on luonut kaavan, niin milläs se nimi jyrätään tummatukkaiselle jöötille joka hymyilisi liki jo synnytyssalissa...

Ja nimistä kummeihin. Tälle muksulle riittää onneksi vielä kummit. Meil on aika suppea kaveripiiri ja vaikka olis laajempikin, niin mä tahdon että kummit on sitten tosi läheisiä. (Mulla on itellä unelmakummi, joka on vielä tässäkin iässä täysillä mukana mun elämässä, niitä saappaita on hankala kenenkään täyttää.) Mutta ongelma tulis siinä kun ehkä voisin vielä yhtä lasta haaveilla, mistäs sille kummit. Mutta, se ei saa olla syy jos lapsiluku jäis kolmeen, samoin naurettava syy musta on auton koko (sori, jos jollain teistä on näin). Miehen kummi kertoo melkein joka kerta tavatessa (kerran vuodessa) kaihoisalla äänellä, miten heillä kävi niin, auto syynä vain kolmeen lapseen. En halua joutua samaan, vuosikymmenien jälkeenkin sitten harmitella jotain niinkin triviaalia syytä.

No nyt päivälliskutsu käy. Meillä on ihan vinkurat aikataulut, talviaikaan hilautuminen on tosi hankalaa. Kesällä syötiin iltaisin ihan etelämaalaiseen malliin myöhään, eikä se haitannut mutta nyt tosiaan talviaikaan ollaan koitettu palata jo koko syksy.

rv12+1

Vierailija
2/38 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä päivä mennyt enemmän ja vähemmän siivotessa..

Tulee sellasia yhtäkkisiä siivouspuuskia aina välillä ja sit on piykiä aikoja etten jaksais edes imuria kaivaa esille, kun se ottaa niin selkään (imurointi siis).

Nyt on puhdasta ja vehotkin olkkariin vaihdettu..kylläpä on onnellinen olo! Keskiviikkona tosin viimeistään pitää jo taas siivota edes vähän, koira, lapset ja mies sotkee sen verran tehokkaasti paikkoja! (minähän en tietysti koskaan sotke..= >)

Sf-mitta oli mulla viimeviikolla 24cm ja viikkoja oli 23+4. Aikalailla käyrän yläpuolella huidellaan, mutta saattaapi tuo kasvu tasoittua loppua kohti.

Meillä ei ole kummeja vielä edes mietitty, taitaa jäädä se asia ihan loppuraskauteen tai sit mietitään sitä vauvan syntymän jälkeen vasta.

Masussa vietetään tänään ilmeisesti huilipäivää, kun on niin hiljaista! Päivällä muutama potku tuntui, mutta siinä ne liikkeet oikeastaan on ollutkin.

Huomenna saattaa iskuja sadella sitten koko päivän!

mammutti ja Vilppu rv 24+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en jaksanut käydä kirjoittelemassa, kun elettiin kauheeta listeria-paniikkia! Eli sunnuntaina kun oltiin mun pappalla syömässä, niinkuin joka sunnuntai, niin laitoin Oivariinia leivälle ja haukkasin.. Yööökk minkä makuista! Katoin heti sen oivariinin päiväyksen ja herran jestas, mut siinä oli ollut parasta ennen 7.8.06!!! Se oli melkein 3 kk vanhaa! Oltiin miehen kans ihan varmoja, et nyt mä sain siitä listerian ja meni kyllä koko sunnuntai ihan sumussa sitä murehtiessa. Mielessä oli tietysti se mun kaverin vauvan kohtukuolema ja et kaverilta löytyi sillon listeria. Väänsin porua koko illan, kyl oli hirvee paniikki. Eilen sit kysyin asiasta yhdeltä tutulta sairaanhoitajalta ja se oli sitä mieltä, ettei tollasiin rasvoihin tulis listeriaa, et ne vaan härskiintyy vanhetessaan. Vähän helpotti, mut soitin sitten vielä tänään Valion kuluttajapalveluun ja sieltä ne vahvisti, et ei ole pelkoa listeriasta. Voi jestas mikä helpotus. Pillitin vielä helpotus itkut sen puhelun jälkeen ja sit alkoikin kiukuttaa. Hemmetti niitä vanhuksia, kun syöttää ihmisille tollasia ikivanhoja ruokia ja sit saa pelätä kaikenlaisia seurauksia.

