Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

matkalle vauvan kanssa

Vierailija
11.03.2011 |

Laskettu aikani on maaliskuussa ja minulla on ollut jo pitkään aivan kauhea matkakuume ja nyt mietinkin, että milloin vauvan kanssa uskaltaa alkaa harkita matkustamista? Minkä ikäisen kanssa minnekkin uskaltaa lähteä ja miten hoitaa lentäminen? Turvakaukalon kanssa tarvii vissiin maksaa yhdestä paikasta enemmän joten ainakin pakettimatkalla tulee vissiin aika kalliiksi? Minulla ei matkakohteen suhteen ole oikeastaan mitään muuta toivetta kuin oikeasti lämmin merivesi. Se on ollut minun kaikkien lomieni kohokohta ja siitä en haluaisi tinkiä.

Minne siis mennä ja milloin? :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reippaalla matkakokemuksella varustettu eikä liian säikky ja vauva on perusterve, niin vain taivas on rajana. Medän lapset ovat olleet noin 3-4 kk kun pääsivät ensimmäiselle 'reppumatkalleen'. lentomatkat vaihtoineen olivat tuollaista 17-25 tunnin luokkaa. Enkä usko, että heille reissuista traumoja on tullut.

Vierailija
2/11 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiitos viestistäsi.

Syksyllä kun vauvanne on jo muutaman kuukauden-puolen vuoden ikäinen, voisimme suositella esimerkiksi Kyprosta ja Kreikkaa, joissa on vielä syys-lokakuussa lämmintä ja lentomatkakaan ei ole pitkä.

Kyproksen Agia Napassa sekä Protaraksessa meillä on lapsiperheille suunnattuja hotelleja, muun muassa Blue Village Callisto (FFFF) sekä Blue Village Alhthea Beach (FFFF+). Kreikan kohteista esimerkiksi Kreetalta löytyy Geranin kylästä lapsiperheiden keskuudessa suosittu hotelli Blue Village Caldera Beach (FFFF).

Alle 2-vuotias lapsi matkustaa lennettäessä sylilapsena, jolloin hänellä ei ole omaa paikkaa koneessa. Lisämaksusta on kuitenkin yleensä varattavissa koneesta paikat, joihin on mahdollisuus saada vauvankoppa.

Mukavaa loman suunnittelua!

Ystävällisin terveisin,

Finnmatkat Asiakaspalvelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Finnmatkat =)

Tarkoitatkot tuolla vauvankoppa paikalla eturivin paikkaa, jossa on seinästä tuleva vauvankoppa? Vai normaalia matkustamoistuinta, johon voi ottaa oman turvakaukalon mukaan? Hinnoitellaanko vauvalle ostettava lisäistuin normaalin lentohinnan mukaan?

Vierailija
4/11 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat erilaisia näissä asioissa. Suosittelen lähimatkailua ensimmäisen vuoden aikana. Kivoja paikkoja on lähelläkin. Toisella vuodella olevan kanssa on kiva käydä jo vaikka etelässä. Kaupunkilomailusta olen pitänyt 3 - 4-vuotiaani kanssa.

Vierailija
5/11 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Kreikassa viime syyskuussa, kun meidän lapsi oli 4,5 kk ja reissu meni kaikkien osalta upeasti. itse suosittelen Kreikkaa ainakin, se on sopivan lähellä, vielä syyskuussakin oli tosi lämmintä sekä vesi että ilma, me oltiin Kreetalla ja kysele mitä mieleen tulee, suosittelen itse tuota, siellä helppo mennä matkarattailla minne vaan jopa busseilla ja meillä oli autokin vuokrattuna pari päivää. Teillä on sen ikäinen että jo syö soseita, ottakaa niitä kotoa mukaan mitä tykkää syödä, totuttakaa ennen matkaa ettei tule matkalla uusia makuja, kun on kuitenkin kiinteiden aloitus ja rintamaito hoitaa loput (tai korvike, kumpi vaan). Suosittelen matkailua vauvan kanssa se on ihanaa huomata miten vauvakin nauttii ja kokemuksien ja havaintojen perusteellahan se vauvakin oppii, turha jäädä 4 seinän sisään jos on mahdollisuus matkailla :). Kysy lisää jos kaipaat neuvoja.

Vierailija
6/11 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

En ole ap, mutta etsin juuri kohdetta Euroopasta lokakuussa.

Missä päin olitte, suositteletko ja mikä hotelli?

"Ongelma" mulle on usein se, että hotellit ovat niin ankeita. Eli meillä olisi vauva ja 2 lasta lisäksi. Joten hotellilta kaipaa tarpeeksi tilavia huoneita sekä jonkinlaista näköalaa, että siellä viitsii viettää aikaa.

Vierailija
7/11 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono vastaamaan, koska me otetaan aina kaikista vaatimattomin huoneistohotelli, kuitenkin sijainti on tärkeä, että ranta, kaupat ym. palavelut ja altaat on lähellä. Kreetalla tykkään, että Kalamaki, agii apostoli ja Agia Marina on ok lapsiperheille, Platanias on ehkä mielestäni liian täynnä kaikkea, liian vilkas, riippuu minkä ikäisiä lapsia, jos jo ala-aste iässä niin sitten siellä on kaikenlaista viihdykettä isommille lapsille. Hanian kyljessä Kalamakin vieressä on myös iso Jumbo lasten tavaratalo, missä varmasti helposti päivä vierähtää. Tuolta Hanian alueelta länteen löytyy varmasti sellainen hotelli mistä kaikille löytyy kaikki tarpeellinen, noita suosittelen kohteina oman kokemukseni puolesta.

8/11 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tarkoitimme juuri tuota väliseinän takana olevaa paikkaa, jossa seinään on mahdollista kiinnittää vauvankoppa. Mikäli vauvalle haluaa oman istuinpaikan, hinta määräytyy pelkkien lentojen normaalihinnan mukaan.

Ystävällisin terveisin,

Finnmatkat

9/11 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Suosittelemme tutustumaan hotelleihin Geranin sekä Agia Marinan alueella, sillä näillä alueilla on hotelleissa varattavissa isompia kolmioita neljälle hengelle. Geranissa on mm. hotelli Atlantica Caldera Beach ja Agia Marinassa Atlantica Caldera Village, molemmat hotellit ovat lapsiperheiden suosiossa.

Ystävällisin terveisin,

Finnmatkat

Vierailija
10/11 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisista lämpötiloja (ilma sekä vesi) siellä kreikassa on silloin syys-lokakuussa? olen ollut kerran kreikassa, silloin heinäkuussa ja muistelen silloin ainakin veden olleen kylmää..

minua houkuttelisi kypros elokuussa, mutta siellä on vissiin silloin hieman turhankin kuuma ilmasto. vesi olisi varmasti kyllä ihanaa silloin!

Vierailija
11/11 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varaamassa matkaa tuonne kesäkuulle 12-vuotiaan ja 2-vuotiaan kanssa. Olen siis ainut aikuinen matkassa ja siksi haluaisin tietää, että kuinka jyrkkä tuo hotellille vievä mäki on.

Onko mäki niin jyrkkä että rattaiden työntäminen on vaikeaa tai melkein mahdotonta..

Onko aluella muuten kuinka hankalaa liikkua rattailla, eli onko jalkakäytäviä jne..