Noh, onneksi se on nyt taakse jäänyt murhe, mutta muistan varmaan loppuraskauden ajan katsoa päivämäärät KAIKESTA mitä aion syödä.

Näin anopin pitkästä aikaa viikonloppuna ja se kanssa sanoi, että olis nyt sitten tyttö välillä tää vauva. Siinä kun parhaillaan oltiin miehen veljellä kylässä ja pihassa juoksi 4 pojan vintiötä, kaksi meidän ja kaksi sen veljen :) Tosiaan alkaa vähän hirvittää jo, että miten kaikki oikein selviäis siitä, jos me poika kuitenkin saatais taas. Kaikki odottaa niin hirveästi sitä tyttöä. Kun ihan joka ainoa kavereista alkaen on sanonut samaa, että olis nyt tyttö välillä. Että ei mitään paineita!

Toivotaan nyt et ultrassa selviäis, niin sais sit tosiaan niitä vaatteitakin alkaa ostella, niinkuin LapaLepakin sanoi. Minusta se kyllä sais nykyaikana jo kuulua siihen ultrakäyntiin, et selvitettäis se sukupuoli. Ainakin jos itse haluaa. Ihan mälsiä ne lääkärit jos eivät kerro vaikka sen näkisivätkin!

Mulla on muuten taas ollut pari päivää aika huono olo, nytkin kuvottaa niin vietävästi. Hampaita pestessä en enää ole kyökkinyt viikkoihin, onneks se edes loppu. Mut on tääkin öklö olo kyllä ihan perseestä... Siis koska tää oikein loppuu ihan KOKONAAN?

Kummeista täällä on ollut puhetta, meillä on aika kiven alla, et mistä saadaan kummit tälle lapsukaiselle. Kai mun tarvii sit veljiäni pyytää, ei paljon muita enää ole tarjolla. Paras ehdokas kun meni eroamaan kirkosta, niin se on pois pelistä. Tosin erosin kirkosta itsekin tän vuoden alussa, joten en edes tiedä miten se kastehomma sitten hoituu. Kai sen vauvan saa kastaa, kun isä ja veljet kuitenkin kuuluu kirkkoon, mut jotenkin sitä kai tarvii anoa tms..? No, kaipa se selviää sitten aikanaan.

Jaaha, kai sitä tarvii lähteä kauppaan ennenkun haetaan pojat koulusta. On muuten kauhea lumimyrsky ulkona, eikä meillä oo vielä edes talvirenkaat alla! Onneks mies ajaa...

Luna ja Nuppuliini rv 18+4

Vierailija
4/38 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa tänään oltu oikein ahkeria näin vapaapäivän kunniaksi. Siivottiin nimittäin varastokoppi. Asutaan siis kerrostalossa ja se huoneistokohtainen " kanaverkkokoppi" ei ole mikään suurensuuri ja voi juma, miten se meillä oli täynnä kuin turusen pyssy. Törkyä roskiin, parempaa tavaraa kierrätykseen menoa odottamaan ja loput siististi paikoilleen. Kyllä tuli niin hyvä mieli, että sai viimeinkin tehtyä sen mikä on kauan ollut mielessä. Tuotiin sitten jo pinnasänkykin (osina) tänne ylös ja äitiyspakkauslaatikollinen pientä vaatetta, jotka olen säästänyt " starttipaketiksi" . Niitä sitten pengoin ja ihan meinas sydän pakahtua, kun haluis jo pienen syliinsä. Pinniskin nyt sitten makkarin nurkassa odottaa kevättalvea. Patja siihen pitää uus hankkia.

Just kun taisin viime kerralla mainostaa, miten vauvan liikkeet tuntuu jo ulospäinkin, niin nyt hän on sitten tänään ja eilen ollut aika vaisu. Liikettä vähän tuntuu, muttei ollenkaan sellaisella volyymillä kuin tässä aiemmin. Pitäiskö huolestua? Vai johtuuko ehkä siitä, että kun liikkumatilaa on vielä paljon, niin pieni on semmosessa asennossa että potkut suuntautuu ehkä jonnekin mun selkärangan puolelle, enkä tunne niitä niin hyvin? En nyt panikoi, mutta mielessä aina välillä käy?

Meillä on alkaneet englanninkielen opinnot;) Tyttäremme on kolmannella luokalla ja uutena asiana on nyt sitten tämä enkku. Eikä se tunnu ihan kaikkein helpoimmalta jutulta. Nytkin olis ens pe tulossa ihan iso koe, koealueena 4kpl sanoineen ja harjoituksineen, eikä tunnu oikein sujuvan. Joka ilta ollaan koetettu päntätä ja netistäkin löydettiin enkkuharjoituksia. Tuntuu vain tyttöä kovasti vaivaavan se tuleva koe. Sittten hän aina välillä lyö hanskat tiskiin ja suuttuu. Ole siinä sitten kannustava vanhempi, kun tuntuu ettei mitkään keinot auta. No, kaipa tästä jotenkin mennään.

Huomenna olis taas iltavuoro ja seuraava vapaa sitten sunnuntaina. Mulla on töissä opiskelijakin ohjattavana, aika jännää kun vasta viime jouluna sain itekin paperit kouraan. Ihan mielenkiintoista ohjata opiskelijaa, ei ollenkaan tylsää.

Vointi ollut hyvä, välillä vähän närästää siihen sitten Rennietä olen ottanut. Että aika tasaista tämä odotus.

Rouvar Rv 22+1

Vierailija
5/38 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt lunta tuiskuttaa ihan tosissaan! Onneks eilen saatiin talvirenkaat auton alle, ettei tässä kelissä tarvii liukastella kesäkumeilla!

Rouvar:

Kyllä se on ihan normaalia, ettei vauvan liikkeitä tunne aina..

Mulla ainakin alkuun häiritsi edessä oleva istukka ja sit välillä vauva oli sellasessa asennossa, ettei liikkeitä vaan tuntenut ja nyt noin viikoilta 22 lähtien Vilppu on pitänyt sellasia lepopäiviä (välillä monta peräkkäin) ettei liiku oikeastaan ollenkaan! Alkuun olin tosissaan huolissani, mutta sit hoksasin sen kuuluvan asiaan!

ei nyt tälläerää muuta

mammutti ja Vilppu rv 24+4

Vierailija
6/38 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos talvirenkaat alla täälläkin, ollut jo useamman tunnin ajan... Olettepas te siivoojat olleet ahkeria, minä en ole ollut yhtä reipas. Huomenna on tosin reippautta kysyvä päivä, kun aamulla pitäisi viedä kuopus leikkausta edeltävälle poliklinikkakäynnille (putkitus+kitarisa+nielurisat). Sitten neiti päiväkotiin ja minä loppupäiväksi töihin. Sitten kiireellä hakemaan kuopus päikystä ja toiseen lääkärikeskukseen vehnäaltistukseen. Meillä molemmat tenavat vaikeasti allergisia. Ei varmaan ole kummallakaan nukahtamisvaikeuksia illalla!

Mulla nyt viikot 8+3 eikä pahoinvointia ole juuri lainkaan. Sekin vähä mitä oli aiemmin, on loppunut. Väsymys oli kova, mutta sekin tuntuisi jo helpottavan. Toistaiseksi raskaus siis ylivoimaisesti oireettomin koetusta neljästä raskaudesta.

Meillä töissä kaikki tietää, että olen raskaana!!! ammattiryhmäni edustajista on pula, ja nyt jo jossain kokouksessa on mietitty työpisteeni hommia, kun minä jään äitiyslomalle ja kollega eläkkeelle. Olisi tietysti kamalaa muutenkin saada keskenmeno, mutta vielä selittää tilanne kuudellekymmenelle ihmiselle...

Kummit askarruttavat minunkin mieltäni, kukaan ei tule mieleen heti sillai suoralta kädeltä. Miehen mielestä olen hömppä, kun murehdin tässä vaiheessa jo tällaisia.

Vierailija
7/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian aikaisin hereillä, tiedän, mutta mies oli vietävä töihin, kun ei sitä voinut pyörälläkään tohon ilmaan laittaa!...

Luna:

Kyselit viimeviikon pinossa, että onko muiden miehet tulossa mukaan synnytykseen..

Meillä ei ole asiasta puhuttu, kai se on niin itsestään selvää. Mies on kyllä kehunut kokemuksena synnytystä ja uskon, ettei vaihtaisi paikkaa kenenkään kanssa vaikka siihen mahdollisuus annettaisiinkin!

Minä en suostuisi edes synnytykseen yksikseni menemään, joten miehellä ei mahdollisuuksia muita juuri ole!

nyt menen yrittään hetkeks vielä unta..

mammutti ja Vilppu rv 24+5

Vierailija
8/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni flunssa iski, mut muuten olo on mainio. Nyt viikkoja on 8+5. Edellisessä raskaudessa maha pömpötti tässä vaiheessa pahasti, mut voisko syynä olla sit se, että silloin edellisestä raskaudesta oli tosi vähän aikaa? Kyllä nytkin tuntee, et farkut on vähän piukat, mut ei samalla tavalla.

Edellisissä raskauksissa kaikki jo tiesi tässä vaiheessa raskaudesta, mut nyt ihan vain muutama valittu. (3) Sukulaisille kerron ehkä joulukortissa, mut toisaalta oon silloin melko pitkällä, mietin että onnistuuko tää salaaminen kolmannella kerralla enää niin pitkään? Kertokaahan pidemmällä olevat kokemuksia? Pömpöttääkö maha rv 14 jo ihan mahdottomasti?

Laitan tähän tän linkin jonka sain kaverilta. En tiedä vaikka ois täältä jostain sen pongannut, mut tosi kivasti voi seurata raskauden eri vaiheita!:

http://www.babycenter.com/general/1496213

Mulla on nyt totaalinen ongelma nla-lääkärin suhteen. Joka tapauksessa kenet tahansa lääkärin valitsen, tulen törmäämään siihen töissä jonkin verran. Ahdistaa vaan ajatus yhteisistä työvuoroista lääkärin kanssa, joka on tehny sisätutkimukset mulle... :/ Tällä hetkellä aika on varattu miespuoliselle, mut mietin, että kuitenkin ehkä helpompi naispuolisen tutun lääkärin kuin miespuolisen?

Hulda 8+5

Vierailija
9/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta näkyy tulevan taas vietävästi.Mun talvikengät kadonneet mystisesti muutossa,kun kesällä muutettiin.Liukastellu sitten kesälenkkareilla,mutta jospa sitä tänään selviäis kauppaan kattelemaan uudet.

Lapsille luulin jo kaikkien talvivarusteiden olevan ok,mutta aamulla huomasin kun esikoinen tunki väkisin päätänsä talvihattuun,oli menny vähän kireäksi viime vuodesta.Täytyy odottaa että kotiutuu koulusta,kun hattu hankala ostaa ilman lasta.Mulla muutenkin esikoinen tyttö ja toka poika,niin ei pysty kauheasti kierättämään vaatteita niiden välillä.

Mulla mies haluaa kovasti tulla mukaan synnytykseen ja kaikkiin muihinki vauvaan liittyvään eli ultriin ja neuvoloihin.On kyllä aika herkkä luonteinen,että saa nähä miten synnytyssalissa käy.Sinällään ihanaa,kun ykkösen ja kakkosen isä ei ollu mun mukana missään,niin tuntuu hyvältä kun joku huolehtii=)

Vauvan liikkeet tunnen hyvin,varsinkin kun tässä koneella istun,niin alkaa mylläämään=)Vointi on ollu ihan hyvä,paitsi hirveitä päänsärky kohtauksia aina välillä.

Huiskutin 17+1

Vierailija
10/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kiitokset rauhoittelusta tuon np-mitan suhteen. Lukema olikin 1.7 eikä 1.8 ;). Jospa tästä huolehtimisesta taas hetkeksi pääsisi. Tänään oli toka neuvola ja ekaa kertaa kuulin pienen sydämen sykkeen, sen mitä kuopuksen huudolta kuuli. Olisipa kiva päästä joskus rauhassa neuvolaan! Syke oli 156, sama kuin aiemminkin näillä viikoilla, mutta tuon huudon vuoksi en kyllä erottanut hevosen laukkaa/junan jyskettä ;).

Kovasti alkaa jo jänskättämään Luna76:n ja LapaLepan puolesta tuo rakenneultra. Ja tietysti teidän muidenkin, joilla se lähestyy. Eipä itselläkään hetki ole lähelle, vajaa kuukausi!, ja vieläkään ei tiedetä kysytäänkö sukupuolta. Ehkä päätetään se sitten siellä kun/jos selviää onko kaikki " muuten" kunnossa. Tai siis mä päätän, koska mies haluaisi sen ehdottomasti tietää.

Nimet meillä taitaa ollo kutakuinkin valmiina molemmille sukupuolille. Etunimet ainakin. Pojalle haluaisin antaa toiseksi nimeksi ukkini toisen nimen ja isoukkini etunimen, mutta se on kieltämättä hieman erikoinen ja sikäli vaikea tuolle miehelle markkinoida. Kummitkin ovat osittain mietinnän alla. Tytölle olisi kyllä niin kiva nimi mielessä, että toivottavasti sitä joskus pääsee käyttämään!

Täällä Espoossakin on jo lunta maassa! Kivaa, vaikka keli muuten onkin melko kurja.

P-L 16+0; niin ne viikot vaan vierii

Vierailija
11/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin. Aamulla kävin. Paino oli laskenut 200g, verenpaineet ihan kiitettävät (mulla yläkantissa jo valmiina), ja se oikeastaan mitä eniten odotin oli sydänäänet. Ja sieltähän ne löytyi! Ihanaa! Nyt jaksaa odotella 2 viikkoa ultraan. Neuvolassa oli terkkariopiskelija ja kaikenlisäksi mun " tuttu" . Siis ollaan oltu joskus samassa duunipaikassa, mutta ei kumpikaan muistanut missä. Kummallakin kun on näitä työpaikkoja ollut useita. Ens viikolla on esikoisen 2v neuvolakäynti, et jos vaikka tulis mieleen siihen mennessä.

Sitten oli heitelty kysymyksiä ilmaan. Meillä kyllä mies tulee taas mukaan synnytykseen. Ollut molemmissa aiemminkin.

Kummeiksi on mietitty samoja kuin nyt kuopuksella on. Ei ihan viittisi ketä tahansa pyytää. Miehen veljen perhe on esikoiselle kummi ja toinen veli tyttöystävineen kuopuksen kummeja. Yksi veli jää tyttöystävineen jäljelle, mutta sitten kyl pyydettäis vaan tota veljeä yksinään. Se tyttöystävä on (anteeksi vaan) ihan outo tyyppi. Eikä me sitä edes hyvin tunneta. Mut oisko se noloa pyytää vain toista kummiksi jos ei toista pyydä?! No onneksi on vielä PITKÄ aika miettiä asiaa.

Tänään on taas ollut väsyttävä olo ja oksettanut pitkin päivää. Oli tässä jo helpompaa välillä ja toivoin et näinköhän loppuis, mut ei.

Jassoo, mies lähtee nyt töihin. Täytyy mennä muksujen kaa alakertaan. Haettiin esikoiselle paketti tänään postista. Ostettiin se leikkikeittiö. Kovasti on mimmi kokkaillut :)

Talviterveisin, AIHA Rv 10+2

Vierailija
12/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans tänään neuvolassa käynti. Kaikki oli hyvin, painoa vaan tullut jo kesästä 5kg...Täytyy varmaan jättää noita karkkeja vähemmälle. Ens kerralla sit saan jo kelan laput mukaan.

Meillä mies on ehdottomasti tulossa mukaan synnytykseen, on sairaanhoitaja ammatiltaan ja muutaman synnytyksen saanut työssään hoidella ambulanssissa. Ja tietysti noi omat aiemmat 2 synnytystä ollut mukana ja rauhallisella olemuksellaan auttanut minua paljon.

Täytyy varmaan jo alkaa soitteleen sitä aikaa rakenneultraan. Mun tyttötoiveet otti vähän takapakkia, kun sykkeet oli tänään 143 ja viittasiko se matalampi syke poikaan? Voihan toki olla että vaavi oli nukkumassa. No jos se sit parin viikon päästä selviäis siellä ultrassa. Meillä ei ole kyllä mitään 3d tai 4d ultraa, mut kait sen sukupuolen voi nähdä perinteisilläkin laitteilla.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

-NAKSU- ja NASU rv 17+4

Vierailija
13/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen piti kirjoittaa, mutta entterisormi oli nopeampi ja en sitten jaksanut aloittaa uudestaan alusta.

Kivoja neuvolakuulumisia monella, onnittelut niistä. Ja AIHALLAKIN kuului jo sydänäänet. Mulla eivät suostuneet edes tossa vaiheessa kuuntelemaan kun sanoivat ettei kuulu kuitenkaan. Sekin on tosin niin yksilöllistä.

Täällä Turussakin satoi eilen lunta ja oli oikein karmea keli. Ei nyttenkään siinä mitään kehumista ole, mutta ainakin parempi kuin eilen. Ei kyllä olis ihan vielä tarvinnut talven tulla, tosin taitaa vielä ehtiä sulamaan kaikki pois ennen lopullista talvea.

Meillä olis sitten reilu 4 viikkoa Kanarian matkaan ja voi että kun sitä odotetaan jo koko perhe innolla.

No nyt kello on 15.30 ja täytyy lähteä kotiin ja hakemaan lapset!

LapaLepa rv 18+6

Vierailija
14/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sit sen ajan rakenneultraan ja se olis sit 20.11 ja viikkoja olis silloin kasassa 20+2, varmaan ihan hyvät viikot käydä.Aiemmissa raskauksissa en ole käynyt, kuin sen alkuraskauden ultran minkä kunta tarjoaa. Kiva nähdä miltä vaavi sit näyttää noilla viikoilla.

NAKSU-

Vierailija
15/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsen ultraan viikko sun jälkeen, 27.11.. ja ainakin Jorvissa kertovat sukupuolen sen hyvin näkyessä ihan perinteisin laittein. Eipä tuo syke taida juuri sukupuolta ennustaa, ainakaan vielä näillä viikoilla. Meillä tosiaan pojista ollut tuo lähes 160. Ja alun tyttöolon jälkeen myös haave tytöstä ottanut täällä takapakkia...

P-L 16+0

Vierailija
16/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peetulotta: Miksi susta tuntuu ettei vauva voiskaan olla tyttö?

Meillä siis 2 tyttöä ja esikoisen sykkeet yli 160. Kuopuksella vaihteli 132-160 välissä. Keskiarvo tais olla 137. Eli eipä taida noihin nyt niin olla uskomista.

Vielä ei terkkari sanonut paljonko syke tänään oli. Eli jännitys tiivistyy kumman sykkeet tällä kertaa...

AIHA

Vierailija
17/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotaanko siellä tosiaan herkemmin sukupuoli, jos vaan osaavat? Ois kyllä tosi kiva, mut uskaltaako niihin sit luottaa samalla tavalla kuin brunoon? Tokasta ultraaja sano sukupuolen oikein rv 35. (Muulloin ei osunu kohdalle ultraajaa joka ois suostunu kertomaan.)

Itse oon vielä kahden vaiheilla mihin menen sitten joskus synnyttämään. Synnytyskammoni huutaa kovasti NKL:n perään, mutta Jorvi ois houkutteleva, kun se on niin lähellä.

Ajatus vauvasta tuntuu muutenkin tosi kaukaiselta. Onkohan tää ihan normaalia? Vai sysäänkö koko ajan sitä synnytystä syrjemmäksi alitajuisesti... :/

Hulda 8+5

Vierailija
18/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat muksut syntyneet Jorvissa. Mulle kyllä sattunut hyvät kätilöt ja toiveitani on kuunneltu jne. Meinaan kyllä mennä kolmannenkin sinne synnyttämään.

En tiedä miten kertovat Jorvin ultrassa sukupuolen, kun esikoisesta ei kysytty ja kuopuksesta kysyin yksityisellä.

AIHA

Vierailija
19/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA: Kai musta vaan tuntuu, että meille ei voi tyttöä tulla ;). Siksi siis poikaa odotan, vaikka toisaalta taas on tyttöolo. Niin ja meillä pojista on aluksi sykkeet olleet tuolla 150-160 ja lopussa tipahtaneet 140 tienoille. No, huhtikuussahan tuo viimeistään selviää. Tekisi kyllä kovasti jo mieli laittaa noita kuopukselle pieniä sinisiä vaatteita kirpparille.

JORVIssa tosiaan muista HUS-alueen sairaaloista poiketen kerrotaan sukupuoli jos sitä kysyy. Tai jopa yhdeltä kaverilta on kysytty haluavatko tietää, nyt näkyisi. Pojasta kai helpommin tiedon antavat ja tytöstä sanovat, että ainakaan merkkejä pojasta ei ole. Oikein on arvio mennyt kaikkien kavereitteni kohdalla, kuten myös meidän. Tosin meidän tapauksissa olisi kyllä maallikkokin havainnut sukupuolen ;).

MÄ en muuten vielä tunne liikkeitä lainkaan vaikka aiemmin, jopa esikoisesta, ne on tuntunut selvästi viikosta 13 eteenpäin. Olisikohan nyt istukka edessä.

Hyvää ja ehjää yötä kaikille!

P-L

Vierailija
20/38 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna sen sitten kuulee oonko saanut pongattua matkustajan seuraavaks 7kk masuun vai tuliko vesiperä... eli NP-ultra olis huomenna edessä.

Niin ne viikot vierii,, vastahan tonnekkin aika annettiin ja se tuntu niin tulevaisuudelta ala avaruus silloin!!

Mulla on kaapit täynnä vaatteita niin pojalle kun tytölle, ja laitan sitten sen toisen puoliskon myyntiin kun sukupuoli hamassa tulevaisuudessa selviää!! olisko jotain tammi-helmikuuta..

Parina iltana on oksennus tullu niin paineella että on vaatteet menny pesuun... tulee eka huononaolona syömisen jälkeen ja sit jo mennään... EI kummassakaan ekasessa raskaudessa (pojat) ollu mitään tällästä. Ekasessa oli vaan 24/7 huono-olo, mutta en oksentanu ja tokasen kohdalla olo oli kun ei oliskaan raskaana.. eli ihan normi kaikki hyvin olo!!

Moni onkin menossa tai käyny jo tässä muutaman viikon sisällä ultrissa ja hyviä uutisia ollu, joten toivottavsti en riko kaavaa=)

Mani rv 10+6